In de war?

19-12-2011 12:02 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb mezelf gisteren gedwongen het op te schrijven want ik loop hier al maanden tegenaan.

Ik schaam me er ontzettend voor en zal het proberen zo goed mogelijik uit te leggen.

Ik ben 4 maanden geleden gevallen van een zoontje, ik heb een hele zware tijd gehad. Wou de baby niet zien, raakte in paniek van de baby, durfde niet meer naar buiten want dan zou de baby dood gaan, ik durfde de baby niet te laten slapen want dan zou die doodgaan, ik lag de hele nacht naar de ademhaling te luisteren want dan kon ik hem nog wel redden. Ik sliep dus behoorlijk weinig. Mijn zoontje heeft een hele lange tijd in het ziekenhuis gelegen, ik vond het wel lekker rustig. Begrijp me niet verkeerd want ik hou heel veel van hem! Maar die zorgen breekte me op. Hij lag aan de ademhalingsmonitor en ik wist dus dat hij gewoon kon slapen want dan ging hij niet dood. Toen hij weer thuis was, legde ik hem in mn slaapkamer mt de deur dicht en zat ik uren op ed bank, verstijfd van angst. Hij sliep veel, ik keerde me van hem af.

Toen ging het een tijd beter, ik dacht: zolang je er bent geniet ik van je, maar het ging weer mis met hem ( hij is ziek, maar amper ernstig te noemen hoor, opnamens waren voor medicijnen afstemmen )

Ik raakte weer in paniek, want ik kon dit niet.

Toen ging de paniek weg, en voelde ik niks meer, ik kon alleen mar huilen en niks doen, ik deed t huishouden wel, maar het koste zoveel moeite, ik sliep bijna de hele dag, want dan was het snel over.

Ik ben nu best in de war, kan wel voor mn zoontje zorgen maar heb geen flauw idee hoe oud ik ben, geen idee als je vraagt wanneer mn zoontje geboren is. Welke dag is het? Geen idee.

Ze belde laatst voor de babybox van de prenetal, hoe me kindje heette ( geen idee) wanneer die geboren was( geen idee) ], dus best logisch dat ik die box niet op kan halen want ze geloofde er vast geen fuck van dat ik echt een kindje had.

Ik kan een hoop goed praten door mn humor want door grapjes denken mensen dat je het niet meent.

Mijn man werkt hele lange dagen, hij merkt niet dat het niet goed gaat. Ik kan heel goed doen alsof alles goed gaat.

Ik weet niet wat ik moet doen? Word ik gek? Of hoort dit zo na een bevalling?

Ik zorg heel goed voor mn zoontje, doe elke dag in bad, schone kleertjes, genoeg voeding, kook elke dag de flesjes uit. Knuffel en speel veel. Maar alles gaat automatisch, ik voel niks kan alleen huilen.

Ik schrijf dit nu ook op omdat ik binnenkort moet werken, werk in de zorg maar kan alleen maar huilen als ik er aan denk. Heb een hele verantwoordelijke baan in de zorg, er zijn dus mensen afhankelijk van me, en ik weet geeneens 2 dezelfde sokken bij elkaar te zoeken. Ik ga ontslag nemen want ik moet thuis blijven, ik kan niet werken. Maar ik heb nog wel een maand dat ik wel moet werken, en die maand... ik kan alleen maar trillen als ik er aan denk.. Wat moet ik doen? Ik kan niet meer..

Het voelt alsof ik een hele grote rugzak met stenen op mn rug draag vol angst, en ik telkens krommer ga lopen.

Beetje warrig verhaal, maar hoop dat jullie je niet storen aan het gebrek aan interpunctie, en normale zinnen want voel me een beetje in de war.

Nu nog op verzenden drukken.. brr
anoniem_143473 wijzigde dit bericht op 19-12-2011 12:04
Reden: rare zin
% gewijzigd
quote:anoniememama schreef op 23 december 2011 @ 10:19:

Ik ben net geweest en ik begon gelijk te huilen toen ze vroeg hoe het ging. Nu best opgelucht. Moet dinsdag terug komen voor lange afspraak, en moet thuis een lange vragenlijst invullen. Dus bedankt voor de reacties want daardoor heb ik actie ondernomen.Heel goed gedaan.

Sterkte!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat goed dat je gegaan bent en er nu stappen worden ondernomen. Ga zo door! Je bent op de goede weg.
Ik heb nu PND en word aangemeld bij een psychisch ziekenhuis, daar krijg k gesprekken en hulp. Maar ik zit ontzettend in mn maag met mn werk ( zie topic bij werk of onder mn loepje) hebben jullie ook tips? Ik weet het even niet meer..
Als de wiederweerga naar de huisarts en ook jouw man inlichten, dit is echt niet goed.

Sorry ben mosterd zo te zien. Goed dat je hulp hebt gezocht, bespreek het ook met de hulpverleners en jouw man als je dat nog niet hebt gedaan. Is het niet mogelijk om op ziekteverlof te gaan op jouw werk?
Ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn, op mn andere topic zeiden ze bel je baas en meld je ziek en dan beslist de bedrijfsarts wel wat er gebeurt.

Mn man weet het inmiddels en is een grote steun.
Lieve anonieme mama, wat naar dat het echt een PPD blijkt... Anderzijds wel goed dat het nu een naam heeft. Ik ben heel blij te lezen dat je man een steun is. Mbt werk, ik heb het tijdens mijn verlof gehad en toen ik toen dochter 5 maanden oud was weer moest werken was het zo verminderd dat ik het niet heb verteld op werk. Ik raad je aan dit uiteindelijk wel te doen, voor mij voelt het nog steeds als een groot geheim. Terwijl jij je er niet voor hoeft te schamen. Het gebeurt echt veel vrouwen en je kunt er helemaal niets aan doen. Maar goed, ken je werksector en leidinggevende niet, snap dat dat ook een rol kan spelen. Ik vind die tip goed om je ziek te melden, je zult echter wel een reden moeten geven aanvankelijk schat ik in. Wat je kunt doen is bellen naar het telefonisch spreekuur van je arboarts als je het je werkgever liever niet vertelt en vragen hoe je dit kunt aanpakken. Mijn advies is om niet teveel kostbare energie aan dit stukje te verspelen, je hebt al je kracht nodig voor je herstel! Nog een tip van mij: blijf ongeacht hoe je je voelt steeds in contact met je kleintje. Ook al is het gevoelsmatig misschien niet altijd oprecht, blijf het wel doen. Die interactie levert je uiteindelijk heel veel op, dat weet ik uit ervaring. Plus dat het belangrijk is voor jullie relatie, die levenslang is, terwijl deze kl#te ziekte tijdelijk is. Houd moed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven