Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Hmm, Peb dat klinkt niet best. Als het aan de drukte van de zaak ligt dan zou het met kerst en O&N beter moeten gaan, toch? En de winkel gaat dan dinsdag 5 januari weer open toch? Dat is ruim 1,5 week dus wel echt lekker om even bij te komen.

Ik denk eerlijk gezegd dat Pebblo zich beter zou voelen als hij niet gaat zitten sippen in bed of bad maar zichzelf oppakt en meedraait in het gezin. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan dat besef ik me ook wel.

Kunnen zijn ouders hem niet helpen? Die zullen dit wel van hem kennen?
offerte zijn trouwens klaar! Ik heb meteen beter geslapen omdat dat uit mijn hoofd was. Vanochtend lekker met Apie en de slee naar de AH gelopen. Leuk! Ik kan echt niet met mijn auto de straat op want volgens mij heeft die echt 0 grip.

Goed van je dat je niet gegaan bent, Lien. Hadden ze wel begrip voor de situatie? En Sjaak is ook thuis althans in de buurt. Goed idee van die bibliotheek. Dat deed ik toen ik in R'dam woonde ook alleen dan om te studeren. Nog wel eens op mijn boek in slaap gevallen

Aap is wel werken maar die heeft 4x4 en winterbanden dus die rijdt prima door de sneeuw.

Nu even kleurplaten uitdraaien voor Apie. En van die kaarten die je na kunt schrijven.
Sjaak heeft een slee gevonden . Dus ik zie het er niet echt meer van komen, die bibliotheek .
Hoera! Hebben ze een heuvel in de buurt?

Ik ben net mijn broer en Apie van een heuvel gaan sleeën. Hij heeft foto's geschoten dus die krijg ik straks op een stick.

Ik vond het zo leuk!
Nou, een klein heuveltje. Maar het was toch echt superleuk, gillen van de pret met zijn tweetjes op de slee. En met Sum nog een grote bal gerold om een sneeuwpop mee te maken, maar was echt superlastig omdat de sneeuw niet zo goed plakte, dus hebben het bij één gelaten. En na anderhalf uur wordt dan ineens het verschil in leeftijd weer duidelijk. Dim was echt onvermoeibaar, maar Sum (en Poppetje) waren echt ineens op allebei, zo zielig. Dus met twee huilende kinderen naar huis gelopen, en liggen nu allebei te slapen. Sum wilde niet met een dekentje op de bank maar 'gewoon in mijn eigen bed mamma want ik heb zo heeeel veeel slaap' .

En Sjaak is nog even met Dim de stad in. Lekker rustig dus hier .

Onze slee lijkt trouwens sprekend op de wip van Mille .
Een slee verdubbeld de pret met dit weer! Fijn dat jullie er één hebben gevonden, LLL.

Vanmorgen werden we om 08.40 uur wakker! Daarna sms-de Morrie al foto's van KW en Schorrie op de slee van de heuvel. Ze hebben de smaak te pakken

Net nog even naar de verkeersinformatie gekeken en er zijn allemaal ongelukken bij ons in de buurt op de snelwegen. We wilden het toch gaan proberen, maar geloof niet dat het wijs is. En geloof dat KW het fantastisch vindt als hij weer in de grote auto van Harrie mag!

Ben je ze al zat, Morrie? Want volgens mij is het naast leuk ook vermoeiend na twee dagen!

Hoe reageerde het UWV, Lien?

Mille, hoe reageerde de kinderen op de gevallen sneeuwpop?

Hier langlaufen ze voor ons huis langs (smal parkachtig iets voordat de polder begint). Zo'n maf gezicht!

Vanmorgen babykamer opgeruimd en gesopt. En ben nu begonnen met het afmaken van het baby-album van BRS. Ik ben er ook uit vwb albums. Ik ga voor de kinderen een baby-album maken tot 1 jaar en daarna gezamenlijke albums.

Ik heb echt verlof
Winkel gaat zaterdag 2 januari weer open Nath, maar dan toch 9 dagen vrij.

Ik moest vanmorgen iedere keer huilen, eerst toen ik mijn zusje sprak, toen ik schoonmoeder sprak en later toen ik Pebblo sprak. Schoomoeder herkent het niet echt, maar zegt wel dat het niets voor Pebblo is om vast te zitten. En wat dat betreft is die winkel een gevangenis zonder vrijheid van komen en gaan. Pebblo is wel geschrokken, die belt nu elk uur hoe het gaat.

Moshje ligt te huilen. Hij heeft vanaf vanmorgen 9 uur slechts 3x een kwartiertje geslapen. Kind is oververmoeid maar slaapt niet. Zo was het gisteren ook al, toen sliep hij alleen van 16-18.30 uur.

Heb hem nu bij me, klam van het huilen. Vind het zielig voor het ventje, hij is zoooo moe, maar ik weet het ook niet meer en uren met hem zitten gaat toch ook niet?

Het is net GP, zei mijn zusje, en dat is zo. En toen had ik alle tijd en die sliep dus vooral bij mij overdag. Nouja, weet ik in ieder geval dat het goed komt.

En kind slaapt dus zodra ik hem oppak, zo ook nu, en leg ik hem weg is hij na hooguit 15 min weer wakker...

Ik klaag wel he, maar het gaat verder wel goed hoor. Alleen dat niet slapen, mijn vermoeidheid en afwezigheid van Pebblo breken me nu even op.
quote:Wind schreef op 21 december 2009 @ 14:46:

Ik heb echt verlof Geniet er maar van, Wind!
Pebblo gaat donderdag al heel de dag dicht!
Goed zo! Goed van Pebblo. Hij moet gewoon ook echt even de tijd hebben om er weer tegenaan te kunnen. En als hij die zaterdag ook nog even dichtgaat dan hebben jullie bijna 2 weken vakantie

En goed dat jij ook even aangeeft dat het teveel is voor je Pebbles. Je bent ook maar mens hoor! Geen tips wat betreft het slapen van Moshje. Apie was precies zo en Japie sliep alleen in box en kinderwagen overdag. Nu allebei supergoede slapers dus ik zou lekker doen wat jij goed acht.

Hier is de administratie gedaan joehoe! Nu even dingen printen op mijn nieuwe printer en dan heb ik het ergste gehad.

Leuk zeg, langlaufen in NL Moet vast een grappig gezicht zijn.
Oh wat goed van Pebblo dat hij gewoon eerder dicht gaat. En goed van jou dat je hem laat weten wat je dwars zit. En ook weer heel lief van hem dat ie ieder uur gaat bellen. huilen maakt echt veel indruk op mannen he? Bij Sjaak valt het kwartje vaak pas als ik moet huilen om iets, hij schrikt daar altijd heel erg van.

En ik ga dit maar even fluisteren want zal wel heel irritant worden met mijn promopraatje, maar zou je niet proberen om Moshje een keer in te bakeren? Het kan zo helpen om hem de rust te geven om in slaap te vallen. Hij klinkt als Dim, die wilde ook nooit slapen en ik heb altijd zo'n spijt gehad dat ik hem niet ingebakerd heb. Babies die overdag goed slapen slapen 's nachts ook beter...

Fijn dat je klaar bent Nathje! En lekker Wind al je verlof-activiteiten. Ik moet eigenlijk ook verlof want moet ook nog een stuk of twintig foto-albums maken .
Ik heb zo'n bakerzakje, puckababy, en dat vindt Moshje wel prettig. Denk ik. Maar als hij dan toch gaat huilen, dan wordt hij zo vreselijk warm. En ik krijg de regelmaat er niet in dat hij na elke voeding zijn bed in gaat omdat ik toch vaak de deur uit moet. Hond uitlaten, boodschappen, jongens halen. En dan kun je niet inbakeren. En inbakeren valt of staat ook met de voorspelbaarheid van na iedere voeding toch?

's nachts gaat goed. 11 uur laatste voeding, dan om 3 uur en om 6-7 uur. Ook dan meestal weer direct slapen tot ongeveer 9-10 uur.
Fotoalbum is klaar!!!
Oh dat had ik niet meegekregen dat je een bakerzakje hebt! Nee joh, zo strikt hoeft het allemaal niet hoor. Of nou ja, van Ria Blom vast wel, maar ik heb het bij Sum en Poppetje ook maar een beetje zozo gedaan, die moesten toch ook mee met het ritme van de rest. Dat ze zo warm worden ken ik eigenlijk niet, maar die inbakerdoek zit zo strak, daar deed ik alleen een romper onder. Dat is met zo'n zak vast anders. Ik deed Poppetje trouwens ook wel eens ingebakerd in de kinderwagen herinner ik me nu.

Ik dacht dat de nachten nog dramatisch waren, maar hoe je het opschrijft doet hij het inderdaad netjes voor zo'n klein mannetje. Maar het blijft vermoeiend die onderbrekingen.
Bakerzakje heeft 2 brede stroken die met klittenband om buikje sluiten, en dan zakje met rits langs zijkant waar armpjes dan ook inzitten. Nog wel beetje bewegingsvrijheid, want blijven niet strak langs lijfje maar kan ze ook op zijn buik leggen zeg maar. Maar niet voor zijn hoofd maaien. En dan nog een touwtje aan de onderkant om de zak onder zijn voetjes vast te knopen. Zal even foto zoeken...

Ga er maar wat fanatieker mee aan de slag, nu Pebbeltjes vakantie hebben en ik er wat minder vaak uit hoef.
Ach ik vind het er altijd zo lief uitzien die gebakerde babietjes . En ik realiseerde me na het posten dat ik eigenlijk maar makkelijk praten heb, want doordat ze hier zo kort op elkaar zaten kreeg ik pas met school enzo te maken toen Poppetje al acht maanden was (en Sjaak net ontslagen, dus helemaal makkelijk). Tot die tijd zaten ze hier allemaal in het thuis/kdv-ritme. Aan de ene kant druk maar ook wel heel relaxed omdat er nog niet zoveel hoeft en je alles dus heel makkelijk op elkaar af kunt stemmen.

En misschien heeft Moshje wel gewoon even zo'n fase, een sprongetje ofzo. Want hij heeft ook wel een tijdje best goed geslapen toch?

Ik heb net appelbeignets en chocomel gehaald. We hebben om vijf uur al gegeten (!) en de jongens kijken nu een filmpje terwijl Sjaak boven nog wat werkt en ik een beetje met Poppetje keutel. Ik vind de winter echt heel gezellig zo .
Geen ervaring met inbakeren, maar plaatje ziet er schattig uit! En het is het proberen waard

Oh, GW heeft het eten klaar.

Lekker snijbonen en aardappelen.

Ik vind de winter echt heel leuk en knus.

Ik houd van ons land met echt 4 seizoenen.
Inderdaad lekker he, al die winterse sneeuwpret en kneuterigheid. Ook om te lezen van jullie

Pebbles, Nano heeft ook lang in bakerzak gelegen en ondanks dat ook heel lang beroerd korte hazenslaapjes gedaan overdag -tenzij hij op mij of in de kinderwagen kon slapen. Het was om gek van te worden. Het enige wat ik mezelf steeds voorhield was dat het vast na 4 maanden beter zou worden, dat hij dan meer een ritme zou hebben enz. En dat klopte ook, na 3-4 maanden was het ergste voorbij gelukkig.

Niet echt een positieve bijdrage he

Wel heel lekker dat de winkel een aantal dagen dicht gaat en jullie even echt vrij met elkaar hebben! Hopelijk geeft dat Pebblo ook even wat meer lucht, en daarmee jou dus ook.

Alle sneeuwpoppen in de straat lagen vanmorgen om, dus ze vonden er niet zoveel van. We hebben nu een kleinere pop, van de onderste twee ballen. Ook leuk
Er is hier net een slapend jongetje afgeleverd.... helemaal naar de klote.
Harrie weer terug in de auto dus? Ik hoop dat hij er goed doorkomt, zal blij zijn als hij weer thuis is.

Ik kan alleen maar internetten als ik een kastje in mijn hand houd en kan dus maar met 1 hand typen. Irritant......
Ach wat lief! Sum ligt ook alweer te slapen, terwijl hij vanmiddag dik twee uur geslapen heeft. Snap er niks van, had hem echt allang bovenaan de trap verwacht, de winterlucht doet ze denk ik goed.

Ik ga de rest van mijn was wegwerken en dan vroeg naar bed. De kinderen hebben echt supergoed geslapen vannacht dus ik hoop op nog zo'n nacht.
Morrie, ik heb je ge-sms't of Harrie al thuis was. Wil je laten weten als het zo is? Zo fijn dat hij KW heeft gebracht. BRS vond hem ook leuk en noemde hem heel de tijd Harrie+ e klank

Waarom kun je eigenlijk alleen maar internetten met het kastje in je hand?

Lekker dat ze zo slapen. Hier was het vanmorgen ook half negen!

Hopelijk morgen ook.

Private Practice is weer begonnen. Wisten jullie dat?

Het was natuurlijk zo spannend geëindigd vorig seizoen. Die vrouw die de baby uit de buik van Violet haalde.
Ja, hij is thuis. Half uur geleden. We gaan gelijk naar bed, allebei moe.

Kastje werkt niet goed, alleen als ik t stevig vasthoudt en is de externe verbinding naar de router\modem.

Dus ben kort van stof .
Zo, dan heeft hij er ook nog lang over gedaan!

Trusten

Wat een leuke winterfoto's op de SG allemaal!

Wat een schatjes hebben we toch.
Goedemorgen!

Ik zou vandaag een dagje vrij hebben maar ik moet zo naar de tandarts. Die stomme kies is nu echt ontstoken. Straks dus een wortelkanaal behandeling en dan hoop ik dat het even klaar is met het gedoe. Dit is al de vierde (!) keer dat ze die kies onder handen nemen in een paar maanden tijd. Niet leuk.

En dan nog even langs een klant en dan lekker vrij! Ik ga proberen wat kerstboodschappen te doen en lekker aan rommelen.

Morgen nog even werken maar wel heel leuk: shoppen voor een ander

Inderdaad leuk die winterfoto's. Vorig jaar hadden we ze ook maar toen met schaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven