Geen me time of oppas, wil mezelf weer terug!
zondag 17 mei 2020 om 23:19
Hallo lieve mensen die dit lezen,
Ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 9 maanden.
In deze 9 maanden heb ik weinig tot niet me-time gehad.
Toen ik zwanger was had ik vaak de reacties van familie als de baby er is zal ik graag oppassen dagjes of nachtjes of weekendjes. Nu is hij er en is er altijd wel iets waardoor het niet kan en ik me eigenlijk als last voel als ik vraag of er een dagje en nachtje opgepast kan worden zodat ik even kan bij komen, wat vaak of eigenlijk wel altijd op wordt gereageerd dat het niet kan, moe zijn, of dingen te doen hebben waarbij een kleine niet in hun planning past.
Oppassen in deze 9 maanden is misschien wel 3x in totaal is gebeurt. En dat is 1 dag of 2 daagjes geweest.
Hierbij vind ik het gewoon erg moeilijk en zit ik er soms even doorheen. Zonder een backup of even mijn tijd. Terwijl dat me wel vaak is gezegd maar nu het zover is er niemand echt klaar voor me staat.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
En wat kan ik anders doen dat ik niet zo extreem moe ben?
Dit is niet leuk voor mij maar vooral niet voor mijn kleine man. Ik wil graag weer de energieke vrouw zijn die ik altijd ben geweest, alleen sinds ik bevallen ben lijkt het wel alsof ik leeg gezogen ben en niet meer op volle batterij kom.
Vriendelijke groetjes een hopeloze mama.
Ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 9 maanden.
In deze 9 maanden heb ik weinig tot niet me-time gehad.
Toen ik zwanger was had ik vaak de reacties van familie als de baby er is zal ik graag oppassen dagjes of nachtjes of weekendjes. Nu is hij er en is er altijd wel iets waardoor het niet kan en ik me eigenlijk als last voel als ik vraag of er een dagje en nachtje opgepast kan worden zodat ik even kan bij komen, wat vaak of eigenlijk wel altijd op wordt gereageerd dat het niet kan, moe zijn, of dingen te doen hebben waarbij een kleine niet in hun planning past.
Oppassen in deze 9 maanden is misschien wel 3x in totaal is gebeurt. En dat is 1 dag of 2 daagjes geweest.
Hierbij vind ik het gewoon erg moeilijk en zit ik er soms even doorheen. Zonder een backup of even mijn tijd. Terwijl dat me wel vaak is gezegd maar nu het zover is er niemand echt klaar voor me staat.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
En wat kan ik anders doen dat ik niet zo extreem moe ben?
Dit is niet leuk voor mij maar vooral niet voor mijn kleine man. Ik wil graag weer de energieke vrouw zijn die ik altijd ben geweest, alleen sinds ik bevallen ben lijkt het wel alsof ik leeg gezogen ben en niet meer op volle batterij kom.
Vriendelijke groetjes een hopeloze mama.

dinsdag 19 mei 2020 om 15:37
Dat verklaart een heleboel!petra123456 schreef: ↑19-05-2020 15:24Ongewenst kinderloos.
Toen een contract voor 40 uur plus 15 uur reistijd en meestal 6 tot 10 overuren..
Nu onregelmatiger maar soms overdag doordeweeks vrij, minder reistijd.
Toen mijn nichtjes er al waren en ik zelf nog geen kleine baby/ kinderen had, was het een stuk makkelijker om op te passen. Als je zelf midden in de slapeloze nachten zit is dat echt anders.
Je moet maar net geluk hebben met zo'n kinderloze tante die oppassen leuk vindt en er de energie voor heeft.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:38
TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:13Lief van je. Heb je zelf ook kleine kinderen? Werk je zelf ook?
Ach, hou toch op. Jij hebt er gewoon geen zin in en jij zou het niet doen maar genoeg mensen met kleine kinderen, belangrijke banen en in allerlei omstandigheden zouden gewoon een dagje oppassen om een vriendin te ontlasten.
Je hoeft niet allerlei redenen en excuses aan te dragen om te doen alsof je niet egoïstisch bent. Je zegt dat jij het niet zou doen en je zegt het vooral heel onbehouwen, je goed recht maar ja, daar vinden anderen dan wel wat van.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:41
toen ik 1 baby had (oudste) had mijn beste vriendin op een baby en we pasten geregeld op elkaars kindTanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:37Dat verklaart een heleboel!
Toen mijn nichtjes er al waren en ik zelf nog geen kleine baby/ kinderen had, was het een stuk makkelijker om op te passen. Als je zelf midden in de slapeloze nachten zit is dat echt anders.
Je moet maar net geluk hebben met zo'n kinderloze tante die oppassen leuk vindt en er de energie voor heeft.
toen we allebei een 2e kregen, pasten we om de beurt op, op 4 kinderen
zo kwamen we bijvoorbeeld vakanties door, alle ouders een dag vrij (en 4 kinderen in huis) en 1 dag naar kdv/bso
dinsdag 19 mei 2020 om 15:42
TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:37Dat verklaart een heleboel!
Vindt je het moeilijk, om kritiek te krijgen waarbij je misschien niet als heel sociaal wordt beoordeeld?
Je bent echt heel erg reactief en trekt het hele topic naar je toe.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:42
Hou toch op. Mijn zus en ik hebben allebei (hele) kleine kinderen en passen regelmatig voor elkaar op.TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:37Dat verklaart een heleboel!
Hier beschrijft een forummer iets liefs dat ze voor een ander en het eerste wat je doet is 'excuses' zoeken. Bah.

dinsdag 19 mei 2020 om 15:45
Daarom vroeg ik ook of TO bereid is om op de kinderen van een ander te passen. Dan kun je een deal maken. Zo hebben wij het ook wel eens gedaan.lilalinda schreef: ↑19-05-2020 15:41toen ik 1 baby had (oudste) had mijn beste vriendin op een baby en we pasten geregeld op elkaars kind
toen we allebei een 2e kregen, pasten we om de beurt op, op 4 kinderen
zo kwamen we bijvoorbeeld vakanties door, alle ouders een dag vrij (en 4 kinderen in huis) en 1 dag naar kdv/bso
Ik pas trouwens wel regelmatig op, maar ik stel duidelijk mijn grenzen. Volgens mij is dat echt zo gek niet. Een baby van 9 maanden wil ik best een paar uurtjes verzorgen, maar geen hele nacht.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:47
Je snapt echt niet dat mensen ook onvoorwaardelijk iets voor een ander doen?TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:37Dat verklaart een heleboel!
dinsdag 19 mei 2020 om 15:48
Dat die kinderloze tante soms doodongelukkig is omdat ze kinderloos is en niet op wil passen maar schoonzus kapot ziet gaan.. dat is de werkelijkheid.TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:37Dat verklaart een heleboel!
Ik was ook doodmoe soms, maar dan ging ik toch. Zij maakte minder werkuren maar van mijn werk word ik minder moe dan van peuter, dreumes, baby.. en ik maak me geen illusies over babyknuffelen en moe. Babyworstelen en op sterven na dood..dat lijkt er meer op.

dinsdag 19 mei 2020 om 15:50
Jawel? Dat doe ik ook regelmatig, dat heb ik al uitgebreid beschreven. Boodschappen voor mensen die dat nu zelf niet kunnen, mantelzorg voor een ernstig ziek familielid en ook uurtjes oppassen.
Wel altijd met respect voor elkaars grenzen en met inachtneming van de omstandigheden. Anders zou ik het niet willen, als daarover heen wordt gewalst.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:52
TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:45Daarom vroeg ik ook of TO bereid is om op de kinderen van een ander te passen. Dan kun je een deal maken. Zo hebben wij het ook wel eens gedaan.
Ik pas trouwens wel regelmatig op, maar ik stel duidelijk mijn grenzen. Volgens mij is dat echt zo gek niet. Een baby van 9 maanden wil ik best een paar uurtjes verzorgen, maar geen hele nacht.
Das fijn. Anderen denken daar anders over, kan je dat accepteren? Voor iemand die te belangrijk is om een dagje vrij te nemen ben je wel erg druk in dit topic. Moet je geen 150 mensen "van werk voorzien"? (rare organisatie trouwens dat 150 man elke dag afhankelijk zijn van 1 figuur om te kunnen werken, lijkt me nogal kwetsbaar en weinig zelfsturend ).

dinsdag 19 mei 2020 om 15:53
Dus jouw broer was er niet vanwege zijn werk? Of gaat het hier om de zus van jouw man?petra123456 schreef: ↑19-05-2020 15:48Dat die kinderloze tante soms doodongelukkig is omdat ze kinderloos is en niet op wil passen maar schoonzus kapot ziet gaan.. dat is de werkelijkheid.
Ik was ook doodmoe soms, maar dan ging ik toch. Zij maakte minder werkuren maar van mijn werk word ik minder moe dan van peuter, dreumes, baby.. en ik maak me geen illusies over babyknuffelen en moe. Babyworstelen en op sterven na dood..dat lijkt er meer op.

dinsdag 19 mei 2020 om 15:55
Is toch prima als anderen het wel willen? Ik gun het TO van harte.Dubbeljus schreef: ↑19-05-2020 15:52Das fijn. Anderen denken daar anders over, kan je dat accepteren? Voor iemand die te belangrijk is om een dagje vrij te nemen ben je wel erg druk in dit topic. Moet je geen 150 mensen "van werk voorzien"? (rare organisatie trouwens dat 150 man elke dag afhankelijk zijn van 1 figuur om te kunnen werken, lijkt me nogal kwetsbaar en weinig zelfsturend ).
Mijn werk gaat gewoon door, op afstand.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:56
er moet weer even een oordeel geveld!TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:53Dus jouw broer was er niet vanwege zijn werk? Of gaat het hier om de zus van jouw man?
dinsdag 19 mei 2020 om 15:57
Ik heb het niet over wat jij doet voor een ander.TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:50Jawel? Dat doe ik ook regelmatig, dat heb ik al uitgebreid beschreven. Boodschappen voor mensen die dat nu zelf niet kunnen, mantelzorg voor een ernstig ziek familielid en ook uurtjes oppassen.
Wel altijd met respect voor elkaars grenzen en met inachtneming van de omstandigheden. Anders zou ik het niet willen, als daarover heen wordt gewalst.
Nogmaals, dat heeft hier niets mee te maken.
Ik vraag of jij niet snapt dat er ook gewoon echt mensen bestaan die wel op een baby van een vriendin zouden passen, gewoon omdat die vriendin het zwaar heeft en daar behoefte aan heeft.
Of die vriendin nou wel of geen man heeft, wel of niet werkt, bewust of onbewust alleenstaand is....dat doet er niet toe.
Gewoon omdat het kan, om de vriendin een plezier te doen.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:59
Nou dit bedoel ik dus....je snapt het echt nietTanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:53Dus jouw broer was er niet vanwege zijn werk? Of gaat het hier om de zus van jouw man?
dinsdag 19 mei 2020 om 16:00
ik pas zelfs op een baby, als papa daar geen zin in heeftRita3 schreef: ↑19-05-2020 15:57Ik heb het niet over wat jij doet voor een ander.
Ik vraag of jij niet snapt dat er ook gewoon echt mensen bestaan die wel op een baby van een vriendin zouden passen, gewoon omdat die vriendin het zwaar heeft en daar behoefte aan heeft.
Of die vriendin nou wel of geen man heeft, wel of niet werkt, bewust of onbewust alleenstaand is....dat doet er niet toe.
als ik daar een vriendin mee zou helpen
mensen hoeven voor mij geen boete te doen namelijk
Ik houd van mijn vriendinnen, ook als ze eens een domme keus maken ofzo
dinsdag 19 mei 2020 om 16:01
Jezus zeg.. Geluk hebben met een zus die ongewenst kinderloos is... Als je dit al anders geformuleerd had, dan was het misschien minder lompTanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:37
dinsdag 19 mei 2020 om 16:01
En zo bereiken we als je het mij vraagt wel echt een dieptepunt qua empathie. Trots op jezelf?TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 15:53Dus jouw broer was er niet vanwege zijn werk? Of gaat het hier om de zus van jouw man?
@petra123456 Wat knap dat je alsnog voor je schoonzus klaar stond! Zal vast op momenten erg lastig en confronterend zijn geweest!

“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel

dinsdag 19 mei 2020 om 16:03
Ja hoor, dat snap ik heel goed. Dat doe ik zelf namelijk ook wel eens.Rita3 schreef: ↑19-05-2020 15:57Ik heb het niet over wat jij doet voor een ander.

dinsdag 19 mei 2020 om 16:04
Is dat weer zo'n verboden vraag? Net als dat we TO niet mogen vragen waar de vader is?
dinsdag 19 mei 2020 om 16:05
Hier regelmatig opgepast op een kleine baby. Zowel overdag als in de nacht. Ik kan mij nog zooo goed voor de geest halen dat ik er met mijn baby helemaal doorheen zat, maar dat schoonouders pas wilden oppassen als baby kon praten en zindelijk was
TO, ik hoop dat je snel een moment lekker voor jezelf hebt! Alles alleen doen is zwaar, ook al heb je er voor gekozen

TO, ik hoop dat je snel een moment lekker voor jezelf hebt! Alles alleen doen is zwaar, ook al heb je er voor gekozen

dinsdag 19 mei 2020 om 16:05
Zeker niet. Maar de post begint met dat iemand ongewenst kinderloos is. Misschien eens starten met iets aardigs zeggen.TanteOlivia schreef: ↑19-05-2020 16:04Is dat weer zo'n verboden vraag? Net als dat we TO niet mogen vragen waar de vader is?
Kun je daarna zoveel vragen als je wil.
“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel