Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
Vraagje: waarmee spelen jullie kinderen buiten? Mijn 2jarige (net 2) heeft een glijbaan, bal en fiets om echt zelf mee te spelen (ook een schommel en zandbak, maar die vereisen wat meer toezicht). We gaan regelmatig een rondje lopen of fietsen, maar ik weet niet zo goed wat ik hem moet aanbieden om zichzelf mee te vermaken. Iemand tips? Liefst wat ook een beetje gemakkelijk opbergt :$ als er niet mee gespeeld wordt/ in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter en dreumes hebben voor in de tuin een zandbak, een watertafel (bij hitte), een loopauto een gereedschapskist, een bellenblaas en een doeltje met bal. Sinds kort ook een kleine glijbaan.
In de zandbak zitten naast schepjes en emmertjes ook wat auto’s. De zandbak is veruit favoriet.
Hoezo vergt het meer toezicht? Een 2-jarige kan daar toch prima zelf in spelen?
Dan ligt de hele zandbak binnen de kortste keren door de hele tuin...
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
14-04-2018 20:24
Vraagje: waarmee spelen jullie kinderen buiten? Mijn 2jarige (net 2) heeft een glijbaan, bal en fiets om echt zelf mee te spelen (ook een schommel en zandbak, maar die vereisen wat meer toezicht). We gaan regelmatig een rondje lopen of fietsen, maar ik weet niet zo goed wat ik hem moet aanbieden om zichzelf mee te vermaken. Iemand tips? Liefst wat ook een beetje gemakkelijk opbergt :$ als er niet mee gespeeld wordt/ in de winter.
Zandbak, speelhuisje en schommel (met een duwende ouder) zijn favoriet bij mijn 3-jarige. En plantjes water geven / rotzooien met water zeker ook, maar daar moet het wel een beetje weer voor zijn. Verder is mijn ervaring dat het vermogen om zichzelf te vermaken enorm per kind verschilt, mijn jongste kan heel lang een beetje rondkeutelen in de tuin, terwijl mijn oudste het al gauw zat was als peuter (en dan ging hij aandacht trekken door met zand te gooien of aan planten te trekken) en liever buiten de tuin einden ging racen op zijn loopfiets.

Vandaag hebben we de waterbaan opgezet, dat was weer een dikke hit bij beide kinderen. Die is al zeker leuk bij 2 jaar en blijft ook voor oudere kinderen nog heel lang leuk. Je kunt hem in verschillende vormen opzetten (door de ouder of door een wat ouder kind), bootjes laten varen door aan een rad te draaien, water pompen, etc. Wij hebben deze:
Afbeelding
Zoon kan zich (met tijden) best goed zelf vermaken, met af en toe even checken waar papa of mama is of even laten zien waar hij mee bezig is. Maar misschien toch de zandbak eens wat vaker open gooien. En het “gedoe” eromheen maar accepteren. En zo’n waterbaan is ook wel tof (al valt hij niet helemaal in de categorie “makkelijk opbergen”...).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds deze week een ingegraven trampoline en daar is mijn 2 jarige niet vanaf te slaan. En verder glijbaan, zandbak, step en loopfiets. Ik wil nog een wipkip op de kop tikken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Fashionvictim: Dank je wel voor de site en het merk. Ik heb even gekeken en het ziet er leuk uit en ongeveer dezelfde prijzen als bij Ikea. Op de gewone computer kan ik het plaatje van jou wel zien maar op mijn laptop niet, zal wel iets met de instellingen zijn.
Zoon leek het keukentje wel leuk te vinden dus het komt op de lijst voor zijn verjaardag! Als er een leuke en niet al te dure te koop staat op MP of op koningsdag, krijgt hij hem misschien eerder. Het lijkt mij namelijk ook erg leuk
2bloemen wijzigde dit bericht op 14-04-2018 22:14
1.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Buiten is mijn zoon bezig met zijn loopeendjes, opblaasbare bal (die mama dan moet weg gooien) en 1 voor 1 dode blaadjes van de planten trekken en deze dan 1 voor 1 in een emmer met onkruid gooien.
Nog geen zandbak hier en ik denk dat hij er voorlopig ook nog geen behoefte aan heeft. Als hij zand/modder aan zijn handjes heeft, loopt hij naar mij, papa of oma zodat wij dan het zand van zijn handen kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van zand kun je ze ook een bak grind of andere stenen geven (mits kind niets meer in de mond steekt). Hier vermaken alle buurkinderen zich prima in een grindvoortuin!

Wat betreft zand rondgooien, als kind graag in de zandbak zit is dat een kwestie van opvoeden. Mijn tweejarige is echt een pittige uitdager, maar zou het liefst in de zandbak blijven slapen. Als er zand uit de zandbak wordt gegooid, gaat ie dicht - na een paar keer was dat wel duidelijk, en koos hij eieren voor zijn geld. Natuurlijk vliegt er in enthousiasme nog weleens wat uit of valt het nadien uit hun schoenen, maar dat hoort erbij. Na afloop dus ff vegen en klaar... is me dat uurtje rust wel waard ;)

Als dat niet werkt vindt kind de zandbak waarschijnlijk niet boeiend genoeg en zou ik mezelf die ellende idd besparen, dan geen zandbak meer.
Alle reacties Link kopieren
Tot 2,5 jaar heb ik mij niet druk gemaakt om rondvliegend zand. Ik veeg af en toe eens de tuin aan, gooi dat zand weg en is het echt te gortig dan gaat er weer 25kg bij. Het geeft mij in elk geval heel veel relaxtijd, dat is het mij dubbel en dwars waard ;-D

En vanaf 2,5 jaar ben ik regels gaan stellen. Beetje als bij nootboek: met zand gooien is nog 1 waarschuwing en ga je door, dan gaat de zandbak dicht. In het begin kost dat wat aandacht, maar na verloop van tijd weet peuter het en gaat het ook prima als je er niet bovenop zit.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
14-04-2018 23:29
In plaats van zand kun je ze ook een bak grind of andere stenen geven (mits kind niets meer in de mond steekt). Hier vermaken alle buurkinderen zich prima in een grindvoortuin!

Wat betreft zand rondgooien, als kind graag in de zandbak zit is dat een kwestie van opvoeden. Mijn tweejarige is echt een pittige uitdager, maar zou het liefst in de zandbak blijven slapen. Als er zand uit de zandbak wordt gegooid, gaat ie dicht - na een paar keer was dat wel duidelijk, en koos hij eieren voor zijn geld. Natuurlijk vliegt er in enthousiasme nog weleens wat uit of valt het nadien uit hun schoenen, maar dat hoort erbij. Na afloop dus ff vegen en klaar... is me dat uurtje rust wel waard ;)

Als dat niet werkt vindt kind de zandbak waarschijnlijk niet boeiend genoeg en zou ik mezelf die ellende idd besparen, dan geen zandbak meer.
Het ligt wel een beetje aan je kind hoeveel moeite dat kost. Bij mijn oudste was die 'paar keer' wel 100x, dus dat was flink investeren en opletten. En nog altijd is de drang groot om de grenzen op te zoeken en het net even wat anders te doen dan officieel zou moeten. Hij is nu 5 en als hij in de zandbak gespeeld heeft (thuis of op school) zit het zand in zijn oren, zijn broekzakken en in zijn sokken. Bij mijn jongste is 1x waarschuwen genoeg, zij speelt keurig 'volgens het boekje' en als er zand uit de zandbak gaat dan is dat perongeluk. Ik kan me best goed voorstellen dat als je het type kind hebt zoals mijn oudste dat je de zandbak opengooien meer associeert met 'flink opletten' dan met 'een uurtje rust'. Toch ben ik blij dat we een zandbak hebben, want ze hebben er al met al wel heel wat uren in doorgebracht en veel lol in gehad, al waren niet al die uren rustig en relaxed voor ons als ouders.
Zandbak: ik denk dat dat bij zoon nogal wisselt. Ik schat in dat ik er vaak prima met een boek of zo naast kan zitten, dan gaat het een tijdje goed. Maar hij buiten en ik binnen, dan wandelt hij steeds op en neer en ligt het overal.
fashionvictim schreef:
14-04-2018 21:40
Wij hebben sinds deze week een ingegraven trampoline en daar is mijn 2 jarige niet vanaf te slaan. En verder glijbaan, zandbak, step en loopfiets. Ik wil nog een wipkip op de kop tikken.
Heb je nog een net om die ingegraven trampoline? En heb je dan met hevige regenval niet een hele kuil met water onder dat ding?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
15-04-2018 17:58
Heb je nog een net om die ingegraven trampoline? En heb je dan met hevige regenval niet een hele kuil met water onder dat ding?
Nee, geen net, dat hoeft niet als je hem ingraaft. Ik heb geen idee of er een hele kuil water onder de trampoline komt, ik neem aan van niet, dat zakt gewoon de grond in neem ik aan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-04-2018 20:41
Nee, geen net, dat hoeft niet als je hem ingraaft. Ik heb geen idee of er een hele kuil water onder de trampoline komt, ik neem aan van niet, dat zakt gewoon de grond in neem ik aan.
De tuin moet toch opgeknapt worden, dus dan is ingraven misschien toch wel handig. De oude trampoline lag bij de laatste storm in de tuin van de buren. Zonder net is ook nog eens een pluspunt.
Pientjexxxx schreef:
15-04-2018 17:58
En heb je dan met hevige regenval niet een hele kuil met water onder dat ding?
Ligt aan je grondsoort, aan wat je grondwaterstand is en welk maat trampoline je wil. De diepte van de benodigde kuil is afhankelijk van de grootte van de trampoline: een kleine trampoline heeft niet zo'n diepe kuil nodig, een grote trampoline wel omdat die veel verder door kan veren.

Als de kuil lager is dan je grondwaterstand heb je er permanent water in staan. En als je een grondsoort hebt die slecht infiltreert blijft er na regen langer water in de kuil staan dan op zandgrond.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
15-04-2018 20:46
De tuin moet toch opgeknapt worden, dus dan is ingraven misschien toch wel handig. De oude trampoline lag bij de laatste storm in de tuin van de buren. Zonder net is ook nog eens een pluspunt.
Ik kan het zeker aanraden! Ingegraven ziet er netjes uit, je hebt niet zo'n enorme trampoline in het zicht staan. En je kan er zelf ook nog eens op als je zin hebt :) .
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-04-2018 20:41
Nee, geen net, dat hoeft niet als je hem ingraaft. Ik heb geen idee of er een hele kuil water onder de trampoline komt, ik neem aan van niet, dat zakt gewoon de grond in neem ik aan.
Wij hebben ook een ingegraven trampoline en je hoeft geen net mits er genoeg ruimte omheen is zonder opstakels en ze geen salto’s of zo maken. Bij salto’s of andere kunst is een net wel aan te raden.

Verder ligt het erg aan de ondergrond of er geen water onder blijft staan. Ons is het klei en daar zak het water minder goed weg. Wij hebben dan ook een constructie met een dompelpomp om het water weg te pompen. Voor onze kinderen is het water trouwens nog geen probleem die zijn licht genoeg zodat het water niet geraakt wordt
Alle reacties Link kopieren
mag ik vragen hoe jullie een trampoline ingraven?
Laten doen? Zelf doen met de hand, of huur je een graafmachientje oid?

Wij willen er in ons nieuwe huis ook een aanschaffen, ingraven vind ik er wel strak uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Oh had dit trouwens net in het peutertopic gezet maar past beter hier, dus nogmaals:

Mijn 2-jarige speelt buiten graag met autos waar hij iets in kan doen. Meestal steentjes, blaadjes, insecten... in kiepautos, pick-up trucks en graafmachines dus van alle formaten.

Ook een bobbycar met aanhanger (vooral die aanhanger!), zandbak, stoepkrijt en graafmachine waar je op kunt zitten worden graag gebruikt. (big maxi digger). Speelhuisje hebben we ivm verhuizing weggedaan maar vonden ze ook altijd erg leuk. Little tikes transporter gebruiken wij binnen maar is ook leuk voor buiten.

Wat ook leuk is, maar geklieder met water, zijn Hot wheels color shifters. Autos veranderen van kleur door warm of koud water. Is eigenlijk voor oudere kinderen, maar mijn peuter kan zich daar dus ook best lang mee vermaken en het is niet gevaarlijk, alleen nat. Gewoon 2 bakjes water, een of meerdere autootjes en een handdoek. Geen speciale banen oid, dat is nog te moeilijk.
nootboek schreef:
15-04-2018 21:37
mag ik vragen hoe jullie een trampoline ingraven?
Laten doen? Zelf doen met de hand, of huur je een graafmachientje oid?

Wij willen er in ons nieuwe huis ook een aanschaffen, ingraven vind ik er wel strak uitzien.
Wij moesten bij ons nieuwe huis toch een stukje afgraven ivm aanbouw en toen hebben ze gelijk een gat gegraven. Nu hebben we het later nog iets uitgediept en met harde klei grond waren we blij dat het grootste gedeelte machinaal gedaan was.
nicole123 schreef:
13-04-2018 21:02
Even moeten googelen wat het is. Wat maakt dit leuker dan een gewone step? Die hebben we en na een rondje steppen zijn ze het wel zat. Is dit heel anders?
Wat is volgens jou een 'gewone step'? Ik woon in het buitenland, en ze rijden hier allemaal tot een jaar of 4/5 op de Micro Mini, en dan op een Razor. Ik weet niet wat de merken in NL zijn, en ben eigenlijk wel nieuwsgierig nu. Micro Mini is goed voor de balans, en de Razor is een soort stuntscooter. De A3 is fijn vanwege de wat grotere wieltjes. Ze gaan allebei super hard. Goede kwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
16-04-2018 07:20
Wat is volgens jou een 'gewone step'? Ik woon in het buitenland, en ze rijden hier allemaal tot een jaar of 4/5 op de Micro Mini, en dan op een Razor. Ik weet niet wat de merken in NL zijn, en ben eigenlijk wel nieuwsgierig nu. Micro Mini is goed voor de balans, en de Razor is een soort stuntscooter. De A3 is fijn vanwege de wat grotere wieltjes. Ze gaan allebei super hard. Goede kwaliteit!
Een gewone step is voor mij een voertuig met 2 wielen met een plankje ertussen en een stang met een stuur, waar je rondjes mee kunt rijden. ;-D Dat waar wij zelf vroeger op reden. We hebben nu een peuterstep van Puky, die heeft 2 wielen achter en je kunt er rondjes mee steppen, meer niet. Maar die is mijn kleuter inmiddels ontgroeid.

Ik heb geen flauw idee wat voor kleuters en ouder de huidige merken en rages in Nederland zijn, ik volg dat niet zo. Vandaar dus mijn vraag: wat kunnen die huidige merken wat een ouderwetse step niet kan? Wat maakt het extra leuk? Kunnen de kinderen er bepaalde stunts mee uithalen (ermee springen ofzo) of komen die nieuwe merken en rages ook vooral neer op rondjes steppen?
nicole123 schreef:
16-04-2018 10:24
Een gewone step is voor mij een voertuig met 2 wielen met een plankje ertussen en een stang met een stuur, waar je rondjes mee kunt rijden. ;-D Dat waar wij zelf vroeger op reden. We hebben nu een peuterstep van Puky, die heeft 2 wielen achter en je kunt er rondjes mee steppen, meer niet. Maar die is mijn kleuter inmiddels ontgroeid.

Ik heb geen flauw idee wat voor kleuters en ouder de huidige merken en rages in Nederland zijn, ik volg dat niet zo. Vandaar dus mijn vraag: wat kunnen die huidige merken wat een ouderwetse step niet kan? Wat maakt het extra leuk? Kunnen de kinderen er bepaalde stunts mee uithalen (ermee springen ofzo) of komen die nieuwe merken en rages ook vooral neer op rondjes steppen?
De steps worden hier vooral als vervoersmiddel gebruikt. Jongste dochter houdt niet van fietsen en lopen, dus die gaat altijd op de step naar school. Voor jongste van 4 nemen we de step weleens mij als we een eind moeten lopen: dat is leuker op de step en je neemt hem makkelijk mee (is in te klappen). Dochter doet er ook wel stunts mee (springen, draaien enzovoorts).

Edit: hier trouwens wel gewone steps, met iets grotere wielen. Die grotere wielen zijn vooral fijn bij langere afstanden.
leoni schreef:
15-04-2018 21:05
Wij hebben ook een ingegraven trampoline en je hoeft geen net mits er genoeg ruimte omheen is zonder opstakels en ze geen salto’s of zo maken. Bij salto’s of andere kunst is een net wel aan te raden.

Verder ligt het erg aan de ondergrond of er geen water onder blijft staan. Ons is het klei en daar zak het water minder goed weg. Wij hebben dan ook een constructie met een dompelpomp om het water weg te pompen. Voor onze kinderen is het water trouwens nog geen probleem die zijn licht genoeg zodat het water niet geraakt wordt
Wij hebben wel een net en ik ben daar erg blij mee. De ervaring leert hier dat kinderen zodra ze iets ouder zijn (vanaf een jaar of 8-9) het toch wel erg leuk vinden om salto's te gaan maken. Ze komen hier zelden in het net terecht, maar voor mijn eigen gemoedsrust ben ik toch wel heel erg blij met het net.

Hier trouwens geen ingegraven trampoline: grote voordeel vind ik dat je de trampoline vrij makkelijk kunt verplaatsen als dat tuintechnisch handig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven