Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
maandag 8 januari 2018 om 10:00
Hier ook wel eens dat soort opmerkingen gehad, heeft hij al een half uur op de loopfiets gezeten en iemand die dan komt vertellen dat hij niet op het plankje achter de wagen moet staan omdat en hij maar moet leren de hele weg op de loopfiets te doen. Gewoon van je af laten glijden dat soort opmerkingen.BahcoBarbie schreef: ↑30-12-2017 12:23Gister een Puky aangeschaft en zoon wordt er echt wild vanHij zat er net op en ging er gelijk vandoor. Hij gebruikt het nog als een loopfiets maar dat fietsen komt nog wel.
Wel suf dat hij er al 2 kilometer vandaag door regen en wind in het park op hadden zitten al lopend/peddelend toen een ouwe tak toesnauwde 'dat hij er zelf ook nog wat voor moet doen' omdat ik hem duwde.Waar bemoeien mensen zich mee..
maandag 8 januari 2018 om 10:04
Iemand een tip voor schaatsjes? Mijn oudstem heeft nu schoen maat 22 en ik zou graag eens met hem willen schaatsen, het zullen wel van die onderbind dingen worden maar welke zijn leuk/goed? Die met 2 ijzers of toch door zoeken naar 1 met 1? En maakt het veel uit dat ik ze overal zie voor van af maat 23 of past dat met maat 22 ook wel?
En die ook voor rolschaatsen, iemand een tip toevallig? Anders ga ik voor de goedkoopste van dakasport ofzo
En die ook voor rolschaatsen, iemand een tip toevallig? Anders ga ik voor de goedkoopste van dakasport ofzo

maandag 8 januari 2018 om 13:11
Geen tips welke schaatsjes of waar te kopen, maar wel qua maat. Mijn dochter heeft vorige week geschaatst (met dubbele en met enkele ijzers - beide was wat krabbelen, maar ging goed) en ze had een grotere maat aan die heel goed paste juist. Haar eigen maat was krap en moeilijk in te stappen vanwege het harde materiaal. De iets grotere stapte ze makkelijk in en kon strak genoeg aangetrokken worden op de binders dat de schaats goed bleef zitten. Ik zou dus voor iets groter gaan. Ook omdat iets meer lucht rondom de voetjes beter isoleert en de voetjes warmer blijven (bij enkele ijzer-schaatsen).
Rolschaatsen zou ik voor goedkoop gaan.... die voetjes groeien zo hard dat je schoeisel/rolschaatsen blijft kopen
Rolschaatsen zou ik voor goedkoop gaan.... die voetjes groeien zo hard dat je schoeisel/rolschaatsen blijft kopen

maandag 8 januari 2018 om 13:31
Ik zou ze voor de eerste keer gewoon huren bij de ijsbaan. Als hij het leuk vindt, kun je gaan voor easy gliders, daar is ook een "zijwielstukje" voor te krijgen. Omdat ze gewoon eigen schoenen gebruiken kun je er lang mee doen (en wat oudere kinderen leren er ook het beste mee schaatsen).my-little-appletree schreef: ↑08-01-2018 10:04Iemand een tip voor schaatsjes? Mijn oudstem heeft nu schoen maat 22 en ik zou graag eens met hem willen schaatsen, het zullen wel van die onderbind dingen worden maar welke zijn leuk/goed? Die met 2 ijzers of toch door zoeken naar 1 met 1? En maakt het veel uit dat ik ze overal zie voor van af maat 23 of past dat met maat 22 ook wel?
En die ook voor rolschaatsen, iemand een tip toevallig? Anders ga ik voor de goedkoopste van dakasport ofzo![]()

woensdag 10 januari 2018 om 20:38
Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, mijn jongste van 5 maanden zou er ook mee mogen spelen. Dit op eten behoort echt echt echt niet tot de mogelijkheden. Het is te groot om helemaal in de mond te stoppen en kan niks van af met normaal speel gedrag (tenzij ze met een slijptol zouden splen krijgen ze er echt niks af)
Het is echt leuk spul, zeker een aanrader. Vandaag met de oudste weer heerlijk zitten bouwen!
woensdag 10 januari 2018 om 20:49
In zijn maat bestaan nog geen echte schaatsen of rolschaatsen, het worden dus sowieso dingen die onder zijn normale schoenen moeten dus van het niet passen van de eigen maat vanwege moeilijk instappen is nog geen spraken. Wel herkenbaar zeker met sportsokken droeg ik skates en schaatsen altijd een maat groter en dan in mijn jeugd die verstelbare zodat ze nog even mee gaan.ShaunTheSheep schreef: ↑08-01-2018 13:11Geen tips welke schaatsjes of waar te kopen, maar wel qua maat. Mijn dochter heeft vorige week geschaatst (met dubbele en met enkele ijzers - beide was wat krabbelen, maar ging goed) en ze had een grotere maat aan die heel goed paste juist. Haar eigen maat was krap en moeilijk in te stappen vanwege het harde materiaal. De iets grotere stapte ze makkelijk in en kon strak genoeg aangetrokken worden op de binders dat de schaats goed bleef zitten. Ik zou dus voor iets groter gaan. Ook omdat iets meer lucht rondom de voetjes beter isoleert en de voetjes warmer blijven (bij enkele ijzer-schaatsen).
Rolschaatsen zou ik voor goedkoop gaan.... die voetjes groeien zo hard dat je schoeisel/rolschaatsen blijft kopen![]()
Voor een 2 jarige heb ik echter geen idee.. maar vorige winter vond hij met schoenen op het ijs heel leuk en afgelopen zomer op rolschaatsen gestaan en dat vond hij ook super en kwam nog gewoon voorruit ook! Nu hij zijn micro step helemaal onder de knie heeft en zijn echte fiets nog te klein is helaas wil ik hem weer motorisch wat uitdaging bieden vandaar. En samen een uurtje op de schaatsbaan lijkt me ook gewoon heel leuk en dan heb ik gelijk een excuus om mijn schaatsen te slijpen

woensdag 10 januari 2018 om 20:52
Ik ga even informeren wat voor schaatsen ze in kleine maatjes hebben, stom dat ik daar niet aan gedacht heb!maritte schreef: ↑08-01-2018 13:31Ik zou ze voor de eerste keer gewoon huren bij de ijsbaan. Als hij het leuk vindt, kun je gaan voor easy gliders, daar is ook een "zijwielstukje" voor te krijgen. Omdat ze gewoon eigen schoenen gebruiken kun je er lang mee doen (en wat oudere kinderen leren er ook het beste mee schaatsen).
zaterdag 3 maart 2018 om 19:51
Even dit topic een schop omhoog geven 
Heeft iemand Mini loco in huis?
Ik zoek voor peuter van (bijna) 3 een leuke uitbreidingsset.
Hij heeft ook Bambino Loco, maar ik merk dat hij Mini makkelijker vindt en deze daardoor ook sneller pakt.
Maar welke uitbreidingsset is dan leuk? Als in: welk boekje is nog niet zo ingewikkeld en schiet niet direct door naar het echte lezen van woorden of het echte rekenen?
Hij kan al wel tellen en letters herkennen, dus dat zou geen bezwaar zijn.

Heeft iemand Mini loco in huis?
Ik zoek voor peuter van (bijna) 3 een leuke uitbreidingsset.
Hij heeft ook Bambino Loco, maar ik merk dat hij Mini makkelijker vindt en deze daardoor ook sneller pakt.
Maar welke uitbreidingsset is dan leuk? Als in: welk boekje is nog niet zo ingewikkeld en schiet niet direct door naar het echte lezen van woorden of het echte rekenen?
Hij kan al wel tellen en letters herkennen, dus dat zou geen bezwaar zijn.
zaterdag 3 maart 2018 om 20:39
Die van Kikker heeft hij al inderdaad.
Pluk nog niet, ik zal daar eens naar kijken.
En dat met letters en tellen mag dus wel. En letters of cijfers moeten aflezen ook.
Maar niet echt rekenen (met erbij of eraf) en niet écht lezen (met hele woordjes spellen).
Tellen vindt hij eigenlijk júist wel leuk. Zou je zeggen dat het boekje van beginnend rekenen dan toch nog wel wat te hoog gegrepen is?
En dat met letters en tellen mag dus wel. En letters of cijfers moeten aflezen ook.
Maar niet echt rekenen (met erbij of eraf) en niet écht lezen (met hele woordjes spellen).
Tellen vindt hij eigenlijk júist wel leuk. Zou je zeggen dat het boekje van beginnend rekenen dan toch nog wel wat te hoog gegrepen is?
zaterdag 3 maart 2018 om 20:47
Begint simpel met dieren tellen welk cijfer mist in een reeks en later ook wel echt beginnend rekenen maar aantal dingen zou echt al wel kunnen. Volgens mij heb ik de groep 2 variant maar zie dat er ook 1-2 is ze beginnen echt met tellen en spelenderwijs dus als hij tellen leuk vind kun je er volgens mij best mee beginnen. Misschien lukt nog niet alles maar heb je iig afwisseling de pluk boekjes lukken zowieso zijn een beetje als kikker

zaterdag 3 maart 2018 om 21:00
Mijn zoontje van net 4 vindt de boekjes van Fiep Westendorp niet leuk. Denk dat
de tekenstijl hem niet bevalt ofzo want ik heb het idee dat de spelletjes in alle boekjes (van een niveau) vrijwel hetzelfde zijn. Ik zou dus een thema kiezen wat jouw kind aanspreekt.
De boekjes voor 4-6 jaar zijn prima te doen voor een pientere 3-jarige.
Mijn zoons favoriet is een (ouder?) boekje van Sesamstraat en ook Kikker en Dora vindt hij leuk. Kleurige plaatjes dus.
de tekenstijl hem niet bevalt ofzo want ik heb het idee dat de spelletjes in alle boekjes (van een niveau) vrijwel hetzelfde zijn. Ik zou dus een thema kiezen wat jouw kind aanspreekt.
De boekjes voor 4-6 jaar zijn prima te doen voor een pientere 3-jarige.
Mijn zoons favoriet is een (ouder?) boekje van Sesamstraat en ook Kikker en Dora vindt hij leuk. Kleurige plaatjes dus.
woensdag 7 maart 2018 om 15:19
Die van buurman en buurman zijn vanaf drie if vier jaar maar lijken naar verhouding moeilijker dan andere boekjes.Nijntje* schreef: ↑03-03-2018 20:39Die van Kikker heeft hij al inderdaad.
woensdag 4 april 2018 om 18:08
Heeft iemand hier ervaring met gemmies?
Ziet er leuk uit , maar lees op internet vaak dat het te moeilijk is voor 6-jarige... Ik twijfel. Ik zoek leuke dingen voor op het verjaardagslijstje, maar ze houdt eigenlijk alleen van knutselen... Weet iemand nog leuke andere knutsel dingen. Aquabeads heeft ze al veel.
Ziet er leuk uit , maar lees op internet vaak dat het te moeilijk is voor 6-jarige... Ik twijfel. Ik zoek leuke dingen voor op het verjaardagslijstje, maar ze houdt eigenlijk alleen van knutselen... Weet iemand nog leuke andere knutsel dingen. Aquabeads heeft ze al veel.

maandag 9 april 2018 om 12:47
Zo, de eerste 47 pagina's doorgeploeterd en voor ik mijn bankrekening plunder hier toch maar de vraag.
Zoon wordt binnenkort 1 en we twijfelen wat we op het verlanglijstje zetten. Welke praktische spullen kunnen we op zetten en wat voor speelgoed is leuk? Ook met in het achterhoofd dat hij anderhalf is met de feestdagen en we dan eventuele uitbreidingen kunnen vragen/geven.
Op dit moment hebben we alleen nog maar klein speelgoed zoals stapelbekers, vormenstoof, liedjesboek etc. Qua praktische spullen hebben we al een buggy, autostoel en fietsstoeltje.
Is een ikea keukentje bijvoorbeeld al echt leuk of kunnen we dat beter over een half jaar doen? Verder dachten we nog aan een driewieler, loopwagen (of is een wheelybug leuk/leuker?). Ik las net ook iets over smartmax. En toettoet autogarage... En misschien iets om buiten mee te spelen? Zandbak lijkt hij me nu echt te jong voor, maar misschien dat het over 3 maanden wel echt heel leuk is?
Zoon wordt binnenkort 1 en we twijfelen wat we op het verlanglijstje zetten. Welke praktische spullen kunnen we op zetten en wat voor speelgoed is leuk? Ook met in het achterhoofd dat hij anderhalf is met de feestdagen en we dan eventuele uitbreidingen kunnen vragen/geven.
Op dit moment hebben we alleen nog maar klein speelgoed zoals stapelbekers, vormenstoof, liedjesboek etc. Qua praktische spullen hebben we al een buggy, autostoel en fietsstoeltje.
Is een ikea keukentje bijvoorbeeld al echt leuk of kunnen we dat beter over een half jaar doen? Verder dachten we nog aan een driewieler, loopwagen (of is een wheelybug leuk/leuker?). Ik las net ook iets over smartmax. En toettoet autogarage... En misschien iets om buiten mee te spelen? Zandbak lijkt hij me nu echt te jong voor, maar misschien dat het over 3 maanden wel echt heel leuk is?
maandag 9 april 2018 om 13:05
Il heb voor mijn 16 maand oude dreumes het zoef zoef dierenbos. Dat is een groot succes.
De driewieler met stuurstang ook, maar is nog te groot. Iemand een tip voor een kleinere met stuurstang?
Een stevige loopwagen met bak is ook een aanrader.
Er wordt ook gespeeld met legpuzzel, maar vooral veel geklauterd.
Op ipad staat slaap lekker en een duplo app, ook leuk.
De driewieler met stuurstang ook, maar is nog te groot. Iemand een tip voor een kleinere met stuurstang?
Een stevige loopwagen met bak is ook een aanrader.
Er wordt ook gespeeld met legpuzzel, maar vooral veel geklauterd.
Op ipad staat slaap lekker en een duplo app, ook leuk.

maandag 9 april 2018 om 13:16
Jackii schreef: ↑09-04-2018 12:47Zo, de eerste 47 pagina's doorgeploeterd en voor ik mijn bankrekening plunder hier toch maar de vraag.
Ik zou gaan voor een zandbak, Puky Picolino, Smartmax en Duplo.
Een driewieler is met 1 jaar wat vroeg en het keukentje ook. Het keukentje is nu met 19 maanden wel in trek dus die krijgt onze dreumes voor zijn 2de verjaardag. Een zandbak zou hier echt de bom zijn want die in het park vond onze dreumes al heel tof met 9 maanden

maandag 9 april 2018 om 13:34
Hij zal wel eens een hapje hebben genomen maar dan vond ie het vast niet lekker

Onze dreumes doet geen ingewikkelde dingen in de zandbak. Hij gooit zand op een bal en maakt de bal dan weer schoon. Hij vult een emmertje en maakt die weer leeg. En hij prikt met een schepje in het ‘kasteel’ dat ik bouw. En dat alles 40x achter elkaar.
Met 9 maanden zat ie vooral in het zand te knijpen om te zien hoe het uit zijn hand liep. Daarna ging hij een beetje graven of takjes er in prikken. Of blaadjes in het zand verstoppen die ik dan moest zoeken. Keileuk

maandag 9 april 2018 om 14:04