Hoe zit dat ook al weer?

12-12-2010 08:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben het ff kwijt dus hulp is prettig.

Mijn zoontje van 6 weken en 3 dagen drinkt nu 120 cc + 4 schepjes flesvoeding per keer om de 4 uur. Voedingstijden zijn:

07.00 uur

11.00 uur

15.00 uur

19.00 uur

23.00 uur

03.00 uur

Vrijdag was ik met m in het ziekenhuis (niets ernstigs gelukkig) en toen zij de kinderarts dat ik mocht ophogen naar 150 cc+5.

Mijn vraag is hoe moet ik dat doen?

Gaat er een flesje af, pas je de tijd aan naar 5 uur?

Per dag met 10 cc omhoog toch?

Pff ik weet het echt niet meer, graag hoor ik info.

Alvast bedankt
Ipv 120/4 doe je nu 150/5. Verder verander je niets. Je zoontje groeit gewoon en heeft daardoor meer voeding nodig. 4 uur ertussen laat je gewoon. Flessen zijn voller.
Bizzy nee hoor, je kunt gewoon direct ophogen naar de 150cc. Met 6 weken is 6 voedingen ook nog normaal hoor, hij zal er vanzelf langer tussen laten en dus een fles laten vervallen.
10cc per dag omhoog is alleen als ze net geboren zijn. Gewoon meer geven in een flesje. Hoe zwaar is hij trouwens? Richtlijn voor flesvoeding is 150xlichaamsgewicht delen door het aantal flesjes. Stel hij is 4 kilo, dan mag hij 4x 150cc = 600cc, delen door 5 flesjes = 120cc.
Hij weegt nu 4960 en moet wel zeggen twee weken te vroeg geboren of heeft dat geen invloed meer.

Ik had al het idee gewoon ophogen en de uren hetzelfde laten maar was het echt kwijt dank u
Ik zou gewoon even kijken wat hij doet als je 150 geeft. Drinkt hij het op, prima dan geef je 150. Drinkt hij het niet op, dan geef je gewoon nog even wat minder.
Gewoon ophogen naar 150+5. Hij zal in het begin misschien niet al z'n flessen leegdrinken, maar dat geeft niet.

En even voor de duidelijkheid, 2 weken 'te vroeg' is niet te vroeg, dat is gewoon a terme. Alles tussen de 37 weken en 42 weken wordt als 'op tijd' gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven