Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Ja snap het zelf natuurlijk maar al te goed. Maar toen had je toch ook veel rood bloed enzo? Nu niet! Als je nou heel onzeker bent moet je maar eens langskomen om mijn bellytalk te lenen
Ja maar jij woont aan de andere kant van de wereld

Zijn er trouwens mensen voor een augustus/september hyves?
Joehoe, net een echo gehad en alles goed. Daar zit ik dan, 12 weken en 4 dagen! Ben erg blij, en voel me best wel gerust nu.

Gelukkig komt voor een aantal van jullie die twaalf weken ook al erg in de buurt. Is echt een soort van kleine opluchting!

Nala beterschap, Vis leuke reactie van je familie.

De rest, HOI! Ik kom binnenkort weer uitgebreider reageren...
Heerlijk Mmomo!

Zojuist bij de vk weer het hartje gehoord. Toch wel fijn dat wat wij hoorde ook echt het hartje bleek te zijn. En we hoorde een schopje! Dat je blij kunt zijn met een onzettend ondefinieerbaar geluidje wat je verloskundige dan bestempelt als een schopje he
voor hartjes en schopjes!
Gefeliciteerd Momo! Alweer een kloppend hartje.

@ Star - Ik ben wel voor een September/Augustus-hyves, het liefst gesloten. Ik ben hier best herkenbaar voor mensen die me IRL kennen, heb ik gemerkt. Dat vind ik niet heel erg, maar ik merk dat ik wel extra oppas met wat ik vertel.

Vraagje aan allemaal Mijn vriend kreeg op zijn werk een mailtje dat de bof heerst in Ierland. Dat is best een gevaarlijke ziekte als je zwanger bent. Weet iemand van jullie toevallig of je hiertegen bent ingeent als je zoals ik in 1977 bent geboren? Ik las dat het pas sinds 1987 in het vacinatieprogramma zit en dat kinderen tegenwoordig worden ingeent als baby en op hun 9e jaar. Ik herinner me vaag dat ik nog een inenting heb gehad toen ik een jaar of 12 was. Zou de Bof daarin gezeten kunnen hebben?
Visotsky: Ook ik ben in 1977 geboren, dus zal de zelfde inentingen gehad hebben als jij. Ik durf niet te zeggen of ik ingeënt ben tegen de bof. Volgens mij kwam die ziekte in onze tijd (zo, dat klinkt lang geleden!) niet meer voor. Misschien eens zoeken op het internet om te zien waartegen je toen werd ingeënt?
Ik heb zelf nog even gezocht op internet. De ziekte kwam dus wel gewoon voor, maar was in onze tijd niet opgenomen in het vaccinatieprogramma. Volgens mij krijg je als je 9 bent je laatste inentingen en dat is in ons geval 1986 geweest. Vanaf 1987 wordt er pas ingeënt tegen de bof, dus volgens mij zijn wij dus niet ingeënt hiertegen. Mocht je het echt zeker willen weten, zou ik als ik jou was contact opnemen met een GGD hier in Nederland, die moeten toch wel zeker weten of je daartegen ingeënt bent.
Thanks Gympy! Bij de GGD konden ze niet met zekerheid zeggen of ik was ingeent, maar gelukkig vond mijn moeder mijn inentingsboekje. Ik ben niet ingeent tegen de bof. De vaccinatie op m'n 12e die ik me nog herinner was tegen rode hond.

Ik hoop maar dat de bof onze deur voorbij gaat of dat ik in mijn kindertijd genoeg antistoffen heb opgebouwd tegen de ziekte. Mijn broer heeft het wel gehad als kind. Hopelijk heeft hij me toen aangestoken zonder dat ik er ziek van ben geworden.

Anyways, leuker is dat ik net mijn eerste rompertje heb gekocht! Hier in het dorp is een design kinderkleding winkel, die normaal gesproken veel te duur is, maar nu hadden ze de collectie van vorig jaar met 70% afgeprijsd. De baby neemt me vast niet kwalijk dat hij/zij designkleding van 2008 aan krijgt .
Ik ben ook voor een hyves. Leuk voor echo foto's etc.
Nou, ik ben weer iets in het land van de levenden. Gister was ik niets waard. Tot in de middag rond de wc gehangen.

Hield niets binnen.

Kreeg daarna zo'n last van mijn onderrug dat ik daar later op de middag weer meer last van had. Zet altijd zoveel kracht met spugen (vroeger knapten er altijd bloedvaatjes rondom mijn ogen) dat het overal pijn deed.

Toen ik uiteindelijk echt naar bed wilde gaan heb ik toch maar 2 paracetamol ingenomen, want kon geen kant op.

Dat heeft me wel goed gedaan en heb op zich redelijk geslapen.

Nu niet meer misselijk of zo, maar erg slappies en dizzy. Helaas in 1 dag tijd 1 1/2 kilo afgevallen.

Dus we doen het nog ff rustig aan.

Ga later ff bijlezen, maar wilde ff wat van mij laten horen.

Ik ben trouwens ook voor een (besloten) Hyves.
He.. weer zoveel goed nieuws!

Allereerst Momo gefeliciteerd met je goede echo!!! Jeej!! Voelt geweldig he! En ook al over de 12 weken. Nou laat het grote genieten maar beginnen!!

En Aruba natuurlijk ook: weer een krachtig hartje gehoord! Helemaal super!! En heel grappig van het 'schopje' hihi...

@ Vis: ik ben wel ingeent tegen de bof (maar ben dan ook Duits) Wel spannend dat het heerst bij jullie. Ik duim voor je dat het ongemerkt langs je opgaat! En super leuk dat je je eerste (nogwel disign) rompertje gekocht hebt!! Dat durf ik nog niet zo goed!! Al lijkt het mij geweldig om te doen!! Heb je een leuke kleur of printje uitgezocht?

@ Nala: ach meid... zo ziek? Jakkie. Ik ben ook altijd helemaal overstuur als ik moet overgeven. Zo een oerkracht komt dan vrij in mijn lichaam! Wel goed dat je nog ff hebt kunnen slapen. Probeer je vannacht maar lekker gezond te slapen.

@ Star: hoe gaat het met je onzekerheid? Trek je het nog een beetje?

Hoe is het verder met iedereen? Nog veel kwaaltjes of wordt het bij jullie ook langzaam makkelijker? Hebben jullie eigenlijk een voorgevoel of jullie een meisje of een jongen krijgen? En willen jullie het weten?

Ik vind het zo leuk dat ik daar nu overal over na mag denken! Hihi... ook nog wel wat onwerkelijk.

Wij hebben vandaag een rondleiding gehad bij een KDV. Maar dat was echt helemaal niets! Pfff... Was echt heel amateuristisch enzo... Volgende week hebben we nog 2 rondleidingen. En daar heb ik sowieso een beter gevoel bij. Dus nog even afwachten.

Zo heel verhaal geworden. Voel me vandaag ook best heel goed. Word heel langzaam iets minder moe... heel langzaam, maar dat is wel fijn om te merken. Nog 2 weken en dan is de volgende magische grens bereikt! Jeej! Ik ben trouwens 1 dag voor mijn verjaardag precies 12 weken. Fijn!

Zo nu eten en dan nog bezoek van de buurvrouw over een VVE-verbrouwing... tot snel meiden.

Oh ja: ik ben ook voor een Hyves. Is leuk voor foto's enzo!!
Vis heb je nog advies meegekregen of je op een of andere manier er iets tegen kunt doen? Hopelijk gaat het inderdaad je huis voorbij. In ieder geval maar niet in de buurt van kdv en basisscholen komen of zou dat niet uitmaken?

Star zal best nog wel vermoeiend zijn ja. DOe maar mooi rustig aan en ik vind besloten Hyves ook leuk! Ik hou me hier ook oppervlakkig ivm herkenbaarheid.

Mmomo nog een keer GEFELICITEERD! Leuk om mooie echo te zien.

Aapje hier lijkt het ook beter te gaan met kwaaltjes. De vlagen misselijkheid lijken wat af te nemen en moeheid ook. Kan een volle dag werken weer wat beter volhouden zonder de hele middag te gapen.

Nala naar om zo ziek te zijn! Doe maar mooi rustig aan!
Dier, maak jij de Hyves aan?
Hyves; leuk ik doe mee!

Jippie weer een kloppend hartje erbij...zo heerlijk!

Ik had vandaag weer iets...moest nogal krachtig overgeven, plas ik tegelijkertijd in mijn broek...blegh echt ranzig. Voelde me helemaal hulpeloos, want was alleen thuis met dochter.

Verder de bof, geen idee of dat kwaad kan, ik dacht dat de waterpokken gevaarlijk waren. De bof heb ik eerlijk gezegd niet van gehoord.

Vis; ik denk niet dat je kindje ermee zal zitten .

Voorkeur; het klinkt misschien heel slecht, maar ik heb een lichte voorkeur voor een meisje. Lijkt me zo leuk voor mijn andere dochter om een zusje te hebben (wilde ik altijd, maar kreeg een broertje). En ook mijn gevoel zegt eenmeisje. Maar ja, dat zegt allemaal weinig. Vorige keer dacht ik een jongetje te krijgen. Ik droeg zelfs helemaal naar voren wat op jongetjes wijst..maar nee hoor, ik kreeg een dame .

Nog een paar weekjes, dan weet ik wat ik krijg. Denk dat ze het met 16 weken wel goed kunnen zien.
Haha Star lekker ding :-)

Vooruit mt de geit, ik maak er een aan. Laten jullie mij even jullie Hyvesadres weten op een of andere manier zodat ik jullie kan uitnodigen?

Ik denk nog na over een naam, niet te opvallend op Hyves misschien? Zal het in ieder geval besloten maken.
Als je nou hier het hyvesadres neerzet, kan iedereen zich zo aanmelden, lichtpuntje
Haha maar dan ziet iedereen wie ik ben. Ga jullie mailen. WIe geen mailtje ontvangt, hoor ik het graag!
Hyves, ik doe mee! Goed id, Star.

Leuk, je eerste echte romper gekocht, Vis, en nog een designromper ook!!!

Morgenochtend de 2e echo voor ons, gaan met de hele family (man, dochter en ik), yeah!

En over of ik ga spieken naar het geslacht... ik weet het nog niet. Ik vind eigenlijk dat ik het moet kunnen opbrengen om 9 maanden te wachten, waarom weet ik ook niet. Maar vind het altijd zo stoer klinken als je dat kunt. Bij eerste is het gelukt, maar nu... Toen klopte mijn gevoel trouwens wel, al had ik van tevoren het idee dat ik er net zo goed helemaal naast kon zitten met mijn gevoel. Nu denk ik steeds aan een jongetje, maar mij lijkt een meisje eigenlijk ook erg leuk. Lekker twee meiden om mee te freubelen. Ach, een jongen lijkt me eigenlijk net zo leuk. Nou ja, weer lekker wispelturig dus. Hoezo zwanger???
Star heeft jullie als vriend uitgenodigd en bij het accepteren kan het adres volgens mij doorgemaild worden. Vol spanning dus!

Rebbel leuk morgen echo, geniet ervan!

Leuk een romper Vis! Altijd leuk om wat te kopen.

Mij maakt het niet uit wat het wordt, vind een jongetje erg leuk en zie mij ook wel echt in een jongensgezin. Meisje net zo welkom. Wil het niet weten, gevoel zegt meisje.
Lala - Wat zul jij je lullig gevoeld hebben zeg!

Ben ook wel heel benieuwd of we een meisje of een jongen krijgen. Mijn vriend is er van overtuigd dat het een meisje wordt... Zelf heb ik er niet echt een gevoel bij.

Brrr Nala, het klinkt of je het goed te pakken hebt...

Aapje Goh, dat jij van Duitse origine bent en zo perfect Nederlands schrijft zeg! Ik heb een Duitse vriendin die op haar 17e naar Nederland is gekomen, maar aan haar schrijftaal merk je zo nu en dan echt dat haar moedertaal Duits is. Bij jou zie ik dat echt niet. Heb zelf ook grote moeite om mijn Engels minder 'buitenlands' te laten klinken.

Ik was nog niet op zoek naar kleertjes hoor. Toevallig had ik dit rompertje 4 maanden geleden ook al eens in mijn handen gehad, toen ik een kraamkadootje zocht. Vond het meteen superleuk, maar veel te duur. Ik heb toen we in Nederland waren ook al een rompertje en 2 draagzakken van mijn schoonzus gekregen.

Dier Het gekke is dat de bof hier vooral voorkomt onder studenten tussen de 19 en 24 jaar oud. Kinderen zijn er goed tegen ingeent. Op Ierse en Engelse sites staat overal dat het alleen de eerste 12 weken schadelijk is voor de zwangerschap en er dan een verhoogd risico is op een miskraam. Gelukkig ben ik over die grens zondag a.s. heen. Gelukkig krijg je het alleen bij direct contact, als iemand met de bof tegenover je gaat zitten hoesten ofzo. Ik zal een beetje uitkijken tegenover wie ik ga zitten in de trein enzo. Op de universiteit heb ik alleen contact met docenten die qua leeftijd buiten de risicogroep vallen.

Bij de GGD in NL wisten ze niet veel. De persoon die ik aan de telefoon had zei dat het niet schadelijk was tijdens de zwangerschap, maar dat is dus echt niet waar. Het komt in NL natuurlijk ook nauwelijks meer voor. Waarschijnlijk is hun kennis niet helemaal up to date.
Oh, ik zag net dat ik een mail heb gekregen van een andere GGD-afdeling die ik nog had gemaild. Hier hebben ze het duidelijk even goed voor me uitgezocht en ze schrijven dat toen de vaccinatie is ingevoerd bleek dat 98% van de 10-jarige kinderen al resistent was. Verder is de kans op complicaties bij zwangerschap volgens hen klein. Wel geruststellend!

Heb trouwens geen uitnodiging gekregen van Star (of had je ze nog niet verstuurd?) Weet niet meer precies welk mailadres ik had doorgegeven en of ik dit mailadres heb doorgezet naar mijn 'echte' mailbox. Laat even weten als je ze verstuurt hebt, als ik dan nog niets heb maak ik even een 'nep-mailadres' aan dat ik hier neerzet.

Hé Rebbel veel plezier bij je echo morgen!
Ik heb de Hyves uitnodiging wel ontvangen, maar ik wacht nog even met accepteren tot vanavond of anders morgenochtend. Vanavond om 19.30 heb ik de eerste echo, dus dan weet ik ook of alles goed is. Als dat zo is, accepteer ik de uitnodiging direct....

Morgenochtend ook een rondleiding op een KDV. Ben benieuwd hoe het is....
Mogge dames,

Sorry dat ik zo stil ben! Komt als het goed is over een paar weken vanzelf weer goed....

Ik ben echt beroerd. Te beroerd om te werken, te beroerd om te forummen. Ik lig maar een beetje op de bank te kotsen/slapen. Niet leuk maar hoort er deze keer kennelijk bij...

xx Suus
Heb geen uitnodiging ontvangen. Zou iemand mij het hyves-adres of een uitnodiging willen sturen op [[censuur]]?

Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven