Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Ely ; Ha daar was je alweer...

Nog geen teken van wat dan ook?
Nee hoor, geen tekenen hier. Zou wel leuk zijn als ik vannacht zou bevallen, dan kan mijn vriendin (kraamverpleegkundige) bij me komen kramen.

Anders moet ik wachten tot de 18e
Star, jij hebt echt een goede Starman! De hond voor je uitlaten, je tegenhouden als je wilt dweilen, en nu ook al M&M's voor je halen!

Heb dat ook gehoord, dat 2e keer knippen vaak niet nodig is, hoera!

Klinkt beschaafd, die buren van jou, Vis Nou ja, brengt ook weer wat leven in de brouwerij...

De nesteldrang viert hier hoogtij, heb vanavond een slinger van vilt gemaakt met de tekst 'A STAR IS BORN' en hij hangt zelfs al op de slaapkamer, ondanks dat er nog niets geboren is behalve een slijmprop. Heb foto op hyves gezet.

Daarna wiegje opgehangen en gelijk ook maar deken en lakentje en konijn erin gelegd. Had het idee om het voor Rebbeldochter wat tastbaarder te maken.. Ze heeft er al even in gelegen, maar snapt dat het voor de beeeeebie is.

Nala, was zo nieuwsgierig of kindje al goed ligt, jij vast nog meer.. Ben benieuwd wat de echo zegt.

Aapje, voor jou. Situatie met broertje ook weer lastig.

Dier, wat een verhaal! Hoe kan zoiets, vraag je je af? Hier ook een kennis die na een dag rugpijn toch de vlos maar eens belde of rugpijn erbij hoort aan het einde van de zwangerschap. Het schaap had gewoon al een dag rugweeën!!!

O, morgenavond dus volle maan! Dan kan het mooi op 7-8-9 komen. En das precies de eerste dag dat ik thuis mag bevallen. Bij deze gereserveerd voor Rebbelkindje.

Inad, als we je nog kunnen helpen met naam, horen we het wel hè. Moet het nog een bepaalde afkomst hebben, Iers, Spaans of staat alles open?

Pauwie! Praten over poepen tijdens bevalling is not done, hoor! Dat lijkt me echt zo vreselijk! Al zal iedere vk zeggen dat het erbij hoort natuurlijk.

Enne, ik wou er niet over beginnen, maar hier vannacht dus ook een uur lang iedere tien minuten kramp... Was ook even vol adrenaline, maar hield dus na een uur weer gewoon op.

Vanmiddag lekker naar strand geweest en daar gegeten en dochter was om op te vreten. Dat was afgelopen dagen thuis wel anders, maar ze had dus gewoon even afleiding nodig blijkbaar.

Nou, genoeg voor nu. Volgens mij kan ik wel in slaap vallen zo dadelijk. Mijn plan was om niet te vroeg te gaan, zodat ik niet wakker zou liggen.
Wow Rebbel, dat klinkt echt als serieuze nesteldrang! Leuk je foto's! Ook voor later. Kan je beeebie later altijd nog zien hoe je naar hem/haar uitkeek. .

Mooie buik Gymp!

Aap kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je met het nieuws van broer en schoonzus moet. Denk dat je het het beste gewoon van je af kan zetten.

Dier! Wat een verhaal van die collega van jou. Ongelovelijk dat het zo kan gaan! Nog een geluk dat ze bij de dokter langsging... Wie weet waar het kind anders geboren was.

Kreeg gisteravond leuk nieuws, want een vriendin van mij uit Nederland komt een paar dagen langs vanaf vrijdag! Heb er erg veel zin in. Door een chronische ziekte heeft ze minder energie dan gemiddeld, maar ik denk dat we nu wel gelijk oplopen . Ze vond het wel fijn te horen dat ik ook het best gedij als ik lekker een middagslaapje kan doen .

Nesteldrang slaat hier ook behoorlijk toe. Heb gisteren de knuffels gewassen, nog wat laatste kleertjes + alle hydrofielluiers, lakentjes en katoenen dekentjes gestreken (Ja Star en Gympy, kom maar op met jullie commentaar ) en diepvriesgerechten bedacht + lange boodschappenlijst gemaakt (die we vanavond gaan halen). Verder mijn man nog een wandkleed op laten hangen. Hij moet wel lachen om mijn genestel, want normaalgesproken is hij juist veel huishoudelijker en praktischer dan ik . Zijn reactie als ik hem iets opdraag: 'Oh, en dat moet zeker nu meteen?' ... Tot nu toe voert ie alles uit zonder mopperen :-D .

Onze tuin is een survival of the fittest experiment geworden. Veel zaadjes die we gezaaid hadden hebben het niet gedaan. En zaadjes waar op het zakje stond dat het 'gewone' plantjes waren, bleken eigenlijk klimplanten en die zijn in de zonnebloemmen geklommen. Verder hebben we 4 hele dominante courgetteplanten, die de hele boel overrulen . We hebben wel een hele goede oogst en moeten in de komende 2 weken minstens 10 courgettes eten.

Kruip lekker terug in bed nu. Had honger in een kop warme melk met mueli (één van mijn vele zwangerschapsverslavingen )
Foto op Hyves van je slijmprop?

Oeeeeee wat spannend twee met krampen

Vis, gezellig dat je vriendin komt. Lekker samen middagdutjes doen

Welke diepvriesgerechten zijn het geworden? Moet je nu aan het koken of doet manlief dat? Ik zou gewoon hulp aan de Italianen naast je vragen, pasta is goed voor de energievoorziening en die zul je nodig hebben na de bevalling
Ja, misschien goed om even te waarschuwen vanaf hier dat als je geen slijmprop wilt zien, je beter even niet op hyves kunt komen

Vis, ook goed bezig geweest en zelfs aan de strijk! Laat de moeders van Star, Gympy en Pipi het maar niet horen, want de lakentjes in de hangwieg zijn niet gestreken! En dat is te zien ook, randje krult omhoog.

Goed idee van die Italiaanse pasta.
Ik zat nog even te twijfelen of ik me wel of niet zou melden nu ik meldplicht heb, maar goed ik zal jullie niet in het ongewisse laten . Er is dus helemaal niks gebeurd en niks veranderd de afgelopen uren, dus ik denk dat het eten van bruine M&M's bij mij geen effect heeft. Ik ben ook helemaal nog niet van plan om te gaan bevallen (alhoewel ik daar zelf natuurlijk niets over te zeggen heb), maar de baby moet gewoon nog minimaal 1,5 week wachten totdat ik thuis mag bevallen. Verder heeft de baby van mijn vriend opdracht gekregen om pas 2 dagen na de uitgerekende datum te komen, omdat het dan 9 september is.

De wieg heb ik trouwens gisteren in elkaar gezet. Ik kon het niet aan om mijn moeder te laten strijken en stoffen en zelf helemaal niets te doen, dus toen heb ik maar de wieg in elkaar gezet, want dat vind ik wel leuk om te doen. Verder heb ik nu ook de stickers op de muur geplakt, zodat het nog wat meer een babykamer is.

Van die bidon had ik al gehoord op zwangerschapsgym. Ik heb natuurlijk geen ervaring, dus ik wacht wel af hoe pijnlijk het allemaal gaat zijn.
quote:gympy77 schreef op 05 augustus 2009 @ 16:16:

Nou moeders is weer de deur uit... De lakens zijn gestreken en ze heeft ook nog even boven de boel gestoft met de opmerking daarbij dat ik dat toch 1 x per week zou moeten doen, want zo veel werk is het niet. Klopt wel, maar ik heb gewoon een hekel aan stoffen, vandaar dat ik het weleens een week of 2, 3 over sla . Het is dus niet te hopen dat ons kindje last krijgt van een stofallergie, want dan heb ik dus wel een probleem...

...Het schijnt dat kinderen die in een huis opgroeien waar het niet zo schoon is minder kans op allergieen en zo hebben als huizen waar alles proper is....dus doe er je voordeel mee .
Haha, goed idee om de buren te vragen om te helpen met koken.. Sterker nog, ik ga tegen ze zeggen dat het in Nederland gebruikelijk is dat de buren iedere avond eten komen brengen als er een kind geboren is . Als we het aan onze Ierse buren over zouden laten zouden we iedere avond veel vlees, mashed patatoes en een halve groentenlepel doperwten krijgen. Dat is natuurlijk niet zo gezond voor een kraamvrouw .

Geplande inhoud diepvries: een paar lekkere pastasauzen (met courgette ), courgettesoepen in verschillende samenstellingen, een paar stoofschotels (met courgette), een paar quiches (met courgette), een eigengemaakte rollade en een paar roasts in 2p porties, een paar porties aardappelpuree en hutspot (zonder courgette). Verder 3 zakken diepvriesgroenten en wat blikken en 2 cakes. Daarmee komen we in de eerste maand een heel eind .

'k ga zelf koken. Mijn man at alleen Chicken Tonight en diepvriesschotels toen ik hem leerde kennen Toen we elkaar net kenden schepte hij overal op dat hij bij mij iedere avond in een sterrenrestaurant at Was schromelijk overdreven, maar ja, als je jaren alleen kant en klaar gegeten hebt en daarnaast ook nog verliefd bent lijkt dat natuurlijk al snel zo .

Hij is daarentegen veel beter in opruimen, poetsen en regelmaat in het huishouden... prima verdeling zo .

Heb net alle aardappels geschild die we nog in huis hadden. Ga ze zo opzetten .

Gymp, de bevalling gaat ongetwijfeld heel erg pijnlijk zijn. Tot nu weet mijn lijf echter prima wat het moet doen, dus ik ga er maar vanuit dat dat straks ook zo gaat. Veel meer dan je overgeven kun je toch niet...
quote:Lala1979 schreef op 06 augustus 2009 @ 13:13:

[...]

Het schijnt dat kinderen die in een huis opgroeien waar het niet zo schoon is minder kans op allergieen en zo hebben als huizen waar alles proper is....dus doe er je voordeel mee .

Klopt niet

Mijne is allergisch voor huisstofmijt, heeft hooikoorts en eczeem. Zou je toch niet verwachten met een hond, twee cavia's, drie konijnen en een vogel
Die doperwten, zo herkenbaar weer Vis.

Courgette-cake soms?

Zou niks voor mij zijn, hou er helemaal niet van. Vieze groene dingen

Trouwens, ben benieuwd of je veel honger hebt na de bevalling. Ik had namelijk totaal geen honger eerste tijd, alleen maar ontzettend veel dorst.
quote:Star schreef op 06 August 2009 @ 13:20:

Die doperwten, zo herkenbaar weer Vis.

Courgette-cake soms?

Zou niks voor mij zijn, hou er helemaal niet van. Vieze groene dingen

Trouwens, ben benieuwd of je veel honger hebt na de bevalling. Ik had namelijk totaal geen honger eerste tijd, alleen maar ontzettend veel dorst.

De courgettes uit onze tuin zijn geel! En superlekker

Als ik geen honger heb na de bevalling kan ik nog altijd een crisisdaklozenetenstentje beginnen (of zouden die hier ook alleen maar doperwten eten? )
Ben echt benieuwd wie als eerste gaat bevallen, het zou toch onderhand kunnen gaan gebeuren.......

Alles weer doorgelezen, maar teveel om te reageren.

Laxo is een goede tip, het idee alleen al na mijn vorige bevalling dat ik zou moeten persen....brrrrr....vond het vreselijk. Ik had een flesje met een soort rietje uit het ziekenhuis, dat ging op zich prima.

Knippen; ik vond het niet zo'n drama, had een mooie knip zoals de kraam het noemde en netjes gehecht. Wel voel ik nog steeds het litteken, dus mooier zal het er niet op geworden zijn.

Wat een temperaturen zeg...zo ben ik helemaal niet meer vooruit te branden..ppffff..gelukkig zaterdag en zonder weer koeler.
Ik krijg trouwens in het ziekenhuis steeds te horen dat mijn bloedwaarden uitzonderlijk goed zijn en dat mijn dieet wel erg gebalanseerd moet zijn. Denk serieus dat dat door mijn gebrek aan integratie komt .
quote:Visotsky schreef op 06 augustus 2009 @ 13:28:

Ik krijg trouwens in het ziekenhuis steeds te horen dat mijn bloedwaarden uitzonderlijk goed zijn en dat mijn dieet wel erg gebalanseerd moet zijn. Denk serieus dat dat door mijn gebrek aan integratie komt .Met al dat vlees zouden die Ieren toch ook een erg goed HB moeten hebben
Lala, ik vind het ook niet echt uit te houden, tuin op het zuiden en totaal geen wind

Vanmorgen paar uurtjes met kind en moeder naar strandje hier in de buurt geweest. Ze hebben zich uitstekend vermaakt in het water terwijl ik op een stretcher mijn boekje las
Ik heb net afscheid genomen op mijn werk. Hele mand met kado's gekregen van mijn collega's! Super lief allemaal.

Maar god wat is het warm!! Zit nu in mijn kortste broekje met mijn voetjes (zeg maar voeten.. er zit net zoveel vocht in als in het badje) in een koud-water bad. En probeer zo min mogelijk te bewegen!

Had ook nog een gesprek met mijn baas. Heb alles kunnen zeggen wat ik wilde en ga er me er nu 11 maanden niet meer druk over maken!
Wow, Aap. Heb jij 11 maanden verlof???

Lief van collega's en fijn dat je alles hebt kunnen zeggen wat je wilde.
Leuk Aap van collega's en lekker dat je verlof hebt. Niet meer aan denken, heel goed
11 maanden??? Halloootjes.
Dieprviesmaaltijden. Mhwaaaahh... er zit nog genoeg friet in de vriezer
Ja precies en ik ga er vanuit dat vriend gewoon kookt zolang ik nog niet op de been ben.
jep 11 maanden!! Goed van mij he!?

Moet wel eerlijk bekennen dat ik per januari 3 dagen in de week stagen lopen tot juni. Dan ben ik klaar met mijn opleiding en mag ik mezelf eindelijk Orthopedagoog noemen .

Dus echt vrij ben ik t/m december. Maar terug naar mijn eigen werk ga ik pas op 19 juli! Jeej!!

En vooruit koken: ik ga er ook vanuit dat mijn vent voor eten gaat zorgen als ik nog niet fit genoeg ben!

Verder vandaag heel erg moe... zal wel door werk en door de hitte komen!
Ja, maar jullie hebben natuurlijk de luxe van een kraamhulp in de eerste tijd... Mijn man moet mij kraamverzorgen en heeft het dus al druk zat .

Net naar de huisarts geweest. Mevrouw vervangster was er weer. Het suikergehalte in mijn urine was volgens haar te laag. Misschien moet ik toch maar bij de Ierse buren gaan eten .

Vond haar benadering redelijk irritant. Ze bleef maar zeggen dat ik waarschijnlijk aan het vasten was, wat ik uiterraard ontkende... Ik moest ontzettend doorvragen voordat ze uiteindelijk zei dat mijn suikergehalte te laag is en dat ik meer koolhydraten moest eten. Verder zei ze dat mijn buik veel te klein was en dat ik niet genoeg met creme smeerde om zwangerschapsstriemen te voorkomen. Toen ik vroeg of de baby te klein was zei ze 'Nee, de baby is wel groot genoeg, maar je buik is te klein'... (huh???). Anyway, vorige week bij haar collega en 2 weken geleden bij het ziekenhuis was er nog niets aan de hand. Of althans, ze zei dat ik volgens de computer ook al eerder een te laag suikergehalte heb gehad, maar ja, als niemand dat tegen me zegt dan weet ik natuurlijk van niets...

Ik heb het inmiddels redelijk gehad bij deze praktijk. Ze heeft me ook al eens ten onrechte ijzerpillen voorgeschreven en aan het begin van de zwangerschap duurde het een eeuwigheid voordat ik een echo kreeg (weet vrij zeker dat de huisarts vergeten was me op tijd aan te melden) en met 18 weken kon de huisarts nog steeds het hartje niet horen... Tijdens de zwangerschap wisselen van huisarts is lastig, vanwege allerlei bureaucratische dingen en gelukkig is de begeleiding vanuit het ziekenhuis bijzonder goed en deskundig. Daar kan ik zo lang ik zwanger ben ook altijd binnenlopen als ik me ergens ongerust over maak. Maar ben op de terugweg wel meteen bij een andere huisarts binnengelopen en heb gevraagd wat een handig tijdstip was om over te stappen. Inderdaad was dat na de geboorte van de baby.

Begrijp me goed hoor, als er iets mis is moeten ze het natuurlijk zeggen... maar het gaat me om de manier waarop. Denk dat het meespeelt dat deze huisartsen uit Irak en Egypte komen en heel veel van hun patienten ex-asielzoekers zijn (ze houden ook spreekuur op het plaatselijke asielzoekerscentrum). Misschien accepteren die uitdehoogtedoenerij zonder meer. Ze leek mijn doorvragen over wát ik dan meer moest eten en wát er dan precies mis was met mijn urine vrij irritant te vinden.

In het ziekenhuis wordt ik door Ierse gyn en VK's compleet anders benaderd. En daarbij vind ik het niet zo'n fijn gevoel geven als ik met mijn gezonde verstand al aan de diagnose van de HA twijfel (ik lees bijvoorbeeld overal dat een kleine buik niet erg is, mits de baby goed groeit... smeren tegen striemen doe ik vanaf het begin, maar voorkomen kun je ze volgens mij niet als je er aanleg voor hebt.. Mijn huid is vrij wit).

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
Wat een onzin van die vrouw. Ze is toch geen dermatoloog? Ring die er met haar werk mee te maken heeft vertelde: striemen, je krijg ze of je krijgt ze niet. Daar kan geen smeerseltje iets aan doen.

En als ze iets zegt over je urine, ja hallo dan wil je toch weten wat en wat je er aan kunt doen.

Dat met 18 weken was toen ook zoiets vreemds.

Toch ben ik soms wel weer positief verrast over jouw birth plan verhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven