Hoe lang relatie voor beginnen met kinderen

08-08-2008 15:03 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las enkele dagen geleden een topic waarin TO stelde na 5 maanden samen te zijn met haar partner ze bewust voor een kindje gingen. Aangezien ik er nog steeds verbaasd over ben maar een topic, wanneer achtten jullie je relatie klaar voor kinderen?

Ikzelf ben 5 jaar samen met mijn vriend en de relatie is er klaar voor, vriend en situatie nog niet.

/heb getwijfeld over de PijlerT dus als mensen vinden dattie op relaties hoort ga ik wel naar een engeltje...
Wij wilden na een maand al, maar hebben voor 'het fatsoen' nog acht maanden gewacht.
quote:fleurtje schreef op 08 augustus 2008 @ 15:04:

Wij wilden na een maand al, maar hebben voor 'het fatsoen' nog acht maanden gewacht.En je kende hem toen pas echt een maand? Niet een relatie die ontstaan is uit vriendschap of eerder contact?
Ik was ook na vijf maanden gepland zwanger. We wisten gewoon dat dit het was! Nog steeds geen spijt van gehad. Maar goed, ik vraag me ook altijd af hoe je na twee of meer jaar relatie nog steeds niet kan weten of je de ware hebt. Dat WEET je toch gewoon? Niet iedereen blijkbaar, hetzelfde geldt voor wanneer je klaar bent voor de kinderen. De een eerder dan de ander, althans, voor zover je er ooit klaar voor kan zijn.
Ik wist in week 1 al dat ik kinderen wilde met Qlief en dat ik met 'm wilde trouwen ook. (Dat heb ik 'm ook allemaal verteld en hij is niet hard hollend bij me weggegaan, dus die test heeft hij doorstaan... )

Dat het uiteindelijk zo lang geduurd heeft voor er daadwerkelijk een kind kwám, heeft vooral te maken gehad met mijn gezondheid.
Wij zijn na 4 jaar samenwonen begonnen.
Ik ben na een jaar gestopt met de pil. Nu 1,5 jaar later ben ik nog steeds niet zwanger. Je kan het wel snel willen, maar het moet ook nog is lukken.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Oh ik heb hem de dag dat we wat met elkaar kregen verteld dat hij de vader van mijn kind zou zijn en de ware was. Hij bevestigde het gevoel. En nee, ik kende hem voor het aan was een dag plus een half uurtje van het jaar daarvoor.
quote:Aruba schreef op 08 augustus 2008 @ 15:05:

[...]

En je kende hem toen pas echt een maand? Niet een relatie die ontstaan is uit vriendschap of eerder contact?In mijn geval kennen we elkaar één dag langer dan dat we een relatie hebben. Nooit over getwijfeld (na die eerste dag dan ): dit was 'm. Dit ís 'm dus.
Heel herkenbaar qwertu
Mijn vriend en ik zijn nu 20 maanden bij elkaar.

We wonen sinds 9 maanden samen en ik ben nu 31 weken zwanger van ons eerste kind.

Behoorlijk snel dus, maar het voelde gelijk goed en nu nog.

Daarnaast zijn we beiden al dertigers, dus om nu te zeggen we testen elkaar nog een jaartje of 5 uit om te bepalen of we samen kinderen willen, leek ons niet erg logisch.

Voor deze relatie ruim 5 jaar gelat en nooit kinderen gewild en bij hem eigenlijk heel snel wel.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou in ieder geval prachtig mooi dat het voor jullie allemaal goed is uitgepakt!
Hahaha, Zwieber hier dus hetzelfde. Ik geloof dat ik in het eerste telefoongesprek heb verteld dat ik kinderen met hem wilde en in het tweede telefoongesprek dat als hij me zou vragen met hem te trouwen, dat ik "ja" zou zeggen. Of andersom, daar wil ik vanaf wezen.
Wij zijn ook na 1 maand officieus en na 8 maanden officiëel bij elkaar ingetrokken. Mijn ouders begonnen daarover, waarom we niet gewoon echt gingen samenwonen. Hahaha, nou, daar hadden we zelf ook al over nagedacht, maar we dachten dat "de buitenwereld" dat een beetje snel zou vinden.
aan de ene kant vind ik dat je niet te vroeg ermee bezig moet gaan maar aan de andere kant kan de relatie na 10 jaar ook nog stuk gaan.
Ik kreeg na twee maanden ook de sleutel van zijn huis. Maar het officiele samenwonen in een andere woning was twee weken voor de bevalling. Zijn oude huis was wat klein voor ons drieeen en hij huurde onder.
Het lijkt mij persoonlijk overigens een gezondere situatie als je meteen weet dat dit degene is met wie je kinderen wilt krijgen, met wie je oud wilt worden en met wie je je toekomst wilt delen, dan dat je tien jaar wikt en weegt of dit 'm wel is... om er dan toch alsnog maar voor te gaan (want je bent te oud om een ander te zoeken).
Sleutel van mijn huis had hij ook al in week 1.
quote:Aruba schreef op 08 augustus 2008 @ 15:05:

[...]

En je kende hem toen pas echt een maand? Niet een relatie die ontstaan is uit vriendschap of eerder contact?Nope, kende hem echt een maand.
Ik lieg: anderhalve maand, twee maanden.

En we woonden eigenlijk vanaf de eerste dag samen.
Inderdaad qwertu. Het is wel altijd grappig om mensen te zien rekenen als we vertellen hoe lang we bij elkaar zijn en ze weten hoe oud Zwiepje is....
Je kunt er denk ik niet echt een tijdslimiet op plakken, zo van : " Na 15 maanden mag je aan kinderen gaan beginnen."

Hangt ook heel erg van leeftijd af. Ik leerde mijn man heel jong (18) kennen en nu, 10 jaar later, wil ik graag zwanger worden.

We kennen elkaar door en door, hebben samen heel veel leuke, en helaas ook minder leuke, dingen meegemaakt en we zij er nu klaar voor. Ik snap en begrijp dat als je elkaar leert kennen als je 35 bent, je een soort "haast" hebt.

Toch plaats ik weleens vraagtekens bij mensen die elkaar een paar maanden kennen en zwanger raken... dan heb je samen toch nog niet echt een basis lijkt mij?

Dat verbaast me ook altijd zo aan bekende mensen; altijd binnen no-time trouwen, meteen ook zwanger....een vaak nog sneller weer in scheiding. Zo zielig voor die kinderen!
Nou denk ik ook wel dat we niet snel de verhalen zullen lezen van mensen die vroeg begonnen zijn en bij wie het niet zo vlekkeloos verliep, die vinden we eerder op de Relatiepijler.
quote:Aruba schreef op 08 augustus 2008 @ 15:23:

Nou denk ik ook wel dat we niet snel de verhalen zullen lezen van mensen die vroeg begonnen zijn en bij wie het niet zo vlekkeloos verliep, die vinden we eerder op de Relatiepijler. dat zou zomaar eens kunnen. Overigens ik had voor manlief dus nog nooit een vriendje omdat ik geen genoegen wilde nemen met minder dan de ware. Niet uit reli-overtuiging ofzo. Waarom wat beginnen als je toch weet dat het uitgaat? Hoe was dat bij jullie?
Hmmm, genoeg vriendjes en relaties gehad voordat ik de vader van mijn kind ontmoette. Vóór hem nooit kinderen gewild (of wel gewild, maar dacht dat het beter zou zijn als ik het niet zou doen). Met hem wilde ik het wel meteen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven