Gestopt met de pil... januari 2009

09-09-2009 15:40 2821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel III

Kunnen we weer even vooruit...

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateFuturemaman 27jr28 jan 0923 okt��Yaelle2 30jr1 jan 091 nov��Loesssie 28jrjan 096 nov lnl��Jippiedepippie 30jrsept 08Hij is geboren!!! 10 oktoberNietvoordepoes 30jr1 jan 09Ze is geboren!!! 12 oktoberAkka 29jr25 sep 08Ze is geboren!!! 20 okt 09Muca 26jrjan 098 okt vlk24 okt 09Jowellie 35jrdec 0819 nov gyn+echo!20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0927 okt vlk26 jan 10Mundy 34jr22 jan 0922 okt vlk30 jan 10Xasi 26jrdec 0827 okt vlk10 feb 10Uggie 31jrjan 092 nov vlk/echo25 apr 10Coco1977 32jrsept 09? vlk1 mei 10Bebje 28jr13 feb 099 nov termijnecho18 mei 10
@jowellie: gefeliciteerd!! Dat je maar vele cadeautjes mag krijgen en je de hele dag heel jarig mag voelen!

@maris: fijn dat het een beetje aantrekt in de winkel! Lijkt me wel spannend, een eigen zaak hebben...

ben nog steeds bezig met regelen kinderopvang. Heb nu een optie bij een vrij regulier kinderdagverblijf (12 kk per groep, vertikale groepen, sfeer wel prettig). van gastouderbureau zijn ze verder aan het zoeken (die gastouder die we hadden ontmoet zag het zelf ook niet zo zitten, omdat ze momenteel op baby'tje past en dat verloopt niet zo soepel) en er is nog een ander KDV waar we volgende week gaan kijken (horizontale groepen). Ik heb echt geen tijd om te bevallen hoor!

Zou jullie dat uitmaken, horizontaal of verticaal?

Ik weet t niet zo goed...
@Muca: Wat is dat ookal weer horizontaal en verticaal? Ik vind het fijn als alle leeftijden bijelkaar zijn. En dus niet babies bij babies.

Enne een eigen zaak is spannend, maar zo leuk, als het goed gaat dan he hahaha.

O ja nog een vraag: heeft een baby ook een slaapzak nodig. Ik dacht altijd van wel en dat dat zo'n meegroeiding was. Dus waar ze tot hun 2,5 jaar in kunnen. Maar ik zag gisteren bij prenatal verschillende maten, 70 - 90 en 110. Welke kan ik dan het beste nemen?
Hoi hoi,

even een snelle meld-post van mij!

Heb weinig tijd even deze week, maar neus snel elke keer of er al baby's zijn.........
@maris: ja, volgens mij is 70 voor het eerste (krappe?) jaar ofzo, zoiets zeiden ze tegen mij. Althans, ik heb er eentje van 70 gekocht om wel weer verder te zien als het kindje groter is.

Of het nodig is hangt er een beetje van af. Je kunt bijvoorbeeld in de winter én slaapzakje én dekentje doen en in de zomer bijvoorbeeld alleen slaapzakje. (je hebt ook slaapzakjes waarbij je geen deken nodig hebt, die zijn dan weer veel dikker, maar ik dacht dat een dunne handiger was, omdat je dan beetje kan variëren in temperatuur).

Wat betreft die groepen: Horizontaal is zelfde leeftijden en vertikaal is leeftijden door elkaar.
@muca: Bedankt voor de tip voor het slaapzakje. Ik zal eens kijken hoe dik die slaapzakjes zijn.

Ik zou kiezen voor vertikaal als je een keuze hebt. Zo krijgen ze andere leeftijden ook mee en leren ze daar ook mee om te gaan en te spelen.

@Xasi: Ja ik miste je al. Rustig aan doen he!!!
@Xasi: Ik hoop dat je het gezellig hebt deze week! Plezier!
Hoi hoi, ik meld me even. Ben een lekker dagje met mijn lief aan hebben.

Ps. Maris: de eerste maanden hoeven ze geen slaapzak aan, maar leg je ze onder een dekentje.

Slaapzakje is pas nodig wanneer ze gaan bewegen (en dekentje van zich aftrappen) Voor zover heb ik het begrepen. Ik ga het straks allemaal navragen aan de kraamzorg.

70 passen ze volgens mij vanaf een maand of 4.

Muca: word je al zenuwachtg? Ikke wel....
Yaelle: veel plezier op vakantie!

Geniet ervan he, jullie hebben het verdiend!

Xasi: ik zag op je Hyve al dat je bezoek hebt, enjoy!
Hoi lieve meiden. hier even de grote afwezige.

Ik ben zo in beslag genomen door mijn meisje. het is zó mooi om moeder te worden. het gaat al mijn verwachtingen te boven. Hoe slopend de eerste dagen en vooral nachten zijn gaat overigens ook alle verwachtingen te boven, maar wat een kracht heb je als je net moeder bent geworden...

Onze dochter doet het geweldig. De borstvoeding loopt goed. Ze is lief en gaat ook steeds beter slapen. En ik ben niet objectief, maar ze is beeldschoon!

De bevalling is voor mij ondanks zware rugweeën en veel pijn een ervaring waar ik positief op terugkijk. Ik heb het toch maar mooi geflikt! Thuis, met de hulp van mijn lief. Het was echt heel mooi, ondanks alles. De kracht die je hebt als je merkt dat het bijna zover is... waar het vandaan komt mag joost weten, maar het is onvoorstelbaar!

Binnenkort zal ik hier wel weer vaker te vinden zijn, maar eerlijk is eerlijk, mijn prioriteiten liggen even ergens anders. Ik denk wel veel aan jullie hoor!!

Een superdikke kus van mij
Oh poes, wat heerlijk klinkt dat! Fijn dat je positief terug kijkt op de bevalling! Enneh, ik denk dat we wel snappen waarom je niet zo vaak meer hier bent! Je hebt je meisje!!! Helemaal geen tijd meer voor andere dingen! Lekker!

Maris: klinkt vervelend zeg! Als het nu blaasontsteking was, dan was er tenminste iets aan te doen....

Jowellie: Ik begrijp dat je jarig bent! GEFELICITEERD!!!

Akka!! Zenuwen!!! Spannend!!!

Muca: ik zou denk ik ook voor een verticale groep gaan. Dan lijkt het enigszins op een gezinssituatie. (met 12 kinderen?!) Voor een babietje zou het me niet zoveel uitmaken maar voor een peuter/ kleuter wel omdat ie dan kan spelen met verschillende leeftijden. Veel succes met kiezen! Lijkt me idd lastig!
Mundy: Morgen pretecho!! Hoe laat mag je er heen? Leuk zeg!
@poes: leuk om te lezen zeg! Heerlijk dat je er zo van geniet en dat het echt zo bijzonder is!

@bebje: dank voor je advies ... kans is groot dat dat m wordt (die verticale)

@akka: valt nog mee met de zenuwen (denk nog steeds dat ze later komt), maar als ik net als jij nu zo dicht bij de uitgerekende datum kom volgende week slaan bij mij de zenuwen vast ook toe!

Ze is echt zo beweeglijk de laatste week! Echt veel steviger dan eerst. Volgens de VK kwam dat omdat het nog dieper is ingedaald - meer trapruimte...

Wel leuk/fijn, maar ook best vermoeiend om te voelen!
Jowellie: gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe voelt dat, zwanger én jarig tegelijk?
Mijn mams is trouwens vandaag ook jarig, had haar een heel speciaal cadeautje willen geven, maar het zit er niet in helaas.
@akka: dan moet je wel nog heel snel zijn inderdaad! Maar het zou kunnen

zo ben ik van plan om mijn vader te verrassen (maar dan heb ik nog twee weken)
@Poes: Fijn dat alles zo goed gaat!!! en ik vind je dochter ook beeldschoon!!!! Geniet er maar van en we zien je vanzelf wel meer verschijnen.

@Akka: Gefeliciteerd met je mams! En morgen uitgerekend he, spannend! Ben echt benieuwd wanneer jullie meisje komen gaat.
@Muca: nee, dat gaan we niet meer redden!

Ik voelde me trouwens heel goed vandaag, niet meer die zeurende buikpijn

Lief en ik zijn lekker uit lunchen gegaan, beetje gewandeld: heerlijk zeg!

En nu home alone met een bak Ben&Jerry's .... gevaarlijk!

Fijne avond en fijn weekend chicas!
Meiden, bedankt voor de felicitaties!

Ik heb het niet echt gevierd vandaag ( volgend jaar dan maar dubbel op ) Vanmorgen wel wat visite gekregen en vanavond zijn we heerlijk uit eten geweest!

@ Maris, gelukkig geen blaasontstekening, maar wel vervelend dat je er niets aan kan doen. Hopelijk gaat de Mini-M snel anders liggen, zodat je er minder last van hebt.

@ Yaelle, lekker hoor... bijna vakantie!!!!!

@ Bepje, leuk hoe iedereen reageert!

@ Jippie, leuk dat je zo af en toe wat laat horen! Hopelijk heb je later een keertje meer tijd om alles te vertellen, ben erg benieuwd!

@ Akka, gefeliciteerd met je moeder!

Hoe het voelt om en jarig en zwanger te zijn.. ja... beetje "vreemd" eigenlijk wel. Als alles goed gaat, is mini volgend jaar op mijn verjaardag al weer 9 mnden. Ik ben altijd wel van het vieren met veel gezelligheid en borrels. Daarom dacht ik "dit jaar even wat minder vieren en dan volgend jaar dubbel op, in een nieuw huis" Het is niet dat ik niet zonder drank kan, bergijp me niet verkeerd. Maar als iedereen die komt drinkt, dan weet je wel hoe dat op het einde van de avond is en jij zit daar dan ( als enige ) met je nuchtere kop, nou daar had ik niet zo zin in dit jaar...

@ Poes, leuk om wat van je te horen! Kan me voorstellen dat jullie heerlijk aan het genieten zijn van mini

@ Xasi, geniet van je bezoek

@ Ugg, heb je al veel reacties gekregen op je bekendmaking?

@ Mundy, spannend morgen! Leuk!
Vraagje voor de zwangeren die in nov +6 mnden zwanger zijn; laten jullie je inenten tegen de mex. griep?
Goedemorgen!

Alles goed met iedereen?

@Poes, wat leuk van je te horen!! Het klinkt zo mooi... En wat fijn dat je positief terug kijkt op de bevalling en dat het thuis goed gelukt is! Ga jij maar lekker je mooie meisje verwennen, we zien je wel weer verschijnen!

@Maris, toch geen blaasontsteking, is het al wat minder inmiddels? Wat fijn dat je lekker veel orders hebt de laatste tijd! Hopelijk blijft het goed aantrekken!

@Mundy, veel plezier vanmiddag bij je pretecho!!

@Akka, wat fijn dat je je gister zo goed voelde en de buikpijn weg was! Heb je de bak ijs nog soldaat gemaakt? Vandaag is DE dag! Bijzonder... Het kan nu echt niet lang meer duren!

@Yaelle, nog 1 nachtje slapen en dan lekker 3 weken in je bikini rondstruinen over een wit strand! Ben je nog van plan om wat te gaan ondernemen of wordt het vooral zon, zee, strand?

@Xasi, gezellig, bezoek!! Geniet er maar lekker van! Had ze veel cadeautjes bij zich uit Ollanda?

@Jowellie, veel leuke reacties gekregen! Weet je, sinds gister zit ik op een soort van roze wolk... Die eerste 12 weken wist ik het allemaal nog niet zo goed maar sinds gister ben ik helemaal happy. Heb gister bij Hema de eerste kleertjes gekocht, ik had namelijk nog niks gekocht. Wel veel gekregen maar dat is wat anders. Ik heb een onwijs schattig grijs broekje en een wit rompertje gekocht. Ik kan eigenlijk nu al niet meer wachten tot ze er is, ik realiseer me nu pas echt dat wij straks een mini kindje in huis hebben. Ons eigen kindje!

Verder is de misselijkheid ook weer wat minder, alleen krijg ik nu 's avonds last van maagzuur als ik ga liggen. AU! Maar liever maagzuur dan misselijk! Ik ga vanmiddag shoppen met een vriendin, denk dat ik mijn eerste zwangerschapsbroek moet gaan kopen want buikje is weer een beetje gegroeid. Dus mss vanmiddag... Ik had al wel een supergave skinny by Esprit gekocht maar die pas ik nog niet, eerst meer buik kweken! Vanavond zijn we lekker thuis maar mss dat we wel een gokje gaan wagen, ligt ff aan lieffie.

Ok meiden, fijn weekend allemaal!!
@Jowellie: Ik weet nog niet of ik me in laat enten. Ze zeggen dat als je kindje 4mnd is dat het geen gevaar loopt. Maar ik ben er huiverig voor. Ik neig dus meer naar nee. Denk dat ik tegen die tijd even overleg met vk en huisarts.

En jij?

@Ugg: Nee niet minder last. Probeer zelf niet vaak naar het toilet te gaan, zodat het onder niet lui word om het zo maar te zeggen. Kijken of dat wat helpt. Ene dag is het wel wat erger dan de andere dag. Maar we willen eind november als we elkaar 5 jaar kennen nog een weekendje weg. Amsterdam, maar ja moet je veel lopen enzo. Baal ik van, ik loop zo graag, maar om de minuut moeten stoppen omdat de druk op je blaas zo groot is zie ik ook niet zitten. Maar thuis blijven ook niet.

@Mundy: Ik ben benieuwd naar je echo.
@akka: spannend spannend stuiter stuiter: vandaag is de dag! Ik hoop voor je dat ze snel komt (als je dat zelf tenminste wil), maar vind het ook wel gezellig als je nog even samen met mij hoogzwanger blijft

Wel even melden hè!

@maris: vervelend zeg, die druk op je blaas. Ik heb er ook wel veel last van (wel in iets mindere mate dan jij denk ik). Maar weinig naar de wc gaan werkt wel blaasontsteking in de hand (zei mijn zwangerschapsjuf tegen ons). Doe je bekkenbodemoefeningen? (half aanspannen, helemaal aanspannen, weer half aanspannen en dan los, 10x en dan 2x per dag ofzo - niet dat ik dat doe hoor, maar dat helpt wel tegen die 'luiheid').

@ugg: leuk dat je de roze wolk hebt ontdekt! Bij mij werd ie ook steeds rozer! Aah, lieve kleertjes. Je zegt: 'ze' - ben je overtuigd dat het een meisje is? We zullen het snel weten toch? Of wilden jullie het nou niet weten?

@jowellie: ik laat me niet enten - heeft bij mij niet zovee lzin meer dacht ik zelf en vk was het met me eens. Ze raden het tegenwoordig alleen aan voor zwangeren die in risicogroep vallen toch? Ook als ik later was uitgerekend zou ik het geloof ik niet doen.

Manlief nog steeds behoorlijk grieperig. Al dat gesnotter en gehoest is niet echt bevordelijk voor mijn nachtrust... Hopelijk steekt hij me niet aan... (tot nu toe niet).
Jazeker Muca, stuiter stuiter!

Zeker omdat ik sinds gisteravond kleine beetjes vocht verlies. Ik dacht eerst dat het 'gewone' afscheiding was, maar vannacht werd het wat meer.

Dit moet volgens mij wel vruchtwater zijn, dus heb de vlk gebeld en ze komt vanmiddag even kijken.

Ik moet wat proberen op te vangen en het bewaren, maar het is zoooo weinig!

Vind het wel spannend... hoop dat het doorzet.

Mezelf weer even afremmen: vriendinnetje van mij had dit ook, vliezen bleken niet echt gebroken te zijn, maar een klein scheurtje. Toen duurde het nog een week voordat haar mini er was. Maar goed, er gebeurt iets....
Muca: hoop trouwens dat je man je niet aansteekt!

Pers nog een sapje uit?

Ugg: leuk, shoppen! Ga je helemaal los vanmiddag in de stad?

Zooo leuk ook om al die kleine babykleertjes te kopen... geniet van je roze wolk!

Maagzuur is klote trouwens...

Yaelle: ben je al gepakt? Ik heb zelf geen teva's, maar die zitten onwijs fijn toch?

Heeft iemand jouw mobiele nummer trouwens?

Jowellie: het is inderdaad niet leuk om nuchter te zijn op je eigen feestje als de rest wel dronken wordt!

Maar je bent dus wel lekker uiteten geweest met je lief, gezellig!

Volgend jaar dubbel feest, dan ben je mama! Gek idee he.
Maris: hoop dat jouw klachten snel minder worden!

Weet je nog dat ik ook zo'n buikpijn had, (kon ook niet meer lopen van de pijn) dat was ook geen blaasontsteking, maar zo voelde het toen wel. Dat is bij mij na een weekje of 2 ook minder geworden. Jouw Mini moet zich gewoon even omdraaien en dan heb je vast minder last van de druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven