Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ontzettend naar Naniene, hoe lang gaat hij nu al naar de gastouder? En hoe gaat het nu op de dagen dat je moeder oppast?

Het is wat met die baby's, hier ook een zieke baby. Ze is zo verstopt en benauwd dat ze het uitschreeuwt als ik haar op bed probeer te leggen. Het is elke keer een half uur krijsen en proberen te troosten voordat ze van uitputting in slaap valt. En wanneer beslis je dan om de huisarts te bellen, wanneer is het een gewone verkoudheid en wanneer zijn ze 'te benauwd'? Ik zal straks eens met mijn man overleggen want haar ademhaling piept wel.
Ik zit met hetzelfde te stoeien fiona. Man zegt:ja wat gaat de ha doen doen. Tsja weet ik ook niet. Baby piept al vanaf dinsdag. Huilt ook veel. Slaapt kut.
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Oh Naniene wat vervelend. Ik hoop dat de baby toch nog kan wennen. Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is zo’n knuffel fotoboekje meegeven. Stop er een paar foto’s van jullie in. Geen idee of het werkt. Maar onze baby wordt heel blij van foto’s van ons.

Teckel en Fiona meteen gaan. Als het RS is ben je er op tijd bij. En misschien is het wel niks :redrose: .

Teckeltje wat betreft eten: wat vindt de baby niet lekker denk je? Structuur of smaak? Als het structuur is kun je ze er eerst mee laten spelen? Klinkt stom maar dan heeft ze de structuur gevoeld. Ook geen idee of het werkt. Maar als ik de rest zo hoor komt het vast wel goed!

Wij starten hier met mini pasta! Natuurlijk te verwachten van een land als Italië :-D . Pastina noemen ze dat. Gaar koken in verse bouillon van groente om allergieën uit te sluiten. En we voegen een beetje vlees uit zo’n potje toe. Vanaf volgende week komt ipv bouillon verse groente prak bij. Ze eet nu alles op.

Even een vraag hoe vaak moet jullie baby poepen met vaste voeding? Hier soms elke dag of een dag niet en die dag er op dan twee keer.

Gisteren avond was het drama hier. Heel veel huilen. Nog steeds geen tandjes... uiteindelijk maar een zetpil geven.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
18-12-2019 19:59

Bij de gastouder gaat t nog steeds niet. Ze had aangegeven tot eind januari te proberen maar t lijkt erop dat ze daar op terug gaat komen.. we gaan volgende week ik gesprek dan kan mijn man er ook bij zijn. Ik baal hier zo van, ik heb niet het gevoel dat ze het voldoende tijd heeft gegeven zo.. als het na eind januari niet beter gaat kan ik het begrijpen. Ik weet niet zo goed wat we nu moeten. Onze voorkeur ligt bij een gastouder vooral vanwege dochter. Maar als ook die het niet genoeg tijd geeft kan ik daarna weer op zoek naar wat anders..
Zo herkenbaar van bij oudste. Hier zou gastouder het na zomervakantie toen nog poos proberen en eerste dag na vakantie belde ze om 11 uur al dat het niet ging. Maar toen tijdelijk gastouder gehad tot kdv plek had en die was top. En ben ook super tevreden met kdv nu waar ze maar 1 groep hebben voor 0-4 en max 14 kinderen tegelijk.
Ach naniene, dat lijkt me zo naar. Hopelijk zijn er andere mogelijkheden...
Had je al een doekje geprobeerd met jouw geur erop? Dat die meegaat naar bed?

Poepen en vaste voeding: mijn peuter poept in principe 1x per dag, soms slaat hij een dagje over en poept hij ook die dag erna 2x. Al heel lang dit patroon, denk inderdaad vanaf de vaste voeding.
(Nog fijner, hij poept eigenlijk nooit ergens anders dan thuis :P)

Fiona en teckel, vervelend van de zieke babys. Huisarts kan geen kwaad.
Baby van een vriend van me heeft in het ziekenhuis gelegen wegens een virus die op de longen zat. Ook piepense ademhaling en hoesten.

Niet om jullie bang te maken, maar blijkbaar heerst er wat en kan een check geen kwaad.
Ik kijk het morgen even aan met baby en bel anders idd de ha maar even. Ze is wel gewoon naar kdv dus echt ziek is ze ook weer niet. Dus denk dan ja wat gaat ha doen...
Hij is er nu 10 keer geweest. Tot nu toe dus 1 keer in de week. Bij m'n moeder gaat t niet geweldig maar wel echt veel beter dan bij de gastouder. Maarja mijn moeder heeft hem alleen en in z'n eigen omgeving. We hebben al een doek met geur geprobeerd. Ik heb haar nogmaals gesproken en ik hoop gewoon echt dat als hij twee dagen achter elkaar gaat dat hij dan kan wennen. In januari is die plek er en hoeft m'n moeder niet meer op te passen (kan op de lange termijn ook niet). Ik hoop dat zij dat nog wil proberen. Maar inderdaad Due, dat hadden we dus al afgesproken en toen belde ze gisteren dat t niet ging. Nouja dan werk ik dus ook niet lekker.. wij zitten dinsdag en dan wil ik dat goed afspreken. T zal heus goedkomen maar ik hoop gewoon dat hij daar kan blijven omdat dochter het er erg leuk heeft.

Fiona en Teckel, met een piepende ademhaling zou ik toch even langs gaan. Als t op de longen slaat kan ie er maar beter op tijd bij zijn.

Grappig dat t in Italië zo anders gaat met vaste voeding. Wij zijn met groente begonnen en dat gaat heel goed. Sinds gisteren ook fruit en dat vindt hij ook lekker. Baby poept maar 2 keer per week. Peuterdochter meestal 2 keer per dag.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zieke baby’s: ik ben deze week twee keer bij de HA geweest met een verkoudheidsvirus. Vond het zelf wat overdreven, de HA absoluut niet. Ze worden snel ziek(er) en een longen/oren/amandelencheck is 2 minuten. Zeker bij benauwdheid, meteen aan de bel trekken.

(Maar de kans dat er iets is is heel klein, en zo niet dan is er inderdaad niks wat gedaan kan worden... :geek:)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch even gebeld voor de zekerheid en mijn man is nu met haar ernaartoe. Ze zijn inderdaad heel voorzichtig met die kleintjes. Ik lig inmiddels ook ziek met peuter op de bank.

Ik had vanochtend (voor iets anders) de diëtiste van de baby aan de lijn en die zei al dat alle kinderafdelingen in Nederland vol liggen. Het heerst flink.
Ik ben zelf ook ziek. Hoest de longen uit m'n lijf.
Helaas door kdv gebeld. Beiden zijn ziek. Peuter klaagt de hele dag over buikpijn en eet niet, huilt veel. Baby heeft koorts. Meteen afspraak voor morgen bij ha
Maar missch gaat man vanavond wel met haar naar de hap als hij het niet vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel veel ervaring met een benauwd kind. Oudste heeft stuk of 7x in het ziekenhuis gelegen met astma aanval. Ze moeten echt flink benauwd zijn. Neusvleugelen, buik ademhaling, piepen enz

Wel goed opletten. Ha stuurde me met hem naar huis en daarna heeft hij een week in het ziekenhuis gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is inderdaad alweer zo Snowgirl! Peuter heeft dat ook al wel hoor, dat baby niet aan z'n spullen mag komen. Of hij komt tegen mij zeggen dat ze iets heeft afgepakt. Haha ze grijpt dan gewoon naar zijn speelgoed, omdat het voor haar neus ligt. Maar hij kan ook heel lief zijn voor haar, zoals van de week toen ie haar ging uitleggen wat z'n brandweerauto allemaal kan :-D .

Teckeltje, ik snap je wel over dat vv. Toen dochter er nog niks van wilde weten, wist ik ook wel dat het goed zou komen, maar toch vond ik het niet fijn. Bij haar was het achteraf gezien dat ze te vol zat van de melk. Toen we eerst vv gingen aanbieden en daarna aanvullen met melk, ging het veel beter. Zou dat bij jullie nog mee kunnen spelen of op hoeveel flessen zit ze?
En wat leuk dat ze mama zegt!

Fiona, nee klopt wat je zegt hoor. Ik hoeft nu nog geen beslissing te maken en ga ik ook nog niet doen. Ik wil het alleen uit m'n hoofd, maar dat lukt niet.

Dat je man er overdag veel is, is zeker fijn. Maar ik snap dat die avonden en nachten alleen zwaar zijn hoor. Zou ik ook vinden.

Meandyou; ik snap wel wat je zegt over je bed voor jullie hoor. Maar mijn ervaring is dat als je moe bent, dat ineens een stuk minder belangrijk wordt. Je hebt het nog lang volgehouden vind ik!

Dochter poept veel meer sinds ze vaste voeding eet. Zo'n 2-3 keer per dag. Met alleen melk (en voordat we startten met probiotica) soms maar 1x in de 5/6 dagen.

Echt super rot voor jullie Naniene! Ik hoop echt dat er nog op tijd een omslag komt.

Fiona en Teckeltje; sterkte met jullie zieke kindjes en beterschap voor jullie zelf!

Baby en peuter hebben afgelopen nacht beide de hele nacht doorgeslapen, in hun eigen bed. Dat was echt weken geleden. Was heel fijn, want ik was doodmoe van de drukte op het werk.

Volgens mij ben ik weer bij nu ;).
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, nog een vraagje; hoe lang laten jullie de box staan? Dochter ligt er bijna niet meer in en hij staat me in de weg. Maar als ze mobieler wordt, is het misschien toch wel handig straks.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste hebben we de box tot anderhalf laten staan volgens mij. Vooral in de periode dat ze al de trap op kon klimmen heb ik hem veel gebruikt, zodat ik veilig en rustig naar de wc kon.

Baby was 'goedgekeurd' door de huisarts, het zit niet op haar longen. Ik ben zelf flink ziek geworden en heb vannacht bijna niet geslapen. Koorts en heel benauwd. Mijn man slaapt uit want hij moet weer de nacht in, maar zodra hij wakker is duik ik mijn bed weer in.
Alle reacties Link kopieren
Onze box is nu maand afgebroken en baby is nu 9 maanden. Zaterdag wordt hij opgehaald. Soms was het wel handig geweest nog, maar voor die ene keer per week los ik het wel anders op.
De box was hier met 6/7 maanden de deur uit. Baby krijste er alleen maar in,dus het was echt een sta in de weg. Ik mis hem totaal niet.

Qua vv Maud, ze krijgt 4 flessen van 180+6 en die krijgt ze idd altijd pas na de vv. Ik heb geprobeerd de fles van 15h te laten vallen maar dat gaat echt niet. Plus dat ik ook wil dat ze wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgt omdat ze dus nauwelijks groente aardappel etc eet. Fruit en brood en crackers etc gaat wel goed. Ze heeft echt gewoon hele duidelijke voorkeuren.

We zijn net terug vd ha. Baby is idd erg benauwd en piep zit ook dieper. Ze krijgt nu een puf en ook weer Neusspray zodat ze beter kan drinken. Hopelijk gaat ze dan ook beter slapen. We moeten er half uur/uur heen 'snachts. Slopend.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat is er veel geschreven!
Even snel reageren op wat me bij is gebleven ;-)

Naniene, ik vind het zo rot voor jullie allemaal. Arme zoon, arme jullie!
Voor niemand fijn dit, kan me voorstellen dat ook de gastouder het lastig vindt.
Hopelijk vinden jullie een oplossing die gaat werken.

Fiona en Teckel, beterschap!

Due, ik ben heel erg benieuwd of ik het over 4 maanden ook zwaarder ga vinden. Ik merk wel dat peuter het heel moeilijk vindt dat niet al het speelgoed voor haar is en dat baby het ook leuk vindt om met een rammelaar te spelen. Dat wil ze nog wel eens afpakken.

Hier krijgt dochter een half potje fruit en half potje groente op een dag, soms iets ingedikt met wat rijstebloem ( soms is het te vloeibaar naar mijn mening). Bij oudste heb ik alles keurig zelf gekookt, maar potjes vond ze zeker zo lekker. Toen ze 9 maanden was begon ze wat meer mee te eten met ons en bleven de potjes achterwege. Nu krijgt ze heel sporadisch en potje, als ze echt niet wil eten wat wij eten.
IK bespaar me nu de moeite voor die paar hapjes. Als ze straks wat meer vast voedsel eet, kook ik wel weer zelf.

Poepen doet baby 1x per dag, peuter ook, soms 2x. En nu ze haar laatste kies krijgt, wat vaker en viezer ;-)

De box wil ik hier rond de eerste verjaardag uit de kamer halen. Ding is echt een sta in de weg en gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Mijn moeder vindt het wel fijn om te gebruiken tijdens het oppassen en als ze straks echt gaan kruipen is het wel een handige plek om te gebruiken.
Maar ik kan niet wachten tot ik het ding de kamer uit kan werken ;-)

Hier slapen ze gelukkig goed, ook al zijn ze beiden strontverkouden..
Overdag nu 3 vaste slaapjes en 's nachts slaap ze van 22.00 tot 07.00. Soms hoor ik haar de hele nacht niet en soms is het er 1x uit voor de speen.
Vannacht wat vaker, maar haar neusje zat ook zo bomvol...

Jullie nog leuke plannen voor de kerst?
Alle reacties Link kopieren
Wij houden inmiddels ook losjes die 2-3-4 Aan en verrassend genoeg geeft baby nu steeds aan dat hij na die wakkertijden moe is. Alleen heeft hij vanochtend 3 uur geslapen en is toen wakker gemaakt waardoor tweede slaapje pas om 16:00 was.
Alle reacties Link kopieren
Hier was de box al snel de deur uit. Idd sta in de weg en mijn kinderen houden niet van de box. Ze tijgerden en kruipen liever door de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Teckel, goed dat jullie zijn geweest. Gaat het al beter? En Fiona, bij jullie? Naar ook dat je zelf ziek bent, zeker icm werk man. Hopelijk heb je een beetje bij kunnen slapen.

Hier voor de derde (!) keer deze week bij de huisarts geweest. Leek het beter te gaan, vandaag ineens koorts, diarree en braken. Dus wéér eerder opgehaald van het kdv. Ze is daar nog geen volledige dag geweest. HA wilde doorverwijzen maar kinderarts vond het na telefonisch overleg niet nodig. Dus met neusspray en paracetamol naar huis gestuurd. Daar was ze overigens meteen blij en actief en alleen de koorts weer iets te zakken. Maar we kwakkelen al twee weken voort en ik word er een beetje moedeloos van. Het gaat iedere keer niet beter 😕.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in met een vraag! Onze baby slaapt snachts klokje rond met daartussen 2 voedingen. Bij de eerste voeding is haar luier vrij droog, waardoor verschonen dan niet zo veel zin heeft. Verschonen bij haar tweede voeding betekent regelmatig dat het in slaap vallen moeizaam gaat ondanks dat ik halverwege de voeding verschoon. Helemaal niet verschonen betekent af en toe doorlekken wat ons niet goed lijkt voor haar. Hebben jullie tips?
Meandyou vervelend dat kwakkelen
Ze is net begonnen toch op kdv? Ben bang dat het er echt een beetje bij hoort. Neemt niet weg dat het natuurlijk echt super kut is.

Baby wilde de hele dag niets eten ook haar 3de fles ging er maar mondjes maat in. Zit ze ineens bij het avondeten meerdere broccoli roosjes te eten. Echt, schiet mij maar lek. Puf lijkt haar wel goed te doen geloof ik maar het geven is een drama.

Goodmorningsunshine, hoe oud is je baby? Je kunt een grotere maat luier proberen voor de nacht en dan niet meer verschonen. Ik ben na de kraamweek opgehouden met 's nachts verschonen. Soms lekte ze dan idd wel eens door, is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag even een vraag stellen.
Mijn zoontje is 4 maanden oud en weigert ineens de fles te drinken. Omdat ik borstvoeding geef en we problemen met de fles wilde voorkomen, zijn we vroeg begonnen met oefenen met de fles en hebben deze ook regelmatig gegeven. Maar nu weigert hij hem toch ineens te drinken. Hij hapt wel naar de speen en accepteert deze wel in zijn mond, maar speelt er dan vooral mee. Eergisteren heeft hij wel gedronken toen ik deed of ik hem ging voeden en toen snel de fles erin stopte. Hij kan het dus wel en ook met deze fles.
Op zich is het als ik thuis ben geen ramp, want aan de borst drinkt hij goed. Maar ik moet ook weer aan het werk en mijn moederhart breekt bij de gedachte dat ik hem achter moet laten, terwijl ik weet dat hij niks drinkt.
Ik heb heel internet afgezocht en ik snap hoe het komt en er zijn nog wel een aantal tips die ik waarschijnlijk kan proberen. Ik ben ook niet perse op zoek naar tips, maar meer naar succesverhalen.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en kwam dit goed?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@Teckeltje: 5 maanden en we hebben grotere maat luiers in huis, dus dat gaan we proberen!

@Anna: wij hadden een baby die eerst goed uit fles dronk en daarna weigerde. Daarna een andere fles geprobeerd en die pakte hij dan weer wel, maar had echt een sterke voorkeur voor de borst. Dit betekende dat hij op de opvang minimaal dronk en het op andere momenten ging inhalen. Toen hij rond 9mnd was dronk hij zijn melk uit een rietjesbeker en dat ging dan wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ondanks dat vier maanden wt jong is, kijken of hij rietjesbeker oid eventueel snapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven