Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!

pff, moest even een flinke lap lezen zeg. Ik ben erg moe. Mijn eerste 5 daagse werkweek zit erop en dat heeft er even ingehakt, in combinatie met een beginnende keelonsteking. Verder superspannende tijden hier met onderhandelingen omtrent het huis. We kunnen geen overeenkomst bereiken, morgen laatste poging om nog wat te onderhandelen.

Oeh, voy, kijk maar goed uit met de borstonsteking. Heb ik gehad met oudste, nou ik beval liever dan dat nog een keer!

Slapen kan ik hier geen peil op trekken overdag. Soms veel, soms weinig. s Avonds ligt hij er ergens tussen 19-20 in, hij krijgt een voeding als ik ga slapen ( 22-23 ergens) en dan meldt hij zich stipt om 3 en dan weer rond 7-8. Best ok nachten zo.

Vakantie slaan we dit jaar over met de verhuisplannen. Wel balen, maar ja, je kunt het geld maar een keer uitgeven he! Tenzij we natuurlijk met koninginnedag de staatsloterij winnen, maar dat hebben we al vaker geprobeerd en het lukt nooit:)

Ook hier handjes in de mond, speelgoed pakken en rollen tot op zijn zij. Verder heeft uk een snotneus en compleet onstoken oogjes. Ik moet ze s morgens echt openweken, zo sneu! Ik spuit er nu steeds bv in, dat helpt wel. Is alleen lastig als ik geen gekolfde melk heb staan, dan hang ik maar een beetje boven hem in mijn borsten te knijpen, het is echt geen gezicht!

Marianne, ik had nog niks gehoord van die varkensgriep. Afgelopen week geen krant gelezen en amper de tv aangehad met alle drukte. Ik heb even gegoogled, het klinkt we eng ja.

Hier ging afgelopen week het luchtalarm af, ivm lek bij een chemisch concern hier in de buurt. Ik ben direct in de auto gesprongen ( met de luchttoevoer uitgeschakeld) en naar de ukkies gereden op het kdv. Ik was erg bang dat ik even later echt niet meer over straat zou mogen en uk dan honger ozu leiden! Gelukkig viel het allemaal reuze mee en was achteraf gezien mijn reactie wat overdreven, maar ik schrok me te pletter en wilde alleen maar naar de kindjes toe! Bazin begreep het gelukkig, dus ik mochgt direct vertrekken. Denk ook niet dat het gelukt was me tegen te houden:)

Hopelijk gaat het snel beter met het naveltje van Melle. Dat aanstippen hebben ze bij uk ook gedaan. Bij mij trouwens ook, daar waar de hechtingen niet goed aan elkaar waren gegroeid. Er werd mij gezegd dat het pijnloos was, maar als het op de gezonde huid komt brand het enorm!! Down under kon de overige huid niet ingesmeerd worden met vette zalf, bij uk hebben ze dit wel gedaan. Ik zou er dus even goed opletten dat ze de huid insmeren!

Nikiet hoe is het werken bevallen?

Evince ik hoop dat je man snel weer meer inkomen krijgt! Kun je ondanks alles wel genieten van je nieuwe huis? Ik heb je tip ter harte genomen, deze week komen er alvast wat verhuisdozen!

Nou ik ga op de bank hangen en dan lekker op tijd mijn bed in. Morgen weer werken en het wordt een spannende dag, dan wordt definitief of we het huis wel of niet krijgen ( nou ja mogen kopen).

Oh nog een laatste vraagje, hebben jullie ook zulke gevoelige tepels als jullie veel kolven? Toen ik de oudste veel voede had ik dit nooit, maar nu is het soms echt pijnlijk tijdens het kolven. Ik heb al wat gezocht op internet, maar kan niet echt tips vinden om dit te veranderen.
Lucia: wat een opluchting he, als ze in ieder geval IETS drinken. Weet wat je voelt helaas. Al gaat het bij ons langzaam beter. Dus er is hoop!

Kitty; wat heerlijk dat ze nu zelf ik slaap kan vallen. Moet erg onhandig zijn geweest dat ze alleen bij jullie in slaap wilde vallen. Zo krijg ook jij langzaam meer tijd voor jezelf (en je man?).

Nikiet; van lekkende borsten heb ik nooit last gehad. Of ik haar nu wel of niet een 3de voeding geef. Ben wel net als jij dan bang dat ik de laatste voeding niet genoeg heb. Maar zal toch wel want ze is toch wel tevreden en gaat gewoon slapen. Hoe was het op je werk? Yuna heeft ook een beetje berg helaas. Borstel het meestal een beetje weg. Helpt ook wel.

Marianne; Yuna past ook niet meer gestrekt in het badje. Gister dus maar met haar in het grote bad gegaan. Vond ze ook wel leuk, ze begon al te ‘zwemmen’. Wat knap dat Melle al kan rollen! Hier nog geen rolpogingen.

Voy; Pfffff gelukkig is het je bespaard gebleven. Blijven op letten dus…

Lily; petje af voor jou hoor. Nog steeds vele gebroken nachten en dan ook nog overdag weinig slapen. Hoop dat het snel beter gaat. Wanneer moet je weer werken? En hoe gaat het daar met de fles?

Wen; lekker geshopt? Voor jezelf of voor je dochter?

Hier ook slaapjes van 45 minuten maar ’s ochtends valt ze toch wel 3x weer in slaap. Dan slaapt ze toch in totaal bijna 3 uur! ’s Middags soms wel soms niet. ’s Avonds standaard maar 45 minuten en dat is ook pas van de laatste tijd. Dus dat vind ik ook al luxe ;)

Ze is sinds zaterdag 16 weken en ineens was hier de omslag qua flesjes leeg drinken. Ze heeft ze sinds zaterdagochtend ALLEMAAL leeg gedronken. Wist niet wat me overkwam hahaha

Wat gaan er veel naar Italië! Hier nog geen echt plannen. Willen in het najaar gaan, oktober denk ik. Misschien nog een weekje vliegen naar de zon.
Zo zielig, Yuna heeft al ruim een week niet gepoept en ze begint er nu echt last van te krijgen. Vanochtend ook, wilde niks, ze bleef zich maar overstrekken. Iemand nog tips?

Oh ja, wbt dat slapen. Geldt dat ook voor 's nachts, dat ze telkens slaapjes doen van 45 minuten?
Zo, wat een rust hier!!

Chili, sorry, geen tips. Of had iemand hier een keer een beetje roosvicee laxo gegeven? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

's nachts slaapt ze veel langer achter elkaar. Eerst van 20.30 tot ongeveer 4 uur, zonder wakker worden en daarna weer tot 8 uur, ook zonder wakker te worden.

Heerlijk dat het beter gaat met de flesjes!

Wen, yep, maandag weer aan de slag.. Fijn dat je een goed gevoel had bij het kdv. Bij mij voeden ze ook op verzoek, erg prettig vind ik.

Golfje, ja, hier ook pijnlijke tepels door t kolven! Vervelend he!

Vanmiddag voor t laatst wennen op het kdv. Hopelijk gaat het weer een beetje beter.

O ja, de baan voor man gaat door! Joehoe!!
Inderdaad rustig. Dacht even dat ik weer op het verkeerde topic was ;).

Hier even lekker een half uurtje pauze. Vanochtend Yuna voor het eerst zelf naar het KDV gebracht. Toch wel raar om haar daar zo achter te laten... Maar goed, ze is nu voor de 2e keer een hele dag en de vorige keer ging het goed.

Gelukkig heeft ze gistermiddag gepoept! 2x zelfs ;). Had vaseline gesmeerd, zou dat geholpen hebben? Of het was gewoon toeval.

Lucia; wat fijn voor je man. Gefeliciteerd. Wat mag je veel wennen trouwens op het KDV. Hier was het maar 1 middagje. Succes maandag met werken, echt, het went ;).
hai, hai,

Chili. Fijn dat het poepen nu wel gelukt is. Zelf heb ik wel eens v.d. 'thermometertruc' gehoord. Klinkt een btje gek misschien maar het kan zijn dat je het met een thermometer op gang brengt. Maar misschien komt het juist ook wel door de vaseline.. Zelf heb ik ook een keertje een heel klein btje lactulose gegeven. Maar daar kreeg hij meteen een spuitluier van. Luchte hem wel op in ieder geval. Sinds ik meer kunstvoeding geef gaat het beter.

Voyager. Gelukkig was je er op tijd bij en herkende je de symptonen. Ik heb er geen ervaring mee maar van horen zeggen is het echt ontzettend pijnlijk. Ik vind het al pijnlijk als mijn oudste bijvoorbeeld per ongeluk iets te hard of onhandig tegen mijn borsten aan komt als hij me wil knuffelen o.i.d. Zolang je bv geeft blijft het erg gevoelig. Bij mij althans.

Chili. Van lekken heb ik ook nauwelijks meer last. Wel loopt in de avond de voeding nu snel terug volgens mij. Hij drinkt nog wel en de eerste minuut heel snel en lijkt het veel. daarna lijken ze al bijna leeg te zijn. Hij komt al 2 dagen heel vroeg. Eergisteren om 5.00 uur en vanmorgen rond 4.15 uur. Dan geef ik een flesje omdat mij bv dan nog niet genoeg is volgens mij en omdat ik anders in de avond misschien helemaal niets meer heb (teveel tijd tussen). Dat gaat goed maar is natuurlijk geen structurele oplossing. De ochtendvoedingen zijn dan wel weer voldoende lijkt het. Ik las ook ergens dat dit ook lang zo blijft. Nou ja ik zie wel. Komt ook doordat ik nu weer werk en omdat het zo druk is dat ik nauwelijks eet en drink overdag. Moet ik toch meer op gaan letten.

Het werken ging goed! Was maar 2 dagen en ik kon nog wat later beginnen. Het lijkt me zelfs erg leuk. Veel nieuwe mensen ontmoet en het is best ingewikkeld werk waar je echt in moet duiken. Dat geeft me veel energie. Al ben ik in de avonden wel weer wat gesloopt en dan is het nog best druk met eten, kids op bed etc...

Gelukkig morgen nog een extra vrije dag.

De dagen vliegen om en Björn en zijn broer doen het erg goed bij de gastouder. Het is daar erg relaxed en lekker rustig voor Björn. Ook krijgen ze de nodige aandacht. Dus daar maak ik me overdag geen zorgen meer om.

Marianne. Die varkensgriep vind ik best eng. Vooral omdat we nu van die kleintjes hebben die toch minder kunnen hebben nog. Dat zou mijn grootste angst zijn dat mijn kids dan ook ziek worden. maar ik begrijp dat er wel een middel tegen is en dat steld weer wat gerust. Ik snap alleen niet waarom ze niet een negatief reisadvies naar Mexico geven.

later meer.

groetjes, nikiet
Pluk de dag!
hai,

nog heel even wat betreft het slapen...

Ik heb zojuist nieuwe foto's op hyves gezet.

Ik was bovenstaand bericht aan het typen.

Ik kwam weer beneden en trof Björn slapen in de wipstoel aan met de babygym nog in zijn knuistje.

Gebeurt wel vaker. Het is een echte slaapkop. Ik pak hem dan altijd op en leg hem in zijn bedje boven waar hij zo weer verder slaapt. Hij wordt dan wel eventjes wakker maar dat maakt hem niets meer uit...

Schattig toch?

Morgen is hij precies 4 maanden! Het gaat zo snel..

lfs nikiet
Pluk de dag!
Dames hebben jullie je al gerealiseerd dat we al een jaar met elkaar op dit topic schrijven? En dat we dus een jaar geleden zwanger waren? (tenminste, niet iedereen maar wel bijna). Ik testte vorig jaar op koninginnedag positief..

En wat ik ook zo bizar vind: op een ander forum heb ik al een januari-2010 gesignaleerd!

Toch iets om even bij stil te staan.
Alleen even heel snel gelezen.

Hier gaat het goed. Werk is leuk. Combi werk en zorg is best druk. Met als gevolg dat ik vaak al tegen 21.00 - 21.30 uur in bed lig.

17.00 uur vrij. Ik haal Melle op van mn ouders. Meestal ligt hij nog te slapen en kan ik daar even eten. Dan naar huis. Melle wassen/bad/douche en flesje en naar bed. Dan is het vaak tussen 20.00 en 20.30 uur. Even opruimen, lezen, wasje vouwen of wat dan ook en dan ga ik slapen.

Om 6.00 uur weer op. Eerst zelf wassen/douchen/eten. Dan Melle rond 6.45 uur. Daarna tanden poetsen/make-up/haar en om 7.45 uur in de auto. Om 8.30 uur beginnen.

En dat 4 dagen in de week...

Over druk gesproken...

Ik zie Melle nu wel heel weinig, vind ik...

Gelukkig de komende 4 dagen vrij.
tjee bijna iedereen weer aan het werk? ik ben volgende week donderdag aan de beurt. heb deze week vrij genomen, dat waren maar 2 dagen. volgende week 5 mei vrij en zodoende is 7 mei mijn eerste werkdag. heb er wel zin in eigenlijk, maar zal vast nog met weemoed terugdenken aan mijn verlof. we hebben toch ook wel mazzel gehad met het weer. en de vakanties zijn ook weer in zicht.

verder gaat het hier goed. we gaan vanavond zelfs met zijn viertjes uit eten, ben benieuwd! sammie doet het goed. wel vorige week nog iets van buikgriep gehad, ze poepte veel, sliep niet meer lekker en had lichte koorts. en sindsdien slaapt ze dus niet meer door. hoeft ook niet maar het was wel lekker...

vannacht voor het eerst weer tot 6 uur weer geslapen. gaat weer de goede kant op.

fijn luuc, dat je man weer werk gevonden heeft. zeker in deze tijd kan ik me voorstellen dat het een opluchting is! gefeliciteerd!
Wauuuuw alweer bijna een jaar! Leuk he, Voy. Alles goed daarzo?

Sam; fijn dat alles goed is met jullie. Geniet nog even van je vrije dagen.

Marianne; zo zien mijn dagen er ook uit... ook zo vroeg op. Moet alleen om 9 uur beginnen en iets verder rijden. Ben helaas pas om half 7 thuis... gelukkig is Yuna nog steeds veel wakker 's avonds dus kan ik toch nog even genieten.

Nikiet; ze drinkt dus sinds zaterdag de flesjes leeg dus ga nu het aanvullen met bv 's avonds rond half 8 weer afbouwen. Al is ze nu gewend want vanavond ging ze ook alweer om 20 uur jengelen. Gister ook. Toen maar bv gegeven en haar op bed gelegd. En ze heeft tot half 7 geslapen! Moest haar zelfs wakker maken. Dus hopelijk morgen ook ;) dan ben ik namelijk vrij. Fijn dat het werken goed gaat en leuk is. Hoeveel ga jij werken? Die van mij is ook een slaapkop, zeiden ze vandaag nog op het KDV. Hoe lang is Bjorn wakker rondom de voedingen?

Ging weer goed vandaag op het KDV. Ze kwam al thuis met een cadeautje voor moederdag. Moet me in houden om het niet al uit te pakken ;). Alleen kreeg ze thuis een enorme huilbui. Hysterisch was ze. Vriend belde me of ik zo snel mogelijk thuis wilde komen. Ze heeft een uur gehuild. Zo zielig!! Zou het door de indrukken komen van het KDV? Ken het helemaal niet van haar... Was gelukkig voor haar etenstijd dus gelijk maar bv gegeven in plaats van 3e flesje. Die wilde ze ineens niet meer accepteren van haar papa.

Tot snel! xxx
Dat klopt Voyager dat we een 1 jarig jubileum hebben. Ik had op 29 april vorig jaar een positieve test in m'n trillende handen!

Met die borstontstekingen heb ik helaas wel ervaring. Enkele weken na Elena's geboorte had ik rode vlekken die erg pijn deden en ook koorts. Gelukkig is het toen wel snel overgegaan door veel rust te nemen, veel te drinken en te laten drinken en een warme douchestraal op m'n borst te zetten. Sindsdien heb ik nog wel een paar keer een rode vlek gezien maar dan onderneem ik ook meteen aktie en dan is het de volgende dag weer weg.

Lily, Elena is inderdaad niet de gemakkelijkste baby denk ik. Overdag gaat het trouwens nog wel steeds goed en afgelopen nacht ging ook wel. Had om 9 uur voor de verandering 2 borsten gegeven ipv 1 omdat ik (ook) de indruk heb dat ik 's avonds minder voeding heb. Toen sliep ze tot 2 uur 's nachts en toen heeft m'n man haar een fles gegeven en dronk ze 200 ml en daarna sliep ze weer tot 6 uur.

Vanmorgen ben ik met haar naar het wijkburo geweest. Alles is goed. Ze hebben haar heupen weer een keer gecontroleerd en die leken goed te zijn dus hopelijk ontdekken ze niets bijzonders op die echo over een paar maanden. Haar lengte is nu 65 cm (lengte voor een baby van 6 maanden!) en haar gewicht 6400 gram.

Ik hoor nu steeds meer over die varkensgriep. Vind het ook best eng. Vooral met het oog op de vakantie naar Italie in juni. Vliegvelden kun je nu beter vermijden lijkt me. Ik wacht maar even af.

Golfje, deal gesloten?

Lucia, proficiat met de baan van je man. Wat een goed nieuws zeg!

Nikiet, ga dadelijk even op Hyves kijken naar de foto's.

Met werken en Kdv's heb ik dus nog even geen ervaring en kan ik dus (nog) niet meepraten. Vind ik ook niet zo erg trouwens.

Ik denk dat ik hier de komende 1,5 week/2 weken niet of weinig te vinden ben. A.s vrijdag komen m'n ouders en zus over. Zaterdag de doop van Elena (katholiek alhoewel ik het meer als een traditie zie) en zondag gaan Elena en ik met m'n ouders een week in een bungalow in het zuiden van Ierland doorbrengen. Vakantie in 'eigen' land dus voor mij!

O ja, Wen, de relatie met m'n moeder. Op zich is die wel verbeterd, vooral als ik in Nederland ben. Het grote verschil is, dat voordat ik Elena had, ze helemaal op mij gefocused was. Als ik in NL was verwachtte ze dus dat ik overal met haar mee heenging of constant thuis was terwijl ik daar m'n eigen vrienden en bezigheden heb. Als ik nu met Elena kom maakt het haar niet meer uit of ik veel weg ben want Elena is nu het belangrijkst. Dat zorgt dus voor minder irritaties. Ik ben wel benieuwd hoe het volgende week hier gaat want als ik in Ierland ben en zij in Nederland krijg ik wel steeds telefoontjes waarin ze aan het klagen is dat ze haar kleindochter niet ziet, dat het mijn schuld is e.d. Ik hoop niet dat ik dat de komende week ook constant aan hoef te horen. Ik laat nog wel weten hoe het geweest is.

Ik wens je alvast veel sterkte met de echo volgende week. Hopelijk valt het allemaal mee en krijg je goed nieuws.

Verder wens ik jullie allemaal een hele fijne koninginnedag!
Januari 2010 is er hoor! Jeetje!
Da's toch wel een mijlpaal...

Chili, het is gelukkig al opgelost dat Yuna niet kon poepen, maar borstvoeding werkt laxerend! Als het nog eens gebeurt, misschien een paar keer extra de borst geven? (geen idee of dat kan hoor)

Kittycat, fijn dat het nu iets beter gaat tussen je moeder en jou. Elena krijgt nu alle aandacht natuurlijk! Dat is hier ook zo hoor, ik heb voor het eerst in mijn leven een gemeenschappelijke interesse met mijn moeder, en dat scheelt toch weer iets. Naar ons wel en wee werd (en wordt) nooit gevraagd, maar naar dat van Bloemetje tenminste wel!

Iedereen een fijne Koninginnedag! (Bloem is helemaal in oranje vandaag )
Ik heb mijn kleintje net nog even heel stevig geknuffeld...wat gingen er net na die beelden op tv van koninginnedag een boel gevoelens door me heen die ik voorheen niet zo had....
Wat een ongelooflijke beelden he.. dat iemand zoiets kan doen! En dan ook nog de varkensgriep in Nederland. Een rare dag...

En Wen; wat een gevoelens kunnen die kleintjes bij je losmaken he?! Had het heel erg na mijn eerste lange werkdag. Moest enorm huilen toen ik haar weer kon knuffelen en ook gister bij het achterlaten op het KDV kwamen er onbekende gevoelens los. Maar dubbel zo fijn als je ze dan weer kan knuffelen! Heerlijk die kleine mensjes, ze zijn ook zo knuffelbaar.
wat een dag he meiden. Wij zaten net even 10 minuutjes te kijken voor we de stad in gingen.. Ik had hetzelfde als jij Wen, moest Chica ook even heel stevig vasthouden..

Hier ook een oranje meisje, met een 'princess for a day' t-shirt

En dus een januari 2010 topic! Jeeee zeg.. op 19 mei testte ik positief, ongelooflijk dat dat alweer bijna een jaar geleden is..
Ik geloof dat ik voor het eerst sinds ik hier woon het gevoel heb dat ik echt iets mis.... varkensgriep in NL? Welke beelden op TV? Ik zal even snel het nieuws op internet checken!
Ben inmiddels op de hoogte. Schokkend!
hai,

Hier gisteren ook met ongeloof gekeken. We zaten gezellig in de kamer. Mijn man was Björn een flesje aan het geven, mijn andere zoon speelde wat en ik was wat aan het rommelen (koffie zetten geloof ik). De TV stond op Koninginnedag en ik keek af en toe. Mijn man keek gericht omdat hij een flesje aan het geven was. In een oogwenk hoorde ik ineens een raar geluid en zag ik die auto... althans ik dacht echt... heh? wat is dat? een auto? ....

Tja... en toen waren we net als iedereen met stomheid geslagen.

Ik vind het zo erg van die doden en ook voor de familie en vrienden en de omstanders... Moet verschrikkelijk zijn. Ook een jong meisje is er bij betrokken en voor de rest vast Opa's, oma's, moeders of vaders, broers of zussen of vrienden...

zucht..

Wat een idioot. Ik denk dat het een wanhoopsdaad was. De man was begreep ik zijn baan kwijt....

Maar dat je dan zo ver kan zakken...

Ik had het gisteravond ook toen ik in die grote onschuldige ogen van Björn keek die mij gericht aankeek. Een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen... Zo onschuldig mensje nog... En zoveel elende die er dan is waar hij gelukkig nog geen weet van heeft en waarvan je hoopt dat het hem bespaart mag blijven...

Bah..

Liefs,

nikiet
Pluk de dag!
Hoi meiden, het was erg rustig vandaag op mijn werk dus we zijn eerder dicht gegaan dus lekker eerder thuis bij mijn meisje. Hoeft ze ook niet zolang naar het KDV.

Oh ja Wen; meer bv geven heb ik geprobeerd. Maar hielp ook niet helaas. En het rare is dat bv baby's vaak veel poepluiers hebben per dag maar het mag er ook 1 per week zijn. Maar gelukkig is het nu weer goed. Een dag niet en vanochtend weer wel ;). Fijn onderwerp. Ben je overigens al begonnen met werken? Of is het nog zoeken naar een nieuw ritme? Of gewoon lekker aan het genieten van het weer en je kleine meid?

Hier neemt mijn bv volgens mij weer iets af... ;( Doordat ze dus zo moeilijk kon poepen, was ik weer terug gegaan naar 2 flesjes en gaf dan om 18 uur zelf weer bv (ben net op tijd thuis voordat de sirene aangaat ;)) + dus de laatste voeding. Gisteravond kwam ze al weer om 20 uur, wat ze wel vaker doet hoor omdat ze 's avonds vaak wakker is. De 2 avonden daarvoor had ik haar daarna op bed gelegd en toen sliep ze 'gewoon' tot half 6/6 uur. Maar gisteravond kwam ze weer om 23 uur en toen merkte ik dat ik niks meer had... ze huilde toen ik haar op bed legde. Toen maar een flesje gemaakt waarvan ze 60 cc heeft gedronken (gelukkig pakte ze die!). Daarna ging ze wel slapen. Ook vanochtend had ik het idee dat ze het zo op had, ze was ook alweer om 8 uur wakker (normaal 9 of 10 uur). Hoop niet dat het nog minder wordt!

Dus Emms; ben wel benieuwd hoe het jou gaat met 2x bv.

En hoe is het met de andere meiden? Allemaal aan het genieten met de kleintjes van het weer?
Hee Chili,

Reageer even op jou omdat ik hetzelfde doe als jij.

Ik heb ook afgebouwd tot 2 voedingen. De ochtendvoeding (meestal rond 6 of 7 uur) en de avondvoeding (meestal tussen 21.00 en 22.00 uur) geef ik nog de borst. Daarnaast krijgt hij nog 3 of 4 keer de fles! De laatste dagen heeft hij vaak 4 keer een fles erbij gedronken omdat hij net als bij jou toch niet genoeg leek te hebben aan vooral de laatste voeding. Hij is al een aantal keren om 2 of 3 uur in de nacht gekomen voor wat extra. Ik gaf toen altijd de fles zodat ik de bv rond hetzelfde tijdstip kan houden. Is wel belangrijk volgens mij als je zoveel hebt afgebouwd. Je bouwt nl. veel minder op.

Dus misschien is het beter als je het ook houdt bij 2 voedingen max? Als je extra tussendoor geeft heb je waarschijnlijk te weinig net als ik omdat je het dus al hebt afgebouwd.

Gisteravond heb ik het wel een beetje anders gedaan omdat het zo uitkwam. Omdat ik anders al rond 19.30 uur de laatste voeding moest geven heb ik hem een fles van 180 ml gegeven en om 23.45 wakker gemaakt voor een laatste voeding aan de borst. Toen sliep hij tot 5.45 uur.

Maar hij heeft in het verleden ook langere nachten gemaakt. Ik vermoed dus dat het bij mij ook afneemt en daarbij blijft het natuurlijk licht verteerbaar.

Wat ik eergisteren gedaan heb is hem wel een keer overdag extra gegeven rond 16.00 uur omdat ik ineens weer meer spanning had. Volgens mij heeft dit ook geholpen om het in de late avond weer op gang te helpen want toen leek ik ineens meer te hebben.

Blijft bijzonder bv. Het is echt een kwestie van vraag en aanbod.

Vandaag gaat het doordat hij nu wel doorsliep tot 6.00uur weer erg goed.

Schema is nu 6.00 bv, 9.30 180 ml, 13.45 uur 160 ml, en nu slaapt hij nog steeds... Ik geef hem nog rond 17.30 uur een fles en rond 21.00 uur de laatste keer bv.

Ik kom dan op 5 voedingen en ik vermoed dat hij dan in de nacht weer komt. Hij schommelt gewoon al een tijdje tussen 5 en 6 voedingen.

Hoeveel voedingen geef jij nu Chili? Misschien een idee dat je anders een beetje extra uit de fles geeft als ze meer wil?

Emms. Jij gaf dus ook nog 2 voedingen? Ben erg benieuwd hoe het dan bij jou gaat.

En ik heb Björn vanmiddag voor de fles een paar hapjes fruithapje gegeven! Hoeft eigenlijk nog niet en ik wil pas rond 6 maanden echt beginnen maar ik heb het toch in huis voor mijn oudste. Dus ik dacht ik probeer het eens. Hij leek het interessant te vinden en smakte wat af. Na een paar hapjes liet hij het weer uit zijn mondje lopen en leek hij het niet meer te willen. Ik probeer het zo af en toe. Zeker met het warme weer.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Wat een rust hier!

Zo te lezen is het nog best lastig om bv en fv te combineren. Hopelijk blijft het goed gaan bij jullie dames!

Ik moet maandag weer aan de slag.. Ben alle kolfspullen enzo maar weer even aan het steriliseren en aan het bedenken wat ik allemaal mee moet naar het werk, naar het kdv etc.

O trouwens, hebben jullie ook zoveel last (gehad) van haaruitval? Ik dacht dat het bespaard bleef, om dat ik tot vorige week nergens last van had, maar nu.. Echt irritant, het hele huis ligt onder mijn haren. Gelukkig heb ik veel haar, dus ik zal niet snel kalig worden ofzo, maar het zit opeens wel enorm plat (terwijl ik normaal moeite moet doen om het een beetje platter te krijgen, t is ook nooit goed )

Fijn weekend verder!
ooooh chili hier ook hoor, bossen met haar verlies ik opeens! grrrr.

ik ben lekker druk nu lola zich prima mee laat nemen en nu met haar aan de borst dus geen hoofdletters of lange verhalen. sorry!
Oooh dat haaruitval!! Ik heb dus haar tot over mijn kont en ik word echt gestoord van al die haren. Ik BLIJF borstelen en plukken en over het doucheputje maar te zwijgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven