Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
kapla hebben we ook al (ze zijn echt verwend :whoops: ) die lotte en max dvd's zijn ook leuk zeg! nooit van gehoord, maar vind ze wel prijzig. Speelgoed van de oudste ligt wel apart hier trouwens. Alleen 'geschikt voor alle leeftijden' mag beneden, met de rest spelen ze op hun kamer.

Winkeltje is ook een leuk idee, maar merk dat ze daar geen echte attributen voor nodig hebben. Ze maken van van alles een 'dat is net als of mama!'

Nou ik ga nog even nadenken. bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
christinayang schreef:
15-12-2017 22:58
kapla hebben we ook al (ze zijn echt verwend :whoops: ) die lotte en max dvd's zijn ook leuk zeg! nooit van gehoord, maar vind ze wel prijzig. Speelgoed van de oudste ligt wel apart hier trouwens. Alleen 'geschikt voor alle leeftijden' mag beneden, met de rest spelen ze op hun kamer.

Winkeltje is ook een leuk idee, maar merk dat ze daar geen echte attributen voor nodig hebben. Ze maken van van alles een 'dat is net als of mama!'

Nou ik ga nog even nadenken. bedankt allemaal!
Ik zeg altijd, als wij bij dat winkeltje wat we hadden echte atributen hadden gehad, waren ze zo uitgespeeld. We waren de halve middag bezig met geld maken, dingen om te verkopen bij elkaar zoeken, en dat soort zaken. En dan kochten we een keer iets bij elkaar en het was klaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Chirstina, lastig om wat te bedenken.
Hubelino is echt lastig om te bouwen. Hier werd er niets mee gedaan en hebben we het weer doorverkocht.

Misschien een radio/cd speler met luisterboeken? Bilibo is ook erg leuk, ook nog voor een 4 jarige. Een spel als muizenval.
nlies schreef:
15-12-2017 23:11
Ik zeg altijd, als wij bij dat winkeltje wat we hadden echte atributen hadden gehad, waren ze zo uitgespeeld. We waren de halve middag bezig met geld maken, dingen om te verkopen bij elkaar zoeken, en dat soort zaken. En dan kochten we een keer iets bij elkaar en het was klaar
Ik zit te kijken naar de Ikea Kassa, daar zit ook geld bij dat je zelf moet kleuren. Zelf wilde ik er bij de action voor een paar cent wat nep geld bijkopen, maar zoals jij het schrijft is het misschien toch leuker om het geld zelf te kleuren.
Alle reacties Link kopieren
christinayang schreef:
15-12-2017 22:58
die lotte en max dvd's zijn ook leuk zeg! nooit van gehoord, maar vind ze wel prijzig.
Dat klopt inderdaad. Maar hier zijn die dvd's stuk voor stuk zeker 100x gekeken, terwijl ze een dvd van Dora of Brandweerman Sam na een keer of 5 wel gezien hebben. Dus dan loont het wel. Verder vind ik het wel een sympathiek initiatief, waarbij ze de opbrengst van die dvd's gewoonweg nodig hebben om het in stand te houden en ooit weer een nieuwe dvd uit te kunnen brengen. Je kunt ook deels als bijdrage aan een goed doel zien, omdat dove kinderen of anderen met een beperking er veel profijt van geen dat dit gemaakt wordt.
Liggen er bij jullie ook kadootjes onder de boom? Hier 2 voor elk kind.

Kreeg gister nog een intertoys bon van iemand. Officieel hebben we ook nog kerstbudget van opa en oma over, dus ik zit al van allerlei leuke dingen om te kopen te bedenken, maar ik houd me in :cheer2:

Fijne feestdagen allemaal!
Hier toch ook best weer uitgebreid kerstkadootjes gegeven.

Jongste heeft Vilac houten containerschip, Playmobil kersthuis, Slapende Beer (die van Masha) en twee boekjes
Oudste heeft uitbreidingen voor Märklin en Playmobil en het Bert Bever spel en ook een boekje.
Voor allebei is het kado "Movin' Monkeys" (iets om te bouwen met tandwieltjes)

Nu de verjaardag van de jongste nog in het vooruitzicht en dan is het tot oktober weer rustig.
Wat een leuke kado's, NYC!

Oudste krijgt een spel voor de PlayStation en een DD pocket.
Smartje krijgt verkleedjurken (sneeuwwitje en assepoester gekocht bij Ali) en het spel poepie knor.

Vanavond ga ik het onder de boom leggen.
Het liefste geef ik in het voorjaar een skelter aan smartje, maar manlief vindt dat meer een verjaardagskado. Dus daar hebben we nog een discussie punt.

Ben bang dat ik die ga verliezen, want ze moet ook een grotere fiets. Ze is weer gegroeid en haar 16 inch is aan de kleine kant.

Een fiets en een skelter gaat manlief niet goed vinden...
Hier toch ook maar wat kado’s onder de boom. 2 autootjes van blaze, een raad het geluid spelletje voor samen en een voorleesboek.

Eerst was de gedacht om nog iets te geven maar dat ik vond dit genoeg. De oudste is ook nog woensdag jarig en krijgt dat de playmobil dierentuin(van ons), Vtech fototoestel(tante en opa)een spel met robot(opa en oma) en nog iets. We vieren het later nog wat groter
Alle reacties Link kopieren
Wij geven normaal niks met kerst, want dat vinden we nogal dubbelop na Sinterklaas, maar we hebben nu wel een heel mooie nieuwe kinderbijbel gekocht (de Prentenbijbel) en die krijgen ze morgen. Vinden we wel mooi passen bij kerst.

Verder nogmaals dank aan degene die de recycle-me pakketten aanraadde op mijn knutsel-vraag destijds. Toen zoon het uitpakte met Sinterklaas legde hij het direct weg met de opmerking dat hij niet van knutselen houdt, maar hij heeft inmiddels al 3 van de 5 knutseldingen met veel plezier zitten maken!
smart79 schreef:
16-12-2017 07:58
Chirstina, lastig om wat te bedenken.
Hubelino is echt lastig om te bouwen. Hier werd er niets mee gedaan en hebben we het weer doorverkocht.

Misschien een radio/cd speler met luisterboeken? Bilibo is ook erg leuk, ook nog voor een 4 jarige. Een spel als muizenval.
Hubelino is hier juist een hit en dat zelfs bij een 2-jarige (nu bijna 3). Juist het samen bouwen vindt kind geweldig. Ik denk dat ze er ook heel lang mee doorspelen en het is leuk om te combineren met bijvoorbeeld de duplo-trein. Ik denk dat ik nog die lichtgevende blokken ga geven die op de duplo passen, Staxx of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook kadootjes gegeven. Porseleinen bekertjes van a little lovely company en de lego friends catamaran.
Ook heeft ze een ketting gekregen van mijn schoonmoeder, maar dat was voor haar afzwemmen (ze heeft 24/12 haar B gehaald)

Ze is super blij met alles, en zegt zelf ook dat ze deze hele maand wel heel erg verwend is.
Bij ons blijft de smart max (magneten) ook al 2 jaar een hit. Wordt vaker gepakt dan duplo verzameling, ook door kindjes die komen spelen
Ik zit te kijken naar een driewieler met een duwstang. Op de kinderboerderij zat zoon van 16 maanden (lang, breed en sterk gebouwd) er graag op. Maar dat was een fel roze bijna overleden fietsje en de duwstang liet soms los.

Hebben jullie tips voor een driewieler waar ook weer de stang los van kan? Het lijkt mij handig voor naar de grote speeltuin een paar straten verder op.
Ik was altijd tevreden met de driewieler van puky. Kon idd de duwstang na verloop van tijd af en de wielen konden vastgezet worden toen de kinderen nog niet konden meetrappen.
smart79 schreef:
24-12-2017 13:26
Het liefste geef ik in het voorjaar een skelter aan smartje, maar manlief vindt dat meer een verjaardagskado. Dus daar hebben we nog een discussie punt.

Ben bang dat ik die ga verliezen, want ze moet ook een grotere fiets. Ze is weer gegroeid en haar 16 inch is aan de kleine kant.

Een fiets en een skelter gaat manlief niet goed vinden...
Misschien iets om over te denken: hier kreeg mijn broer de skelter officieel (voor een gelegenheid) terwijl hij voor ons beide bedoeld was door onze ouders. Alleen, omdat hij 'm officieel gekregen had, was er constant ruzie over - want ik mocht er niet op, hij vond namelijk dat het zijn skelter was. Bij fietsen is het vaak zo dat de fiets wordt doorgegeven, en er dus altijd 1 kind 'eigenaar' is, maar skelters zijn vaak gedeeld speelgoed. Ik zou het daarom niet geven bij een verjaardag, want dat levert jaren ruzie op, in een vervelend geval.
Candy16 schreef:
28-12-2017 16:40
Ik was altijd tevreden met de driewieler van puky. Kon idd de duwstang na verloop van tijd af en de wielen konden vastgezet worden toen de kinderen nog niet konden meetrappen.


Naar die heb ik ook zitten kijken :) Ik ga morgen maar eens naar een speelgoedzaak om hem in het echt te zien.
Voor de mensen die een skelter overwegen; Mijn kinderen zijn heel wijs met deze, een ezyroller heet het, neemt veel minder ruimte in de schuur in en is heel leuk. (Momenteel om achter een fiets te binden met een springtouw en met een vriendje racen, dat dan weer wel) En de 3 jarige kan het ook inmiddels.

Afbeelding
@Bloemetjesolifant, bedankt voor het meedenken. Smartje zal de enige zijn die er op gaat rijden. Ze groeit, grotendeels, als enig kind op. Als het een deelkado zou zijn dan deed manlief niet zo moeilijk, althans denk ik.

We hebben voor haar 3e verjaardag destijds een trampoline gekocht. Bij de opvang stond ze daar ook graag op. Maar ze gebruikt hem echt zelden. We hebben van de week nog tegen elkaar gezegd dat als hij in het voorjaar weer zo weinig wordt gebruikt, we hem gaan verkopen.

@RegretteRien, dat ziet er spectaculair uit! Smartje is wel een redelijk meisje meisje, denk niet dat ze dit erg leuk zal vinden. Plus ze er zitten geen trappers op en juist het trappen vindt ze het leukste. In speeltuinen zit ze ook standaard op de traptraktoren enz.

Zo'n traktor leek mij ook erg leuk voor haar maar dat wilde manlief ook niet.

@BahcoBarbie, wij hebben maar heel kort een driewieler met duwstang gehad, maar wat ik erg makkelijk vond is een duwstang waarmee je ook kan sturen. Ideaal voor als de kleine zelf nog niet kan sturen in de richting die jij wil :P
BahcoBarbie schreef:
28-12-2017 21:26
Naar die heb ik ook zitten kijken :) Ik ga morgen maar eens naar een speelgoedzaak om hem in het echt te zien.


Gister een Puky aangeschaft en zoon wordt er echt wild van :lol: Hij zat er net op en ging er gelijk vandoor. Hij gebruikt het nog als een loopfiets maar dat fietsen komt nog wel.

Wel suf dat hij er al 2 kilometer vandaag door regen en wind in het park op hadden zitten al lopend/peddelend toen een ouwe tak toesnauwde 'dat hij er zelf ook nog wat voor moet doen' omdat ik hem duwde. :-| Waar bemoeien mensen zich mee..
smart79 schreef:
29-12-2017 07:52

@BahcoBarbie, wij hebben maar heel kort een driewieler met duwstang gehad, maar wat ik erg makkelijk vond is een duwstang waarmee je ook kan sturen. Ideaal voor als de kleine zelf nog niet kan sturen in de richting die jij wil :P


Haha dat is handig! Bij de Puky kan je het stuur vastzetten. Maar dan gaat ukkepuk staan, tilt zijn fiets op en loopt in de richting waar hij heen wil :biggrin:
Gefeliciteerd met je aankoop. Leuk om te lezen dat er gelijk gebruik van kan worden gemaakt!

Ik wens jullie veel veilige kilometers :proud:
Gaan we gewoon door met speelgoedpraat zo na de feestdagen? :biggrin: Ik vind speelgoed namelijk erg leuk.

Gister heb ik een set Smartmax gekocht en zoon van 16 maanden is er uren mee bezig geweest. Alles los en alles vast klikken, driehoek/vierkant maken, slopen en gooien en alles weer vast klikken :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
08-01-2018 08:20
Gaan we gewoon door met speelgoedpraat zo na de feestdagen? :biggrin: Ik vind speelgoed namelijk erg leuk.

Gister heb ik een set Smartmax gekocht en zoon van 16 maanden is er uren mee bezig geweest. Alles los en alles vast klikken, driehoek/vierkant maken, slopen en gooien en alles weer vast klikken :)

Afbeelding
Smartmax is leuk! Ik heb een tweedehands set aan de jongste gegeven voor kerst, hij kan er nog niks mee (is 5 maanden) maar de oudste vind het super. En met al een ouder kind babyspullen genoeg dus dan maar zoiets. Als ze het zo leuk blijven vinden ga ik ook van die voertuigen sets kopen, de oudste is sowieso dol op auto's dus ik denk dat dat nog wel een hit kan zijn. Wat voor set heb je gekocht? Hier nu alleen ballen en verschillende soorten staven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven