Hartruis bij 4 jarige

28-07-2008 16:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij de huisarts te horen gekregen dat mijn zoontje (4 jaar) een hartruis heeft.

CB heeft dit niet eerder waargenomen.

Binnenkort afspraak bij kinderarts, maar toch nog veel onzekerheden.

Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Hij had wat klachten van pijn op zijn borst vandaar dat we bij de huisarts terecht kwamen.

Deze zijn inmiddels wel weer weg.

De huisarts vertelde mij dat dit vaker voorkwam en me niet ongerust hoefden te maken.

Doe je toch wel.
Het is wel goed dat het onderzocht wordt, maar het hoeft inderdaad niets ernstigs te zijn. Zelf was ik kleuter toen er een hartruisje werd ontdekt. Ik kan me nog wel herinneren dat ik onderzoeken heb gehad in het ziekenhuis, maar het bleek verder helemaal in orde te zijn. Het ruisje bleef, maar er is nooit meer onderzoek naar gedaan.
-
-
Bij mijzelf een ruisje en ook bij mijn dochtertje...bleek niks ernstigs, op CB hoorde een arts het maar de kinderarts hoorde later weer niks?! Bij mijzelf ging het vanzelf over en dat lijkt bij onze dochter ook zo te verlopen.

Zou me pas zorgen maken als een arts zegt dat er echt iets aan de hand is.

Genoeg dingen om je druk over te maken als ouder....
Mijn neefje had het ook op jonge leeftijd (3 jaar). Het is allemaal onderzocht en het bleek onschuldig. Op latere leeftijd zou het verdwijnen en inmiddels is het inderdaad weg.
Ik had vroeger ook hartruis en een paar onderzoeken gehad in het ziekenhuis en ben er over heen gegroeit.Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven