Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
In die van ons ook!
Allemaal weekdieren hiero
Ja hallo, in die van mij liggen er twéé! En straks drie, dan wordt het helemaal gezellig . Maar ik ga er toch maar bij liggen nu. Sum slaat dan altijd zijn armpjes om mijn nek en komt helemaal tegen me aan liggen, zo lief.
Wat dottig!

Ik moet bij mijn dochter in bed zei ze me net, zij wil altijd handje vasthouden. Mannie kroelt aan alle kanten over je heen in zijn slaap; hoofd op je billen, voet in je oor, dat werk Heel lief maar echt lekker slaap je niet.
Haha, oh daar zou ik echt gek van worden. Die van mij zijn gelukkig redelijk rustige slapers, het enige lastige is dus dat Sum de hele tijd tegen me aan komt liggen. Dan schuif ik een eindje van hem af omdat ik het te warm vind, komt hij weer tegen me aan liggen, en zo verder tot ik uit bed val. En dan schuif ik hem terug naar het midden en beginnen we weer opnieuw .
Dat geschuif met Sum klinkt ook niet erg relaxt.

Inmiddels zijn we zover dat als Mannie bij ons in bed komt, één van ons verkast naar zijn bed. Anders slapen we allemaal niet. Mini ligt heerlijk rustig. Zij is een periode stiekem iedere nacht bij ons komen liggen, meestal merkte ik dat 's ochtends pas.
Ik kom net thuis van bezoekje aan mijn nicht. Helemaal in de kraamtranen, zo zielig.. Mannetje is nog zo klein dus ze maakt zich zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt. Dat maakt ook vreselijk onzeker dus dan heb je genoeg op je bord om even een flinke baaldag te hebben. Zo herkenbaar! Ik ben blij dat ze me belde en ben er meteen naar toe gegaan. Na een paar uur ging het gelukkig weer.

Volgens mij ligt iedereen hier in bed met kindjes vanavond

Slaap lekker (zover mogelijk!)
Wij liggen nooit (meer) 's nachts met kinderen in bed. Ik deed het wel altijd als Pebblo in buitenland zat. Vroegah. Dan mocht GP bij mij slapen. KP taalde er niet naar, alleen als hij ziek is en dan nog wil hij op een gegeven moment in zijn eigen bed.

Wow, het is koud! Ik heb dat echt niet in mijn systeem hoor, het was toch nog maar pas zomer?

Kerstboom staat hier nu ook.

Lief dat je je nichtje hebt kunnen opbeuren Nath. Kraamtranen en zorgen zijn niet leuk.

Wind, ik heb 3 mooie Petit Bateau rompers maatje 50 waar Moshje niet meer in past. Wil jij ze hebben? 2 witte met lange mouw en eentje lichtblauw met wit korte mouw (van Nathje gekregen). Over een week of 6-7 zal Moshje wel uit meer gegroeid zijn, ik hou het voor je apart voor als je een jongentje krijgt. Weet niet wat je allemaal al hebt gekocht/bewaard?

Jouw pakken zijn veelgedragen LLL, maar nu ook al te klein aan het worden. Ik geef je ze bij de eerstvolgende gelegenheid terug!
Hier leggen we Schorrie vrijwel nooit in ons bed te slapen eigenlijk, maar hij komt zelf bijna elke nacht naar ons toe rond een uur of 4 a 5. Eigenlijk wil ik het hem weer eens afleren, maar meestal registreer ik het alleen en slaap weer door.

O ja, hij is wel eindelijk 's nachts zindelijk geloof ik. Echt ongelofelijk dat dat zo lang kan duren. Overdag was hij zindelijk met 2,5, en dan heeft het ruim 2x zo lang geduurd voor hij 's nachts zindelijk was. Zou dat ook door die bril komen ?

Tegen de verwachting in hebben wij wel goed geslapen vannacht. Maar Knorrie is wel echt ziekig. Hij heeft nu ook verhoging, knalrode wangen, en hoest slijm. Heel sneu. Hij gaapt ook de hele tijd en ligt nu dus weer in bed. Ben blij dat ik mijn afspraken heb afgezegd vandaag.

Ach wat sneu, die kraamtranen. Zit te denken of ik dat ook had. Dacht eerst van niet maar bedenk me nu dat ik er toch wel last van had. Bij Schorrie in het ziekenhuis, maar dat was ook omdat hij maar niet naar huis mocht. Denk dat ik daar sowieso om had gehuild.

En bij Knorrie huilde ik omdat/doordat ik een felicitatiekaart kreeg van de slager. Ik kreeg kaarten van mijn allerbeste vriendinnen en het deed me niets (nou ja niets, ik hoefde niet te huilen). Maar van de kaart van de slagerij op de hoek bleef ik maar huilen en mompelen: 'iedereen is zo lief voor me'.

Ik hoop dat we kunnen schaatsen binnenkort! Of dat het gaat sneeuwen morgen of overmorgen. Heerlijk.

Weet je wat ik nog bijna het allerlekkerst vind van niet werken? Dat ik zoveel buiten kom! Buitenlucht doet een mens echt goed merk ik.
quote:Morrie schreef op 15 december 2009 @ 08:57:

Maar van de kaart van de slagerij op de hoek bleef ik maar huilen en mompelen: 'iedereen is zo lief voor me'.

Schattig.

Ik vind buitenzijn ook heerlijk. Omdat ik natuurlijk vaak fiets ben ik altijd wel vaak buiten, maar nu loop ik ook veel. Jongens uit school halen, boodschappen doen. En straks, als Moshje wakker is en gedronken heeft ga ik even naar Pebblo. Schoonvader is daar ook, even koffiedrinken met gevulde koeken.

En vanavond zuurkoolzatmppot eten. Schoonvader eet mee, schoonmoeder is de hort op.

Pebbeltjes hebben 3 dagen vrij gekregen na de kerstvakantie. Dus dat is geregeld. Als zelfstandig ondernemers hebben wij -hoe noem je dat- vrijstelling van de schoolvakanties ofzo. Wist ik niet, maar als bijvoorbeeld je personeel in de schoolvakanties gaat kun je genoodzaakt zijn er buiten te gaan en dat mag dan dus gewoon. Maar goed, is voor ons niet aan de orde.

Pebblo heeft voor de 2e winter op rij geen winterjas. Hoe eigenwijs kun je zijn. Iemand nog suggesties voor online herenjassen?
Nee, geen suggesties voor herenjassen. Maar ik zou bij de We kijken als ik jou was. Wil Pebblo geen winterjas? Dan zou ik niet kijken, dan moet hij het zelf maar uitzoeken .

Lekker dat de Pebbletjes vrij hebben gekregen.

Misschien mogen wij ook wel buiten de schoolvakanties, biedt perspectief . Ik zit nu te denken om maar niet op vakantie te gaan van de zomer qua financien. Maar Harrie wil er niet aan. En ik eigenlijk ook niet, ik vind het zo leuk om op vakantie te gaan met de kindertjes!

Als ik werk ben ik nooit buiten. Ja, om van mijn huis naar mijn auto te lopen en van de auto naar de zaak. En soms sta ik dan even op het schoolplein.

Nu sta ik vaak op het schoolplein, maar doe ook veel meer dingen fietsend omdat ik meer tijd heb.
Dochter ligt hier in bed, maar zonder mij. Ik wil echt geen kinderen in bed, dan slaap ik echt niet meer, pas vanaf 6.30 mag het. Dochter sinds zondag ziek, wilde het vandaag proberen op school, maar kwam meteen weer terug met Linoleum. Ik heb me gisteren ziekgemeld, ga nog wel wat proberen te werken, maar voel me ook niet echt bien. Ben heel blij dat ik thuis ben in elk geval.

Geen winterjas? Tsssk, dan ben je wel heel erg of aan je auto verslaafd, of gehard . En zelfs in auto vind ik het te fris zonder jas. IJskrabben is ook geen feest nu.
Ziek gemeld Lien? Ben je grieperig, of heeft het een andere reden? Als ik het zo lees ben je ook grieperig.

Wel gezellig, gaat het nu beginnen, dat we onze zwangerschapsverloven gaan herbeleven op het forum?

Sneu voor dochter ook, beterschap!
Heb de hoesteritis en ontzettende koppijn als ik mijn hoofd beweeg. Stilzitten is het beste dus. Was vorige week eigenlijk zieker (want ook koorts) en ben toen gaan werken en daar had ik dit weekend zo'n spijt van.... En nu dus nog steeds kwakkelig en maar eens een besluit genomen wat mezelf en gezin ten goede komt.

Dochter keelpijn en buikpijn en ook kuchelig. Dus we zijn een gezellig stel. Kiloknaller kwam op blote voeten beneden, want wilde niet naar school, maar daar heb ik toch maar een stokje voor gestoken.

Ja Morrie, het wordt vast weer heel gezellig!

Jongens, welke auto moeten we nou toch gaan kopen? Criterium is 7 zits, want eigen kids+Leen, maar ook voldoende bagage ruimte en dat vind ik bij die 7 zits moeilijk om achter te komen. Heb geen zin al die auto sites af te surfen, weten jullie welke de meeste laadruimte heeft?

Keus is wat mij betreft uit:

Chrysler Grand Voyager

Ford Galaxy

Renault Grande Espace

Seat Alhambra

Volkswagen Touran
Morrie en anders LLL-man moeten maar antwoord geven schat ik zo in. Hoewel Nath ook ineens over onvermoede auto-kennis kan beschikken. En Wind vast ook omdat ze dezelfde uitdaging heeft, o nee, die hebben nog een auto.
Jee wat een zieken weer. Het is echt een kwakkelwinter he? Maar nu in ieder geval wel mooi, ècht winterweer eindelijk. Maar wel koud inderdaad, even wennen. Heerlijk is dat om zoveel buiten te zijn Morrie, kan me voorstellen dat je dat gemist hebt. Ik ben als ik aan het werk ben ook de hele dag binnen, daarom kan ik soms ook jaloers zijn op plantsoenwerkers of postbezorgers die lekker de hele dag buiten werken.

Hoe doet Pebblo dat dat zonder winterjas Pebbles? Ik ken iemand die het nooit koud heeft, die liep ook altijd in een overhemdje buiten als we in de winter gingen stappen, want dan hoefde hij geen geld voor de garderobe te betalen. Is Pebblo ook zo? Sjaak heeft echt een jassentic. Hij koopt bijna nooit kleding maar heeft denk ik wel acht jassen. Even tellen: een drie donkerblauwe, beetje nette jassen, drie rode sportieve jassen en nu net een zwarte sportieve erbij. Zeven dus.
Ik denk dat Sjaak je de chrysler of de renault zou aanbevelen Lien. Touran in ieder geval niet, die schijnt echt behoorlijk klein te zijn van binnen. En Seat en Ford is ie gewoon niet dol op, maar dat is persoonlijk. De Citroën C8 raad ik je in ieder geval níet aan .
Wij zijn voor meerdere auto's gaan kijken en het is ons zo tegengevallen hoeveel auto's (die jij opschrijft) een grotere laadruimte achter heeft dan onze trouwe Zafira. En omdat we die ruimte gewend zijn wilden we daar geen consessies doen.

Eigenlijk alleen een grotere auto omdat we 3 losse stoelen willen op de achterbank (of eigenlijk in het midden), want we hebben nu twee stoelen en een middenstuk dat doorgaat als zitplaats, maar een echte stioel is handiger met drie zitjes.

Eh, de auto's. Ik ben wat dat betreft echt net een kerel, want vind dat echt heel leuk! Je schrijft de Volkswagen Touran, maar als ik kijk welke autop's je noemt zou ik eerder de Volkswagen Sharan zeggen, die is wel een stuk ruimer. En wat dacht je van de Peugot 5008? Maar mijn eigen favoriet blijft de Renault (grand) Espace.

Alleen is het dahboar bekleedd en dat is echt niet mooi, truttig zelfs. Maar een ruim-te! Succes! Willen jullie een nieuwe of een tweede hands?

Fijn om te lezen dat Schorrie zo goed gaat met een bril op zijn neus! Wat moet dat fijn zijn voor dat mannetje. Ben benieuwd wat en of KW wat zegt als hij hem volgende week ziet.

Volgens mij heb ik geen last gehad van kraamtranen. Kan het me iig niet herinneren. Gelukkig Kaartje va slager en de emoties die hij losmaakte was grappig om te lezen.

Rompers met lange mouwen, graag!

Heb zelf nog helemaal niets gekocht en de kledingdoos maat 56 gekeken. Moet even kijken of er nog unisex dingen in zitten. En naar de dikte van de spullen want KW hoogzomer en BRS in maart.

Voor een winterjas voor mannen zou ik kijken op bonaparte.nl of wehkamp. Zag dat de uitverkoop al was begonnen.

Ben aan het werk, maar echt geen zin en puf meer.

Overdrecht kan nog niet helemaal want heb nog een paar lopende dingen die nog dagelijsk wijzigen. Bleh. Is het al vrijdag?

Lien, good for you... niet dat je je klote voelt maar dat je je hebt ziek gemeld. Hopelijk knap je snel op!

Vanmiddag MG prik. En BRS ook.. vertelde gisteren tegen GW dat 45% koorts krijgt en verteld dat Knorrie en (weet even niet meer wie, Nano?) niet lekker waren. In plaats van dat hij uitgaat van de 55% die niet ziek wordt heeft hij nu al maatregelen genomen. BRS namelijk niet naar de creche, zijn klusvader afgebeld etc. Aansteller

Ga even thee zetten.
Tweedehands auto, haha nieuw.... Neen, dat geld hebben we echt niet. Sterker nog, ik word al zenuwachtig van deze uitgave, maar geen auto in de winter, dat is ook geen optie wat mij betreft. Wil best zuinig aan doen, maar ook nog gewoon flexibel zijn (Linoleum rijdt zijn auto alleen zakelijk).

Goed, ik was zelf ook al zeer aan het kijken naar Renault, dan maar tuttig .

En nu ga ik echt even wat aan overdracht doen, anders komt het er nooit van.
En kraamtranen bij alledrie. Vond het helemaal niet erg, waren ook lieve emotionele tranen zeg maar, geen paniek tranen.
Chrysler Grand Voyager is wel heel duur rijden. Collega van mij had hem en baalde ervan dat hij zo vaak moest tanken. En hij had hem van de zaak, dus hoefde nog niet eens zelf te betalen

Maar wacht, ik moet Schorrie naar school brengen . Kom later terug .
Ik had echt vreselijke viswijfkraamtranen. Bij alledrie. En ook alledrie op de derde dag, en alledrie de keren ruzie met Sjaak omdat hij wilde gaan hockeyen en mij alleen wilde laten met een/twee/drie kinderen en stuwingtieten. Wat een drama .
Vrienden van ons hebben 4 kinderen en hebben een Ford Galaxy. Als ze met zijn allen in de auto zitten, kan de kinderwagen er ook nog in zonder dat die ingeklapt hoeft te worden. Klinkt mij ruim in de oren.....

Ik zou die dus nemen, of een Seat Alhambra. Die heeft de vrouw van mijn exbaas. Heb ik ook weleens mee meegereden en prima auto. Wel erg basic van binnen, maar dat vond ik van de Chrysler ook toen ik daarin zat.

Ik zal Harrie ook nog even vragen wat hij er van zegt.

Overigens werd ik ook zenuwachtig van die uitgave. Wilde mijn spaargeld juist bewaren voor slechter tijden, maar koop nu van een groot deel een auto.....

Over auto's gesproken LLL, de mijne staat ook weer bij de garage! Harrie reed er gisteren in op de snelweg en toen hij hem stilzette rook het binnen naar uitlaatgas. Misschien is de uitlaat lek, al was die geheel vernieuwd. Nou ja, terug naar jongen waar we hem gekocht hebben en die ging er naar kijken. Ik heb nog niet betaald, dus dat scheelt .

Het is echt heerlijk weer hier, en snikheet in de woonkamer door de zon die erop staat.

Lien, wat goed van je dat je voor jezelf en je gezin kiest, had je misschien een weekje eerder moeten doen . Maar beter laat dan nooit.

Ik zeg nog 1 keer (en misschien hierna nog wel 10 keer ) dat ik echt enorm geniet van het thuis zijn. Kan er niks aan doen maar vind het gewoon heerlijk..... Kom nu eindelijk tot rust en denk dat dat ook goed is voor het vervolgproces van bedenken wat ik ga doen en hoe.

Knorrie had vanochtend verhoging maar daarna niet meer. Ben met hem naar de bank en de markt geweest en toen lekker thuis geweest. Ik las de krant en hij zat naast me aan de eettafel te tekenen. Nu ligt hij op bed maar heb ik hem net wakker gehoest (ik hoest ook enorm).
Jee Morrie ook al in de garage! Irritant vind je niet, net nieuw en dan meteen al gezeik. Overigens zijn ze er bij onze auto achter wat het is. Iets met een of andere as, Sjaak was er blij om want die was bang dat er iets mis was met het injectiesysteem. En waarom dat dan erger zou zijn weet ik ook niet, ik praat ook maar na wat ik van hem hoor .

En wat heerlijk dat je zo geniet van het thuis zijn. Mag je best nog tien keer zeggen hoor, ik kan het me voorstellen! Het lijkt mij op dit moment ook heel aantrekkelijk, loop zo te racen om alles voor elkaar te krijgen de hele tijd. En die was. Oh oh wat is dat toch een berg met werk die verschrikkelijke was. Ik zit er echt over te denken om de werkster weer iedere week te laten komen en dan ook nog een uur langer zodat ze kan meehelpen aan die ellendige was. Maar ja, kost ook weer een berg geld natuurlijk. En ondertussen zou ik heel hard aan het werk moeten zijn, maar zit hier zo ongeveer in mijn eentje, saai saai saai.
Heerlijk toch, kan je even forummen . Fijn dat het niet de injectie was LLL .

Nog even autopraat: ik lees in recensie dat nadeel van de Espace dat je er geen garages mee in kan rijden... Hoe vaak komen jullie in een garage (en herkennen jullie dat nadeel )?

En thuis zijn is heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven