Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik moet het 'oude' topic nog bijlezen maar dat komt later anders kom ik vandaag niet meer aan reageren toe!

Evince, leuk dat je weer vaker schrijft en ik kan me voorstellen dat je blij bent dat de verhuizing achter de rug is. Ik vind verhuizingen altijd erg veel stress opleveren en met 3 kleine kinderen lijkt het me helemaal een drama! Wat vervelend zeg, van de financiele situatie waarin jullie terecht zijn gekomen. Lijkt me dat het je heel wat slapeloze nachten bezorgd (zou bij mij tenminste het geval zijn). Hopelijk is het allemaal snel achter de rug. Gelukkig gaat het met Lukas allemaal goed lees ik.

Ik lees dat Bloem en Chica goed groeien. Elena is de laatste 10 weken niet meer gewogen en gemeten. Volgende week heb ik een afspraak bij het wijkburo dus ik ben benieuwd.

Nageltjes knippen.... een ramp vind ik. Ik heb al twee keer in Elena's duimpje geknipt ! Ik krijg er dus steeds een grotere hekel aan.

Nou, ik durf het hier eindelijk te typen. Ik denk dat bij Elena DE GROTE VERANDERING heeft plaatsgevonden. En dan bedoel ik die verandering bij 3 maanden waar ik zoveel over gehoord en gelezen heb maar ik had de hoop al opgegeven dat dat bij Elena ook zou gebeuren. De grootste verandering is dat ze sinds vorige week donderdag, nu ruim een week dus, niet meer op onze buik of in onze armen hoeft te slapen. Eindelijk! Ze valt nu voortaan in slaap in de reiswieg of in haar bedje ZONDER hysterisch geschreeuw en gevecht maar met hooguit wat gejengel. Pfff, wat een opluchting zeg en dat zomaar van de een op de andere dag! Ze is gewoon een stuk rustiger en gemakkelijker geworden. En voor mij is het een stuk minder vermoeiend. Daarbij komt dat de voedingen een stuk beter gaan. Ze drinkt niet meer elke 2 uur, maar elke 3 a 4 uur en dan ook een stuk beter. Gisteren kwam ik uit op maar 5 voedingen maar normaal gesproken de afgelopen week op zo'n 6 a 7 voedingen. Ze krijgt nog steeds 1 fles kv rond 11/12 uur 's avonds door m'n man. Tot nu toe drinkt ze dan 180 ml. Gisteren hadden we de hoeveelheid opgevoerd naar 210 ml maar dat dronk ze niet op. Voedingen van 250 ml en maar 4 per dag staan hier voorlopig dus nog niet op het programma en die nachten die Lukas maakt zie ik hier voorlopig ook nog niet gebeuren maar goed, ik begin nu wel steeds meer van m'n zwangerschapsverlof te genieten en moet er nu helemaal niet aan denken om al weer te gaan werken.

Ik ga maar 'ns naar het oude topic.
hai, hai,

Wen. Spannend hoor die echo. Een vriendin (via zwangerschapsgym van mijn eerste) haar dochter heeft ook een sprijdbroekje gehad. Dat ging op zich prima. Best wel even zielig maar ze leek haar door haar toen jonge leeftijd niet veel last van te hebben. was wel lastig om doen en met een maillootje of strak ging het geloof ik het beste. Ze heeft alleen de kruipfase door het broekje overgeslagen en is meteen gaan lopen.

Evince. Wat naar zeg jullie situatie financieel en voor je man e.d... Heel veel sterkte en succes. Ik hoop dat jullie er uit komen en dat je man snel een nieuwe opdracht vindt en zichzelf weer een beetje kan oppeppen. Helaas is het nu steeds meer de orde v.d. dag. Maar houd moed hoor!

Chili. Fijn dat het combineren bij jou ook nog zo goed gaat. Omdat ik dat van jou las heb ik onlangs rond 19.30 uur ook wat extra gegeven. Maar ik doe dit toch niet meer. Ik had zoiets van wel handig en idd goed om het op gang te houden. Maar die van mij is blijkbaar te goed op gang. Ik kreeg de dag daarna spontaan last van lekkage rond die tijd... hihi...

Nee zoals vandaag gaat het prima. Eerste voeding was om 06.00 uur en ik moet hem straks wakker maken voor de laatste voeding om 21.30 uur. Daarvoor dus alleen maar aan de fles. Hij drinkt de flessen overigens ook niet altijd zo goed. De 2e fles drinkt hij meestal maar tussen de 100 en 120 ml. Die erna ca. 150 en die van rond 18.00 uur wel tussen de 180 en 200 ml. Dus 4 voedingen zou ik sowieso niet halen. Dat kan zijn maagje niet aan. Hij spuugt nu sowieso weer een beetje sinds hij flessen krijgt. Ik geef nutrilon omneo en die is wat dikker. Daar zit johannesbroodpitmeel in. Maar ik hen nu wel de avent 3 speen (3 gaatjes) gekocht anders duurde het veel te lang.

Lucia. Wat zielig van de prikjes. En ik duim voor jullie hoor dat de baan door gaat.

Zo straks ff het mannetje wakker maken. Ligt al te pitten sinds 18.30 uur en moet dus nog een laatste voeding. Wakker maken doe ik ook niet meer hoor. Gisteravond nog gedaan voor een voeding om 23.00 uur en toen kwam hij om 06.00 uur. De dag daarvoor was de laatste voeding om 21.15 uur en toen kwam hij ook weer om 06.00 uur. Dus vandaag komt hij netjes op 5 voedingen met de laatste rond 21.30 uur. En net zoals Lily heerlijk weer de avond voor ons samen of voor mezelf om lekker te lezen of tv te kijken terwijl de mannetjes heerlijk liggen te slapen.

liefs,

nikiet
Pluk de dag!
Heb inmiddels weer even bijgelezen!

Nikiet, inderdaad wel lastig, kolven tijdens zo’n bruiloft. Wij hebben over 2 weken ook een bruiloft maar m’n ouders komen volgend weekend hierheen en ik heb gevraagd of ze nog een weekje willen blijven zodat ze, op de lokatie van de bruiloft (hotel), op Elena kunnen passen en ik haar toch tussendoor kan voeden. Ik denk alleen niet dat ik het laat kan maken maar zo kan ik in ieder geval wel naar de ceremonie (kerk) en genieten van het uitgebreide diner.

Lucia, wat rot zeg, die eerste ervaring van Chica op het kdv. Heb je haar er inmiddels al weer vaker naartoe gebracht?

Sam, aan het sporten lees ik. Fijn dat je daar weer tijd voor hebt. Ik denk dat dat er hier voorlopig nog niet in zit. Maar ja, het staat ook wel onder aan m’n prioriteitenlijstje al is de huid van m’n buik wel slapper geworden merk ik.

Oh, wat zielig voor Melle Marianne, die laatste pijnlijke controle. Hopelijk hoeft dat niet meer te gebeuren, die vaccinaties zijn al erg genoeg! Wel fijn dat je het weer zo goed naar je zin hebt op je werk.

Haha, dat verhaal van dat campingbedje... heel amusant. Die foto’s van Bjorn in het campingbedje zijn ook heel leuk trouwens.

Bloedblaren op tepels klinkt heel wat minder aantrekkelijk. Hopelijk blijft me dat bespaard!

Golfje, ook fijn voor jou dat je weer helemaal in het werkritme zit en dat het goed bevalt.

Wen, hoop natuurlijk toch dat Bloem niet zo’n spreidbroekje hoeft en dat geldt ook voor ons eigen meisje. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar die echo maar moet dus nog 2 maanden wachten.

Ik heb zo’n vermoeden dat Elena’s tandjes eraan zitten te komen. Ze zit constant met haar vingers in haar mond aan het tandvlees te voelen en ze kwijlt ontzettend veel. Ook wil ze echt overal in bijten. Dit zou dus een voorbode kunnen zijn alhoewel ik gehoord heb dat het dan nog maanden kan duren voordat het eerste tandje doorkomt. Pfff, ik hoop maar dat ons de slapeloze nachten, die er vaak mee gepaard gaan, bespaard zullen blijven!
Evince, ik geef Melle nu ook sinds 2 dagen 4x fles.

Ik maak 210 ml water klaar en met de voeding erdoor wordt dat dan 240 ml. Dat drinkt hij over het algemeen steeds op. Ik laat gemiddeld 4,5 uur tussen de voedingen. En dat gaat heel goed. Grote voordeel is dat hij zijn laatste voeding nu rond 19.30 uur krijgt en dat ik dus ook lekker op tijd naar bed kan gaan. Heerlijk!!!! Melle slaapt tot een uur of 6.00 a 6.30. En vanmorgen zelfs tot 7.30 uur. Gisteren was laatste fles trouwens rond 21 uur. Geeft echt nog meer rust dan ik al had.

Tijden zijn nu: 6.30 - 11.00 - 15.00/15.30 - 19.30 tijdens een werkweek en 's weekends schuift het ongeveer een uur op.

Na het flesje is hij zo'n 2 uur wakker. Dan slaapt hij ong, een uurtje en dan weer wakker. Af en toe een hazenslaapje tussendoor. Na zn middagvoeding, slaapt hij trouwens echt weinig. En 's avonds/'s nachts slaapt hij dan ook lekker door.

Jeetje Evince, dat klinkt best heftig, dat die grote klant is weggevallen. Hopelijk heeft je man snel weer zin en energie om er tegen aan te gaan. Sterkte hoor!!

Wen, spannend hoor voor 5 mei. Duimen maar dat alles goed is.

Nikiet, ik ben van plan om vanaf 4 maanden al wat bij te gaan voeden. Pap en fruit, denk ik.

Chili, ik vond het wel lange dagen hoor, ook voor Melle. Toch lijkt hij er niet zoveel last van te hebben. Ik was woensdag heel erg moe, maar had dinsdagavond ook nog een vergadering. Dat had ik mss niet moeten doen. Ben ook blij dat het volgende week 3 dagen is. Jij ook succes met oefenen met de fles.

Lucia, hoe was de verdere nacht gegaan? En succes met Manlief!!!

Nou, hier gaat alles dus zn gangetje. Melle zn naveltje ziet er goed uit. Het stukje is er nog niet afgevallen en het draadje zit er dus ook nog, maar het is niet ontstoken.

Ik heb heel veel maatjes 68 ook al in de zak gedaan voor de Kringloop. Het past nog net, maar is lastig om aan te trekken, omdat het vrij strak zit om zn buikje.

Melle past ook bijna niet meer gestrekt in zn badje... Wat een grote vent wordt het alweer...

Fijne dag voor iedereen!
Ow, vergeet ik helemaal de 2 pagina te lezen. Dus dat doe ik nog even
Kitty: wat heerlijk zeg, die omslag bij Elena. Kan me goed voorstellen dat dat rust geeft.

Ik vind nagels knippen ook eng... Heb nog niet in Melle zn vingers geknipt, gelukkig.

Owja, dat Johannesbroodpitmeel. Daar ben ik al weer mee gestopt. Zelfs met een papspeen duurde het meer dan een uur voor Melle zn fles leegkreeg. Hij werd er ook heel erg moe van, waardoor hij dan in slaap viel en het nog langer duurde. Heb het echt een paar dagen geprobeerd. Schepje meer, beetje minder etc. Op een gegeven moment een half schepje en dat ging wel goed, maar spugen was hetzelfde. Dus nu maar weer gewoon zonder. Nu duurt fles geven ong. een half uur. Schijnt nog vrij lang te zijn, maar dat vind ik niet zo erg.

Kitty, ik geloof dat de kaakjes eerst gaan vormen voor de tandjes er door komen, en dat ze daar idd ook veel van gaan "kauwen" en kwijlen. Iets kouds in de mond vindt Melle dan lekker. Gisteren was hij ook aan het bijten/sabbelen/zuigen op een bijtring en ik had nog een speen in de koelkast, dus die gaf ik hem. Ging hij daar uitgebreidt op kauwen, dat was een grappig gezicht. Maar even later toch weer met een boog uitgespuugt. Nu heb ik zo'n bijtring met water in de koelkast liggen.
Hai, hai,

Marianne. Welke voeding geef jij nu? Wij geven dus nutrilon omneo (dat is een gele doos). Daar zit de jh brood pm al in. Dat is echt ideaal hoor. Ze spugen een stuk minder en de ontlasting gaat evt. makkelijker. Maar wij gaven het onze oudste ook al tegen het spugen. Ook deden wij bij onze eerste losse johannesbroodpitmeel erdoor bij de bv.. Hoeft echt maar een klein beetje te zijn. Welke flessen en spenen gebruik je? Björn dronk ook steeds langzamer met de 2 speen van Avent (2 gaatjes) en nu hebben we dus de 3 speen. Met de difrax flessen lukt het niet meer. Daarvoor is de voeding te dik. Hij doet er nu als hij goed honger heeft ca. 10 minuten over maar laat dan wel wat staan. Met de 2 speen deden we er ook 15 - 30 minuten over.

Wat tandjes betreft. Het zou wel erg vroeg zijn als ze nu al tandjes krijgen maar het kan wel. Sommige kinderen krijgen pas rond het 1e jaar hun 1e tand. Bij ons was het geloof ik rond een maand of 6 á 7. Maar kwijlen en bijten doen ze dan al heel erg lang. Je merkt het vaak aan de billen. Die worden dan een stuk roder als ze tandjes krijgen of ze krijgen wat verhoging.

Björn doet het weer super. hij slaapt heel erg veel. Vanmorgen kwam hij pas om 7.00 uur en hij kreeg de laatste voeding om 21.30 uur. Waarvoor ik hem wakker moest maken.

Ligt nu bij me in de maxicosi te spelen. Ik zit op zolder en ga ff de was doen, opvouwen e.d..

doei groetjes nikiet
Pluk de dag!
Nikiet, ik geef de standaard. CB vertelde dat als je jbpm los toevoegt, dat dat beter werkt, dan dat het al in de voeding zit. Dus ik had een los pak gekocht. Ik heb ook de 3-standen speen (Dodie). Ook de papspeen is 3 standen, maar het lukte hem gewoon niet. Mss een luie drinker, omdat hij nooit echt zn best heeft hoeven doen om eten binnen te krijgen? Ik weet het ook niet.

Mn neefje had wel vroeg tandjes. Ik geloof niet dat er bij Melle al iets aan de hand is, hoor. Maar hij vond de bijtring uit de koelkast wel lekker om in zn mond te hebben. Hij begint nu vanalles in zn mond te stoppen. Doekjes, slabbetje, hydrofiel, handjes, knuffel.
Nikiet en Marianne, wat heerlijk zeg dat jullie babies zo lang slapen. Het zal ook wel door de flesvoeding komen denk ik. Hier blijft het nog een beetje aanmodderen met de nachten maar ik heb goede hoop dat er vanaf 6 maanden verandering in komt als ze ook grotendeels op flesvoeding en vast voedsel is overgegaan. Voorlopig laat ik het maar zo. Zolang ik nog verlof heb red ik het wel.

Ik denk trouwens dat het ook nog wel even kan duren voordat de tandjes bij Elena daadwerkelijk doorkomen. Ik geloof dat 6 a 7 maanden gemiddeld is. Ik verwacht niet dat we er nog bijna een jaar op moeten wachten. Vanaf haar geboorte waren de tandjes al onder haar tandvlees te zien. Ik ga in ieder geval wel proberen om vandaag ook zo'n bijtring aan te schaffen Marianne.

Fijn dat Melle z'n naveltje er zo goed uitziet. Hoef je je daar tenminste niet meer zo'n zorgen over te maken.

Nou, ik ga maar weer 'ns een uurtje slaap inhalen.... zolang m'n man thuis is krijg ik daar wel de kans voor dus daar maak ik wel gebruik van.
hai, hai,

Rustig hier?

Kittycat. Ik weet het niet hoor. Ik denk wel dat flesgevoede ('kunst'voeding) beter slapen dan borstgevoede omdat het zwaarder is. Dit was in mijn kennissenkring met kinderen die v.a. dag 1 de fles kregen in ieder geval wel zo. Björn heeft echter best lang bv gekregen en in de avond en ochtend krijgt hij nog steeds de borst. Het komt hier vooral denk ik doordat hij echt regelmaat heeft ontwikkeld. Dit heb ik een beetje gestuurd.

Maar afgelopen nacht kwam hij ook een keertje extra hoor om 03.00 uur. En tja. Toen twijfelde ik dus of ik wel genoeg borstvoeding had om én in de nacht én in de ochtend te geven. Dit omdat ik per per dag nog maar 2 keer de borst geef. Maar het ging goed. Mijn borsten voelde vanmorgen wel leeg aan maar hij heeft het er 3 uur op vol gehouden. Wel korter dan normaal dus. Om 7.00 borst en om 10.00 uur maar liefst 200 ml gedronken! (190 water en 6m schepjes).

Ik ga morgen weer aan de slag! Hoef er gelukkig pas om 10.00 uur te zijn en breng om 8.30 uur mijn boys naar de opvang. Dinsdag ook en donderdag weer vrij door koningedag. Heb er wel zin in hoor.Ben wel benieuwd of ik veel in de file moet staan. Morgen kan ik denk ik nog wat eerder naar huis en dinsdagavond haalt mijn man de boys.

Ik ben wel blij dat ik de bv overdag heb afgebouwd zodat ik niet meer hoef te kolven.

Hebben jullie al een vakantie geboekt? Wij gaan de laatste 2 weken in een luxe stacaravan aan een meer in Italië. We willen in de late avond/nacht gaan rijden zodat het beter te doen is voor de kids. Het is ca. 1000 km.

zo ff koffie drinken. Björn slaapt alweer een tijdje. Straks moet ie nog ff in bad.

Hij heeft een beetje berg. Daar spuit ik nu wat baby-olie op. Maar veel is er niet aan te doen weet ik uit ervaring.

Hij draait overigens heel erg veel op zijn zij. Ik ben benieuwd wanneer hij om gaat rollen.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Ja, het is idd rustig. Door het mooie weer?

Kitty, ik denk ook hoor, dat het wel te doen is zolang je verlof hebt. Toch ben ik wel blij dat Melle al goed doorslaapt Hoe vaak voed je Elena nu nog 's nachts?

Toevallig is vandaag het touwtje van naveltje gevallen. Er zit nog steeds een klein bobbeltje. Volgens de arts van het ziekenhuis kon het met aanstippen (met Hels vuur of zo) verder behandelt worden. En dat doen ze op CB. Als het zo blijft, is het ook wel goed te doen, ziet er ook goed uit. Ik hoop maar dat ie nu niet weer gaat ontsteken, want hij was wel wat roder dan gewone huid.

Nikiet, ik geloof ook nog steeds in de regelmaat. Naast het feit dat kv idd langzamer verteerd dan bv. Lijkt me fijn dat je op je werk idd niet hoeft te kolven. Spannend om weer te beginnen. Ik bedacht me ineens vandaag dat ik morgen ook weer moet werken. Dat ik gewoon elke maandag weer moet werken... En dinsdag, en woensdag en donderdag... Moet echt wennen aan de gedachte. Vorige week had ik dat nog niet zo, maar dat was ook meer aanwezig dan werken. Deze week weer daadwerkelijk "productie" leveren.

Succes met werken hoor!

Ik ga niet met vakantie.

Melle is maandag van de buik naar de rug gerold. 2x. Hij moest er zelf erg om lachen. Daarna nog niet weer gedaan. Het is net een zeehondje als hij op zn buik ligt, met zn benen de lucht in. En dan doet ie zn hoofd schuin, zodat hij een beetje naar boven kijkt. En toen rolde hij dus zo om. Was grappig.
Ah, dat lijkt dus de goede kant op te gaan met Melle z'n naveltje. Mooi zo. M'n man geeft Elena rond 11/12 uur de fles, dan voed ik haar weer rond 4 uur 's morgens en dan weer rond 8 uur. Klinkt op zich niet zo slecht maar het probleem is dat ze de laatste tijd veel eerder wakker is. Ik probeer haar dan 'zoet' te houden en weer in slaap te krijgen door haar speen in haar mond te doen en haar handen vast te houden. Dat lukt dan wel maar vaak is ze een half uur daarna weer wakker en zo blijf ik dus maar aanmodderen 's nachts. Goed slapen lukt dus alleen tussen ongeveer 10 uur wanneer ik naar bed ga en ongeveer 2 uur 's nachts. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Nikiet, wij gaan de tweede helft van juni ook naar Italie. Ik moet de accommodatie nog boeken maar ik ben van plan om een bungalow te boeken. Heb er wel zin in. Wij gaan vliegen (moet wel vanuit Ierland aangezien we hier op een eiland zitten!).

Elena draait ook nog maar tot op haar zij. Ze vind zitten en staan veel leuker!

Veel succes met jullie werk morgen dames! Gelukkig maar een korte week voor jullie.
Kitty, hoop ook dat Elena snel wat langer zal slapen, dan.

Italie lijkt me een leuk land!

Hebben jullie het nieuws ook gehoord (al een dag of 2) over die varkensgriep? Ik vind dat eng. Nu is het vermoedelijk ook al in Europa. Getver...
Ik ben volgens mij door het oog van de naald gekropen. Zaterdagmiddag kreeg ik ineens een warme, rode plek op mijn borst. Dit had ik al vaker gehad dus ik wist wat ik moest doen, meteen onder de warme douche gaan staan en de plek wegmasseren. Maar dat lukte dus niet. Daarna Linde aangelegd, maar die kreeg hem ook niet weg.

Ik heb haar in de loop van de dag steeds weer aangelegd en 's avonds weer onder de douche, maar de plek bleef. 's nachts kon ik er bijna niet van slapen, en 's ochtends weer onder de douche gegaan. Weer niks. Toen ik daarna Linde aanlegde en daarna de plek ging masseren (AU!) kreeg ik hem eindelijk weg. Nu leg ik Linde wel vaak aan en de plek lijkt minder te worden. Pfieuw! Op een borstontsteking zit ik echt niet te wachten..

Ik kom later terug om op jullie te reageren, ik moet nu voeden. Ciao!
he, shit, net een heel verhaal getypt, en nu ben ik t kwijt.. Grrr.

Nou, ja geen zin om helemaal op nieuw te beginnen.

Strekking van het verhaal: fijn dat het met de meesten goed gaat

Voy, goed dat je er op tijd bij was!

Hier gaat ook alles in d'r mond, maar dat is onderdeel van de 'orale' fase, toch?

Kom binnenkort wel weer even buurten.

Chica gaat vandaag weer wennen, ik hoop echt dat t goed gaat met de fles.. Ik laat t jullie wel weten.

O ja, voor degenen die het niet hadden gezien op hyves, de CB-arts vond dat ik het haar van Chica maar af moest knippen, want zulk haar was toch maar gek bij een baby...
Hier ook Italie plannen maar dan eind Mei al, nog niets geboekt. We willen perse een prive villa met zwembad in de voortuin zodat wij met de babyfoon aan het zwembad kunnen liggen. Iemand nog ideeen?

Voy, ai! Ik had vanmorgen een harde plek die ze gelukkig in poging twee wél weg dronk. Hoest daar?

Marianne, ik hoop dat het gedoe rond de navel nu echt bijna klaar is!

Hoe bevalt het werken nu?

Kitty, Elena is ook een pittig ding hé. Ik herken ZOVEEL in wat je schrijft. Ik hoop dat het snel veel beter gaan en je lekker kan slapen!

Hier is dame ook vaak heel vroeg wakker maar vandaag 09.15! Dan heb ik er wel al 4 voedsessies op zitten maar oh well.

Gister was het drama met slaapjes overdag echt vreselijk 1,5 bezig om haar 45 min te laten slapen. Tsssk. Hoop dat dat een hele korte fase was!

Nikiet wat heeeeeerlijk dat Bjorn zo lekker slaapt!

Ik ga nu even madame voeden en naar bed brengen, tot over 3 uur
Nou dat viel mee, een kleine 10 min en ze sliep. Gelukkig was het dus een korte fase
Hier ook slaapsuccessen: vannacht na half één maar één voeding tot half 8, en nu ligt ze alweer twee uur achter elkaar te slapen. Wat me eigenlijk slecht uitkomt want ik wilde vanmiddag kleren gaan kopen (het is ook nooit goed he?)

Lily, ik hád een bookmark van een mooie Italiaanse privévilla met zwembad, maar die ben ik ergens kwijtgeraakt. Klinkt wel heerlijk!

Wij gaan waarschijnlijk in juni kamperen in de Elzas. In ieder geval ergens waar het niet te koud en niet te warm is, graad of 25 lijkt me prima

Voy, oei, dat is inderdaad op het nippertje. Je moet ook echt steeds alert erop blijven he? Ik vergeet het vaak te controleren, maar ik heb er dan ook nog maar weinig last van gehad.

Kitty, is de relatie met je moeder nu ook beter geworden, sinds Elena geboren is? Fijn dat ze op kunnen passen tijdens de bruiloft, zit je toch wel rustiger lijkt me.

Oh, wacht, Bloemetje wordt wakker, later verder!
Hé bedankt voor je hulp Wen

Hier slaapt ze weer. Overdag slaapt Lola 3 of 4x 45 minuten. Ik zou graag willen dat ze wat langer sliep maar dat zit er echt niet in helaas. Herkenbaar?
Ontzettend herkenbaar! Later meer... pffff het is weer hectisch hier..
gelukkig, alles is goed gegaan op het kdv. Ze heeft 80ml gedronken.. Niet echt veel, maar al stukken beter! Woensdag nog een keertje wennen en dan moet t maar goed zijn!
o, hier ook slaapjes van max een uur. Maar al veel beter dan een paar weken terug! En alle slaapjes in bed! Als ik thuis ben iig.
Herkenbaar dus.

Hier ook in bed, yay! Alleen die laat op de middag gaat in de doek das een dagelijks geniet momentje en mijn keuze, geen moetje omdat ze anders niet slaapt.
Oh Lily....dan wel geen prive villa....maar ik denk echt dat jullie CasaBianca.it top vinden! En daar lukt het echt wel om een appartement te huren en zelf aan het zwembad te zitten terwijl kind slaapt. Lekker aan de prosecco. Of in de buitenbar te zitten lunchen terwijl dochter slaapt. Eind mei is het denk ik heeeeeeerlijk rustig. Oh, zwijmel zwijmel....kzou zelf zo weer gaan. Maar nee, wij gaan burgerlijk doen dit jaar. Decadent doen was vorig jaar

NJB

Sorry voor t inbreken...kzal de overigen ook ff inlichten: dit is de locatie waar wij vorig jaar (met baby van 9 maanden) zijn getrouwd!)
Lily, daar heb je wat aan he? Steekt schrilletjes af tegen NJB!

En hier dus vaak ook een paar slaapjes van precies drie kwartier. Dat is de natuurlijke slaapcyclus van een baby he, die duurt 45 minuten. En Bloemetje houdt zich daar vaak akelig precies aan

Al sliep ze vandaag van elf tot twee uiteindelijk, geen idéé waarom ze nu dan ineens wel lang sliep. Dat werd dus wat later winkelen!

Hier nog alle slaapjes in de reiswieg. Nou probeer ik het ook nooit in bed, dus ik weet niet of ze daar ook zou slapen, maar ik denk het eigenlijk wel. 's Avonds is dat ook geen probleem, en overdag slaapt ze ook vlot in. Maar ik vind dit wel makkelijk zo. Straks op het kdv laten ze de baby's de eerste tijd ook in de reiswieg slapen, dus dat komt mooi uit. Volgende week maandag gaat ze voor de eerste keer! Intakegesprek gehad vrijdag, positief gevoel aan overgehouden. Ze gaan Bloemetje op verzoek voeden, maar ik kan ook live gaan voeden (als ik thuis aan het werk ben). Eens kijken of dat goed gaat. Van de Rapley-methode hadden ze nog niet gehoord, maar daar waren ze erg in geïnteresseerd, het leek ze leuk om te proberen straks. Mooi!

Lucia, wat fijn dat het nu beter ging met de fles. Ga je volgende week weer aan het werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven