Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
hier slapen de kinderen ook slecht door het warme weer. Uk heeft twee dagen overdag maar een half uurtje geslapen. Hij was helemaal kapot en kon daardoor s avonds helemaal de slaap niet te pakken krijgen, met als gevolg, krijsen. Tja en met dit weer krijg je het daar helemaal warm van. Uiteindelijk is hij met een natte doek op zijn hoofd gaan slapen. Gisteren bij het naar bed gaan had hij die lap ook weer gepakt en papa netjes naar de kraan gebracht. Slimmerik. Gelukkig is het hier flink afgekoeld, dus vanmorgen sliep hij lekker lang. Nou ja, tot 7.30.

Wat een tijden Wen! Oudste was hier ook tot na de wedstrijd wakker, maar de volgende ochtend stipt om 6.45 weer op. Uitslapen doen onze mannen niet aan.

Kitty, lukt het allemaal met nieuwe baan, verhuizen enz! Kan me goed voorstellen dat het voor Elena fijner is nu even bij opa en oma te zijn.De verhuizing was voor onze jongens behoorlijk onrustig!

lucia: wat lief dat ze al echt zingt enz! Ik wacht hier nog steeds met smart op enige woordjes, maar dat lijkt er niet echt van te komen. Hij begrijpt wel alles, maar zelf praten ho maar. Al zijn energie gaat in zijn fysieke ontwikkeling. HIj heeft nu ontdekt dat hij kan springen, met zijn voetjes van de vloer! Dat kan oudste pas een half jaar, klein aapje!!!

Het spelen met de pop herken ik ook niet zo. De enige pop in dit mannen huishouden moet beschermd worden, want ogen prikken is erg favoriet en aan een been kan zo n pop ook vliegen. Uk is wel een echt jongen wat spelen betreft. hij speelt echt met autootjes incl. bromgeluid, bouwt met blokken, loopt de hele dag te voetballen en klimmen. Oudste was en is veel minder uitgesproken jongens achtig, die is meer van de boekjes lezen, mini loco, knutselen enz.

Gisteren werd ik ook weer aangesproken door wildvreemden in de supermarkt: oeh mevrouw, aan dat jongetje voor in de kar zult u uw handen wel vol hebben. Hahaha, de ondeugd spat er van af! zo stampen in de plas als bloem zou hem zeker wel bevallen!! heb je er foto s van? wel heerlijk he, dat die kleintjes zo intens gelukkig kunnen spelen met modder en water. Allebei de jongens vinden het heerlijk en kunnen aan de waterkant echt uren met zand spelen. Dus dat biedt goede vooruitzichten voor de vakantie.

Wen welke dragers zijn nog geschikt voor kindjes maat uk? En zijn deze in Nl ook te huur? Ik heb nl bedacht dat het op vakantie misschien handig is, voor die momenten dat we wat verder willen wandelen en de oudste dat niet zelf kan en dus in de buggy wil. Twee buggies meenemen vind ik te veel rompslomp. Echter een nieuwe kopen vind ik te duur, omdat er waarschijnlijk geen kleintje meer komt hier.
Golfje, nee geen foto's, daar dacht ik pas aan toen we al onder de douche stonden. Douchen is hier trouwens het favoriete tijdverdrijf, samen met in bad zitten

Wat grappig dat Uk aan het springen is en zo lekker jongensachtig aan het spelen is. Ze spelen ook wel veel samen toch? Voor zover dat kan?

Ze onthouden dat soort dingen snel he, met zo'n lap gaan slapen en dan de volgende dag alvast papa naar de kraan brengen, haha.

De woordjes gaan hier momenteel supersnel, elke dag komen er wel een paar bij. Pakken, koken (wat ze zelf ook doet op haar minifornuisje ), tafel. En bal. Dat zorgde gisteren voor verwarring: ze zei 'bal' aan tafel. Wij zoeken waar de bal ligt, om hem aan te wijzen. Nergens te vinden. Zegt ze iets anders dan? Van alles geprobeerd, en haar frustratie werd groter en groter. Ineens begreep ik het: ze wilde nog een klein gehaktballetje

Het gebaar voor 'meer' is hier ook bijzonder goed geland ineens, dat wordt véél gebruikt (vooral bij gedroogde mango).

Golfje voor kindjes ouder dan een jaar zijn vooral de Boba baby carrier, de Manduca en de Patapum peuter heel geschikt. Maar die zijn niet te huur hier. De Bondolino is wel te huur (bij de Doekenbieb van Babijbij.nl), die kun je ook nog prima gebruiken als Uk niet heel groot is (en voor je oudste misschien zelfs ook nog wel).

Wanneer ga je op vakantie? Als het uitkomt mag je mijn Manduca ook wel lenen.
Wat zijn ze leuk nu he...

Chica probeert ook te springen, maar komt niet van de grond, haha. Ze verplaatst zich nu alleen nog maar rennend, lekker handig met dit weer..

Hier komt er ook wel elke dag een woordje bij. Vanochtend zei ze 'boem', al wijzend naar de bloemen.

Maar niet alle woordjes horen we ook dagelijks terug. Sommige zegt ze een keertje en daarna niet meer! Waarschijnlijk slaat ze ze wel op in haar hoofd.

Favoriet is ook 'maken' Dat komt ze zeggen als ik iets voor haar open moet maken.

Chica slaapt ook niet best .Inslapen gaat nog wel, om een uur of 8 is ze wel in slaap. Ze slaapt sinds kort nog maar 1 keer per dag, dus ze is 's avonds wel moe. Maar 's avonds en 's nachts wordt ze dan wakker van de warmte en kan niet meer lekker in slaap komen.. We vermoeiend hoor.. 's Ochtends is ze rond een uur of 7, half 8 wakker.

Vanmiddag heb ik een gesprekje op het kdv. Ze vullen met 1,5 een observatieformulier in over de ontwikkeling van elk kind, en dat bespreken ze dan met de ouders. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben!
O ja, wen, wou ik nog aan je vragen, welke drager/doek raad je aan voor een pasgeborene? Voor iets oudere kindjes heb ik natuurlijk de Beco en die bevalt prima. Maar ik begreep dat die voor de eerste maanden niet zo geschikt is.

Wat kan ik dan het beste nemen, denk je? Is een rekbare doek dan iets? Op het moment dat die te zwaar wordt, kan baby2 (ja, t mag nu wel bekend worden op t forum ) wel in de Beco. Of is wat anders beter?
Draagdoek is ideaal. Een rekbare doek kan heel goed voor de eerste maanden, in de winter maakt het niet zoveel uit dat ze zo warm zijn en het vormt wel heel mooi om zo'n klein frummeltje heen. Maar een geweven doek is ook heel fijn, en die zou je later ook nog kunnen gebruiken als het bevalt. Als je er zelf niet eentje aan wilt schaffen mag je ook wel een doek van mij lenen.

Wat ook heel fijn is: de Bondolino. Die kan en mag vanaf de geboorte, en kun je nog vrij lang gebruiken. Dan kunnen jullie op wandelingen allebei een kind dragen bijvoorbeeld.
leuk lucia, zo n gesprekje. wij zijn ook binnekort aan de beurt. Ik vind het erg leuk om te horen hoe ze daar zijn, sommige dingen zo herkenbaar, andere zo verrassend.

Lief hoor wen, dat je aanbiedt om het te lenen, maar ik ben bang dat er dan iets mee gebeurd, vind ik geen fijn idee. Ik heb een site gevonden waar ook de manduca verhuurd wordt, engeltje-bengeltje of zoiets. Ken je die site toevallig?

Is het wel echt goed te doen met 10 kg kind erin als niet geoefende drager. Ik twijfel ook echt of uk er in zal willen, de wagen is ook niet zo favoriet, maar op papa s rug kan hij natuurlijk wel kijken. Hoe vond Elena het om er op vakantie in te zitten? Zij is ook vrij beweeglijk toch?
Met 10 kilo zou geen probleem moeten zijn, ook als niet-geoefende drager. Bloems opa heeft reuma, is bijna 70, maar heeft op vakantie toch 2 uur met haar gedragen

Ik ken die site niet, hij zit in België toch?
Bedankt voor de info Wen! Misschien is zo'n geweven doek dan ook wel prettig. Wat is een goed, maar niet zo duur merk? Ik heb wel doeken gezien van ruim 100 euro, dat vind ik toch wel veel..

Ik zat er aan te denken om voor Chica de Boba te kopen, zodat baby2 dan later in de beco kan. Dat doe ik liever dan de Bondolino ook nog kopen.

Lief aanbod van je om een doek van jou te lenen, maar ik koop er zelf eentje. Dan kan ik 'm zo lang gebruiken als ik wil.
Golfje; Yuna is ook heel beweeglijk maar vind het altijd leuk in de drager (beco, maar die begint nu wel krap te worden, ook niet gek met haar11,3 kilo ;)). Ze wil er soms niet in omdat ze alles zellufff wil doen maar als ze eenmaal zit vindt ze het heerlijk. Ze slaapt er zelfs nog in.

Leuk Wen, je hebt ons allemaal aan het dragen. Voor een tweede baby schaffen we allemaal een doek aan ;) Want ik schreef het al eerder, mocht er hier een tweede komen dan koop ik ook een doek. Dus zal de tip voor Lucia onthouden.

Hier is het ook heerlijk afgekoeld maar nog wel lekker zonnig. Dus zijn al wezen fietsen, naar de glijbaan geweest en net heeft ze nog even in de zandbak gespeeld. Die hebben we sinds zaterdag en ze is er super blij mee! Ik iets minder want overal ligt zand....

golfje en Lucia. wat leuk dat jullie gesprekjes hebben. Hoop dat ze het hier ook gaan doen!

Van het onweer keek ze niet op of om. Maar spelen in de modderige zandbak vond ze wel erg leuk natuurlijk. Dus zij kon ook met romper en al het bad in.

De woordjes gaan hier ook nog niet zo snel. Heel langzaam komen er nieuwe woordjes bij. Ja, het blijft erg leuk deze leeftijd.
Wen, pfff slapen tot kwart over 12. Dat hebben wij nog nooit meegemaakt! Ook niet toen ze op vakantie een paar keer pas tegen middernacht in bed lag. De volgende ochtend is ze dan op z’n laatst om 8 uur wakker. Ze haalt het hooguit overdag in.

Hier in Ierland geen onweer maar volgens m’n ouders vond Elena het fantastisch. Ze wilde naar buiten toe! Haha, spelen met modder en vies worden is heel herkenbaar. Doet Elena ook het liefst. M’n moeder doet haar bijna dagelijks twee keer in bad!

Golfje, lijkt me toch wel een heerlijk ventje die Uk van jou, ook al zal voor hem zorgen wel heel vermoeiend zijn. Grappig, dat de verschillende geslachten al zo jong tot uiting komen. Al is modder en water dus favoriet bij alle kleintjes!

Elena wilde meestal wel in de Manduca maar dan wel voor hooguit een uur. Net als in de buggy eigenlijk. Op zich vond ik haar dragen goed te doen en zij is toch al ruim 13 kg maar na een uur vond ik het wel vermoeiend worden dus het kwam goed uit dat zij er dan ook genoeg van had!

Chili, wij zitten er ook aan te denken om een zandbak voor Elena aan te schaffen maar ik heb dus niet net als m’n moeder tijd om haar twee keer per dag in bad te doen! Ik denk er dus nog even over.

Bloem’s woordjes vermenigvuldigen echt in een razend tempo als ik dat lees Wen. Volgens m’n moeder praat Elena momenteel aan een stuk door al is het wel veel babbelen. Ze zegt voortaan haar eigen naam (Ella ipv Elle-na) en ze wil voortaan zelf bepalen welke schoenen ze aankrijgt!

Het gebaar voor ‘meer’ heeft Elena zichzelf aangeleerd. Dat weet ze al heel lang heel duidelijk te maken .

Het ergste van de verhuizing is inmiddels achter de rug ook al moeten er nog veel dozen uitgepakt worden. Een heel gedoe allemaal maar het is het allemaal wel waard want we genieten van de ruimte en de rust die we nu hebben.

Op m’n werk gaat het wel goed. Het is wel een stuk drukker dan ik gewend ben maar als ik een keer niet blij ben met iets denk ik: och, nog maar 7 maanden...... .
Haha, en het is uiteindelijk allemaal de schuld van Lily_lamb, die heeft mij aan het dragen gekregen.

Lucia, echt goede merken draagdoeken zijn Hoppediz (in dikkere en zomeruitvoering, ik heb de (superzachte) zomeruitvoering Das Leichte) voor 50-55 euro, de dunne kost een tientje meer. Didymos, maar die zijn wel rond de 100 euro. Girasol kost rond de 70, Storchenwiege ook zoiets.

Kittycat, poeh, zegt ze haar eigen naam al! Ik las net vanochtend een stukje over dat dat meestal rond de twee gebeurt, als ik het goed onthouden heb. Vlotte dame, die Elena!

Zet je wat foto's van je nieuwe huis op de hyve, als je (ooit, haha) eens tijd hebt? Ik ben wel benieuwd.
Wederom bedankt wen! rond de 50/60 euro lijkt me prima! Ik ga eens kijken voor een Hoppediz.
Wat grappig Wen. 'spreek' je haar nog wel eens? Ben wel benieuwd hoe het met haar is. En met haar zwangerschap.

Kitty; inderdaad een snelle meid Elena. En fijn dat je nieuwe functie je bevalt. Kan je naar zeven maanden weer terug naar je oude functie? Oh en hier gaat Yuna ook wel eens twee keer per dag in bad. Omdat ik geen zin heb om telkens het huis te zuigen na een bezoekje aan de zandbak ;).

Lucia; hoe was het gesprekje op het kdv?

Yuna gaat nog steeds rond 8 uur slapen, heerlijk! Ben weer een beetje bij met de was etc. Helaas wel vier dagen werken deze week ;(.
Ik kom haar wel eens tegen op het dragen en voeden-forum. Niet heel vaak, volgens mij heeft ze het hartstikke druk met werken en achter Lola aanrennen

Oh ja, Golfje, mocht je geen site vinden om de Manduca te huren, mijn aanbod blijft staan voor als je je mocht bedenken. Zoveel kan er niet gebeuren met een Manduca (tenzij je met een schaar aan de slag gaat ). Maar anders is het ook prima natuurlijk!
Dat wist ik niet dat kinderen hun naam meestal rond hun tweede jaar gaan zeggen. Maar Wen, jij hebt het Bloem ook wel extra moeilijk gemaakt he, met zo'n lange naam .

Inderdaad, mocht ik nog een keer tijd overhebben dan zal ik wel 'ns foto's van het huis op Hyves zetten. Alhoewel, zo bijzonder is het nou ook weer niet. Het is alleen een groot verschil met waar we eerst woonden.

Chili, haha, over 7 maanden kan ik weer terug naar m'n oude functie van full time baby verzorgen (hoop ik met zwangerschapsverlof te gaan) voor minstens 6 maanden.

M'n man is inmiddels in Nederland aangekomen om Elena op te halen. Ik ben wel jaloers dat hij daar nu is, ik zou graag zelf gegaan zijn. Morgen zie ik haar weer. Gelukkig, want ik mis haar nu ontzettend veel!

Verder ben ik weer tante geworden. M'n schoonzus heeft vanmiddag weer een jongen gekregen (ze heeft al een zoon, James). Deze baby gaat waarschijnlijk William heten. Echte Engelse namen dus!

Van harte met je tanteschap Kittycat! Fijn dat je Elena morgen weer ziet (en ik snap zó goed dat je zelf graag gegaan was).

Ah ja, ik dacht, zonder hindernissen zoals een lange naam is een leven ook maar saai he?
En dan ook nog zwanger zijn. Kan me voorstellen dat ze het druk heeft. Zie je Voy daar ook nog wel eens? hahaha je kan haar naam ook altijd nog afkorten. Mijn schoonzusje heeft dezelfde naam als Bloem en ze kort het altijd af .

Stom stom stom Kitty, helemaal niet bij stil gestaan!!! Trouwens wel een erg leuk vooruitzicht. Hoop dat we er hier ook die twee weken extra bij krijgen! En wat Wen al schrijft, ik zou het ook ZO graag zelf hebben gedaan. Ik vind het sowieso al knap dat je haar zolang kan missen! Ik ga straks in september echt op studiereis (vorig jaar tot twee keer toe niet doorgegaan, gelukkig achteraf ).Ik ga dan gelijk ruim een week....en leuk trouwens een baby in de familie erbij, ook leuk voor Elena.
Oeh, een week Chili! Maar je had er de vorige keer wel moeite mee om niet te gaan toch? (en nog meer moeite om wel te gaan?)

Voy zie ik wel regelmatig daar, volgens mij gaat dat ook allemaal goed. Twee fora bijhouden is wel een crime hoor

Hoe kort je schoonzusje het af, de eerste vier letters? Dat deden wij eerst wel, maar nu mag dat niet meer van vriend omdat iedereen zo ook al denkt dat ze een jongetje is
Je schrijft het precies goed Wen. Ik had er wil heel veel zin in maar zag er ook tegenop. Nu ze een jaar ouder is kijk ik er (tot nu toe) minder tegen op. Heb wel zin om weer een nieuw land te ontdekken (Cuba!). Mocht het volgend jaar ook allemaal kunnen, dan gaan we ook wel weer en verre reis maken met Yuna. Misschien ook wel Canada, ook lekker makkelijk te bereizen.

Klopt, zo kort zij het af. Kan het me van je vriend wel voorstellen hoor, het is een mooie naam, zonde om af te korten! Hier denken ze ook nog steeds dat ze een jongetje is

Oh en ik kan me voorstellen dat twee fora ook erg veel is, je bent hier al zo actief met je goede adviezen.
ik ken inderdaad ook een bloem die de eerste 4 letters erachter gebruikt, maar dan meestal ook nog "je"erachter.

Klinkt goed die reis chili. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Aan de andere kant zou ik het wel veel makkelijker vinden als ze gewoon bij papa zijn, dan dat wij samen op reis zouden zijn.

leuk kitty tante!! hier nog steeds geen andere kindjes in de familie.Maar de naam is dus nog niet zeker? Bepalen ze dat pas later??

Pff, ik ben zo stom geweest uk een keer filmpjes te laten kijken op de laptop. nou staat hij steeds jengelend naast me zodra ik de laptop open klap.

Ik ga zo de tassen pakken, de jongens gaan naar oma. Wij hebben vanavond onverwachts een uitje via vriends werk. Een festival met allemaal sterrenrestaurants die komen koken. Ik ben benieuwd wat het is. Tenue de Ville is het kledingadvies, dus dat was even stressen gisteren, maar de outfit is compleet.

juhkgvkghhgvv.

Nou bij deze ook een mededeling van uk, die het tijd vindt voor een filmpje!
Oh Chili, Cuba, leuk! M'n man en ik hebben daar 5 jaar geleden 2 weken rondgereisd. Auto gehuurd, een beetje een route uitgestippeld en rijden maar. Ik denk wel dat het een van de meest aparte landen is waar ik ooit geweest ben. Met geen enkel ander land te vergelijken, maar prachtig hoor!

Als je een exotisch land zoekt wat goed te bereizen is met Yuna zou ik Costa Rica aanraden. Ook een schitterend land maar beter ontwikkeld.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt geen moeite mee heb om Elena enkele dagen te missen. Als het echter langer dan een week is wel. Wat dat betreft zou ik wel willen dat m'n ouders dichter in de buurt woonden. M'n man en ik hadden eigenlijk het plan om de laatste paar dagen van onze vakantie samen door te brengen omdat m'n ouders er toch zouden zijn. Toen het eenmaal zover was zag ik het helemaal niet zitten om ergens anders een paar dagen zonder Elena door te brengen terwijl ik die dagen ook met haar kon doorbrengen. We hebben het uiteindelijk dus niet gedaan. M'n man was wel teleurgesteld..... Maar als ik thuis aan het werk ben is het anders. Dan zie ik haar overdag toch al niet.

Golfje, dat klinkt leuk, dat onverwachte uitje. En makkelijk dat je de jongens altijd bij opa en oma kunt laten.

Ik ben net cadeautjes gaan kopen voor baby Will, want zo hebben ze de naam uiteindelijk afgekort. Je hoeft hier inderdaad niet meteen over een naam te beslissen. Ik geloof dat je 3 maanden de tijd hebt om een kind aan te geven..... Nu vind ik zelf de naam Will niet zo heel handig gekozen. Het wordt al snel 'Willie' wat in het Engels een beetje raar staat!

Tja, en toen ik in de speelgoedzaak was heb ik ook maar meteen een glijbaan voor Elena gekocht . Ik kon het niet laten!
Oh leuk een glijbaan Kitty! Vindt ze het leuk? Vast wel! Wij gaan altijd met Yuna na een speelplaatsje, ze vindt het ook geweldig. Misschien koop ik er nog wel een via marktplaats. Zeker ook leuk dat Elena er weer is. Heeft je man nu vakantie?

Golfje, hoe was het etentje? Vast erg lekker! Klonk me heel goed in de horen. Heb ook zin om weer eens iets met z'n tweeen te doen. Maar eens oppas regelen.

Yuna had vanochtend mijn dag creme te pakken en heel haar buik onder gesmeerd ;). Net alweer lekker wezen fietsen naar de kinderboerderij en vanmiddag naar familie. Ga bijna elke ochtend als ik vrij ben wel met haar fietsen, zo heerlijk met dit weer!

Hoe is het met Hip, Dieke, NJB, ragazza, Sam, Sammie??

Oh we hebben ook een dure aanschaf gedaan voor Yuna, een wishbonebike. De filmpjes van Dieke en Bloem waren zo leuk! Hij is alleen pas weer leverbaar vanaf juli dus nog even geduld hebben...
Chili, wat leuk, ook aan de Wishbonebike. Het is al half juli he, dus lang zou je niet meer hoeven wachten. Ik heb hem in de lokale houten-speelgoedwinkel gehaald, die hadden er nog wel eentje staan gelukkig (ben erg slecht in wachten op dat soort dingen )

Leuk Golfje! Heb je lekker gegeten? Tenue de Ville, daar zou ik eerst naar moeten googlen voor ik zou weten wat ik aanmoest, haha.

De glijbaan (van de Blokker) is hier ook een hit. Er zijn wel speelplaatsjes in de buurt maar daar hangen ook pubers en die zijn niet zo voorzichtig met hun bierflesjes helaas.

Goh, drie maanden de tijd voor de aangifte, dan kun je je wel héél vaak nog bedenken qua naam. Aan de ene kant onhandig, aan de andere kant.. het is zo lastig te bedenken wat er bij je kind past als je hem/haar nog nooit gezien hebt.

Onze kitten is gearriveerd! Vanochtend, met z'n zusje die over een week naar de overburen verhuist. Leuk hoor, dat kleine spul.
glijbaan is hier ook populair. Alleen niet een klein exemplaar, nee we hebben een klimtorenhahaha van 1,5 meter ongeveer en daar klimt meneer zelf op. Doodeng, maar hij kan het eigenlijk supergoed. Afgelopen zaterdag waren hier 2 2jarigen, die konden er niet alleen op en durfden er ook niet af.

hahaha,wen,ik moest ook echt even googlen. Gelukkig trouwt mijn broer binnenkort en had ik daar al kleding voor gekocht anders had ik echt niets gehad. Eten was wel lekker, ik geloof niet dat ik ooit zoveel kreeft op een avond heb gehad. Verder was het een echt netwerk gebeuren, niet zo mijn ding, maar wel leuk om het een keertje te hebben meegemaakt.

hoe gaat de kitten heten wen? wat vindt Bloem ervan?

leuk chili, een wishbonebike! pff, ik zou ook slecht zijn in lang wachten. ik wil dat soort dingen altijd direct hebben!! fietsen is inderdaad altijd leuk, uk zit ook zingend voorop.

vanmorgen is uk weer goedgekeurd op het cb. Het blijft wel een klein onderdeurtje. 9,9 kg en 76 cm. Net even vergeleken met oudste zijn boekje, die woog al 11,7 kg! bijna 2 kg verschil dus met ons kleine aapje. Er werd wederom notitie gemaakt van grote beweeglijkheid en een sterke motoriek! hahahaha, niks verassends dus. donderdag gesprek op kdv, maar ik denk dat ik daar ook wel weet wat ze gaan zeggen.

ik ga even de tassen inpakken. oudste is bij opa en oma blijven slapen op de camping ( gisteren familedag gehad in boerenpretpark en daar geeindigd, hij wilde niet mee terug. Uk en ik gaan er na het slaapje ook naar toe, lekker zwemmen. wel erg stilletjes, maar 1 kind in huis!!
Ha, lekker zwemmen met dit mooie weer. Wat is het ook al lang mooi weer he? Je raakt er zowat aan gewend

Het katje heet Mao. Makkelijk uit te spreken ook voor Bloem Ze vindt het erg interessant, vanochtend was het meteen al 'poesje! poesje! mauw! mauw!' en ze was erg boos dat ze er niet naartoe mocht (ze zitten in de bijkeuken, ik had geen zin om ze onder de bank vandaan te plukken om naar het kdv te gaan. Nu lopen ze wel rond) En aaien, de hele tijd aaien. Arme katten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven