Help, mama heeft overdag echt eventjes rust nodig...
maandag 14 juni 2010 om 16:20
Hoi! Ik heb een tweeling van 13 maanden die nooit lang overdag geslapen hebben, maar wat ze nu doen, is wel erg bont. Tenminste wat de oudste doet. Die heeft gewoon niet geslapen vanmiddag! Anderhalf uur in bed gelegen en niet geslapen. Ik moet zeggen dat ik er wanhopig van wordt, want heb het half uurtje (vaak zit er niet heel veel meer in...) echt nodig om ff bij te komen. Vanmorgen heeft hij maar 20 minuten geslapen, dus dat kan het ook niet echt zijn. Wie heeft tips? Want als moeder van een zeer ondernemende tweeling laad ik me op tijdens hun slaapje. Maar dan moeten ze wel slapen natuurlijk!
dinsdag 15 juni 2010 om 12:06
Hoi Gemini,
Lastig he! En het kan je echt slopen, 2 van die dreumessen!
Hier ook een tweeling (8 maanden) en vanaf het begin af aan gaan ze alleen 's middags naar bed. Ik heb gewoon 2 erg wakkere kinderen. In de ochtend gaan we met de buggy naar de supermarkt en doen ze vaak even onderweg een tukkie van een kwartiertje, dat is voor hun genoeg om de batterij weer op te laden. Na de fles van 12 uur gaan ze dus tot een uur of 2, half 3 weer naar bed. "s middags probeer ik ze ook nog even een tukkie te laten doen maar dit heeft vaak geen zin. Ze liggen er dus wel 's avonds om 7 uur in omdat ze bekaf zijn.
Wat bij ons wel hielp is om ze apart te leggen, na 5 maanden hebben ze allebei een eigen kamer gekregen, want er was altijd wel wat waardoor ze elkaar wakker hielden of maakten!
Succes ermee! En denk om jezelf!
Lastig he! En het kan je echt slopen, 2 van die dreumessen!
Hier ook een tweeling (8 maanden) en vanaf het begin af aan gaan ze alleen 's middags naar bed. Ik heb gewoon 2 erg wakkere kinderen. In de ochtend gaan we met de buggy naar de supermarkt en doen ze vaak even onderweg een tukkie van een kwartiertje, dat is voor hun genoeg om de batterij weer op te laden. Na de fles van 12 uur gaan ze dus tot een uur of 2, half 3 weer naar bed. "s middags probeer ik ze ook nog even een tukkie te laten doen maar dit heeft vaak geen zin. Ze liggen er dus wel 's avonds om 7 uur in omdat ze bekaf zijn.
Wat bij ons wel hielp is om ze apart te leggen, na 5 maanden hebben ze allebei een eigen kamer gekregen, want er was altijd wel wat waardoor ze elkaar wakker hielden of maakten!
Succes ermee! En denk om jezelf!
dinsdag 15 juni 2010 om 12:34
quote:origineel schreef op 14 juni 2010 @ 16:57:
Inderdaad, met 13 maanden 2 keer naar bed is wel veel hoor. Mijn kinderen sliepen vanaf 7 maanden nog maar 1 keer. En ja, die rust heb je nodig. Met 2,5 (dus nog een jaar te gaan ) slapen ze helemaal niet meer.........
Het is vooral afhankelijk van het kind. Mijn dochter van 2,5 sliep tot en met ruim anderhalf nog twee keer per dag en nu gemiddeld nog 2,5 a 3 uur smiddags. Mijn zoontje van 1 jaar krijg ik er absoluut geen twee keer in dus die slaapt 1 keer zo'n 2 uur.
Inderdaad, met 13 maanden 2 keer naar bed is wel veel hoor. Mijn kinderen sliepen vanaf 7 maanden nog maar 1 keer. En ja, die rust heb je nodig. Met 2,5 (dus nog een jaar te gaan ) slapen ze helemaal niet meer.........
Het is vooral afhankelijk van het kind. Mijn dochter van 2,5 sliep tot en met ruim anderhalf nog twee keer per dag en nu gemiddeld nog 2,5 a 3 uur smiddags. Mijn zoontje van 1 jaar krijg ik er absoluut geen twee keer in dus die slaapt 1 keer zo'n 2 uur.
woensdag 16 juni 2010 om 13:08
Ik herken je probleem. Heb ook een tweeling, die zijn alweer bijna10, dus moet even teruggaan in m'n geheugen, maar kan me herinneren dat ik ook een tijd heb lopen klooien in de periode dat van 2 jaar 1 slaapje gingen. Ook hier lagen ze vanwege ruimtegebrek op 1 kamer, en dan kunnen ze elkaar lekker wakker houden... kiekeboe spelen samen. O zo gezellig maar ook heel irritant. Ik had m'n rust toen zo nodig!
Maar ondanks gehuil en geklier ben ik ze altijd op dezelfde tijd (zo rond half 1 in 't begin) naar bed blijven brengen, en daar bleven ze anderhalf uur, of ze nou wilden slapen of niet. Als er echt wat aan de hand is, hoor je dat toch wel. Het duurde even, maar op een gegeven moment hadden ze door dat moeders ze toch niet kwam halen, dus gaven ze 't maar op en gingen ze slapen. Tot 3.5 jaar!!
Maar ondanks gehuil en geklier ben ik ze altijd op dezelfde tijd (zo rond half 1 in 't begin) naar bed blijven brengen, en daar bleven ze anderhalf uur, of ze nou wilden slapen of niet. Als er echt wat aan de hand is, hoor je dat toch wel. Het duurde even, maar op een gegeven moment hadden ze door dat moeders ze toch niet kwam halen, dus gaven ze 't maar op en gingen ze slapen. Tot 3.5 jaar!!
woensdag 16 juni 2010 om 15:27
Het kost wel wat tijd om naar 1 slaapje te gaan. Daar moeten ze wel een week of twee weken aan wennen. Maar dan heb je wel kans dat ze wat langer gaan slapen. Mijn oudste sliep ook, met twee slaapjes steeds maar 45 min. Toen ze naar 1 slaapje ging werd dat uiteindelijk wel 2 tot 2 1/2 uur. En dan kom je zelf ook veel meer tot rust.
Maar beide dames waren hier rond hun 2e verjaardag klaar met overdag slapen. En dan is het vooral voor mama even wennen!
Maar beide dames waren hier rond hun 2e verjaardag klaar met overdag slapen. En dan is het vooral voor mama even wennen!