ik ben zwanger...

14-02-2011 22:17 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik voelde me zo gek de laatste tijd. Gewoon raar. Ben altijd aan de pil geweest en hem ook alle jaren wel eens vergeten. 1 x in de maand gemiddeld, behalve de laatste 2 maanden.

Mijn relatie is gewoon sinds gister uit. Dat komt ook niet meer goed. Wat een valentijnsdag...ik weet niet wat ik moet doen! Ben 28, wil graag carriere maken en nog zoveel doen...

Als ik voor mijn kindje ga dan sta ik er alleen voor. Geen partner bedoel ik dan, wel omgeving die me zal steunen.

Heb 1 x een abortus ondergaan toen ik 18 was. Toen was alles direct helder: ik heb niets te bieden. Was er 100% zeker van maar heb destijds gezworen dat ik nooit meer een abortus zou doen.

Maar ik weet niet hoe ik het moet doen allemaal. Ben nog niet zo lang afgestudeerd, heb pas 3 maanden een vaste baan, jaarcontract. Al die praktische dingen maken het allemaal zo moeilijk gewoon.

Ik wil gewoon ever mijn hart luchten. snap ook wel dat dit mijn keuze is en dat niemand mij tips kan geven. Dit moet ik echt zelf uitvogelen.

happy valentine...
Je zit wel in een erg lastige situatie, waar jij de enige in bent die het kan veranderen of aankan! Zwanger, eigenlijk lijkt het nu alsof je geen abortus wil en de vader van het kindje is niet meer in beeld.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp (nee ik wil je niet aanvallen of beschuldigen, maar snap het werkelijk niet) dat je al eens een abortus gehad hebt, en ook nog vrij klakkeloos bent met anticonceptie en nu niet weet wat je wilt. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ik heb net even op een ander topic van jou gekeken en dan snap ik helemaal niet dat je met zo'n vent een risico neemt met een slecht geregelde anticonceptie.

Wel wens ik je heel erg veel sterkte!
Sorry, als ik je laatste postings lees van het afgelopen half jaar, dan snap ik er geen hol van.
Dus je hebt op je 18de een abortus gehad, gezworen dat nooit meer te doen, maar vergeet wel gemiddeld 1 keer per maand de pil?

What were you thinking?
The time is now
en je weet zeker dat je zwanger bent?
De pil wel eens vergeten? Als je hem de afgelopen jaren gemiddeld 1 x per maand bent vergeten ben je geen maand veilig geweest. Waarom slik je dat ding dan.
Als je het kindje houdt, weet je dan wel zeker dat je ex een fijne papa zal zijn?

Indien niet is dat natuurlijk niet direct een reden om het niet te houden, maar in mijn geval zorgen vader issues voor nogal veel problemen in mijn leven.

Daarnaast, Meid.. als je elke maand een pil vergeet (zelfs in de "veilige" 2e week).. Dan had je toch echt verder moeten denken. Neem dan een spiraaltje, prikpil, implanon, nuvaring.. What so ever.... Maar das nu naatuurlijk een beetje laat
Nog los van de relatieperikelen en je baan, je hebt onlangs 'n topic geopend waarin je vroeg naar ervaringen m.b.t. EMDR. Er is dus iets in je leven dat geestelijk een enorme impact heeft. Zo erg dat je er eigenlijk niet of nauwelijks over kunt praten.

Ben je bekend met de hormonale achtbaan die een zwangerschap kàn zijn? Je overweegt EMDR te gaan starten, èn in je eentje een kind op de wereld te zetten.

Het kàn, alles kan. En er zal best al iemand dit ooit gedaan hebben. Maar is het nou werkelijk de meest ideale zet?
principes zijn er om gebroken te worden, dus sla die abortus niet gelijk af, dan ben je weer vrij om carriere te maken en te genieten van 't leven zonder blok aan je been
Hoe lang ben je zwanger?

Hoe ben je van plan alles te doen?

Wat wil jw zelf eigenlijk?

X Sam
Tja, alleen jij kan de beslissing kind houden of abortus maken.

De laatste tijd zijn er een aantal topics over ongewenste zwnagerschappen en abortus geweest en de reacties waren niet mals en dat zullen ze nu ook niet zijn.

Maar jij moet uiteindelijk met je beslissing leven, dus die reacties kun je van je af laten glijden.

Op basis van je andere topics zou ik zeggen: abortus, maar dat is dus aan jou.
Pfff wat kunnen mensen zich toch goed in de nesten werken.

Niet handig hè dat keer op keer vergeten van de pil.. Dan kan het een keer misgaan. Ook op een zeer ongelukkig moment.

Veel wijsheid wens ik je toe.
Bedankt voor de reacties.

Ja dan vergeet ik hem een dag en neem er de volgende dag twee. Ik dacht dat dat wel kon eigenlijk. Maargoed, niet dus.

Er speelt ook van alles mee waardoor ik mezelf nu gewoon niet in staat acht een kindje te bieden wat het verdient. Ben inderdaad veel bezig met het verleden en wilde eindelijk de knoop doorhakken om daar actie mee aan de slag te gaan. Want ik ben inderdaad zwak, sta niet sterk in mn schoenen en worstel met een hoop.

Dat neemt niet weg dat ik dit gewoon niet had verwacht nu maar dat ik er toch goed over na moet denken. Ik vind het niet niks, het is nogal een beslissing. Ongeacht de persoon die ik ben (ik heb absoluut issues) dit soort dingen doe je niet even.

Ik begrijp natuurlijk dat de meningen altijd verdeeld zijn en dat het een precair onderwerp is. Wilde gewoon even mijn hart luchten.

Morgen heb ik een afspraak met de dokter om te kijken hoe ver ik precies ben.

Bedankt in ieder geval, loop al een tijdje mee hier maar moet zeggen dat de reacties me heel erg meevielen!
quote:AgoErgoSum schreef op 15 februari 2011 @ 17:35:

Bedankt voor de reacties.

Ja dan vergeet ik hem een dag en neem er de volgende dag twee. Ik dacht dat dat wel kon eigenlijk. Maargoed, niet dus.

Als ik medicatie voorgeschreven krijg (hierbij ga ik er van uit dat je de pil op recept gekregen hebt van de huisarts, de pil is tenslotten ook een medicijn), dan lees ik altijd de bijsluiter en zorg ik dat ik weet wat ik moet doen als ik een dosering over geslagen hebt. Dan had je dus geweten dat 2 pillen niet het effect van een vergeten pil opheft

Er speelt ook van alles mee waardoor ik mezelf nu gewoon niet in staat acht een kindje te bieden wat het verdient. Ben inderdaad veel bezig met het verleden en wilde eindelijk de knoop doorhakken om daar actie mee aan de slag te gaan. Want ik ben inderdaad zwak, sta niet sterk in mn schoenen en worstel met een hoop.

Dat neemt niet weg dat ik dit gewoon niet had verwacht nu maar dat ik er toch goed over na moet denken. Ik vind het niet niks, het is nogal een beslissing. Ongeacht de persoon die ik ben (ik heb absoluut issues) dit soort dingen doe je niet even.

Ik begrijp natuurlijk dat de meningen altijd verdeeld zijn en dat het een precair onderwerp is. Wilde gewoon even mijn hart luchten.

Morgen heb ik een afspraak met de dokter om te kijken hoe ver ik precies ben.

Bedankt in ieder geval, loop al een tijdje mee hier maar moet zeggen dat de reacties me heel erg meevielen!Verder wil ik je veel sterkte wensen. Ondanks dat ik het ontzettend dom vind dat je zwanger bent geworden, ook omdat de relatie met jouw vriend totaal niet stabiel is, zit je in een ontzettende moeilijke situatie. Waar je ook voor kiest, abortus of niet, ik weet dat je er uit zult komen, maar je zult er hard aan moeten werken en je hebt hoe dan ook hier hulp bij nodig!
Dank je wel. Ben vandaag naar de kliniek geweest en het is nog erg pril. Ik kon ook nog kiezen voor de abortuspil maar heb gekozen voor curettage en dan wordt er direct een spiraaltje geplaatst.

En verder..tsja. Wie zijn billen brand...boos op mezelf vooral.

Ik kom er ook wel uit maar voel me er ontzettend rot over allemaal. Bah.
Wat is het leven soms toch wreed.

Ik wil supergraag een kindje, ben nu na een lang traject 21 weken zwanger en heb net gehoord dat er weinig overlevingskansen zijn.

En jij laat twee keer een gezond kindje weghalen.

Grrrrrrrrr......

( sorry, ik schuif het nog maar even op de hormonen.. Maar kan hier heel boos om worden op het moment)
Ja dat begrijp ik Jil. Het leven is ook niet eerlijk, i've had my share.

Wens je heel veel sterkte in ieder geval.
quote:Jill81 schreef op 17 februari 2011 @ 21:30:

Wat is het leven soms toch wreed.

Ik wil supergraag een kindje, ben nu na een lang traject 21 weken zwanger en heb net gehoord dat er weinig overlevingskansen zijn.

En jij laat twee keer een gezond kindje weghalen.

Grrrrrrrrr......

( sorry, ik schuif het nog maar even op de hormonen.. Maar kan hier heel boos om worden op het moment)Jill, wat verschrikkelijk
't Is niet gezegd dat de ongelukjes gezond zouden zijn geworden.

Vind dat net zo'n zinloze opmerking als elke keer over de zielige uitgehongerde kindjes in Afrika beginnen als je weer 'ns voedsel weggooit.

Goeie beslissing om 't weg te laten halen en gelijk 'n spiraaltje te nemen in elk geval!
thanx elninjoo!
Ik dacht al dat je boos op jezelf was.

"Ben altijd aan de pil geweest en hem ook alle jaren wel eens vergeten. 1 x in de maand gemiddeld, behalve de laatste 2 maanden."

Als je dat vetgedrukte zo expliciet in je OP schrijft, terwijl het niet direct relevant is, wil je (dat gokte ik tenminste) graag even reacties daarop.

Het is moeilijk voor je, veel sterkte ermee. Goed dat je je issues gaat aanpakken.
quote:AgoErgoSum schreef op 14 februari 2011 @ 22:17:

ik voelde me zo gek de laatste tijd. Gewoon raar. Ben altijd aan de pil geweest en hem ook alle jaren wel eens vergeten. 1 x in de maand gemiddeld, behalve de laatste 2 maanden.

28 en zo onnadenkend?

Jemig zeg. Ik ben op zich niet tegen abortus, maar wel tegen mensen die door onnadenkendheid voor de tweede keer een abortus gaan ondergaan. Is het zo'n pretje, ja? Ik denk nu iets wat ik eigenlijk niet mag denken, dus zal het hier ook maar niet schrijven omdat ik anders geband wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven