Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Hier van de week, ihkv nesteldrang, ook de administratie gedaan. Wij flikkeren alles altijd in het bakje 'administratie' maar eigenlijk is die naam teveel eer voor het bakje Van de week dus ondersteboven gekieperd en alles in mappen en ordners gedaan. Zo, dat ruimt op. In het bakje en in het hoofd

Merk sowieso dat ik nu veel meer last heb van opruimwoede en nesteldrang dan bij de jongens. Bij hun eigenlijk nooit last van gehad en vond dat wel jammer Nu ben ik aan het opruimen, naaien, schoonmaken en GW word er gek van want ik heb ook allemaal klusjes voor hem

Lakentjes zijn klaar!

Leuk hoor. Woensdag stof halen op de markt voor een tafellaken. Simpel beginnen hé?

LLL, hoe was Nijntje?

Nathje, heeft Apie het fijn en is ze écht jarig?

En hoe is het met Peb? Al even niet gezien of wel?
Nog zoiets... ik ben van alles op Marktplaats aan het zetten. Ruimt ook op en houdt lekker bezig

Hier ligt ijs op de plas voor. Vanmiddag waren er 4 mannen aan het ijshockeyen. Denk dat we volgende week wel weer kunnen schaatsen!
Bedankt voor de felicitaties! Leuke plaatjes ook!

Apie was écht écht jarig! Vroeg op, helemaal blij met versierde kamer (we hadden oa zelf slingers gemaakt). Apie heeft deze kroon en wij hadden een nieuwe 5 erop laten maken. Dus ze was helemaal in haar nopjes. Fiets was helemaal super, maar ook blij met haar stiften en reiswieg.

Van mijn ouders heeft ze een baby gekregen die kan lachen, huilen met tranen en slapen. Van mijn nichtje en vriend een kassa. En van mijn broer haar eerste atlas. Ze is met alles zo blij dat ze nu nauwelijks in haar bed past want alles is mee.

Nu even eten en dan de traktaties in elkaar zetten. Het houdt je wel van de straat zo'n kinderverjaardag.
Oja, leuk Wind dat je zo aan het naaien bent geslagen.

Ik ben ook begonnen met dekbedden en kussenslopen. Nu maak ik wat ingewikkeldere dingen zoals gerimpelde rokken maar het idee blijft hetzelfde. Je leert echt terwijl je het doet. Leuk hoor!

Spelden en strijken tussen zo beetje elke stap:dat is wel echt belangrijk maar dat zal je wel tijdens je jurk hebben geleerd.

Ik heb je ook gemaild trouwens.

Eigen tijd indelen is wel echt heel fijn. Ik had dat ook bij vorige werkgever al wel dus het kan wel in loondienst.

Ik vind het enorm fijn dat ik daardoor ook wel eens op school kan helpen terwijl ik eigenlijk wel fulltime werk. Het is echt prettig om zo een balans te hebben tussen werk en privé.
Antwoord op mail is even snel: prima!

Leuk dat Apie het zo fijn heeft gehad en écht jarig was.

Wat gaat ze morgen trakteren? En doet ze de kroon ook op naar school? Leuk idee, al denk ik dat mijn jongens hem niet zouden dragen.

Naaien is echt leuk. Bij het tweede lakentje heb ik de zoom gestreken en de spelden er uit gehaald. Ging echt veel beter én sneller! Nu staan de lakentjes in een emmer koud water (tegen het krimpen) en kunnen ze daarna in de was.

Heb jij nooit cursus gehad?
Nu jongens in bad doen en dan liggen ze bíjna!

Thank God.... ja, het was zo'n dag
Pffff, net een verjaardag gehad. Gezellig hoor, maar met zo'n dreumes van bijna 17 maanden echt hard werken. Er zijn ook een glas en een bord gesneuveld, half gekauwde chipsen op de bank gekomen en een bakje dipsaus op het parket...... Ik zal blij zijn als Knorrie weer wat ouder is .

Wat een leuke cadeaus heeft Apie gekregen zeg!

Lien, volgens mij moest ik de laatste twee loonstroken, mijn contract en de beeindigingsovereenkomst opsturen. Maar ga het ook niet terugzoeken . En volgens mij zit ik niet aan max. dagloon. Tenminste, daar weet ik dan niets van. Weet ook niet hoeveel het is. Maar inderdaad, zo heel veel minder verdiende ik niet bij deze wg dus ik heb ook geen zin om er veel moeite voor te doen om het allemaal op te zoeken.

[Edit: wat boeit het jullie wat mijn klussen zijn voor morgen ;-)].
O ja, ik heb trouwens vriendinnen gebeld maar moest voicemail inspreken voor de 9e, misschien dat ik met hun overdag afspreek en dan kan ik wel met jullie 's avonds eten als Harrie dat ziet zitten (en die klaagt nooit dus dat zal vast) als het nodig is.
Ik kan ook de 9-e niet hoor Morrie, dus doe geen moeite . Nee hoor, als de rest dan kan is het gewoon pech.
Ik ben samen met Aap dit aan het maken voor traktatie. Leuk maar veel knipwerk!

Gelukkig heb ik een man die een beetje meehelpt want ik heb me een beetje vergist in de hoeveelheid kinderen. Dat was appeltje eitje toen ze nog op de crèche zaten zeg!

Pffoe, die kinderverjaardag klinkt pittig Morrie! En leuk dat je probeert te afspraak te verzetten. Zou gezellig zijn!

Fijn dat het kan Wind. Ik zal de dames een formulier laten invullen. Is die nog steeds dezelfde eigenlijk? (soms worden woorden toch aangepast?) Heb jij een recente digitaal?

Liggen je jongens op bed?

Japie heeft ook een kroon en vindt hem ook leuk. Maar wij hebben er ook wel kinderen voor, denk ik.

Je mag raden welke kroon die van Apie is
Ik zag het net ja! Nou ja, we zien wel even . Vind het wel jammer als jij of LLL er niet bij zou zijn.

Schorrie net vanuit zijn bed: 'Mama, waar moet ik morgen heen?' Ik: 'Naar school'. Schorrie: 'Jippie!!!!!!'

Raar kind .
Die traktatie ziet er leuk uit Nathje, maar inderdaad, wat een werk! Heb je de cakejes gekocht, zoals ze daar adviseren, of heb je ze ook nog zelf gebakken?

Toen ik overigens laatst voor Knorrie een traktatie moest maken vond ik het juist zo meevallen omdat het er maar 10 hoefden te zijn. Dat is inderdaad appeltje eitje in vergelijk met die 25 die ik moest maken voor Schorrie!
Wauw, mooie traktatie, wel veel werk inderdaad.

Hier alletwee de koters geen zin in school en ook nog eens de vraag waarom ze naar NSO moeten als ik toch thuis ben. Heb uitgelegd dat ik wel weer geld wil gaan verdienen en dat ik dan toch echt dingen moet doen, maar ze waren niet overtuigd (en eerlijk gezegd... ik denk ook niet dat ik morgen van 9.00.18.00 bezig ben, maar goed ). Ga ze gewoon bijtijds halen, maar ga vooral hen meteen in hun ritme zetten en wil eigenlijk geen uitzonderingen maken. Zeker niet omdat ik dinsdagmiddag, wo en do de hele dag ga doen. Meer dan genoeg (dinsdag overdag is BNJMN naar de creche, dat scheelt wel). Hoop dat ik snel een opdracht heb zodat ook Linoleum een dagje kan gaan doen, want pfoe, eigenlijk is het best veel .
quote:nathje schreef op 03 januari 2010 @ 19:25:

Pffoe, die kinderverjaardag klinkt pittig Morrie! En leuk dat je probeert te afspraak te verzetten. Zou gezellig zijn!

Zoon van vriend, en zelf ook wel een beetje vriend, van Harrie werd 22, is het dan nog een kinderverjaardag ?
Ik snap het niet Lien, woensdag en donderdag moeten ze neem ik aan toch ook naar school?

Oooo, maar dan is BNJMN niet naar de creche zeker!
Haha, ja, dat is een kinderverjaardag, immers zoon van vrienden .

Jep BNJMN gaat op wo en do niet naar de creche en aangezien hij overdag ergens tussen een half en twee uur slaapt (twee uur is heerlijk, maar een half uur echt te kort) ben ik die dagen volop bezig (naast ballet, voetbal en zwemles).
Jee wat een werk Nathje, die traktaties! Maar wel heel schattig. Ben idd wel benieuwd of je de cakejes ook nog zelf gebakken hebt!

Nijntje was gewéldig! Wat superleuk zeg, Sum heeft echt genoten en heerlijk a-ritmisch mee zitten klappen met alle liedjes. De spoken vond hij maar eng, schattig klein manneke. Cast was precies hetzelfde als de vorige keer dat we gingen, ik vind nijntjesevader en nina zó leuk! Nou ja, echt genoten dus.

Leuk dat je zo aan het naaien bent Wind, ik zou het ook wel willen. Als mijn moeder er weer is ga ik eens een dagje met haar achter dat ding zitten, zij kan het echt goed en kan me vast wel wat leren.
Ja, ik snap het. Ik zou het thuis zijn ook een stuk minder leuk vinden als Knorrie nooit naar de creche zou gaan. Dat geef ik ruiterlijk toe. Best erg he, onze moeders deden het gewoon jarenlang met kleine kinderen elke dag thuis. Wat een hel moet dat geweest zijn .

Overigens is mijn moeder ook heel snel weer gaan werken toen, omdat ze er knettergek van werd. Dat was niet heel gebruikelijk in die tijd geloof ik.

Een half uur is niet lang nee. Gelukkig slaapt Knorrie wel veel, en soms zelfs 2 keer per dag. Dan heb je tenminste ff je handen vrij. Neem je hem ook overal mee naar toe? Ik vind het wel irritant om hem mee te nemen naar zwemles, al wordt het alweer ietsje makkelijker nu hij iets groter wordt.
Sjemig, élke keer als ik post zit er iemand tussendoor!

Ik moet weer eens verder met mijn stoel. Ben gestopt toen ik 1 leuning gestript had en de stoel staat nu al een paar weken half uit elkaar in de woonkamer. Een erg gezellig gezicht. En als ik jullie dan fanatiek hoor over naaien enzo..........
Maar LLL, leuk dat het leuk was natuurlijk .
Nog 80 reacties, dan zijn we vol.
quote:Morrie schreef op 03 januari 2010 @ 19:31:

[...]

Zoon van vriend, en zelf ook wel een beetje vriend, van Harrie werd 22, is het dan nog een kinderverjaardag ? Oeps! Je omschrijving klonk als een drukke kinderverjaardag en dat in combinatie met Apie leidde naar die aanname. Suf zeg!
En de cakejes niet zelf gebakken
Gefeliciteerd met je jarige Apie Nathje! Ze klinkt heel jarig inderdaad. Schattig, alle cadeaus mee naar bed nemen!

Jullie maken het er niet makkelijker op met die afspraak. Pebbles heeft nog niet gereageerd, maar als Morrie ook de 9e kan, kan er tot nu toe op elke genoemde datum eentje niet. Hoe gaan we dat doen? Ik vind het wel leuk om het door te laten gaan, als we wachten tot Wind is uitgekraamtijd zijn we meteen weer zo'n tijd verder.

Hmm Morrie, ik denk ook dat voor jezelf beginnen ideaal zou zijn, maar ik zou het zelf ook wel een beetje eng vinden omdat Harrie ook niet echt een heel vast inkomen heeft.

En van suf onder je niveauwerk onder schooltijd word je ook niet echt vrolijk denk ik. Lastig hoor! Gelukkig heb je nog wel even de tijd om te bedenken wat je wilt. Anders toch die deeltijdpabo en op de school van je kinderen gaan werken

Grappig Wind, dat je ineens zo'n nesteldrang hebt en aan het naaien bent geslagen enz. Vast meisjeshormonen

En oeh, die fase van met zo'n dreumes op een verjaardag zijn ja. Vanmiddag kwamen de buren borrelen met hun 3 zoons waarvan de jongste 15 maanden is en dat levert dan idd. ook strooipartijen met uitgekauwde chipjes en glazen drinken op. Ben zo blij dat die fase hier voorbij is!

Wij hebben nog 1 dag uitstel van executie wbt. schoolroutine en haasten 's morgens enz., omdat ik morgen vrij heb en Mini nog een dagje thuishoud. Alleen Millenium en Maxi moeten zich dus haasten. Is maar goed ook, want Mini en Nano sliepen laat (vanmorgen weer pas 8.30u wakker).
quote:nathje schreef op 03 januari 2010 @ 21:27:

[...]

Oeps! Je omschrijving klonk als een drukke kinderverjaardag en dat in combinatie met Apie leidde naar die aanname. Suf zeg! Die omschrijving betrof alleen Knorrie, die veroorzaakte de ravage in zijn eentje .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven