Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Gaat snel he Aruba. Ik ben bijna 10 weken. Voor je het weet lopn we met dikke toeters. Hihi.

Ik begreep er ook uit dat ik de kraamzorg nu echt al wel moet regelen. Vroeg ben ik iig niet.

Pipi, we zijn nu zeker meer gerust sinds de echo. Heb er nog steeds (continu) last van, maar maak me er niet meer druk om.

Star, volgens de Chinezen krijgen wij een jongetje. Ben benieuwd...

Vandaag was gezellie. Visite is pas net weg. Lekker chinees gehaald met z'n allen.

Op het nieuwe bedrijf ziet het er echt heel anders opeens uit! Echt leuk, gaat nu echt wat worden zo.
Hallo ben ik weer, leuk man al zoveel hartjes!!! Iedereen er gefeliciteerd mee.

Vis hoe reageerde je ouders?? Leuk is het om het nu mensen te gaan vertellen he?? Heb het nu ook al aan meer verteld morgen gaan we naar mijn opa en oma om het te vertellen en nemen de echo dvd mee ben erg benieuwd dat ze ervan gaan zeggen!! En dan mag ik het deze week eindelijk aan de meeste mensen vertellen.....

Ik zal ook eens achter de kraamzorg aan gaan voordat ik te laat ben??

Bij mijn echo was het kindje al 3,6 cm en ik was 10,4 weken en dat was vorige week dinsdag (een klein weekje verder dan dat ik dacht maar mijn uitgerekende datum houden ze toch gewoon op 3 september.) De verloskundige had gezegd dat ik over 2 en een halve week weer een echo zou krijgen maar omdat vorige week alles zo snel is gegaan weet ik niet of dat nog wel zo is. Zou ik haar daar voor moeten bellen? Of belt ze me zelf met de uitslag van de echo en bloed enz? Want ik hoef pas 2 maart terug te komen. Maar omdat ik nu eerder een echo heb gehad krijg ik er dan nog een bij 12 weken of nu pas weer bij 20 weken. Kom misschien een beetje verwarrend over maar weet het niet zo goed????? Tja de 1ste he....

Leuk Aruba al zo dicht bij de 12 weken grens dat is toch weer een mijlpaal he!! En spannend. Ik hoop dat bij mij die 2 weken ook snel gaan.
Volgens de chinezen krijgen wij ook een jongetje. Vorige week waren we uit de namen krijg ik een sms van vrienden die hebben een dochter gekregen met de naam die we net hadden bedacht erg jammer dus...
Das wel ff balen ja. Wij moeten ook reserve namen hebben. Ben met 4 vriendinnen zwanger. Is niet zo leuk als we dezelfde naam hebben...

Ik zou ff bellen naar de vlos. Je kan het altijd ff vragen.
Zal ook eens een aanvraag gaan doen voro kraamhulp. Dacht dat er dit jaar weer wat uren bijgekomen waren tov van mijn dochter. Een tip is om iig te zeggen dat je bv wilt geven (ook al ben je daar nog niet uit) daar krijg je namelijk 4 of 5 uur extra voor. Kunnen ze altijd weer intrekken. Maar ik heb hier allerlei drama's gehoord over mensen die hun 2de kindje kregen en maar 20 uur kraamzorg kregen ofzo wegens de zomervakantie. Nu zitten wij er net na, dus dat is denk ik gunstiger.
Nensje, de verloskundige belt je niet met de uitslag van je bloed, dat wordt in je volgende afspraak besproken. Mits er natuurlijk iets niet in orde is, dan belt ze wel.

Zou gewoon eens bellen of je nog een echo krijgt ja of nee.
Met iedereen goed? Hiero wel, heb niets te klagen...

Ik heb vanmiddag het formulier voor het KDV op de bus gedaan. De ma en woe aangevraagd.

En de kraamzorg geregeld. Krijg over 8 dagen verdeeld 49 uur. Komt dus neer op ruim 6 uur per dag. Dus niet slecht volgens mij.

Wel lekker dat dit ook geregeld is.
Jullie zijn snel allemaal. Ik wacht nog tot de 24ste tot ik ga bellen, toch nog onzeker over Chuckie in buik. Suf, maar waar.
Ha,

Suze en Nala, gefeliciteerd met de mooie echo's! En fijn dat er een oorzaak is voor het bloedverlies, Nala.

Ik zie dat er weer wat minder hard wordt geschreven als eerst, das wel fijn, hoef ik niet zo ver terug om bij te lezen

Vis, ben benieuwd hoe het was met je ouders!

Ik ben ook nog niet zo actief met dingen regelen, ook al vraag je het nu al aan de kraamzorg, dan nog weet je niks zeker. Dus een maandje later maakt volgens mij echt niet uit. Vorige keer ben ik ook eind aug bevallen en netjes 44 uur kraamzorg gekregen, dus ik maak me vooralsnog niet druk. Heb over 2 weekjes voorjaarsvakantie, dus ga dan wel aan het regelen.

Kdv hebben we tot nog toe geen gebruik van gemaakt, maar zit er nu over te denken om voor dochter 1 dag in de week aan te vragen. Lijkt me wel lekker om een dagje met de pasgeborene alleen te zijn, maar het heeft dus geen haast, dus om wachttijden maak ik me ook niet druk. En ik werk juist op de dagen die het minst gevraagd worden, dus das wel weer een voordeel. Alleen qua kosten vind ik het lastig een inschatting te maken, omdat man zelfstandige is en inkomen dus kan variëren.

Verder hier last van pijn in billen, ergens waar m'n beenspieren beginnen ofzo, beetje vage omschrijving, maar ja, kan het niet goed uitleggen. Vorige keren had ik dat ook, maar nu veel meer. Als ik een tijdje in één bepaalde houding heb gezeten heb ik er vooral last van en soms schiet het er dan ineens in, echt auauauauwww. Geen idee wat het is, maar het hoort bij mij echt bij zwanger zijn, herken het van de vorige keren (en lief ook, die herkende mijn geklaag ). Ik zal de vk eens vragen...

Donderdag mag ik voor de 12-weken-echo, jippie! Heb zin om een klein wurmpie te zien trappelen !

Fijne avond/nacht verder.
Rebbel, die pijn in mijn billen heb ik ook! Lijkt 1 spier of zo die niet goed zit.

Echt raar.

Verder de hele ochtend al aan het spugen en aan de diarree. Dus of dat nou van de zwangerschap komt of ziek aan het worden?
Nala, dat klinkt als buikgriep! :puke: Ik heb het net achter de rug namelijk en het heerst. Sterkte!!

Vanmiddag hebben wij weer een echo. Als alles goed is dan ga ik enorm juichen, want ben namelijk ook al ruim 12 weken zwanger....

Ga weer op de bank liggen, want nog niet fit sinds buikgriep....

Tot snel!
Spannend Mmomo, veel plezier!
Hey!

Ben weer terug in mn eigen huisje. We hebben een heel gezellig weekend gehad. Mijn ouders worden voor het eerst opa en oma en mijn broers voor het eerst ooms... en ze waren erg blij en enthousiast! 'De baby' kwam iedere keer weer terug als gespreksonderwerp en mijn broers fantasseerden druk wat ze allemaal met hun nichtje of neefje zouden gaan doen. Wel grappig om het verschil met de familie van mijn vriend te zien. Daar wordt ons kindje het tiende kleinkind en was iedereen ook heel blij voor ons en belangstellend, maar het nieuws bracht toch iets minder te weeg dan in mijn familie.
Was ik weer...dacht dat kwaaltjes wat aan het afnemen waren dus gisteren en vandaag er vol tegen aan. Nu dus even terugslag, haha eigen schuld....

Nala balen dat je ws de buikgriep krijgt. Niks aan! Rustig aan dan maar. \

Mmomo gelukkig jij weer wat opgeknapt en leuk vanmiddag weer een echo.

Ik heb de kraamzorg geregeld inmiddels (49 uur is tegenwoordig normaal volgens mij?). Bij Nesta had ik nog 44 uur. Kdv ook direct na echo geregeld, hte is hier een enorm drama. Waarschijnlijk heb ik nooit opvang voor kleintje straks omdat er meer dan 1 jaar wachttijd is. Kijk tegen de zomer nog wel een keer en eventueel kijken of Dierman ouderschapsverlof op kan nemen.

Verder krijg ik volgens de chineze horoscoop ook een meisje. Ik weet niet meer of het de vorige keer klopte? We gaan het wel zien!

Iedereen rustig aan en bijlezen scheelt inderdaad. Gaat met iedereen oke?
Leuk Vis die enthousiaste reacties!
Leuk dat de reacties zo leuk waren Vis!

Dier, heb je geen voorrang omdat Nesta naar kdv gaat?
Nou, volgens mij word ik gewoon ziek. Ben alleen maar aan het spugen en ook nog eens aan de waterdunne diarree...

Zit op de 38 graden, dus ook iets verhoging.

Pijn in mijn hele lichaam door het spugen. Doe dat altijd met zoveel kracht dat alles me zeer doet...
Nala, wat fijn dat je nu weet waar dat bloeden door komt. Geeft vast een hoop rust! Hoop dat je je ondanks de buikgriep toch nog een beetje op de roze wolk voelt!

Mmomo, wat heb jij een aardige verloskundige! Hoe is het nu met je zoon?

Hey Dier, Pip en Aap, lastig dat jullie je zo suf voelen. Hoop dat het snel beter wordt. Ik heb begrepen dat de meesten na de 12e week opknappen. Dat schiet al op voor jullie. Hoop dat het beter wordt dan.

Ha Ely, dat klinkt inderdaad gezellig druk! Wat vinden je kinderen ervan dat ze een broertje of zusje krijgen? Zijn ze er erg mee bezig?

Star, volgens de Chinese kalender krijgen wij een jongetje. Mijn vriend is er echter van overtuigd dat hij een dochter krijgt... Het geslacht is natuurlijk door zijn zaadcel bepaald, dus wie weet :D

Fijn he Aruba, dat je nu bijna 12 weken op weg bent! Voor mij is het zondag zo ver en hoewel ik tot nu toe me niet echt zorgen heb gemaakt vind ik het ook wel een heel fijn idee. Na het weekend ga ik aan iedereen vertellen over mijn zwangerschap.

Nens, wat fijn dat de echo goed was. Lekker ook dat je al iets verder bent. Jij bent na het weekend dus ook de 12 weken grens voorbij. Fijn hoor!

Hey Rebbel, je kijkt vast uit naar 2 weken voorjaarsvakantie. Lekker hoor! Veel plezier bij je echo donderdag.

Dat jullie allemaal al dingen aan het regelen zijn. Goed hoor! Ik ben van plan volgende week op de universiteit te gaag praten over mijn 'zwangerschapsverlof'. Ierse vrouwen die werken hebben recht op 6 maanden verlof. Dat ga ik niet nemen, maar hoop dat we er wat uitkomen mbt mijn aanwezigheid bij de cursussen in het eerste jaar.

quote:Star schreef op 10 februari 2009 @ 12:59:

Leuk dat de reacties zo leuk waren Vis!

Dier, heb je geen voorrang omdat Nesta naar kdv gaat?Yep en dan nog is het drama. Lang leve de vinexwijken waar iedere dag een kind geboren wordt (ZUCHT)
Beterschap Nala, toch de griep dan.

Ben benieuwd of het inderdaad een meisje is Vis, als je vriend zo stellig is
Oh 6 maanden verlof, ik had het wel geweten :-). AL moet ik zeggen dat ik het op een gegeven moment ook wel weer leuk vindt om over andere dingen te kunnen praten dan alleen poepluiers

Nu echt tukkie doen!
quote:Dierewier schreef op 10 februari 2009 @ 13:29:

[...]

Yep en dan nog is het drama. Lang leve de vinexwijken waar iedere dag een kind geboren wordt (ZUCHT)Hmmm, balen. Heb je al verteld op kdv?
Ja had in schriftje geschreven van Nesta. Leidsters vroegen al eens of Nesta broertje of zusje kreeg omdat hij naar andere groep gaat en zij dat niet leuk vinden. Maarre bij het opgeven vertelde ze ook dat het een drama was. Had al in kranten gelezen hier, gemeente gaat zich er ook mee bemoeien dus misschien wel oplossing in zicht? Tot nu toe DRAMA!

Hoe bevalt het werken weer Star?

Nala dat klinkt als ziek zijn, rustig aan!
Hoe komt het dat je nog zo onzeker bent Star?

Nala, beterschap!

In Noorwegen krijgen vrouwen een jaar verlof..... We zitten echt verkeerd.
Geeeeeeen idee Aruba, misschien door vorige keer (toen ik met 7 weken ook een kloppend hartje zag en het met 9.5 week alsnog mis ging).

Werken ok, al merk ik dat ik er vandaag nog moe van ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven