Good Luck 2

18-03-2009 16:58 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
nou, deel 2 dan maar

Buienradar doet het niet hier. jammer. Maar frisse lucht in aantocht dus. Fijn.

Ben ziek. Bah. Gelukkig geen kindjes om me heen want ben net een dweil. Vriend had het maandag, ik dus nu. Hopelijk ook kortdurend...

Mamax: Max al wat beter?
De hemel breekt hier echt los!!! Niet normaal zo hard als het giet! Ik zou dus maar snel die parasol en kussens binnen halen, want als het bij jullie ook zo wordt... zwembadjes buiten, die worden dan vanzelf gevuld
jemig... ik sta echt perplex zo hard....de straat staat gewoon blank!
Goed voor de tuin, scheelt me weer sproeien. de hortensia's hingen er zielig bij hier, ha ha. NOu, nu snel weer was vouwen, want als het weer droog is heb ik daar geen puf in.
Hier begint het NU te spetteren. Parasol was al binnen, nog snel de grijze bak gehaald en m'n laatste was afgehaald. Vanochtend 2 wassen beddengoed gedraaid en alles nog net buiten kunnen drogen. Lekker.

Amalia, ga jij voor die ronde bollen of van die platschermen? Hortensia's bedoel ik? Ik voor die bollen. En dan het liefst witte of van die donkerroze.

Bridge, ook al ziek, goed begin van je vakantie. Ach, heb je dat maar weer gehad. Max voelt zich een stuk beter. Ik had van de week een nieuwe paraplu voor hem gekocht bij de Hema (die uit de folder), dus hij kon niet wachten tot het ging regenen. Hij mag zo even de tuin in met z'n plu.
Da's de 'bui' die net bij mij vandaan komt Mamax; 3 druppels en wat gerommel en that's it helaas.

Bridge, beterschap meid!

Begon je je vakantie vorig jaar ook al niet ziek?

Max, ook beterschap, niet niks zulke koorts als ht buiten al zo warm is. Arm ventje!
Hoe is Laurens z'n haar geworden? Valt het mee? Vriendin is kapster en komt Max altijd thuis knippen. Ideaal!
Max z'n koorts is inmiddels gelukkig weg. Vent had vanmorgen een plasje langs de huisarts gebracht voor de zekerheid (klaagde een paar keer over pijn aan z'n piemeltje en ik vond hem vaak plassen), maar dat was gelukkig goed. Geen idee wat het geweest is, ik hoop dat de koorts nu wegblijft.

Ik hoef de parasol van de buren dus niet weg te halen?
Vaag dan inderdaad. Nou gelukkig is het weer over. Voor de rest ook weer helemaal het mannetje?
vorig jaar had ik verlof nog voor de vakantie Star. Jaar daarvoor waren we beiden ziek op vakantie zelf. Is niet anders, rustig aan doen maar.

Fijn dat Max weer beter is hoor!
Dan had jij het randje van de bui Star: hier kwam het met bakken naar beneden, met flink onweer.

Ha, nog meer hortensiafans, leuk! Ze stonden er al toen we hier kwamen wonen, maar ik vind ze erg leuk. De uitgebloeide bloemen (witte bollen) zaten er toen (november) nog in, die heb ik er op advies van schoonvader in maart ofzo uitgehaald. Toen leken de stelen ook wel aardig op lengte, maar ze zijn de laatste twee, drie maanden echt enrom uitgelopen. Wel mooi hoor, maar ze hangen helemaal over. En de hippe buxushaagjes die eromheen staan, zijn niet meer te zien. Maar goed, ik kan ze dus zodra ze uitgebloeid zijn, snoeien. Mooi. Thans voor het advies!

Mamax, gelukkig dat Max weer opknapt. Heeft hij wel vaker zo plotseling hoge koorts?

Kokos, haha, een anker? Voor de parasol? Klinkt als gesjouw, maar goed, daar had je man voor mee dus.

Bridges, misschien is de energie gewoon op zo aan het eind van het schooljaar? Hoop dat je snel weer fit bent meis. In elk geval vandaag laatste dag toch?

Hier weinig te melden. Buren vertrekken zo op vakantie. Vind ik stiekum wel lekker, want buurjongetje (bijna 5) staat hier te pas en te onpas in de tuin om te spelen en ik vind het niet zo'n heel leuk jongetje (erg ben ik...). Dadelijk naar het zomerfeest van het kdv, gelukkig is het weer droog.
Hallo,

Wij waren weer op het strand, nu met mijn moeder. Het onweer is aan ons voorbij getrokken, maar op gegeven moment werd de lucht zo zwart en begon het erg te waaien; toen hebben we snel ingepakt.

Lianne ligt te slapen:"Mama ik ben heel, heel, hééééél moe, wil je me naar bed brengen?" Nou, da's duidelijk.

Mamax, mijn buurvrouw had de was van de lijn gehaald

Fijn dat Max geen koorts meer heeft.

Star, lekker relaxen dit weekend?

Amaal, join the club van de thuisblijfmoeders

Laurens goed geknipt/getondeusd?

Bridges, beterschap!

Hel, het anker van de parasol is geen anker zoals bij boten. Maar een stevige, metalen buis.

Hier drie dagen feest met schepen, kraampjes met diverse nautische producten, kermis etc. Hopelijk niet al te veel regen/onweer. Allemaal een goed weekend!
Helen, herkenbaar van het niet zo leuke buurjongetje. Ik vind soms (ok, heel eerlijk, vaak) andere kinderen niet zo leuk en dan zit ik er ook niet op te wachten.

Kokos, ben benieuwd of je Lianne vanavond nog op bed krijgt dan

Cee ligt er ook laat in met dit weer trouwens.
Haaaai.

Oh Hel, je kan best wat takken er nu uithalen hoor! Ik knip ze er ook uit en zet ze in een vaasje. Maar dan komen ze nu niet meer terug, volgend jaar pas weer. Echt snoeien doe je als ze helemaal uitgebloeid zijn. Knip ze maar lekker van je buxushaagje af hoor No problemo!

Mamax, is het bij een spetter gebleven? Ik hou van die ronde bollen. Ik hou ook van roze, dus had laatst 10 roze in de aanbieding bij de Praxis gekocht. Nou die zijn dus paars/blauw, hij is lekker. Ook mooi, maar ik wilde eigenlijk allemaal roze in de tuin en nu is het gemengd.... flauw. Er zaten trouwens wel een paar roze tussen. En ik heb voor ook een witte. En 2 enorme blauwe die er al stonden en niet meer in model te krijgen zijn. Die zijn veel te hoog.

Ik heb trouwens laatst nog een overbuurman die ik helemaal niet kende een compliment over zijn hortensia gegeven haha. Die staat er nl zo mooi bij!

Ik noem het hier ook wel HortensiaCity, plant nr 1 hier. Doet het goed!

Ik geloof trouwens dat je die platte meer ziet of niet?. Ik denk dat ik die heb, want die man hier verderop heeft wel hele mooie bollen... dat heb ik niet... die zijn ook wat kleiner van bloemblad toch?

Wat kan je veel over hortensia's vertellen

Nou, vriendinnetje van me had vanavond echo: leeg vruchtzakje met 10 weken! Zo kut. En het gekke was: ze had al steeds dat gevoel. Ze zei het vorige week ook al tegen me, dat ze dat dacht. Ik zei nog dat zoiets echt niet kan, maarja, wel dus... sneu. Ze is er (nog) redelijk neutraal onder omdat ze het dus eigenlijk al voelde. Maar mss komt de 'klap' nog.

Star, Helen, ik vind geen enkel ander kind leuk ha ha! Nou... jullie kinderen natuurlijk allemaal wel .

Ik had het er net nog met m'n moeder over, dat ik het zo flauw vind van mezelf dat ik geen enkel kind leuk genoeg vind voor mijn eigen kinderen. Maarja, dat moet je toch maar naast je leggen op een bepaald moment.

Haar is leuk geworden! Ben helemaal verrast! Zal wel even een foto maken morgen en op de AK zetten.

Ha, Berend is stil; buurvrouw en ik (klerenwijf) zitten beide zonder man dus ik ga daar eens even met een flesje wit naar toe! (je zit in het Gooi of niet, ha ha! Oh, dan moet ik maar Prosecco meenemen, vink alleen niet zo lekker....)

Toedeloe!
Ik weet het niet Amaal, mij vallen voornamelijk de ronde op omdat ik die zo mooi vind. Buren zijn nu aan het verbouwen, als die klaar zijn komt er een nieuwe schutting en dan wil ik een plantenbak met alleen maar Hortensia's. Hier is het bij een paar spetters gebleven. Have fun bij de buuf!

Zo goor, ik heb al de hele dag een hele bittere smaak in m'n mond als ik wat gegeten of gedronken heb. Ga ik net Googlen, lees ik dat het door pijnboompitten komt. Ik eet die dingen heel vaak, nooit eerder last van gehad.
Oja, dat ze paars/blauw worden heeft met de zuurgraad van je grond te maken. Je hebt van dat speciale spul om je grond te bemesten zodat ze weer een andere kleur krijgen.
Ha ik las jouw verhaal van dat bittere en wilde meteen zeggen: pijnboompitten!

Heb je die van de Euroshopper gekocht? Volgens mij zijn die daar gevoeliger voor. Vind die ook niet lekker trouwens, harder dan andere.

Ja dat paars blauw roze heeft idd met de zuurgraad te maken, maar hoe komt het dat er op hetzelfde stukje verschillende kleuren staan?

was gezellig bij de buuf
Het is toch alleen als de pitten NIET geroosterd zijn?

Kan ook door ijzertekort komen trouwens.
quote:mamax schreef op 03 juli 2009 @ 20:43:

Oja, dat ze paars/blauw worden heeft met de zuurgraad van je grond te maken. Je hebt van dat speciale spul om je grond te bemesten zodat ze weer een andere kleur krijgen.Of een roestige spijker in de grond bij hortensia zetten, dan krijg je een blauwe.
quote:Star schreef op 04 juli 2009 @ 12:06:

[...]

Of een roestige spijker in de grond bij hortensia zetten, dan krijg je een blauwe.Maar ik wil roze...
Hoi,

Net terug van een gezellig ochtendje in ons dorp. Lianne is eerst in de draaimolen geweest, toen met papa op een piratenschip geklommen (ze kreeg een 'echte' piratenstempel op haar arm) en gekeken naar een helicopterdemonstratie.

Eenmaal thuis vroeg ik wat ze het leukst had gevonden: het piratenschip.

Star, gisteravond was ze het al om half acht weer zat. Ik vroeg wat ze wilde doen, toen zei ze zelf weer dat ze wilde slapen.

Tim was voor de derde avond over de rooie, ik vermoed dat hij krampjes had.

Hoe laat slaapt Cee met dit weer?

Mamax, irritant zo'n vervelende smaak in je mond. Ik las een keer: op een peterselie blaadje kauwen . Ik poets meestal mijn tong, daar zitten de bacteriën.

Amaal, wat verdrietig voor je vriendin.

Juud en Mal, regenschade?
Hel, ik las net je stukje over Mare. Lianne heeft geen driftbuien meer maar ze luistert soms heel slecht, met name met het eten. En treuzelen, ja, daar heeft ze ook een handje van.

voor jullie
Cee slaapt als het donker wordt
Pfff, warm zeg!

Net naar de kermis geweest met de kinderen in Laren. Was erg leuk. Berend was helemaal gehypnotiseerd van een of ander eng ding wat over de kop ging!

Ze hebben touwtje getrokken, laurens heeft blikken gegooid (alles mis, maar tóch prijs ) , in de draaimolen gezeten en -dat vonden we bij nader inzien toch wel eng- een auto die best hard ging!

Ze vonden het vooral indrukwekkend.

Topperrrrrrr Jeroen van de B. nog gespot met vrouw en kinderen.

Daarna nog even een hapje gegeten, maar vooral Laurens had toen erg last van de zon en was moe en wilde naar huis. Nu liggen ze er lekker in, onder protest van Berend. L is volgens mij al stil.

Ze slapen trouwens 's ochtends wel langer met die warmte, hoera. Van de week een paar keer half 9 (! joepie!) en nu al 3x 8 uur. Best lekker.

Eens kijken of er nog een leuk filmpje komt.
Het is hier ook nog heel warm en ik ben helemaal zenuwachtig. Ik heb me laten overhalen mee te gaan naar Ground Zero.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven