Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Ik heb net tegen Mini gezegd dat ze maar moet stoppen met aan sneeuw denken nu

Ik moest eigenlijk met Maxi naar Amsterdam, maar we zijn vlak voor de snelweg maar weer omgekeerd. Heb tegen haar gezegd dat we het zouden proberen en even zouden kijken of de snelweg beter begaanbaar was dan de wegen er naar toe, maar ook daar glibberde iedereen met amper 40km/u over de weg. Geen doen dus.

En nu zoeken we de slee, die om de een of andere reden spoorloos is.
Wat een sneeuw hè?

Wij zijn vanochtend 3 uur op pad geweest omdat een klant graag wilde dat we naar werk in uitvoering keken. Maar het was geen doen. Auto's die achteruit van een viaduct afgleden. Brandweer en politie die overal te hulp moesten schieten.

Dus halverwege weer omgekeerd en thuis van het leuke gedeelte van de sneeuw genoten. Lekker sleeën. Veel leuker!
quote:Mille schreef op 20 december 2009 @ 10:34:

Ik heb net tegen Mini gezegd dat ze maar moet stoppen met aan sneeuw denken nu

Haha, ja het is nu wel mooi ja!

Leuke avatar Nathje! Snelwegavonturen klinken niet fijn. En al helemaal niet omdat Sjaak vastbesloten is om morgen te gaan werken. Nu vertrouw ik zijn rijkunsten wel, maar die van de rest van Nederland veel minder...

Ik ben nog helemaal niet buiten geweest vandaag! Sjaak is met de jongens gaan wandelen, maar ik vond het geen weer voor Poppetje. Het heeft hier echt de hele dag gesneeuwd, leuk hoor. heb een paar foto's op de SG gezet, zo lief al die dik ingepakte kindjes. Verder lekker knus aan tafel zitten lego-en enzo, ik vind het tot nu toe wel leuk hoor, die winter!
Ja, Mini mag nu wel stoppen

Vanmorgen KW wegbrengen naar Schorrie en Morrie. Om 10.00 uur zaten we in de auto. KW had er zo'n zin in. Met 20 km per uur de wijk uitgekomen en op de snelweg was het niet veel beter. Maximaal 40 km per uur kunnen rijden. Was niet echt tof, dus Morrie gebeld en gezegd dat we het probeerde maar dat het tegen viel. Harrie stelde voor om KW te komen halen, want 4 wielaandrijving in die truck. Dus het logeerpartijtje kon toch doorgaan! Zo leuk! KW had er zoveel zin in. Ben benieuwd hoe ze het hebben in de sneeuw.

Wij zijn vanmiddag met BRS buiten geweest. Ook leuk zo 1 op 1.

In de tuin een iglo/tunnel/sneeuwpop gebouwd. Foto's staan op de SG. Wat zien ze er toch snoezig uit in die sneeuwpakjes

Buurman had het opgemeten en er is hier 35 cm gevallen.

Echt niet normaal!

Nu staan GW de burrito's klaar te maken en ben ik de foto's aan het uploaden. Ondertussen download ik de snorkels. Dacht ik vanmorgen ineens aan dat ik dat vroeger zo leuk vond.
Ik heb echt een dag gehad om nooit te vergeten.

Wind, het is zooooooooo leuk. Ik ben zo blij dat Harrie KW opgehaald heeft.

Eerst hebben we chocomel gedronken, mijn ouders waren er ook even. En toen wilde die jochies Wii-en . Ik balen, want ik wilde naar buiten .

Gelukkig kon ik ze na een half uurtje toch overtuigen en toen begon het aankleedfeest. Wind, die skibroek is echt ideaal. Ik ga ook zo'n broek halen voor Schorrie.

We (KW, Schorrie en ik) zijn naar buiten gegaan, ik denk om een uur of 13? Gesleed (met moeite, twee jochies erop en 30 cm verse sneeuw, het ging niet vanzelf) naar een park hier aan het eind van de straat met een hoge berg. Onderweg kwamen we kindjes uit Schorries klas tegen die ook gingen. In het park hebben we gespeeld tot een uur of half 5. Onvermoeibaar die jochies. KW van school kwam ook nog, toen was het feest compleet.

Eenmaal thuis liep KW zo ongeveer te slaapwandelen . Schorrie wilde nog niet naar binnen dus die bleef buitenspelen en KW ging Wii-en. Toen patatjes eten, dat wilden ze graag en daarna in bad. Nu liggen ze al in bed. Ik dacht dat ze wel direct zouden slapen, maar nee, ze zijn nog ondeugend aan het doen .

Echt, het is zo leuk. Die kinderen rollebollen ook gewoon door de sneeuw, ze hebben er niks van. En ook met KW van school ging het goed, ik heb nog foto's van hun drieeen op de slee gemaakt en KW ging ook meehelpen met inpeperen van KW van school zijn vader .
Oh, wat klinkt dat leuk!!!

Geef morgen Schorrie maar mee naar ons toe dan doen we het hier nog over. Kan ik ook genieten.
Hahaha, jaloers? .

Eerst maar eens zien hoe het verkeer zich morgen houdt. Ik hoop op nog veeeeeel meer sneeuw. Maar ik geloof dat het niet meer zoveel zal sneeuwen als vandaag.

Ik zal eens kijken hoe ver ik kom met de foto's.....
Wind, een zwarte rugtas, is die ook nog van jullie? Of is iemand anders die vergeten? Er zijn hier vanmiddag nog vrienden geweest met kinderen namelijk, maar ik was daar niet bij.
Ik meende het serieus hoor

Nee, geen zwarte rugzak.

Alleen een BdB koffer en een boodschappentas vol skikleding-zooi.

Oh, en voor de broek zou ik op Marktplaats kijken.

Ik heb van de week echt heel veel mooie broeken gezien rond de 10/15 euro. Ik zou dan wel een salopette (zo één met bretels en hoge sluiting) aanraden. Kunnen ze lekker door de sneeuw rollen zonder dat er (koude!) sneeuw in je bilnaad glijdt Die KW vandaag aan had is van Rucanor en heb ik 10 euro voor betaald.

Slapen ze al?

Zo, nu de kaarsen aansteken en thee zetten
Ja, dat dacht ik al (van die rugtas.....).

Volgens mij best een goed idee van dat terug logeren. Ik houd het even in gedachte want zitten we natuurlijk wel weer met twee autoritten. Morgen maar even kijken hoe het weer is enzo!

Ze slapen. Heb even opgetreden (nadat Schorrie had gespuugd in bed, klein beetje, van de opwinding). Het is doodstil hiernaast. Het zijn echt schatten samen. Ik ben ook echt dol op KW, betrapte me erop dat ik ze alletwee door hun haren stond te kroelen vanmiddag .

Foto's staan op mijn pc. Nu even bekijken en dat zet ik er een paar op SG. Hoop dat ik kan kiezen....
quote:Morrie schreef op 20 december 2009 @ 19:50:

Ik ben ook echt dol op KW, betrapte me erop dat ik ze alletwee door hun haren stond te kroelen vanmiddag .

Leuk om te lezen als een ander dat zegt over je kind

Wij zijn natuurlijk ook dol op hem, maar een tikkeltje bevooroordeeld

We kijken morgen wel. Dit is de weersverwachting volgens het KNMI: zondag 20 december en maandag 21 december 2009

Vooral in het noordoosten sneeuwbuien. Morgen overdag overwegend droog. Vooral in de kustprovincies vallen enkele sneeuwbuien. Dit gaat vanavond en gedurende een groot gedeelte van de nacht zo door. In de zuidwestelijke helft is het inmiddels breed opgeklaard. Deze opklaringen breiden zich langzaam verder oostwaarts uit. Vannacht vriest het 3 tot 7 graden, vlak aan zee ligt de temperatuur dichtbij het vriespunt.

Er waait een matige aan de kust (vrij) krachtige westelijke wind, kracht 3-4. Komende uren gaat de wind langzaam weer draaien naar zuidelijke richtingen. Maandag overdag is er nu en dan zon. In de middag neemt de bewolking van het zuiden uit verder toe, gevolgd door opnieuw sneeuw in de avond. De middagtemperatuur ligt meest iets onder het vriespunt. De wind is zuid tot zuidwest, overdag geleidelijk zuid tot zuidoost, matig, kracht 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer soms krachtig, 6.

Had al gekeken of er foto's op de SG staan!

Ben zo nieuwsgierig
Wat een leuke foto's! Heerlijk zeg, dat plezier van sneeuw.

Ik ben echt benieuwd hoe het er morgenochtend uitziet en dat Aap even nadenkt of hij wel of niet gaat werken dan. Ik heb wel zin in een extra zondagje met zijn allen
Foto's staan er.

Morgen maar ff kijken idd!!
nu even baileys inschenken en voor de vorm koffie en thee erbij
Hier een portje. Ben ik momenteel verslaafd aan
Oh Morrie het klinkt echt heerlijk je dag in de sneeuw! Ik baal echt zo verschrikkelijk dat wij nog steeds geen slee hebben, Ieder jaar zijn we er weer te laat mee. Ik had dit jaar gevraagd of de oppas er eentje wilde kopen maar toen waren ze alweer op. Vandaag alles afgebeld maar nergens iets te krijgen. Nou ja, sneeuwballen gooien is gelukkig ook leuk . Geweldige foto's op de SG, echt heerlijk al die rooie wangen in de sneeuw!
KW en Schorrie zijn ook schattig, apart al, maar samen helemaal!

Hier ook een heerlijke dag in de sneeuw gehad. De kinderen zijn veel op de slee geweest, sneeuwbalgevecht gehad, en er staat hier een sneeuwpop van een meter of 2 voor de deur. Iedereen stopt om ernaar te kijken en we hebben al een aantal mensen gespot die er foto's van stonden te maken

Zal zo even kijken of ik er foto's van op SG kan mikken en ook van verbouwingsresultaat, ik heb ze eindelijk van camera op laptop overgezet.

En dan meteen foto's van Morrie kijken!
Een portje? Wat leuk!

Ach, dat is jammer zeg van die slee. Ik heb nog een oude waar ik zelf op gezeten heb. En dat niet zo'n leuke nostalgische maar gewoon een rood kunststof ding. Maar hij sleet super!

Ga je er morgen eentje kopen als je hem kunt vinden?
LLL, onze slee was spoorloos geraakt met verbouwing, maar we hebben de plastic wipwap van een touw voorzien en dat ging super. Konden ze met 3 kinderen op en dan zaten ze nog riant ook, vergeleken met op de slee. Dus als je een wip hebt?
Cool zeg een pop van 2 meter! Hoe krijg je die bovenste bal er dan op?

Leuk, foto's! Ga zo even kijken. Maar moet eerst even twee offertes maken en dan mag ik relaxen
quote:nathje schreef op 20 december 2009 @ 20:36:

Cool zeg een pop van 2 meter! Hoe krijg je die bovenste bal er dan op? Gewoon tegen Millenium en de buurman zeggen dat je het liever zelf doet omdat ze de bal anders vast laten vallen, dan zit ie er zo op
Wij hebben de oude houten slee van GW nog. En vorig jaar zo'n bakje gekocht waar ze helemaal in zitten zeg maar. Ook ideaal voor heuvels want dan kukel je niet om
Ze staan erop dus. En ik zag allerlei foto's die ik nog gemist had, van een stoere stralende Pebbles op de bakfiets (wat zie je er goed uit zeg!) en een Moshje in pietenpakje

En van de droppies van LLL, en van KW en Schorrie.. Wat hebben we toch een leuke kinderen allemaal!
Mille, wat is jullie huis (nog) mooi(er) geworden!

Echt heel gaaf. Mooie sneeuwpop ook.
Leuk al die foto's. Op en top sneeuwdagje bij iedereen zo te zien.

Mille, wat is jouw huis mooi zeg!

Pebb, ik durf het morgen niet aan langs te komen. Kiloknaller en ik hebben een nare kuch, de zeehondenblaf zeg maar en ik wil Moshje niet besmetten. Verder voel ik me prima hoor, maar ik vind dit niet verantwoord omdat we het alletwee hebben, dus het is vast een besmettelijke blaf-tyfus.

Morgenochtend om 9.00 uur (!) naar CWI, daarna echt vakantie .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven