Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Hai meiden!

Ohh ik voel me zo lullig maar ik heb gewoon echt geen tijd om dit regelmatig bij te houden! Misschien is er iemand die het schema van me wil overnemen, want ik ben er gewoon niet vaak genoeg meer om het bij te houden.. Wie wil? Of misschien is het handiger om een schema te maken van viva zelf, want zoals ik het heb gedaan is het vrij omslachtig.. dus een nieuw topic openen? Ik wil dan nog wel in het schema staan, maar dat iemand anders het dan maakt..

Hier gaat het goed hoor maar ik heb het gewoon enorm druk met mijn twee meiden en alle andere bezigheden. Ik vond het ook zo raar om ineens weer te komen binnenvallen, maar misschien is dit wel weer een beginnetje?

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat, als ik vanavond tijd heb zal ik het eens bijlezen.

Groeten van V.
Alle reacties Link kopieren
ach lieve Voy, dat maakt toch allemaal niks uit ?

ik ben blij om weer eens wat van je te horen, of dat nou vaak of weinig is.

Ik weet zeker dat de meeste hier er net zo over denken.

Kan me voorstellen dat je het ontzettend druk hebt, ik vind het al druk met 1 kindje, laat staan met 2 of meer.

ik ben niet goed in schema's maar vraag me ook af wat er nog aan bij gehouden moet worden ?

we staan er in en verder hoeven er toch geen wijzigingen meer aangebracht te worden of heb ik het mis ?

laat dat schema lekker staan zo en kom kletsen of je hart luchten of klagen of lezen wanneer je wilt ?

en stop met excuses maken daarvoor of je er lullig over te voelen.

geldt volgens mij voor iedereen die zich er schuldig door voelt soms

ik ben benieuwd hoe het met jou en je meiden gaat.

Gaat het al iets makkelijker ?

ben je al op vakantie geweest ? enz.

Wen, heeft papa nog geen aanspraak gemaakt op dat flesje wijn dan ?

veel mama oefenen dan komt het vast goed !

het klappen vind ze leuk maar ik heb haar nog niet zo ver dat ze het zelf doet.

Lenny Kravitz vind ze in ieder geval wel leuk ben ik achter.:)

geef haar eens ongelijk!
hai, hai,

Ben ik ook weer even. Lukt me helaas niet om vaak te komen. Best druk zo met werk, 2 kids en nu het uitzoeken van een nieuwe auto... Daarnaast veel leuke dingen ook in het weekend e.d... pffffff.... huishouden loopt enorm achter.

Wen. gelukkig is het geen mexicaanse... Maar ik weet het nog zo net niet hoor. In mijn werkomgeving zijn ineens ook heel veel mensen ziek en waarschijnlijk geen mexicaanse... Maar volgens mij is dat niet hard te maken als je er niet op test. Misschien lijkt deze er wel erg op en krijg je de evt. mexicaanse niet? V.d. week zat een collega van me voor me ontzettend te hoesten en hij had koorts en voelde zich erg lamlendig. Zijn vrouw en kind waren ook ziek... diverse collega's dachten: 'wat doe je hier dan?'... hij heeft zich een dag later ook ziek gemeld maar toch... Hij had vooral erge keelklachten en hoestte aan één stuk door. Hij kan best eens de mexicaanse hebben. Nu maar hopen dat hij mij niet heeft aangestoken en andere collega's... Maar omdat ze dus niet testen weet je het niet. Verder nog een collegaatje die zich echt NOOIT, maar dan ook NOOIT ziek meld is ook ziek thuis... Ook zo beroerd dat ze niet het bed uit kan komen. Is denk ik ook mexicaanse. Het schijnt dat je dan echt helemaal niets meer kan een paar dagen. Zo ziek word je er van...

tja..

Wat herkenbaar van dat knarsetanden. Björn heeft in ieder geval al 6 tanden en is volgens mij met meer bezig en knarst ook zo erg. Nu lees ik dat het gelukkig geen kwaad kan?

Verder is hij 75 cm en 9,1 kg. Volgens het cb moest hij naar 2 flessen toe? vind ik wel erg weinig hoor dus hij krijgt er gewoon nog 3. Ook mocht hij naar 2 of 1,5 boterham toe. 1tje in de ochtend bijv. na het fruit om ca. 12.00 uur en eentje of een halve bijv. rond 15.00 uur na zijn middagslaapje..

Kweet niet waar ik de tijd vandaan moet halen hahaha... je moet het hem toch voeren. Daarnaast wil hij eigenlijk alleen smeerworst op brood en ik vraag me af of dat goed is om elke keer te geven?

Hij is vooral lang en zit ook al op z'n knietjes. Het bedje is al naar beneden en de box moet ook spoedig. Zit hij nauwelijks in maar toch. Vanmorgen wist hij op z'n knietjes al de lamp op het kastje erna te bereiken. Hij trok aan het snoer en daar lag de lamp op de grond.

Ook is hij super snel en niets is meer veilig... En hij brabbelt er op los en zwaait en zegt dan dah, dah.. zo leuk.

zou nog wel eens foto's plaatsen.

Golfje. Wat betreft de voeding en moeilijk poepen... kan zowel door bv als kv komen... Geef je al iets anders? Wat erg laxerend werkt is bijvoorbeeld appeldiksap. Kun je heel verdund geven...

Björn krijgt 3 flessen kv en poept juist weer erg veel... de laatste tijd wel minimaal 3 keer per dag.

Als je het niet vertrouwd zou ik even bellen met het cb? Ik heb wel begrepen dat sommige kindjes maar 1 of 2 keer per week poepen. Vooral als ze heel effectief met de bv omgaan..

groetjes, nikiet
Pluk de dag!
quote:nikiet schreef op 25 september 2009 @ 15:00:

Kweet niet waar ik de tijd vandaan moet halen hahaha... je moet het hem toch voeren.

Nou... Brood is nou bij uitstek iets wat je heel makkelijk kunt Rapleyen! Makkelijk om op te pakken, en je gaf het toch al niet vermalen. Hoef je er alleen maar bij te blijven en niet te voeren. Ideetje?

Ik begreep dat smeerworst inderdaad niet zo heel goed is voor die kleintjes, dat zou ik niet iedere dag geven. Lust hij geen brood met alleen boter? Of wat appelstroop? Ik geef eigenlijk altijd boter, appelstroop of jonge kaas, verder niet. Oh nee, ook wel eens fruit, banaan of appel of zo.

Gek hoor, de huisarts zei juist dat de Mexicaanse griep zo mild verloopt dat ze eigenlijk niets meer doen, niet testen, geen virusremmers enz. Mijn (milde) verschijnselen van verkoudheid en koorts waren typisch voor de Mexgriep zeiden ze (maar was het dus niet).

Joh, jullie moeten je niet schuldig voelen! Wees blij dat je een leven hebt náást het forum (hmm, wat zegt dat over mij als vaak-poster...) En volgens mij vindt iedereen het leuk ook als je maar af en toe wat schrijft.

Zucht.. wij moeten het huis ook kind-proof maken. Ze had van de week het kastje ontdekt. Leuk joh, deurtje open-deurtje dicht. Gelukkig heeft ze de inhoud nog niet gezien!
oooh meiden, hier nog zo´n schandalige verzuimster.. of zoals wen zegt iemand met een social life .

heb geeneens tijd meer om bij te lezen, dat deed ik eigenlijk altijd nog wel, maar ben al in geen tijden op viva geweest. ach straks is het weer winter en dan zit ik meer binnen denk ik.

we zijn op vakantie geweest!! was super!! sammetje wordt zooo groot, eigenlijk doet ze lekker mee met jullie kindjes qua snelheid. ze kruipt op handen en knietjes sinds afgelopen woensdag, weegt inmiddels 8800 gram en is 72 centimeter. 6 tanden en ehm staan kan ze ook als ik haar ergens tegenaan zet haha, zelf staan nog niet. ze gaat ook al mee op de fiets, kleine stukjes. ik had ook in mijn hoofd 9 maanden maar op het cb zeiden ze dat het al kon (?). het gaat ook erg goed moet ik zeggen. alleen is ze nu ook voor het eerst een beetje verkouden en niet zo lekker. afgezien van het zogenaamde hersenvliesontsteking gebeuren.

tjee wen, griep dat is niet niets! wel fijn om op de hoogte te zijn wat te doen als je het wel krijgt. ik ben nog best bang geweest dat sammetje er aan onderdoor zou gaan als ze het kreeg, maar dat is dus niet zo. fijn ;-)!

ik ga even een ei bakken voor mijn zoon!
Sam, dachten ze toen aan hersenvliesontsteking toen ze nog zo klein was? Dat had ik even gemist. Was het niet toch?

Fijn dat het goed gaat met jou en Sammetje! Ook al zo'n lekker bezige dame Waar zijn jullie naartoe geweest?

Wij waren vandaag in de dierentuin, en vooral de vissen, zebra's en olifanten vielen in de smaak. Verder vond ze vooral de mensen heel interessant.

Oh, vorige week hadden we een spannend Rapley-weekje: spinazie én rode bietjes. En het plafond is nog steeds wit! Het ging eigenlijk verbazingwekkend goed, geen blijvende vlekken op vloer, tafel of onszelf.

Hoeveel eten jullie kleintjes nu? Bloemetje eet 's ochtends wat fruit (half banaantje, een peer, stuk of 10 druifjes of zoiets), tussen de middag zo'n driekwart boterham en 's avonds wat groente (hoeveelheid wisselt nogal) en een stukje aardappel/beetje rijst/beetje pasta. Wortels, tomaat en zalm zijn hier de grote successen. Bloemkool vind ze geloof ik niet echt veel aan.

Ze leeft dus nog grotendeels op borstvoeding denk ik.
Hey Voy, je hoeft je niet verplicht te voelen om op iedereen te reageren hoor. Ik vind het net als de anderen al leuk als we horen hoe het met jou en je meiden gaat. En inderdaad, die tabel, daar hoeft toch niets meer aan veranderd te worden?

Nog niets wat op papa of mama lijkt bij Elena. Ik moet zeggen dat ik het ook niet ‘oefen’. Ze probeert wel telkens andere geluiden te maken maar ik verwacht dat het echte praten nog wel even op zich laat wachten. Ze hoort ook twee talen dus dat hoofdje zal best wat te verwerken krijgen.

Nikiet, lange jongen is Bjorn. Ik geef Elena ook nog steeds 3 flessen hoor. Ze vind ze veel te lekker.

Wen, Elena krijgt momenteel dus 3 flessen op een dag, 1 snee brood met smeerkaas en een bekertje (erg verlengde) roosvicee. Fruit, hoeveelheid is 2 kleine bananen of 1 grote, halve liga of soepstengel, avondeten is aardappelen, groente en soms vlees of vis en daarna nog een yoghurtje (net zo groot als een Danoontje).

Ik denk dat haar voedingspatroon deze week wel gaat veranderen want vanaf deze week gaat ze naar het KDV en daar krijgt ze als ontbijt pap en warm middageten.

Sam, leuk om ook weer wat van jou te horen en fijn dat de vakantie geslaagd is. Ik schrik ook wel van die hersenvliesontsteking. Hoop dat dat inderdaad loos alarm was.

Elena is afgelopen zaterdag thuis gekomen van haar weekje vakantie in Nederland en gisteren zijn we ook naar de dierentuin geweest. Ik geloof dat ze de aapjes het leukst vond. Die bewogen veel. De zeehonden vielen ook in de smaak. M'n ouders zijn nog hier en die passen momenteel op. Vanmiddag ga ik naar huis om haar voor het eerst een uurtje naar het KDV te brengen. Ik hoop dat het goed gaat!
He meiden, we zijn net na mijn laatste berichtje op vakantie gegaan dus geen tijd gehad om te reageren. De bloeduitslag was twee dagen later binnen. Niets bijzonders uitgekomen maar haar temperatuur blijft 's avonds verhoogd. Circa 37.7 dokter gaf aan dat ik het een keer peer week moet blijven controleren en tja, wat dan? Geen idee eigenlijk, zal volgende week nog maar eens bellen. Ze is nog steeds vrolijk en heeft energie voor tien dus maak me maar niet al te veel zorgen meer. We hebben een heel leuke vakantie gehad in de Ardennen (veel gewandeld) en Yuna deed het hartstikke goed. Slapen, eten, spelen alles perfect. Zit te wachten op weer een moeilijkere periode ;).

Wen: jemig was wel even schrikken maar toch geen Mexicaanse. Hadden ze je vrienden getest ivm de baby? Want ze testen nu toch officieel niet meer? Voel je je al weer wat beter? Oef, Yuna is een veelvraat: ze krijgt nog twee volle flessen (ochtend + avond) en daarnaast 2x fruit + 2 hele boterhammen! Soms nog een rijstwafeltje tussendoor. Oh ja, en bij de boterhammen ca. 150 cc water met een klein beetje op volg melk. Dit wil ik langzaam gaan afbouwen. 's Avonds eet ze zeker meer dan 100 gram groente + rijst/pasta/aardappel. Hier ook spruitjes geprobeerd en ook die vond ze lekker ;) En ook bloemkool geen succes. Courgette vind ze heerlijk! Wij geven nog geen vlees/vis. Van de week ei geprobeerd en dat vond ze echt vies. Ze ging zelfs kokhalzen. Nog nooit eerder gezien, ze eet echt alles. Maar eh, hoe hou jij het schoon??? Ook de kleertjes worden vies en sommige dingen krijg ik echt niet meer schoon. Vooral rijstwafel prut krijg ik niet uit de kleertjes. Iemand tips?? Was 'maar' op 40 graden, toch maar heter wassen??

Golfje; hoop bij jou de uitslag ook goed?? Leuke foto's op hyves!

Kitty; ik vind het knap van je hoor dat je haar al zo vaak laat logeren. Zou het best moeilijk vinden. En hoe is het op het KDV gegaan?

Voy; ook ik vind het leuk om te lezen. Heb vaak aan je gedacht. Laat je nog een berichtje achter met hoe het gaat??

Lucia; hier ook 32 uur werken en vriend een dag minder. Gaat Chica dan ook 2 dagen naar het KDV?

Hip; wat klink je toch als een relaxte moeder. Leuke foto's ook op hyves. Gaat het met Dieke goed op het KDV? En hoe gaat het met je baan?
Hey Chili, fijn dat er geen gekke dingen uit de test kwamen. Wel gek dat Yuna nog steeds verhoging heeft, maar als er verder niets aan de hand is zal het wel goed zijn toch?

Lekker joh, even op vakantie.

Vrienden waren inderdaad getest ivm baby, hun dochtertje is een paar weken oud.

Wij geven ook niet echt vlees of vis, alleen als wij zalm eten krijgt ze een paar kleine stukjes. En die zijn in geen tijd verdwenen, ze vindt het heerlijk!

Oh, de kleertjes blijven hier perfect schoon. Met dank aan de Silly Billyz slabben!

Kitty, spannend hoor, morgen de eerste keer KDV. Is toch anders dan bij je ouders of de buurvrouw. Succes alvast!
Ha Wen, ik hoop het niet. Ga volgende week ofzo nog maar eens bellen. Al voel ik me al wel een zeur.

Gaan binnenkort ook maar eens vis proberen. Ei vond ze dus niks. Zo'n slabber is wel een goed idee scheelt al de helft. Heb er nu een zonder mouwen. Maar Yuna spuugt nog zoveel en kruipt er dan doorheen. Dat maakt de ergste vlekken. Vooral dus spuug met rijstwafel is een crime.

Voel je je al wat beter? De tand van Bloem al helemaal door? Is zij ziek geworden door jou of gaat het goed?
Oh ja, Yuna wil overal mee spelen behalve met haar eigen speelgoed. Dus de tv, afstandsbedieningen, mobieltjes, deuren etc. Waar spelen jullie kleintjes nu mee? Ga ik binnenkort maar eens nieuw speelgoed halen, misschien helpt dat ;)
Kartonnen doosje, foldertje (ik kon nog net een stuk papier uit haar mond verwijderen), plastic zak, snoertjes...

Het kartonnen doosje is hier echt een hit, het is een soort vierkant dekseltje en ze bekijkt het van alle kanten. Nadeel van dit soort 'speelgoed' is wel dat ik haar constant in de gaten moet houden.

Verder speelt ze met van die stapelbekers, een badboekje, Elmo-pop, en ik heb van die stoffen blokken/driehoeken. Oh, en een kleine bal.

Bloemetje spuugt ook nog af en toe, ik vraag me af hoe lang dat nog duurt. Ze doet het vooral als ik haar laat drinken terwijl ze er eigenlijk zelf nog niet om vraagt (maar je moet wel eens ergens naartoe). Die slabbetjes zijn geweldig, waterdicht, sluiten goed aan om de nek (Snuggle fit ofzo) en lekker groot.

Iedereen hier is weer beter en de tand is goed zichtbaar!

Je bent zeker geen zeur als je nog een keer belt, beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig, toch?
Hey Chili, goed om te lezen dat alles goed gaat met Yuna ondanks haar verhoging elke avond. Ook heerlijk dat de vakantie goed verlopen is. Wij gebruiken ook zo'n soort slabben als Wen, met van die mouwen, dat scheelt een hoop was!

Elena, speelt ook graag met 'niet' speelgoed. Afstandsbediening en (mobiele) telefoons zijn favoriet! Met een bal speelt ze trouwens ook graag en nu hebben we van m'n schoonzusje zo'n loopauto geleend en die staat bovenaan op de lijst van vermaak. Ze crost het hele huis door en vind het geweldig! Elena is de spuugfase trouwens al heel lang voorbij .

Gelukkig jij ook weer beter Wen.

Jullie kunnen allemaal wel bewondering voor mij hebben meiden, omdat ik Elena zonder mij in Nederland achterlaat maar sinds maandag heb ik veel meer bewondering voor jullie. Omdat jullie je babies al op zo'n jonge leeftijd op een KDV konden achterlaten. Ik heb dat uurtje KDV afgelopen maandag als 10 keer moeilijker ervaren dan Elena 2 weken alleen uit logeren te sturen! De reden is dat Elena tijdens haar logeerpartijen in NL nooit overstuur geweest is, ook niet toen de buurvrouw hele dagen voor haar zorgde en ook niet toen we pas geleden een babysitter twee avonden in een hotel voor haar geregeld hadden. Maar toen ik haar maandag op het KDV ging ophalen was ze ontroostbaar. M'n hart brak.... Ik heb haar nog nooit zo verdrietig gezien. Aangezien ik deze week geen vrij kon krijgen op m'n werk ivm ziekte en vakantie van collega's moest ik haar bij m'n ouders achterlaten (die toen nog hier waren) en ben ik met een groot schuldgevoel naar m'n werk gegaan en heb de rest van de middag besteedt aan een vrije dag regelen. Er was geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om haar nog een keer zo achter te laten ook al zou het m'n ontslag kosten! Gelukkig heb ik erg lieve collega's en werk ik voor flexibele managers dus gisteren ben ik de hele dag thuis gebleven en heb haar tussen haar slaapjes door 2 uurtjes naar het KDV gebracht en dat ging gelukkig beter. Ze keek boos toen ik haar ophaalde maar ze huilde niet. Vanmorgen ben ik ook nog een paar uur thuis gebleven en heb haar toen naar het KDV gebracht om vervolgens weer te gaan werken. M'n man heeft haar 3 uur later opgehaald en blijkbaar had ze er goed geslapen en gegeten en niet gehuild dus ze lijkt te wennen. Toch schrok ik maandag ook wel een beetje van alle drukte en lawaai toen ik zelf een poosje met haar in de 'baby room' mocht verblijven. Ik kan me voorstellen dat het voor haar dan helemaal een hele omslag is aangezien ze tot nu toe constant in een huiselijke omgeving geweest is en erg veel aandacht gewend is. Maar goed, het lijkt erop dat we het ergste gehad hebben en ik ga er vanuit dat het nu alleen nog maar beter gaat.
Och Kitty... kan me nu heel goed voorstellen hoe jij je hebt moeten voelen. En ja, je schrijft het zelf al, lekker cliche maar voor haar went het en ook voor jou. Fijn dat je alles goed hebt kunnen regelen op je werk. Is er al vooruitzicht op parttime?

Wen; fijn dat alles weer goed gaat bij jullie. Hier nog steeds geen tandjes. Is Yuna de laatste inmiddels. We hadden trouwens een Beco gekocht voor de vakantie. Wat een heerlijk draagzak voor het wandelen. Heb een foto op hyves gezet.

Ik moet toegeven dat ik vanavond ook weer moest janken toen ik na een eerste dag werken en dus een eerste dag KDV haar weer zag... (en zij ook trouwens. Emoties of moe??) Ze moest vanochtend ook voor het eerst huilen toen ik haar weg bracht dus slik slik een lange dag ook voor mij. Nu heb ik maar een uurtje van haar kunnen genieten want ze was moe. Dus ook hier weer even wennen na een super leuke vakantie samen!
Hi, even een zwaai vanaf de zijlijn. Chica is ziek en is errug hangerig en heeft flink koorts, zielig! En ik moet ook nog werken tussen door, pff..

Ik lees snel weer bij!
Moeilijk soms he Lucia, om zorg voor kind en werk te combineren. Ik voel met je mee. Sterkte en beterschap voor Chica!

Mooie foto's op Hyves Chili. En ja, had daar nog niet aan gedacht. Het KDV na vakanties.... Moet inderdaad ook niet makkelijk zijn. Ze hebben me daar al gewaarschuwd dat maandagen vaak moeilijke dagen zijn.

Enne... van dat niet meer spugen had ik te snel opgemerkt. Gisteren toen ze thuis kwam van het KDV spuugde ze ineens weer en vanmorgen na haar fles ook een beetje. Vreemd. Ze waren bij het KDV trouwens wel onder de indruk van haar eetlust .
Het schijnt ook een moeilijke leeftijd te zijn om te wennen op het KDV. Maar wat zielig dat ze zo moest huilen

Hier gaat het spugen wel in fases hoor, niet dat ze altijd spuugt.

Verder heb ik er niet meer moeite mee om haar weg te brengen na een vakantie / twee weken thuis vanwege ziekte (zoals afgelopen tijd) dan anders. Ze heeft het er leuk en huilt niet. Er knaagt wel altijd een gevoel ergens in mijn hoofd dat ik haar niet weg zou moeten brengen, maar goed, dat zullen veel moeders wel hebben (en als je wilt werken is dit de consequentie...)

Chili, fijn dat de Beco zo goed bevalt! De laatste dagen vraag ik me af of ik er niet ook een had moeten kopen. Ik heb een Manduca naast mijn doeken, en die heeft geen tussenstukje voor het rugdragen. Laat ik nou veel moeite hebben met haar op mijn rug krijgen in de Manduca (in een doek is het geen probleem, slinger ik haar zo op mijn rug). Vriend heeft er geen enkel probleem mee, en het lijkt anderen ook geen moeite te kosten, maar mij lukt het niet. Dus ik denk nog even over evt een Beco kopen ipv deze (hoe fijn ik hem ook vind verder)

Lucia, wat sneu dat Chica ziek is. Het is wel ziekentijd voor baby's he?

We hebben hier trouwens het tweede tandje! Waarmee meteen de afgelopen lastige nachten weer verklaard zijn. Hij lijkt alleen een beetje scheef te staan. Maar even afwachten.
We zijn gisteren nog even bij de huisarts geweest, die wilde dat we gezien de symptomen even langskwamen. En ze heeft oorontsteking.. Zo sneu! Ze heeft echt veel pijn en 40 graden koorts.. Gelukkig heeft ze vannacht redelijk geslapen. We moeten haar elke 8 uur een paracetamol geven en zoutoplossing in haar neusje doen. Meer kan helaas niet..
Oh wat zielig Lucia! Ik las toevallig gisteren ergens dat de kans op oorontstekingen vanaf 9 maanden ongeveer toeneemt. Lijkt me verschrikkelijk. Heel veel sterkte en beterschap.
Ach gatsie Lucia ook al ooronsteking! Heb je een kuur gekregen? Yuna heeft het al 2x gehad en gelukkig sloeg de ab snel aan waardoor de pijn snel minder wordt. Hopelijk ook bij Chica! Veder is er inderdaad niet veel aan te doen. Sterkte hoor. Ben je nu thuis van je werk? Veel regelen dan ineens he?!

Kitty;hihihi hier ook een vreetzakje hoor. Zeiden ze ook al op het KDV. Sommige kinderen lusten niks en Yuna alles. Wel fijn toch? Hoeveel dagen gaat Elena nu naar het KDV? Gaat het al iets beter?

Wen; nog een tand! Wat gaat het ineens snel. Grappig joh. Alleen wel zielig dat ze er toch wel last van lijkt te hebben. Die tijd krijgen wij dus nog ;). Wij vonden hem beiden erg fijn. Ik droeg haar vooral op mijn buik (=gezellig ;)) en mijn vriend droeg haar juist op zijn rug. Het is weer even een dure aankoop maar wel erg fijn. Wellicht kan je de andere nog op mp verkopen?
Ben ik ook weer eens. gelukkig nooit last gehad met wegbrengen. Ook niet al ik weer eens een krijsend kind achterliet. Ik weet dat ze het er super fijn hebben, ik wil werken (of tijdens zs-verlof, lekker in mn eentje op de bang hangen terwilj zoon naar creche ging) Ik ben echt een betere moeder als ik niet 24/7 bij mijn kids ben, hoe leuk ik ze ook vind. Kate gaat nu ook naar een gastmoeder, en ik zie dat ze het daar ook leuk heeft, maar ik blijf een beter gevoel houden bij de creche(niets ten nadele van de gastouder, want ik heb ook bij haar een goed gevoel) Hier trouwens twee ondertandjes op komst! Ze heeft ook een week doorgeslapen (na haar eerste weekendje logeren bij opa en oma) maar helaas was het vanacht weer raak met de nachtvoeding. Trouwens, iemand al weer zwanger hier? Ik moet er nu echt niet aan denken, maar toen zoon 8 maanden was, was ik alweer 2 maanden zwanger. Wellicht ooit nog een derde, maar echt, men, we hebben het hier in huis hardstikke druk, dus voorlopig echt niet.

Nu weer verder met mn IKEa kastje in elkaar zetten.

GRoet, NJB
Wen, het gaat goed met de tandenaanwinst zie ik. Hier staat de score nog op 4.

Chili, wel fijn inderdaad dat ze alles lust en zo goed eet maar het probleem is wel dat ik nu te grote kleren moet kopen. Te groot voor haar lengte dus want anders past haar buik er niet in!

De crecheleidsters maken zich daar niet druk om. Vanmiddag werd me weer op het hart gedrukt hoe heerlijk ze het vonden dat ze een kind te eten konden geven dat alles at. Blijkbaar komt dat toch niet zo heel vaak voor. Afgezien van 'drama-maandag' heeft ze het de rest van de week trouwens uitstekend gedaan op de creche. Er werd me vanmorgen zelfs toevertrouwt dat ze het gemakkelijkst is van alle 8 babies die er momenteel zijn (allemaal leeftijd 6-9 maanden). Ze heeft niet een keer gehuild en slaapt goed. Ze vind de ballenbak geweldig en vanmiddag lieten ze foto's zien die tijdens een van de activiteiten gemaakt waren en daar was ze met een grote lach op haar gezicht te zien. Momenteel gaat ze 5 halve dagen en haal ik haar tussen de middag op om haar naar de buurvrouw te brengen. Nu moet de buurvrouw echter gaan verhuizen (zij huurt haar appartement particulier en de eigenaar heeft het te koop gezet) dus heb ik een full time creche plaats aangevraagd. Het kan echter nog wel even duren voordat deze vrij komt.

NJB, fijn voor jou dat je er geen moeite mee hebt om je kinderen huilend achter te laten. Enne, nee, ben niet zwanger zover ik weet. We willen er binnenkort wel aan gaan werken....

Prettig weekend allemaal.
He hallo, ben ik weer eens. OOk hier hartstikke druk, dus geen tijd gehad om te reageren. Nog een weekje op vakantie geweest naar zuid-Spanje; heerlijk in de zon gezeten.

Kitty; wat fijn dat het de rest van de week beter ging! Het lijkt me vreselijk als je je kleine zo hard huilend daar achter moet laten. Ben blij dat papa hen altijd wegbrengt. Niet dat ze nu nog huilen hoor, maar het is weleens voorgekomen.

Wat een tanden hier allemaal! Lize is de oudste van allemaal, maar heeft nog een helemaal tandeloos bekkie! al bijna 10 maanden en nog niks. Ik vind het wel schattig hoor. Komt vanzelf. Ze heeft het te druk met andere taken denk ik; staan in de box, oefenen met kruipen (ze tijgert heel snel, dus ziet het nut van kruipen niet zo denk ik). Ze roept nu als ze 's ochtends wakker wordt in bed echt 'mama, mama'. Heel lief.

En als we gaan zingen gaat ze echt meehummen en klappen. Met een grote grijns. Vindt ze hel leuk! Als ik klap eens in de handjes zing, begint ze ok direct te klappen. Wat kunnen ze toch al veel he?

Lucia, Oorontsteking, dat is zooo zielig. En je kunt zo weinig. Hopelijk gaat het snel beter.

Chili, wat vreemd, die temperatuur ;s avonds. Gaat dat al beter?

Wie geeft er eigenlijk nog BV? Ik ben sinds afgelopen week begonnen met afbouwen van het kolven op het werk. Best met pijn in het hart, al vind ik de vrijheid die ik terugkrijg ook heerlijk! Ik wil wel nog 's avonds en 's ochtends blijven voeden. Hoef ik het nog niet helemaal op te geven. En vooral 's ochtends vind Lize het nog heerlijk. Ik heb weer zo genoten van de voedingen geven en het knuffelen wat er voor ons bijhoort. Echt heerlijk. Ik weet dat het de laatste keer zal zijn voor mij (tenminste; ik denk niet dat er nog een derde gaat komen), dus ik voel me ook een beetje verdrietig soms dat het straks klaar is. Stom he? Maar het was (en is!) ook zo speciaal...

Ik kan even niet op iedereen reageren; weet niet meer alles (geheugen is nog steeds een zeef *schaam*)
Ook hier nog bv! Ik geef nog s ochtends en savonds. Overdag ben ik een paar weken geleden mee gestopt. Kate drinkt nog steeds heel erg slecht uit de fles. Door te stoppen overdag, ook als ik niet hoef te werken, hoop ik dat ze doorkrijgt dat er gewoon echt geen borst meer is voor dr. Dat ze wel MOET drinken uit de fles. sochtends en savonds bv geven is me te makkelijk, te intiem om te stoppen en eerlijk gezegd durf ik het ook nog niet. Ik ben bang dat ze dan helemaal te weinig vocht binnen gaat krijgen. Haar groeicurve loopt ook al iets af ;-(

Oh, wij twijfelen weleens over een derde...en als ik dan idd denk dat nu de laatste keer bv is......(komt er zeker nog een derde hahahah)

Hoeveel slapen jullie kindjes overdag nog? Ik merk dat Kate richting 1 slaapje gaat, onze zoon deed dat ook al zo jong.

Groetjes, NJB
Hola!

Hier alles weer iets beter. Chica voelt zich wat beter en zit nu lekker te spelen met d'r stapelbekers (dé hit momenteel). Vooral heel hard gillen in zo'n beker vindt ze erg grappig, haha. En ermee op de grond meppen of twee bekers tegen elkaar meppen is ook leuk. Mogelijkheden te over!

Ik geef ook nog bv, 's ochtends en 's avonds (soms wel 2-3..) Gaat prima zo!

Kitty, kan me voorstellen dat je lastig is om haar naar het kdv te brengen opeens. Fijn dat de rest van de week goed ging! Hier was ook de eerste dag een drama (wilde niet drinken), maar daarna ging het perfect en ze gaat er met veel plezier heel. Gaat al gillen (van blijdschap) als ze de leidsters ziet, hihi.

Kitty, spannend zeg, alweer bijna voor een tweede!

Wij denken erover om in februari ofzo weer voor een tweede te gaan..

Chica slaapt nog 3 keer op een dag! Vaak om rond 8.30 een uurtje, tussen de middag 1,5-2 uur en aan het eind van de middag een klein uurtje. Veel he! Ik vind het wel prima eigenlijk, laat het lekker zo!

Helena, leuk om weer van je te horen!

Wen, wat ik nu doe met de Beco is dat ik haar er eerst in zet op de bank ofzo en 'm dan als een rugzak omdoe, echt superhandig.

Beetje rare volgorde van reageren, sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven