Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Plopjes gevoeld vandaag

Inklapding lijkt me ook handig, Lala.

Succes met het voorbereiden op het tentamen, Aapje.

Nala, ik heb met 13 weken een miskraam gehad. Missed abortion, kindje was al met 8,5 week overleden. Heel naar inderdaad, want je denkt dan dat je soort van "veilig" bent.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Aapje, succes met de studie!

Mooi zo Inad, plopjes gevoeld!!!
Hoera voor alle plopjes!

Nala voor jou, niet leuk om van dichtbij een miskraam mee te maken, zeker niet als je zelf ook nog zwanger bent. En natuurlijk helemaal rot voor je vriendin.

Wel veel hier die een miskraam hebben meegemaakt. Ik dus ook, bij 11 wkn, na een goede echo bij 9 wkn te hebben gehad.

Maakt het wel weer extra bijzonder dat er al een heerlijk kind rondloopt hier en ik nu voor de 2e keer al vanalles voel bewegen van binnen.

ff korte reactie van mij, want ben druk met werk en tegelijk erg moe.
Jee, Rebbel, wat naar zeg. Ik had nu met 9 weken goede echo en was vanwege de missed abortion ook niet echt helemaal gerustgesteld daarna, maar toch ging ik er stiekem ergens wel van uit dat het dan goed zou gaan, omdat alles dan aangelegd is, qua orgaantjes en dergelijke. Bij mij ging het dus in week 8 - 9 mis. De meest precaire week, geloof ik.

De ieren die hier op bezoek waren, kwamen gisteravond nog langs en zeiden dat mijn buik over het weekend heen enorm gegroeid is, vriend zei het ook al. Ik zie het ook. Echt enorm verschil. Gek he, dat groeien van de ene op andere dag?

Hebben jullie ook dat je buik nog veel groter is ineens, na het avondeten?
Jaaa, dat had ik gisteravond dus ook!!! Ik vond mezelf echt zooo dik, werd er helemaal ongelukkig van. Maar nu is ie gelukkig weer wat minder bol.

Leuk weekend had je trouwens, klinkt gaaf. Grappig dat Ieren het ook zagen van je buik.
Jaaa...ik vind mijn buik ook hughe...en we moeten nog zo lang..hihii..wel leuk hoor, iedereen ziet nu goed dat ik zwanger ben want ik draag echt naar voren .

Miskraam, gelukkig heb ik nooit echt een miskraam gehad. Wel ben ik bij beide zwangerschappen (vorige en deze) 1 van de twee bevruchte eitjes verloren. Ze waren bij beide echo's met 6/7 weken zichtbaar maar hebben nooit hartactie gehad en zijn 'verdwenen'. Maar het verdriet van een miskraam ken ik dus niet. Wel het gemis van het tweede kindje als ik ergens een schattige tweeling zie lopen, maar dat is bij mij niet heel heftig ofzo.En als ik ergens een drama tweeling zie lopen de opluchting
Ook heftig Lala! Tenminste, anders heftig maar toch iets wat je nooit vergeet.

Toen ik voor de tweede keer een miskraam had wat ook nog eens op een mola leek en ik wachtte op antwoord van de afdeling Oncologie voelde het echt alsof ik de enige was. (gelukkig bleek het geen mola en hoefde ik niet een 6/12 maanden te wachten tot we weer mochten) Had echt zo'n 'Waarom ik gevoel' kan het nu door de goede zwangerschap gelukkig relativeren maar god wat ben ik blij dat mijn lichaam het kan...!
Ja, ik ook Rebbel, zo dankbaar. Bij een vriendin van mij ging het tot 7 keer mis tussen kind 1 en 2 En ze begonnen eraan te denken het op te geven, want zo slopend steeds, lichamelijk en emotioneel. Die angst ook elke keer weer.

Het lijkt me ook zo rot als zwanger raken niet vanzelfsprekend is. Als je de medische molen in moet. Heb geen idee hoe dat is want geen ervaring, maar het lijkt me zo verdrietig, slopend, allesoverheersend naar.

Lala, ook heftig inderdaad. Het is wel heel troostend dat er dan ook een gezond, levend kindje is, maar toch ook verlies, tegelijkertijd.
Heftige verhalen hier en inderdaad veel. Lala heftig ook. Nala succes met je vriendin, nare dingen toch!

Wat leuk dat steeds meer plopjes voelen en gezwaai. Hier niet zo vaak plopjes maar wel het idee dat ze steviger worden.

Over dikke buiken kan ik mee praten . Hier ook zo'n dikke buik. In spijkerbroek en shirt valt het niet op maar met jurkje (vooral Hyve jurkje zeg maar) lijk ik enorm. Kreeg alweer opmerking dat ik toch wel grote buik had met 4 maanden terwijl collega weer vond van niet. Wordt er zo moe van dat iedereen het beter weet en ook vindt dat ze alles mogen zeggen. DIt is mijn hormonenfrustratie. Opmerkingen van zitten er geen 2 in kan ik meestal niet goed hebben, ben nogal gevoelig tijdens de 9 maanden haha.

Aapje succes met je tentamens! Spannend en veel, knap dat je je zo goed kunt concentreren.

Nala herkenbaar hoor met al die zwangeren en mensen die je ontlopen. Ik kan het mij ook voorstellen hoor. Ik ontloop ook als ik niet zwanger ben alle zwangere . Begrijp het geouwehoer maar wordt er al snel flauw van. Heb ik nu ook met zwanger zijn. Vind het leuk om het te delen maar toch met name hier, geen zin om het er alleen maar over te hebben. DUs volgende keer, hormonen aan de kant en gewoon gezellig buiten gaan staan en weer binnen en weer buiten, heb je ook direct je beweging
Inad: Oeff.... Kippevel. Geef je vriendin maar eens een keer een extra dikke knuffel van me. (ook al is het misschien een tijd geleden)
Aruba, ik had er bij moeten schrijven dat we nu tegelijkertijd zwanger zijn en het deze keer god zij dank goed lijkt te gaan. Ze is nu een maand verder dan ik, dus 17 weken inmiddels. Onze oudste dochters zijn even oud, dus dat is leuk nu, nouja, niet natuurlijk eigenlijk gezien omstandigheden. Ik zag er dus ook tegen op haar te vertellen dat ik zwanger ben, maar vlak voordat ik het haar wilde vertellen vertelde zij mij dat ze zwanger is en het goed leek te gaan (ze was toen 12 weken grens voorbij e.d.).

Dier, jouw buik is ook wel eeeenorm *rent snel hard weg *Ik vind het soms leuk, soms minder, dat praten. Maar dit waren leuke, intelligente vrouwen, dus dan is het fijn
Mijn miskraam was gelukkig "vroeg" in de zwangerschap. Was 8 weken en 4 dagen zwanger.

Ben gelukkig die dag al ruim voorbij en tig echo's verder.

Maar was best wel ff confronterend ja. Wel een paar traantjes om gelaten gister.

Dus ik begrijp eruit Lala dat je eigenlijk beide keren zwanger was van een tweeling? Zit dat ook zoveel in de familie?

Inad, de medische malle molen is idd slopend.

Soms trokken wij het ook niet meer en moesten we ff een pauze inlassen.

Heb het er voor over gehad, maar heftig was het zeker.

Ik voel helaas nog geen plopjes of iets dergelijks. Maar ik weet ook niet wat ik zou moeten voelen.

Morgen alweer 15 weken.

Hier ben ik volop aan het genieten van de zon.

Al 2 dagen lekker gefietst.

Ging vandaag iets minder vlot, want verga van de pijn in mijn rug.

Is er vanmorgen ingeschoten met niezen en wordt eigenlijk steeds erger.

Tijd geleden dat ik zo'n last van mijn rug had.

Maar nu weer 2 dagen vrij, dus rug weer bij laten komen...

Merken jullie dat ook, dat je sneller last heb van je onderrug? Ik heb er al best wel veel last van.

Mijn rug was altijd al niet toppie, maar de laatste jaren geen last meer van gehad.

Nu wel snel. Vind dat best wel vroeg.

Verder gaat iedereen mijn buikje ook steeds meer zien. Krijg ook een bollere toet volgens een aantal collega's.

Werd al bolle genoemd en buik.

Waar ik dan weer niet zo "tegen" kan is dat mensen iedere keer als ze je weer zien vragen: hoe gaat het met je?

Dan zeg ik vaak gewoon: goed. Klaar.

Je merkt ook dat mensen eerst naar je buik kijken als je binnen komt.

Maar ik vind het niet erg om een dikke buik te krijgen, wil het aan de hele wereld laten zien!

En idd vooral 's avonds een dikkere buik.
Nala, jup dat klopt...2x een tweeling. In mijn familie komt het helemaal niet voor, dus ik was ook uiterst verbaasd de eerste keer. Maar op dat moment was zo duidelijk zichtbaar dat het twee-eiig was dat ik er voor de tweede keer wel veel rekening mee heb gehouden dat het weer zo zou zijn, omdat ik waarschijnlijk een dubbele eisprong heb. Zijn er bij jou eigenlijk 2 eitjes terug geplaatst of maar 1?

Wat leuk dat er meerdere met vriendinnen tegelijk zwanger zijn. Dat lijkt me zo tof! En 7 miskramen...pfff wat een nacht merry lijkt me dat!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook moet wennen aan al die mensen die opmerkingen maken over wat is je buik al dik...ik schrik daar dan toch steeds in eerste instantie van...maar volgens mij zegt het helemaal niks, misschien groei je nu hard en later minder (mag ik hopen..anders zijn we straks allemaal enorm..)
Wat vervelend om mee te maken dat je vriendin een miskraam krijgt ...

Mijn oudere zus (ben zelf trouwens 34, ben ik dan echt de oudste?) is 7 jaar bezig geweest om een kleine te krijgen. Toen zij net daarmee begonnen leerde ik net mijn man kennen en was ik binnen 3 maanden zwanger. Dat was ook erg lastig. Gelukkig hebben mijn zus en ik een hele sterke band. Zij was dus ook de eerste die wist dat ik zwanger was. Zij en haar man hebben een hele hechte band met onze twee kinderen. Nu hebben ze (met een beetje hulp) sinds 5 weken een tweeling. Superkids zijn het! Ik ga morgen weer even langs om te genieten van deze wondertjes.

Leuk al die plopjes. Hier ook een heleboel!!

Moet ook op zoek naar nieuwe positiekleding. Die van de vorige keren kunnen echt niet, helemaal uit de tijd..
Lala, bij mij zijn bij beide pogingen 2 eitjes terug geplaatst.

Vorige keer is dus niet goed gegaan. (was ws wel ingenesteld, maar we denken een heeeeele vroege miskraam, want had wel 4 positieve testen en de dag daarna werd ik ongesteld)

En deze poging weer 2, ook al zag het er nu beter uit.

Er is er maar eentje blijven zitten.

Pauwie, wat fijn dat het nu uiteindelijk bij je zus wel is gelukt.
Pauwie, heel fijn voor je zus, en voor jou ook natuurlijk. Veel plezier morgen

Nala,

Hier hele rustige ochtend. Zo een die voorbij sijpelt, lijkt het wel. Ik ga even een grote pot theezetten..
Ik ben nu lekker 2 dagen vrij.

Wel beter met mijn rug, want die wil echt nog niet.

Vandaag alvast maar een beetje de rommeltjes opruimen voor de Open huizen route van volgende week zaterdag.
Pauwie, wat fijn dat het bij je zus gelukt is!

Gisteren het topic: Verlof bij IVF gelezen. Wat al gauw ging over uberhaupt wel of geen IVF. Nou ik ben hartstikke voor! Ga nu allemaal niet onderbouwen waarom waar daar zijn andere topics voor

Lekker Nala! Zit je in de tuin?

Ik heb van de week met manager afgesproken dat ik een tandje terug moet doen. Werkte 36 uur. De ene week 4 en de andere week 5 dagen. Dat gaat nu naar elke week 4. Heb nog vaak pijn van de verklevingen dus dat zuigt energie.

Maar nu heb ik pauze en zit is dus stil en voel ik weer gezellig geborrel en gedoe in mijn buik. Ben steeds meer overtuigd.

Volgende week dinsdag weer echo bij de gyn. Schoonmoeder gaat mee. Kan ze haar kleinkindje even bewonderen. Leuk!

Lala, waarom schrik je als mensen dat zeggen? Is toch om trots op te zijn?

Ik pas toch nog een paar oude kledingstukken merkte in vanochtend. Ben nogal een jojo dus heb ook wat broeken die een maatje groter zijn. Die pas ik nog wel al hoewel ik moet zeggen dat naarmate de dag vorderd ze wel strakker gaan zitten.
Das prettig Aruba, dat je iets minder gaat werken.

Ik ga denk straks nog wel ff in de tuin zitten ja.

Nu ga ik eindelijk eens wat doen. Zit de hele ochtend al achter de comp.
Nala wat naar voor je vriendin. En Inad 7 miskramen,kan me voorstellen dat de moed dan wel heel erg in je schoenen zakt. Nala, ik snap best dat het niet leuk is als je idee hebt dat mensen je links laten liggen omdat je zwanger bent, maar wilde aangeven dat je er ook zelf iets aan kan doen en energie in vriendschappen die je dierbaar zijn kan steken. Maar ik lees ook alleen maar wat hier staat he, weet verder ook niks van de situatie verder.

Aapje succes met je studie.

Ik heb nu ook al een duidelijk buikje. Alleen met een iets wijdere shirt zien andere het nog niet, dus bijna nog geen opmerkingen gehad

Maar ja als iedereen dadelijk een mening moet hebben of mijn buik nu wel of niet dik is, ik denk dat ik er gewoon niet op in zal gaan als ik geen zin heb in dat soort meningen.

Heb zelf een collega (die zelf geen kinderen wil) die nodig vond mij mede te delen dat ze drie dagen kind naar kdv teveel vind (ik wil kind waarschijnlijk 3 dagen naar kdv doen). Ik snap nooit waarom mensen dat soort meningen moeten ventileren. Ik ga dan ook nooit in op dat soort meningen als ik geen zin heb in een discussie erover. Mag men vinden, maar ik doe wat ik wil. Als je stopt met werken heeft ook iedereen daar een mening over en als je geen kinderen wil ook, het zal nooit goed zijn. Dus ik denk altijd niks van aantrekken en lekker doen wat je zelf wil en jezelf goed dunkt.

Leuk al die plopjes. hier nog niks gevoeld. Wie weet binnenkort
quote:Aruba schreef op 18 maart 2009 @ 12:18:

Gisteren het topic: Verlof bij IVF gelezen. Wat al gauw ging over uberhaupt wel of geen IVF. Nou ik ben hartstikke voor! Ga nu allemaal niet onderbouwen waarom waar daar zijn andere topics voor

Meeste mensen waren wel voor hoor, IVF i.h.a. - al vinden sommige mensen het voor hen persoonlijk een brug te ver (wat waarschijnlijk direct verandert als men zich daadwerkelijk in die situatie zou bevinden)> heb zelf geen idee want niet in die situatie, zou er wel voor gaan denk ik al zou ik wel moeite hebben met vernietiging van overtollige bevruchte eicellen denk ik.. - maar tegen betaald verlof tijdens IVF procedures. Denk trouwens niet dat dat voorstel van Freya ooit de 2e kamer haalt. Niet haalbaar financieel en niet te verantwoorden naar achterban (a.k.a. belastingbetalers toe).

Vond wel dat er heel makkelijk over verdriet van ongewenst kinderlozen werd heen gestapt en heel grof gereageerd werd, met rare vergelijkingen. Voor geinteresseerden - het topic loopt nog steeds, op deze pijler.

Even verder bijlezen.
quote:pipi28 schreef op 18 maart 2009 @ 13:16:

Heb zelf een collega (die zelf geen kinderen wil) die nodig vond mij mede te delen dat ze drie dagen kind naar kdv teveel vind (ik wil kind waarschijnlijk 3 dagen naar kdv doen). Ik snap nooit waarom mensen dat soort meningen moeten ventileren. Ik ga dan ook nooit in op dat soort meningen als ik geen zin heb in een discussie erover. Mag men vinden, maar ik doe wat ik wil. Als je stopt met werken heeft ook iedereen daar een mening over en als je geen kinderen wil ook, het zal nooit goed zijn. Dus ik denk altijd niks van aantrekken en lekker doen wat je zelf wil en jezelf goed dunkt.

Goed zo. Gewoon niet op reageren als je niet wilt discussieren. Vind het heel gek als iemand (kinderloze, moeder, wie dan ook) dat zomaar even roept. Het lijkt een reactie te willen uitlokken. Vind het trouwens helemaal niet veel. Ik zou er zelfs het liefste weer voor gaan (was bij Chica zo, toen werkte ik (al snel alleenstaand) 3 dagen. Nu werk ik 4 en vriend 5. Maar hij gaat halve dag vrij nemen dus dan zou het 3,5 dag worden. Aangezien kdv niet aan halve dagen doet, zouden dan voor die halve dag ouderschapsverlof op nemen voor een tijd denk ik. Of andere structurele oplossing zoeken, bijv. vriend die hele dag vrij. Dan maar even minder loon.
Nou precies. Waarschijnlijk waren de meesten wel voor maar die harde botte reacties blijven dan weer hangen he.
Ik vond het echt tenenkrommend.. en heel naar voor mensen als Yamuna bijvoorbeeld. Echt niet leuk.
Mensen die zelf geen kinderen hebben of waarbij het kinderen krijgen heel erg makkelijk gaat, kunnen soms wat bot uit de hoek komen. Mijn zus en ik hebben af en toe ook op verjaardagen elkaar maar even aangekeken en gedacht dat die mensen gewoon niet slimmer zijn... Zij heeft trouwens een heel aantal keren iui geprobeerd, daarna een keer IVF (waarbij geen een eitje/zaadje ging delen) en toen ICSI, waarbij twee goede zijn teruggeplaatst en dus beiden zijn gebleven tot het einde! De laatste twee (IVF en ICSI) waren met behulp van mijn eitjes. Ik heb dus het eerste deel , het prikken en de punctie helemaal meegemaakt. Je merkt pas echt hoe emotioneel zo'n proces kan zijn als het misgaat.

Ben vandaag lekker met zus , tweeling en eigen dwerg naar de markt geweest. Ze zijn echt heel lief... Kan ik mooi alvast weer wennen aan dat hele kleine. 's Middags een vriendje van mijn kleuter te spelen. Lekker naar het speeltuintje, in het zonnetje met een boek.. Heerlijk!

Heb ook twee spijkerbroeken van mijn zus gekregen , scheelt weer wat in de aanschaf , een goede spijkerbroek is goud waard!

Op 2 april afspraak voor 20 weken echo. Moet nog steeds de kraamzorg bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven