In het donker fietsen
zaterdag 21 januari 2012 om 18:26
Ik zou het uberhaupt niet doen. Ik fiets zelf ook niet door het donker. Ik vind het vragen om problemen. Maar dat zal wel komen omdat ik zelf een keer bijna aangerand ben op de fiets in het donker. Kon nog net op tijd weg komen....
Wat vind je zelf? En vind je de relatief grote stad een bescherming of juist niet?
Wat vind je zelf? En vind je de relatief grote stad een bescherming of juist niet?
zaterdag 21 januari 2012 om 18:32
Dat er veel mensen op de weg zijn vind ik juist een nadeel. Allereerst kan er tussen deze mensen iemand tussen zitten die iets kwaads in de zin heeft. En ten tweede: het is helemaal geen garantie dat de mensen die op straat zijn ook daadwerkelijk iets doen als het nodig is. Bovendien ben je als fietser in druk verkeer ook veel kwetsbaarder.
Dus nee, de stad biedt in mijn ogen weinig tot geen bescherming.
Dus nee, de stad biedt in mijn ogen weinig tot geen bescherming.
zaterdag 21 januari 2012 om 18:40
zaterdag 21 januari 2012 om 18:41
quote:zonnetje59 schreef op 21 januari 2012 @ 18:40:
Het gaat in dit geval om twee kinderen van 14, 's avonds om half negen, een stukje via een viaduct waar het niet zo dichtbewoond is, de rest door de drukke stad. Laatste stuk door de stad vind ik niet een punt, viaduct zou ik zelf ze niet alleen hebben laten gaan.Worden we nu ingezet in een echtelijke twist?
Het gaat in dit geval om twee kinderen van 14, 's avonds om half negen, een stukje via een viaduct waar het niet zo dichtbewoond is, de rest door de drukke stad. Laatste stuk door de stad vind ik niet een punt, viaduct zou ik zelf ze niet alleen hebben laten gaan.Worden we nu ingezet in een echtelijke twist?
zaterdag 21 januari 2012 om 18:41
quote:astrape schreef op 21 januari 2012 @ 18:40:
Ik snap ook eigenlijk niet dat je als volwassene niet in het donker fietst. Hoe zouden mensen die geen auto hebben dat dan doen, bijvoorbeeld?Daar zit dus nogal een verschil in in tijdstip. Het is nu ook donker maar ik ga gerust alleen naar buiten. om 1.30 's nachts is het toch even een ander verhaal. Ook in de stad. Is ook een van de redenen dat ik niet zonder auto wil. Ik wil me gewoon altijd veilig kunnen verplaatsen.
Ik snap ook eigenlijk niet dat je als volwassene niet in het donker fietst. Hoe zouden mensen die geen auto hebben dat dan doen, bijvoorbeeld?Daar zit dus nogal een verschil in in tijdstip. Het is nu ook donker maar ik ga gerust alleen naar buiten. om 1.30 's nachts is het toch even een ander verhaal. Ook in de stad. Is ook een van de redenen dat ik niet zonder auto wil. Ik wil me gewoon altijd veilig kunnen verplaatsen.
zaterdag 21 januari 2012 om 18:42
Dat ligt er aan wat je ze overdag hebt aangeleerd met de route in de stad fietsen. Of ze die route zelfstandig alleen kunnen fietsen etc.
Ga eens een keer er stiekem achter aan fietsen om te kijken hoé zelfstandig ze zijn.
Ik raad iedere ouder aan wel goed de fietsverlichtingen te controleren, en dat het kind goed zichtbaar is in het donker.
Ga eens een keer er stiekem achter aan fietsen om te kijken hoé zelfstandig ze zijn.
Ik raad iedere ouder aan wel goed de fietsverlichtingen te controleren, en dat het kind goed zichtbaar is in het donker.
zaterdag 21 januari 2012 om 18:43
Hier komen ze vanaf groep 8, dus ruim 11 jaar, na het sporten alleen naar huis. Dochter komt om half zeven terug, zoon om acht uur. Ik vind dat ze dat vertrouwen nodig hebben om verder te kunnen groeien. Om acht uur 's ochtends is het ook nog donker en dan breng ik de oudste echt niet naar school (VO).
zaterdag 21 januari 2012 om 18:44
quote:Ruza schreef op 21 januari 2012 @ 18:41:
[...]
Daar zit dus nogal een verschil in in tijdstip. Het is nu ook donker maar ik ga gerust alleen naar buiten. om 1.30 's nachts is het toch even een ander verhaal. Ook in de stad. Is ook een van de redenen dat ik niet zonder auto wil. Ik wil me gewoon altijd veilig kunnen verplaatsen.Maar registreerjenu zegt dat ze zelf in het donker ook niet op de fiets stapt. Dan zouden veel mensen in de winter niet eens naar werk/studie kunnen komen (en weer terug).
[...]
Daar zit dus nogal een verschil in in tijdstip. Het is nu ook donker maar ik ga gerust alleen naar buiten. om 1.30 's nachts is het toch even een ander verhaal. Ook in de stad. Is ook een van de redenen dat ik niet zonder auto wil. Ik wil me gewoon altijd veilig kunnen verplaatsen.Maar registreerjenu zegt dat ze zelf in het donker ook niet op de fiets stapt. Dan zouden veel mensen in de winter niet eens naar werk/studie kunnen komen (en weer terug).
zaterdag 21 januari 2012 om 18:47
zaterdag 21 januari 2012 om 18:47
quote:astrape schreef op 21 januari 2012 @ 18:44:
[...]
Maar registreerjenu zegt dat ze zelf in het donker ook niet op de fiets stapt. Dan zouden veel mensen in de winter niet eens naar werk/studie kunnen komen (en weer terug).Waarschijnlijk heeft registreerjenu dan ook een auto Man, ik stap nieteens op de fiets als de zon vol schijnt
[...]
Maar registreerjenu zegt dat ze zelf in het donker ook niet op de fiets stapt. Dan zouden veel mensen in de winter niet eens naar werk/studie kunnen komen (en weer terug).Waarschijnlijk heeft registreerjenu dan ook een auto Man, ik stap nieteens op de fiets als de zon vol schijnt
zaterdag 21 januari 2012 om 18:48