Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Ik heb helaas geen achterom. Wonen in een grote stad en bij ons kun je alleen door het huis naar de achterkant komen. Ben er nog niet helemaal overuit. Misschien ga ik het wel gewoon weg brengen.

@ Star: gaat al snel!!! Vooral als je veel dingen in het verschiet hebt! Je zult zien het is zo dinsdag!

Oh en qua eten: ja mijn man eet dan gewoon mee. Hij is niet zo strikt als dat ik dat normaal ben. Dus biologisch vlees is over het algemeen wel ok. Zolang het niet vaker dan 2 keer per week ofzo is... grappig hoe zo een zwanger lijf werkt!

Ik mag trouwens volgende week zaterdag voor de eerste echo! 31 jan. echo dus (voor het schema)
Ha allemaal,

Beeeetje lang niet gereageerd, maar ik leef nog, hoor!

Krossie wat vreselijk, heel veel sterkte voor de komende tijd... Take your time.

Aapje weer terug van vakantie!

Star, nog steeds misselijk... Balen hoor. Hopelijk vind je binnenkort iets wat je helpt. Gelukkig al gauw een leuke afleiding voor jou!

Ik heb sinds vorige week vrijdag, toen jij nog veel leedvermaak hoopte dat mijn stoofpeer er weer uit zou komen, niets meer eruit gegooid! Begin er zelfs aan te twijfelen of het wel een zwangerschapskwaal was, want het heeft exact vier dagen geduurd en ben sindsdien nog geen seconde misselijk geweest. Nou ja, wel fijn dus.

Ben verder beetje aan het nadenken over wanneer ik het op mijn werk wil vertellen. Heb al een goede echo achter de rug, maar het kan natuurlijk nog altijd misgaan en dan zijn er erg veel collega's en leerlingen die ik het moet gaan vertellen. Werk op voortgezet onderwijs en als er één het weet, weet een dag later de hele school het zo ongeveer. Maar er zijn er nog een paar zwanger hier, dus wordt wel erg in de verleiding gebracht om lekker mee te kletsen. Wanneer vertellen jullie het op je werk?

Maandag bij de vk ook een hoop meegekregen, moet nog de tijd nemen om het allemaal door te lezen, maar het tijdschrift heb ik al uit! Altijd leuk om die zwanger- en bevallingsverhalen te lezen. Vk vroeg naar vorige bevalling en als je er dan over praat, komt het allemaal weer erg dichtbij. Heb er eigenlijk wel weer zin in... raar hè? Maar vond die eerste tijd met dochter zo bijzonder! Maar goed, zo ver zijn we natuurlijk nog lang niet.

Ga zo maar eens slapen, heb met manlief afgesproken er vroeg in te gaan, want das er deze week nog niet van gekomen. Lag net al half te tukken op de bank, hihi.
Aapje, kan je er niet gewoon een vuilsniszak overheen leggen? Valt vast minder op

Jammer Rebbel, dat je niet meer hebt moeten spugen

Nee zonder dollen, goed juist!

Mijn werk weet het wel al. Beide vorige keren heb ik het ook snel gemeld. Ik vond het ook wel prettig toen het misging, medeleven van collega's. Vind ik dan prettiger dan dat je afwezig bent en niemand weet waarom en er een geheim van maken. Krijg je alleen maar praatjes van.

Ik wilde ook vroeg naar bed, maar vanmiddag geslapen en zo Gordon Ramsay
Rebbel: Hier nog niets verteld. Vorige keren één keer achteraf verteld en één keer vooraf. Was beide klote vond ik. Maakte voor mij weinig uit. Maar nu een andere werkgever en ik krijg over een paar weken een vast contract. Lekker egoistisch maar ik wacht dus nog even.

Star ik mag om 15.40. Beetje jammere tijd maar ja het gaat om het resultaat he.

Rijstekorreltje jij hebt dinsdag ook echo toch? Hoe laat mag jij?
Hey aapje, lees net op zaterdag een echo? Kende ik nog niet.
hallo dames,

Korte reactie, want aan het werk

Ja op zaterdag. Doet een vriendin van mij die vk is! Is dus eigenlijk een bonus-echo. Bij mijn eigen vk doen ze het pas met 10 a 12 weken en zo lang wil ik niet wachten. En dan mag je best een beetje gebruik maken van je vrienden

Op het werk heb ik het nog niet verteld. Ik vertel het zo met de lunch wel tegen 1 collega. Zij is al ruim 2 jaar bezig en we hebben veel met elkaar gedeeld erover. Vind het zo naar om nu te liegen te haar, dus straks gaan we lunchen. Ben er echt een beetje zenuwachtig voor... Ze is namelijk ook echt gister weer ongesteld geworden en gaat nu voor haar volgende IUI. Niet leuk voor haar!

Rebbel: wel heel fijn dat je niet meer misselijk bent!!! Geniet er maar van

Aruba: gelijk heb je dat je nog even wacht! Soms (als in vaak) moet je gewoon voor jezelf kiezen. En off. hoef je het pas 3 maanden voor je verlof te vertellen.

Zo nu snel weer verder werken!
Rebbel fijn dat je niet meer hebt overgegeven dat is echt helemaal niets. Op het werk vertellen is altijd een keuze die lastig is om te maken. Het heeft namelijk allebei voordelen en het ligt eraan in welke positie je zit. Ik snap dat Aruba nog even wacht, vind ik niet egoistisch dat vind ik tactisch en groot gelijk!

Ik heb het 2 naaste collega's verteld omdat ik dat prettig vind mocht ik mij niet goed voelen of inderdaad het gaat mis. Ik zal het dan toch vertellen en achteraf vind ik persoonlijk vervelender dan vooraf. De rest laat ik weten na de echo. Maar zo doe ik dat, maar volgens mij is moet je doen waar je je goed bij voelt.

Aapje lastig dan om het te vertellen, snap je zenuwen maar denk ook dat het wel prettig is dat je het haar verteld. Succes met vertellen. Haha vuilniszakken . Grote kans dat je het moet brengen dus hmmm...nou ja na de echo kan je ze gewoon open en bloot buiten zetten

Het is tijd voor mijn dut, tot later! Iedereen weer klaar voor wie is de mol vanavond ?
Sorry dat ik niet vaak reageer, maar ik ben zzooooo misselijk en aan het overgeven. Heb me maar ziek gemeld voor de komende 4 weken, want dit gaat echt niet

Krossie; wat vreselijk shit :Hug:

Ben zonet bij de acupuncturist geweest, eens kijken of die me van de misselijkheid af kan helpen. Hij hoopte van wel. Heb daar 30 min met naalden in me gelegen, deed eigenlijk helemaal geen pijn, en nu maandag weer. Ik hoop zo dat dit helpt, want de emasafene die de huisarts voorschrijft helpt geen zier. Ik zit nu aan een broodje gerookte zalm (van de visboer dus niet vacuum) en dat ga ik helemaal opeten, onder het mom van als het er toch weer uit moet, dan kan ik net zo goed iets lekkers eten.
Dierewier: lief dat je nog naar me vraagt! Curretage morgen is niet meer nodig want heb alsnog een `natuurlijke` miskraam gehad gisteren en vannacht. Zal jullie verder de details besparen. Wil jullie nog uit de grond van mijn hart een gezonde, gelukkige en heerlijke zwangerschap toewensen en dat jullie een allemaal een gezond kindje op te wereld mogen zetten! Verder ga ik niet meer meeschrijven, want is te confronterend... Meiden, het gaat jullie goed en veel liefs toegewenst!
@ de echo dames voor komende dinsdag; ik mag om 10.35u!

Verder ben ik erg duf na 2 dgn werken... Het valt me dan erg zwaar nog een beetje gezellig met dochter te doen als ik thuis kom. Hopen dat dat over een paar weken beter is.

Ik heb mij duo-collega vorige week woensdag op de hoogte gebracht en vrijdag toen ik ziek was, raadde mijn zwangere collega het. En heb ik het mijn adjunct verteld, zodat ze in ieder geval op de hoogte is als het fout mocht gaan. Als dinsdag de echo goed is, gaan we het de hele wereld vertellen. Dan vind ik namelijk dat ik al heeeeel goed mijn mond heb gehouden!

O, ja, MvM; ik heb geregeld dat ze dat bij mijn moeder de flessen ophalen als ik aan het werk ben. Ze bellen dan even aan, dus niemand die het dan mee krijgt. En ik breng de avond van te voren (in het donker) de flessen naar mijn moeder...

Lala; sterkte met je misselijkheid
Krossie, 'fijn' dat je in ieder geval niet gecurreteerd hoefde te worden. Sterkte de komende tijd

Lala, hoop dat acupuntuur werkt!
@ Krossie: bedankt! Ik wens jou vooral heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat ik jou ergens nog op het forum tegen kom in een andere maand-topic! Succes meid.

@ Rijstkorrel: goed opgelost met je flessen! Helemaal fijn dat je moeder dat ook kan gaan doen. En jij dan lekker in het donker op de fiets met je flessen achterop. hihi...

Ik heb net met de buurvrouw gebeld, die boven ons woont en ik mag de flessen bij haar voor de deur zetten (dat is naast ons huis de trap omhoog, dus iets afgeschermder!) En daarnaast was ze heel blij voor me... Ze is zelf net pas bevallen.

Nu ga ik naar bed. Het aan mijn collega vertellen was best heftig vandaag. We moesten beide huilen. Het is soms zo oneerlijk!!

Maar goed: slaap lekker meiden.
Heeft iedereen hetzelfde humeur als ik vandaag? ;) Heb zulke slechte zin!

Ben blij als de dag weer voorbij is!
Nou Aapje dit was toevallig ook niet mijn dag. Hele dag op de bank met een dekentje gelegen. Slapen, misselijk, slapen, misselijk. En nu eten koken. NEEEEE geen zin in. We eten maar kliekjes. Hoef ik alleen de magnetron in te stellen

Lief van je buurvrouw dat dat mag. Hier bij ons doen ze geen MvM. Had graag meegedaan.
Krossie, heel veel sterkte en ik hoop je ergens weer een keer te lezen. Snap dat je hier niet wilt schrijven verder. Take care!!!

Aapje je dag is niks. Vroeg naar bed vandaag dan maar? Balen he zulke dagen? Ben bnieuwd of Vis nog uit haar humeur is gekomen?

Laila hoop ook dat acupunctuur helpt. Lijkt me echt zo naar als je continu zo misselijk bent. Rustig aan.

Star werkt je seaband?

Goede crea oplossingen met MvM. Grappig! Waarom hebben ze het bij jou niet Aruba?
Krossie, wat een vreselijk bericht meid, sterkte

De andere meiden ook sterkte met de misselijkheidsklachten. Wat een narigheid is dat toch. Hier lijkt het iets beter te worden ~ klopt af~

Ik ben wel heel moe, dus daarom minder aan het forummen.

Gisteren bij de verloskundige geweest. Zij vond mijn baarmoeder al erg hoog zitten. Dus zij vroeg of ik misschien langer zwanger kan zijn. Nee dus.

Kan normaal gesproken een aanwijzing zijn voor een meerlingzwangerschap, maar in mijn geval kan het ook gewoon zijn, omdat mijn baarmoeder al weet hoe het werkt.

Ik ga voor het laatste

Fijn weekend allemaal, ik moet nog 1 dagje werken morgen en dan ga ik de hele zondag luieren (voor zover dat kan met drie kinderen om je heen....)
Hey meiden, leef nog hoor, maar had een druk weekje en behoorlijk moe als ik thuis kom van het werken. En moet van mezelf (en mijn vader ) dan eerst ff op de bank. Voorheen ging ik eerst "ff" computeren, maar dat loopt altijd uit.

Merk ook dat mijn reuk toch ook echt beter is. Vooral 's ochtends als ik de koelkast open doe of zo. Zoals vanmorgen, stond het chinees van mijn mannetje van gister er in. Bleh.

En de hondenbrokken vind ik ook opeens stinken.

En mijn urine helemaal. Ben met MvM begonnen en kan best wel urine luchtjes verdragen. (door mijn werk) Maar moet nu echt mijn adem in houden.

Gister bij de meezingfilm van Sound of music geweest. Weer errug gelachen, maar men, wat duurt die film lang.

Ben blij dat het weekend is.

Krossie, je zal dit denk wel niet meer lezen, maar gelukkig hoef je geen curretage meer te ondergaan. Dit allemaal is al heftig genoeg. Heel veel sterkte met alles.

Rebbel, mijn collega's weten het allemaal. Heb het maandag verteld. Maar dat komt ook door mijn situatie natuurlijk.

Aapje, das lekker. Al eerder een echo door je vriendin!

Hoe reageerde je collega?

Wel lief dat je het al hebt verteld aan haar. Denk dat ze dat wel kon waarderen? Had ik altijd wel.

Op zich was mijn dag nog geen eens zo slecht. Was lekker rustig op mijn werk. Maar eenmaal thuis was ik het zat. Lekker patatjes gehaald.

Dierwier, heb Wie is de Mol net gekeken. Was weer leuk! Ik verdenk Froukje nu wel. Maar kan volgende week weer anders zijn.

Lala, balen dat je zo misselijk bent. Merk je al of de acupunctuur helpt?

Jullie hebben neem ik aan ook wel op het nieuws gehoord van die man die die kids heeft neergestoken op dat KDV. Men, ik moest mijn tranen gewoon weg slikken. Hoe haal je zoiets in je hoofd?

Ik ga zo ff lekker badderen. Heerlijk relaxen!

De eerste kaartjes komen al binnen hier. Echt leuk dat er zoveel mensen een kaartje sturen.

Jullie voor van het weekend nog plannen?

Wij niet zo. Morgenavond ga ik met een vriendin (die ook zwanger is ) naar een salsafeest. En zondag komen 2 vrienden een bakkie doen. Heerlijk niks dus.
Voor alle andere misselijke dames; acupunctuur helpt! Ik ben nog wel misselijk, maar veel minder, op deze manier is het wel te doen!

Wat verschrikkelijk he?! Ik moet gelijk denken aan ons eigen kdv, daar is de deur gewoon open en kan iedereen in en uit..brrr...dat zal binnenkort wel veranderen, want de regels worden flink aangescherpt. Ik snap ook niet hoe ze die man binnen hebben kunnen laten..maar ja, was er natuurlijk ook niet bij.
Afschuwelijk nieuws inderdaad uit België... Bijna niet te geloven dat zoiets echt gebeurd is.

Hier alles goed, maar nog wel moe. Ben gisteren naar Dublin geweest voor een gesprek over mijn onderzoeksvoorstel. Ze waren tevredener over me dan ik had gedacht. Dit weekend nog even doorpezen om het één en ander te veranderen/verbeteren aan mijn voorstel, dan zorgt mijn leraar Engels er maandag nog even voor dat het taalgebruik goed op peil is. Dan gaan ze op de universiteit nog wat suggesties geven en kan ik op donderdag de laatste verbeteringen doorvoeren. Vrijdag is dan de laatste dag waarop ik het mag opsturen. Pfffffff.... ben blij als het achter de rug is allemaal. Denk dat ik eerst een paar dagen niks ga doen voor ik ga zoeken naar een nieuwe klus. Heb op de uni nog niet verteld dat ik zwanger ben. Ik weet niet of het invloed zou hebben als ik het zou doen...(officieel niet natuurlijk) Ik ben niet van plan om er volledig open over te zijn voor ik 12 weken zwanger ben. Ik krijg natuurlijk ook geen echo voordat ik 20 weken ben, dus dat speelt ook wel mee.

Ik heb trouwens aan mijn familie ook nog niets verteld (dat doe ik als ze over 2 weken een paar dagen op bezoek komen)... Alleen aan 2 vrienden hier, die me zo vaak zien dat ze aan me merken dat er iets aan de hand is (geen alcohol, moe, kieskeurig met eten...).
Mooi zo Lala, dat de misselijkheid minder is.
Hallo Allemaal,

Het duurde even, maar nu durf ik me hier te melden! Ik lees al wel een tijdje mee.

Ik ben momo, 32 jaar en op 21 augustus uitgerekend van ons tweede kindje. Een aantal maanden geleden was ik ook zwanger en kreeg ik een miskraam, dus deze keer wilde ik eerst bewijs! Inmiddels heb ik een goede echo achter de rug, waarop een heel mooi klein wurmpje te zien was...

Is het oke als ik meeschrijf?
Welkom Mmomo! Hoever ben je nu dan? Week of tien? Gaat mooi de goede kant op dus
Welkom Momo, ik zet jer bij in de tabel.

Ik ga zo naar een salsafeest. Wel zin in.

Verder merk ik dat ik een beetje in een paar onzekere dagen zit. Zal wel vaker gebeuren, maar vrolijk wordt je er niet van.

Had ook weer krampjes. Maar blijf er maar vanuit gaan dat dat goed is. Heb verder geen andere "rare" dingen. Dus het zal wel lekker aan het groeien zijn. :-)
Momo wat leuk dat je mee komt schrijven, hoopte ik ook al stiekem :-)!

Veel plezier op salsafeest Nala.

Vis fijn dat het er allemaal zo veelbelovend uit zag.

Ik ga weer verder met school, moet maandag af. Kom af en toe even spieken maar waarschijnlijk niet uitgebreidt reageren.
** breekt even in **

Zó leuk, drie forumvriendinnetjes zwanger en allemaal in dezelfde periode uitgerekend! Ik zit op de tribune voor jullie, Dier, Star en Mmomo! En straks natuurlijk ook om alle anderen aan te moedigen. Ik zal jullie virtuele doula zijn!
Loretta is De Mol. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven