Hoe beginnen met pap?

06-05-2010 19:40 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt op internet niet echt wijzer vandaar dat ik het hier eens vraag.

Met 4 maanden kan je rijstebloem van Bambix gaan toevoegen aan de melk zodat je kindje pap krijgt.

Nu vraag ik me af hoe de meeste mama's hiermee beginnen? Sochtends of savonds ipv de fles? In een fles of van een bordje? Of als extra hapje naast de standaard flessen?

Mijn dochter slaapt al heel lang door, dus het hoeft niet om haar te helpen door te slapen (ze slaapt van 20.30u-7.00u). Ze krijgt nu om 7-11-15.30 en 19.30u een fles. Hoe zouden jullie een papje inbouwen? Ik wil eigenlijk beginnen met een bordje pap bij 4 maanden en tussen de 5 en 6 maanden gaan starten met groente en fruit hapjes.
quote:Tia Dalma schreef op 06 mei 2010 @ 19:59:

En hoe doe je dat dan als je nog borstvoeding geeft, die pap maken? (Timanni is eind van deze maand 6 maanden en dan wil ik met bijvoeding echt beginnen, maar ik merk dat hij er ook al echt wel aan toe is)Volgens mij mengt het merk Biobim (ofzoiets) wel goed met bv. Is te koop in reformzaken. Heb dit trouwens alleen van horen zeggen trouwens, heb 2 flessenkinderen, maar is het proberen waard toch?
O, mosterd
Mosterd mengt echt niet met borstvoeding, dat gaat schiften
Nero, hier wordt het met de fles ook niks. Ze drinkt nu uit de Tommee Tippie flessen en daar heb je geen spenen met hele grote gaten van geloof ik.

Bovendien wil ik dus graag met de pap beginnen vanwege het eten van een lepeltje.

Ik heb dus eigenlijk wel besloten om dat te gaan doen. En hoopte nu op tips hoe en op welk moment het bij de huidige voedingen (7-1-15.30 en 19.30u) te doen... Vervangen of extra? En wanneer?
Ik zou dan de pap als vervanger voor één fles doen, bijv. de eerste fles en de pap als ontbijt geven. Maar dan vraag ik me eigenlijk af waarom je pap wilt geven? Of had je daar al antwoord op gegeven?
Nou, omdat we dat dan met een lepeltje gaan proberen.

Zou t een idee zijn om sochtends een klein beetje pap uit een bordje te gaan proberen, en daarna de ochtendfles te geven?
Ok...

Zou je kunnen proberen inderdaad, succes morgenochtend!
Ik moet nog even wachten hoor, nog 1,5 week dan is ze 4 maanden :D

Ben dus al op tijd aan het bedenken hoe ik het zou kunnen gaan aanpakken!
Waarom wil je perse zo vroeg beginnen met dat oefenen met een lepeltje?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Omdat ik dat leuk vind en ik denk dat de volgorde van melk naar pap naar fruit en groente een logische volgorde is qua smaken.
..
anoniem_2523 wijzigde dit bericht op 06-05-2010 21:47
Reden: Dit gaat niks worden...
% gewijzigd
quote:_Sabine_ schreef op 06 mei 2010 @ 21:38:

Omdat ik dat leuk vind en ik denk dat de volgorde van melk naar pap naar fruit en groente een logische volgorde is qua smaken.Ok, ik ben weg hier....
Ik zou ook nog even wachten, je kindje heeft het nog niet nodig. Persoonlijk heb ik het bijvoeden niet speciaal als heel leuk ervaren, maar wel als heel veel (schoonmaak)werk.
Maak een bordje pap (staat aangegeven op de verpakking hoe het moet) neem een grote eetlepel. Neem zelf een flinke hap. Vraag je eens af of je kind dit echt moet eten.
En ook dat wat uggla zegt. Heb het met mini wel geprobeerd (waarom weet ik ook niet zo precies meer) en zij heeft nog nooit een hap doorgeslikt. Niet van mm met biobim, niets met opvolgmelk en geen kant en klare papjes.
Ik begon vanaf 6-7 maanden, met een bordje en lepel. Maar mijn kinderen wilden geen fles , dus had geen keuze.
Jullie praten tegen dovemansoren (om er maar even een term in te gooien ). To wil niet weten of ze moet beginnen, ze wil weten hoe ze moet beginnen. Dat ze gaat beginnen is geen punt van discussie.

Ik zeg zet je kind rechtop, maak pap volgens gebruiksaanwijzing en geef het aan je kind, schepje voor schepje zou het moeten doen.
quote:_Sabine_ schreef op 06 mei 2010 @ 21:38:

Omdat ik dat leuk vind en ik denk dat de volgorde van melk naar pap naar fruit en groente een logische volgorde is qua smaken.Denk je niet dat het belangrijker is of de darmen van je baby het ook leuk vinden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Laat maar...

Ik vind dit een super forum, maar af en toe kom ik er geen steek verder. Soms hebben mensen andere meningen, maar vaak blijkt dit toch niet gerespecteerd te worden..

Als je het zelf niet zou doen bij 4 maanden, prima. Maar reageer dan alsjeblieft niet. Ik vroeg alleen tips aan mensen die ervaring hebben of ideeen hebben wat een goed begin zou kunnen zijn.

Ondertussen word ik hier belachelijk gemaakt en dat vind ik erg jammer!

Ik ga weer naar mijn eigen vertrouwde topicje terug en bedankt iedereen die wel helpend en serieus gereageerd heeft!
Succes met de pap morgenochtend Sabine, ben benieuwd hoe het gaat!
Dit valt nog mee, het is maar pap wat ze wilt proberen, t is haar kind, laat lekker doen. Ieder zijn meug

Ken het nog veel erger helaas, buurvrouw haar dochtertje kreeg met 6 weken, danoontje en een week later roosvicee....

met 6 maanden gebakken ei op brood en met 8 maanden friet...

Dus dit valt echt mee!

Hoe je dat aanpakt Sabine?

Ik deed het in de laatste fles, langzaam opbouwen eerst 1 schepje erbij, dan een paar dagen later nog 1 en zo, tot je op papdikte zit uiteindelijk en dan in een bordje in de ochtend.

Laat de darmpjes en de maag eerst voorzichtig wennen, pap is zwaarder dan een fles melk.
quote:dangeensuus schreef op 06 mei 2010 @ 20:13:

[...]

je boobs insmeren met brinta

Dúrf ik nog te vragen hoe je weet wanneer je kind toe is aan bijvoeding? *verwacht antwoorden als "als ie op zijn 18e staat te kwijlen voor de kleppies van de FEBO"*
quote:Star schreef op 06 mei 2010 @ 19:52:

Mijne willen het allebei niet. En terecht. Gore meuk pap Die van mij bliefden het ook niet. Niet zo gek, ik vind het zelf ook hardstikke goor. Gewoon met 6/7 maanden begonnen met korstjes brood.
Niet meteen zo beledigd Sabine, sjonge jonge. Het is voor je kind simpelweg beter om nog even te wachten, dat is alles wat ik je wilde zeggen. Maar hee, als jij er zo veel zin in hebt vraag ik me af waarom je nog wacht tot de magische datum van vier maanden. Hop, morgen beginnen en heel veel plezier!!!
Oei lange tenen.

Niet komen miepen als je baby krampen, allergisch etc blijkt te reageren hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven