Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
nootboek schreef:
15-04-2018 21:37
mag ik vragen hoe jullie een trampoline ingraven?
Laten doen? Zelf doen met de hand, of huur je een graafmachientje oid?

Wij willen er in ons nieuwe huis ook een aanschaffen, ingraven vind ik er wel strak uitzien.
Wij hebben zelf gegraven zonder machientje maar dat was wel een behoorlijk pokkewerk. En dan hadden we al het voordeel dat we een vijver hadden die we wilden omvormen tot trampoline, alleen die had niet de goede vorm (van ovaal kronkelig naar strak rond). We hebben een 3,60. Als je vanaf nul gaat graven en een grote trampoline wil is een machientje wel handig. En een bestemming voor de overtollige grond... Bij de trampoline zit een beschrijving waarin staat hoe groot en hoe diep het gat moet zijn.

Ik vind het er echt mooier uitzien, zo ingegraven. We hebben er een border omheen en dan een haagje van 1.20 hoog, dus de trampoline ligt volledig uit het zicht. Je ziet het pas als ze erop springen. En als ze vallen vallen ze in de border. Hier dus ook geen net. Mochten ze ooit echt gaan stunten schaf ik misschien alsnog een net aan maar dat vind ik nu niet nodig.
nootboek schreef:
15-04-2018 21:37
mag ik vragen hoe jullie een trampoline ingraven?
Laten doen? Zelf doen met de hand, of huur je een graafmachientje oid?

Wij willen er in ons nieuwe huis ook een aanschaffen, ingraven vind ik er wel strak uitzien.
Wij hebben een hele grote trampoline en de kuil moest ook flink groot en diep zijn. Omdat we in het bos wonen, hebben we veel wortels in de grond. Ik heb de klus laten doen door twee sterke mannen via werkspot voor 150,- (en twee keer koffie en een paar gevulde koeken ;-) )
nicole123 schreef:
16-04-2018 10:24
Een gewone step is voor mij een voertuig met 2 wielen met een plankje ertussen en een stang met een stuur, waar je rondjes mee kunt rijden. ;-D Dat waar wij zelf vroeger op reden. We hebben nu een peuterstep van Puky, die heeft 2 wielen achter en je kunt er rondjes mee steppen, meer niet. Maar die is mijn kleuter inmiddels ontgroeid.

Ik heb geen flauw idee wat voor kleuters en ouder de huidige merken en rages in Nederland zijn, ik volg dat niet zo. Vandaar dus mijn vraag: wat kunnen die huidige merken wat een ouderwetse step niet kan? Wat maakt het extra leuk? Kunnen de kinderen er bepaalde stunts mee uithalen (ermee springen ofzo) of komen die nieuwe merken en rages ook vooral neer op rondjes steppen?
Tsja, het is en blijft een step hè :proud:
Maar die ik noemde glijden lekker soepel door de straten, terwijl wij vroeger na een blokje om met de step gelijk klaar waren met zo’n houten frame met keiharde wieltjes. De Razor A3 is inderdaad een stuntscooter voor beginners (springen, wheelies). En de Micro Mini heeft drie wieltjes (twee voorop) en stuurt als je links of rechts leunt. Ideaal voor kleintjes dus. Mijn kinderen vinden het prachtig om te racen en rond te zoeven, maar als die van jou er de lol niet van inzien is dat ook prima toch. Die spelen vast ergens anders wel weer lekker mee. Ik vind ze in ieder geval de aankoop meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
17-04-2018 07:05
Tsja, het is en blijft een step hè :proud:
Maar die ik noemde glijden lekker soepel door de straten, terwijl wij vroeger na een blokje om met de step gelijk klaar waren met zo’n houten frame met keiharde wieltjes. De Razor A3 is inderdaad een stuntscooter voor beginners (springen, wheelies). En de Micro Mini heeft drie wieltjes (twee voorop) en stuurt als je links of rechts leunt. Ideaal voor kleintjes dus. Mijn kinderen vinden het prachtig om te racen en rond te zoeven, maar als die van jou er de lol niet van inzien is dat ook prima toch. Die spelen vast ergens anders wel weer lekker mee. Ik vind ze in ieder geval de aankoop meer dan waard.
Dat is dus het punt: ze fietsen nu vooral rondjes, maar daar zijn ze op een gegeven moment ook wel op uitgekeken en dan slaat de verveling toe. Vandaar mijn idee om skates/rolschaatsen aan te schaffen en mijn eventuele interesse in zo'n step. Als ze veel harder ermee kunnen racen dan met ons rechttoe-rechtaan Puky stepje en met de zware steps die ze bij mijn zoon op school hebben (waar hij nooit iets mee doet) dan zou het kunnen dat het toch wel aanslaat. Maar het blijft een beetje een gok. In ieder geval bedankt voor de toelichting!

Mocht er nog iemand anders een idee hebben over wat leuk is voor een 5- en 3-jarige om op straat mee te spelen dan houd ik me aanbevolen! Mogen ook heel simple dingen zijn in de categorie springtouw of loopklossen (waar zoon helaas niks aan vindt en dochter nog te klein voor is).
nicole123 schreef:
18-04-2018 13:52
Dat is dus het punt: ze fietsen nu vooral rondjes, maar daar zijn ze op een gegeven moment ook wel op uitgekeken en dan slaat de verveling toe. Vandaar mijn idee om skates/rolschaatsen aan te schaffen en mijn eventuele interesse in zo'n step. Als ze veel harder ermee kunnen racen dan met ons rechttoe-rechtaan Puky stepje en met de zware steps die ze bij mijn zoon op school hebben (waar hij nooit iets mee doet) dan zou het kunnen dat het toch wel aanslaat. Maar het blijft een beetje een gok. In ieder geval bedankt voor de toelichting!

Mocht er nog iemand anders een idee hebben over wat leuk is voor een 5- en 3-jarige om op straat mee te spelen dan houd ik me aanbevolen! Mogen ook heel simple dingen zijn in de categorie springtouw of loopklossen (waar zoon helaas niks aan vindt en dochter nog te klein voor is).
Kubb (voor de 5 jarige, vindt mijn jongste leuk omdat je mag gooien)

Skates (begint mijn bijna 5-jarige nu door te krijgen)

Waterbaan. Voor mijn 4-jarige sowieso alles met water

Springen met het grote springtouw. Trekt gegarandeerd veel kinderen, maar je bent natuurlijk er wel bij nodig als volwassene.

Mijn kinderen beleven ook veel lol met de boom in onze tuin en een set touwen (maar dan moet je wel helpen bij jongere kinderen).
Alle reacties Link kopieren
maritte schreef:
18-04-2018 15:14
Kubb (voor de 5 jarige, vindt mijn jongste leuk omdat je mag gooien)

Skates (begint mijn bijna 5-jarige nu door te krijgen)

Waterbaan. Voor mijn 4-jarige sowieso alles met water

Springen met het grote springtouw. Trekt gegarandeerd veel kinderen, maar je bent natuurlijk er wel bij nodig als volwassene.

Mijn kinderen beleven ook veel lol met de boom in onze tuin en een set touwen (maar dan moet je wel helpen bij jongere kinderen).
Dank je!

Skates daar dacht ik zelf ook al aan ja, maar door bovenstaande ontmoedigingen twijfel ik er nu sterk aan. Maar bij jouw 5-jarige gaat het dus wel zonder tanden uit de mond en regelmatige EHBO bezoekjes?
Springtouw vind mijn zoon stom en dochter kan het voorlopig nog niet, die kan uberhaupt net een beetje springen.
Een (klim)boom zou fantastisch zijn, maar die hebben we helaas niet. Ik zou mijn oudste daar ook wel mee bezig zien.
Waterbaan hebben we voor in de tuin en valt daar goed in de smaak, maar is meer voor in de tuin dan voor op straat.
Kubb ken ik niet, dat zal ik eens opzoeken!
We hebben op MP voor een tientje een toet toet garage met 5 autootjes gekocht. Hoe zouden jullie dit geven? Het lijkt me te veel van het goede om in 1x alles te geven. Gewoon eerst 1 autootje en als ie daar op is uitgekeken de rest langzaam introduceren en op het laatst de garage?
Jackii schreef:
20-04-2018 22:06
We hebben op MP voor een tientje een toet toet garage met 5 autootjes gekocht. Hoe zouden jullie dit geven? Het lijkt me te veel van het goede om in 1x alles te geven. Gewoon eerst 1 autootje en als ie daar op is uitgekeken de rest langzaam introduceren en op het laatst de garage?
Voor welke leeftijd?
Is het voor een verjaardag of omdat kind toe is aan nieuw speelgoed?

Ik zou alles in 1x geven, dan kan kind er gelijk goed meespelen. Als dat niet goed voelt voor jezelf zou ik 2 auto's en de garage geven, kan je later altijd nog een auto apart geven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zo’n skelter of tractor Nicole?
Een makkelijk mee te nemen doeltje zodat voetballen ook echt visueel wordt? (Of voordoen dat je een doel ook kan maken met iets anders)
Stoepkrijt?
nicole123 schreef:
18-04-2018 16:05
Dank je!

Skates daar dacht ik zelf ook al aan ja, maar door bovenstaande ontmoedigingen twijfel ik er nu sterk aan. Maar bij jouw 5-jarige gaat het dus wel zonder tanden uit de mond en regelmatige EHBO bezoekjes?
Springtouw vind mijn zoon stom en dochter kan het voorlopig nog niet, die kan uberhaupt net een beetje springen.
Een (klim)boom zou fantastisch zijn, maar die hebben we helaas niet. Ik zou mijn oudste daar ook wel mee bezig zien.
Waterbaan hebben we voor in de tuin en valt daar goed in de smaak, maar is meer voor in de tuin dan voor op straat.
Kubb ken ik niet, dat zal ik eens opzoeken!
Hier zijn ze weinig gevallen met skates. Ze moesten wel verplicht een helm op. Andere bescherming heb ik opgegeven, dat vonden ze te veel werk. Vindt je zoon een groot springtouw met 2 draaiers ook niet leuk? Dat vinden ze hier veel leuker dan een enkel springtouw.
speurtochten uitzetten met stoepkrijt doet het hier altijd goed. Of op een geschikte plek een lijn met stoepkrijt trekken en ze daar overheen laten fietsen (mooie bochten er in en je kunt wippen maken van planken om overheen te rijden). Muur bouwen van grote blokken en dan kijken wie het dichtstbij kan remmen is ook leuk. Of een bal op een pylon zetten en dan tijdens het fietsen proberen te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Jackii schreef:
20-04-2018 22:06
We hebben op MP voor een tientje een toet toet garage met 5 autootjes gekocht. Hoe zouden jullie dit geven? Het lijkt me te veel van het goede om in 1x alles te geven. Gewoon eerst 1 autootje en als ie daar op is uitgekeken de rest langzaam introduceren en op het laatst de garage?
1 auto in een garage lijkt me erg weinig. Je moet die auto's toch achter elkaar kunnen laten rijden, of laten botsen.
Te veel speelgoed werkt vaak niet, maar te weinig ook niet, is de lol er zo af, en jij denkt dat ze het niet leuk vinden, maar het is gewoon de mogelijkheden die te klein zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
21-04-2018 07:58
Misschien zo’n skelter of tractor Nicole?
Een makkelijk mee te nemen doeltje zodat voetballen ook echt visueel wordt? (Of voordoen dat je een doel ook kan maken met iets anders)
Stoepkrijt?
Skelter zou zoon geweldig vinden. Maar dan wil ik er wel een grotere schuur bij! :P Die staat al vol, er is wel plek op planken en aan de muur, maar niet meer op de grond. En echt kleine skelters bestaan niet denk ik?

Doeltje is leuk ja, heeft hij het ook wel eens over gehad. Ik ben alleen een beetje bang voor de geparkeerde auto's hier, sommige buren zijn nogal fel tegen voetballende kinderen en willen dat ze naar het veld verderop gaan (maar daar mag zoon nog niet zelf heen van ons). Maar misschien kunnen we juist met zo'n doeltje ervoor zorgen dat hij in een hoekje voetbalt waar geen auto's staan. Ik ga er nog eens over nadenken.

Stoepkrijt vind zoon niks aan, maar misschien vind dochter dat inmiddels wel heel leuk dus gaan we maar weer eens tevoorschijn halen.
smart79 schreef:
20-04-2018 23:42
Voor welke leeftijd?
Is het voor een verjaardag of omdat kind toe is aan nieuw speelgoed?

Ik zou alles in 1x geven, dan kan kind er gelijk goed meespelen. Als dat niet goed voelt voor jezelf zou ik 2 auto's en de garage geven, kan je later altijd nog een auto apart geven.
Voor de eerste verjaardag, dus echt met de garage spelen zal hij nog niet kunnen.
Jackii schreef:
21-04-2018 18:59
Voor de eerste verjaardag, dus echt met de garage spelen zal hij nog niet kunnen.
Die auto’s maken geluiden toch? Dan zou ik ze allemaal geven ( als je tegen de melodietjes kan). Iets met wielen is al snel leuk.
Iemand tips voor een (bord)spelletje voor een twee jarige? Iets anders dan memory of domino, max 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
30-05-2018 12:55
Iemand tips voor een (bord)spelletje voor een twee jarige? Iets anders dan memory of domino, max 15 euro.
Kleurentorentje is leuk. Mijn vijfjarige vindt het zelfs nog leuk.
Elifantje schreef:
30-05-2018 12:55
Iemand tips voor een (bord)spelletje voor een twee jarige? Iets anders dan memory of domino, max 15 euro.
Nijntje bonte ballonnen
Kleurentorentjes
Haba boomgaard
Visspel
Djeco little circuit
Elifantje schreef:
30-05-2018 12:55
Iemand tips voor een (bord)spelletje voor een twee jarige? Iets anders dan memory of domino, max 15 euro.
Nijntje geluiden raden.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
30-05-2018 12:55
Iemand tips voor een (bord)spelletje voor een twee jarige? Iets anders dan memory of domino, max 15 euro.
Haba mijn eerste boomgaard (boven budget, maar tweedehands wel zgan te krijgen voor veel minder)
Kroko loco
Jumbolino
Djeco little cooperation (iets boven budget)

Spellen die ook kunnen voor een tweejarige maar die ik zelf oersaai vind om te spelen (net als memory en domino): Huisje boompje beestje en Lotto
Dank allemaal voor de suggesties! Kleurentorentje kan ik me nog herinneren van toen ik zelf klein was, erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Al meer mensen die langzaamaan alweer kadootjes aan het bedenken zijn voor sinterklaas? Ik merk dat ik ditmaal nog weinig inspiratie heb en hoop eigenlijk ver voor december wat dingen te vinden in leuke aanbiedingen...
Alle reacties Link kopieren
Nog niets gekocht maar ik ben van plan het moderne huis van Playmobil te kopen. Ze speelt de laatste tijd veel met playmobil. En ik vind het stiekem ook heel erg leuk ...
Ja leuk. Ik heb wel wat ideeën. Gezien het aantal berichten in dit topic, is het een idee om een nieuw topic te openen?
Moderne woonhuis van Playmobil is leuk. Hoewel zijn vriendinnetje van school hem geloof ik leuker vindt dan zoon zelf. ;-D
Alle reacties Link kopieren
pimpelmeesje123 schreef:
31-07-2018 00:30
Al meer mensen die langzaamaan alweer kadootjes aan het bedenken zijn voor sinterklaas? Ik merk dat ik ditmaal nog weinig inspiratie heb en hoop eigenlijk ver voor december wat dingen te vinden in leuke aanbiedingen...
Yep, ik heb al weer wat kleine dingetjes ingeslagen bij de Kruidvat sale, maar meer type schoenkadootjes: voor beiden doosje lego, cars auto, zaklamp. Mijn jongste heeft ook heel veel wensen en roept bij alles 'dit ga ik aan sinterklaas vragen!' En ik weet dat hij er dzn ook echt mee zal spelen. Maar voor oudste van 4,5 ben ik nog een beetje inspiratieloos. Er is vooralsnog niets wat hij echt wilt of leuk vindt, liefst rommelt ie gewoon een beetje buiten met takjes en stenen enz. En dan zijn ze rond die tijd ook nog jarig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven