Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een stoere meid, Dieke. Jammer dat het topje er toch af moest. Hopelijk blijven de gevolgen beperkt.

O, die munt.... had ik niet over nagedacht. Ik dacht, dat koop ik gewoon in de supermarkt .

Dat zingen, inderdaad heel schattig. Elena doet het ook, I love you, I love you..... of het 'Alfabet lied' a, c,d..... Tellen probeert ze ook, one, three, four.... haha.

Ik heb het gevoel dat ik het met Elena de laatste tijd steeds 'makkelijker' ga vinden. Ik doel er dan meer op dat ik haar niet meer elke seconde in de gaten hoef te houden. Ik kan nu rustig 5 minuten boven de was ophangen bijv zonder dat ik bang ben dat ze weer ergens vanaf valt of zo. Ook het feit dat er meer en meer communicatie mogelijk is maakt het makkelijker en last but not least dat ze beter zichzelf kan vermaken. Heel fijn nu er een tweede aankomt!
Ja, lekker is dat he Kitty, dat het allemaal wat makkelijker wordt. Hadden wij het over al over laatst.

Ze is ook dol op 'helpen' en ik kan haar heel makkelijk vragen om iets voor me te halen. Ook wel erg lekker soms!
ja dat halen is ideaal, vooral als baby 2 er is! oudste heeft hier heel wat keren de spuugdoekjes gehaald en het speentje gegeven!

Hip. Dieke is zeker stoer!! Hopelijk geneest nu alles goed. Heeft ze veel pijn? Arm meisje, alles door zo n stom ongelukje!

Misselijkheid hebben hier beide jongens allebei eigenlijk nooit last van,ze spugen niet snel.Uk heeft vanmorgen wel voor de zoveelste keer in bad gepoept. Oudste wist niet hoe snel hij uit het water moest komen.

Verder gaat alles hier zijn gangetje. Elke dag is weer genieten van onze twee mannen samen. Het leeftijdsverschil is echt steeds minder opvallend, ze kunnen echt samen spelen! Zo leuk, ik kan nu soms een uur op de bank een boekje lezen, terwijl ze samen met de duplo zitten te bouwen.

fijne weekend, ik ga lekker een weekendje weg met vriend, de jongens gaan naar oma!
Dus Dieke heeft het heeeeel goed gedaan?! STOER! Hoe is het nu met je? En met Dieke?

Golfje; wat heerlijk samen een weekendje weg. Waar zijn jullie naar toe geweest? Hopelijk heerlijk genoten samen.

Ik vind het ook fijn dat ze nu al wat meer zelf kunnen. al is Yuna de laatste tijde wel erg van het alles samen doen. Samen met de bal spelen, samen puzzelen etc. Ze kon heel goed alleen ook spelen maar in deze fase even niet .

Heb een pamper probleem. Ze lekte met de 4+ ineens een paar nachten door dus dacht ik moet over op een grotere maat dus nu een paar nachten maat 5 geprobeerd en soms gaat het goed maar soms lekt ze door. Wel erg vervelend want was me een ongeluk zo :( Iemand tips?
lastig, dat luier probleem. Ik heb geen idee eigenlijk. Misschien een inlegger die ze ook in stoffen luiers gebruiken? Ik draagt nog maat 4 en die zit nog prima, de plakkers gaan nog over elkaar heen zelfs.

Het weekend was heerlijk. We zijn naar scheveningen geweest, s avonds naar Mary Poppins. Vandaag zijn we op tijd terug gereden, vonden het allebei toch wel erg lekker weer om buiten te zijn met de jongens. Zij hadden bij opa en oma op de camping in de caravan geslapen, vinden ze altijd super leuk.

Op de terug weg kwamen we voorbij ikea, dus daar even een pit stop gemaakt en een groot bed voor uk gekocht. Hij heeft nu hetzelfde peuterbedje als broer. Hij kan nog prima in zijn ledikant, maar ik wil hem graag een dekbedje geven, omdat hij vaker wakker wordt omdat hij het koud heeft. De dekentjes glijden sneller van hem af, maar een dekbedje in het ledikant vind ik teveel geprop. Hij slaapt al regelmatig in het grote bed, dus ik dacht, waarom ook niet. Morgen gaat vriend het in elkaar zetten, dus ik ben benieuwd.

Direct ook voor sinterklaas het keukentje meegenomen. Uk speelt daar zo graag mee op het KDV en oudste "kookt" ook heel graag, dus ik denk dat het wel een topper wordt. Ik vind het er in elk geval erg leuk uit zien.

Hip, hoe gaat het met het vingertje? Wanneer moet ze weer op controle. Zijn jij en vriend/man(?) al een beetje verlost van het schuldgevoel?
Ik hoop dat ik dat over zo'n 2 jaar ook kan zeggen Golfje, een uur op de bank zitten een boekje lezen terwijl de kinderen aan het spelen zijn. Lekker zeg, zo'n weekendje weg. Ik ben er over aan het denken wat voor Elena het beste moment is om haar in een 'groot' bed te laten slapen. Ze slaapt nog prima in haar ledikant en ik ben bang dat als ze in een 'normaal' bed ligt, ze er de hele tijd uitkomt. Maar aan de andere kant lijkt het me wel beter als ze aan een ander bed went voordat de tweede geboren wordt. Dat keukentje klinkt trouwens leuk.

Chili, met doorlekken van Pampers heb ik bij Elena gelukkig ook geen ervaring. Ze heeft nu 5, maar ik heb 5+ al klaarliggen.

Gisteren nam m'n man Elena mee naar een park om de eendjes te voeren. Ze vond het echer interessanter om stokken in het water te gooien. Toen ze wel erg dicht bij het water kwam wilde m'n man haar vastpakken maar gleed uit en Elena belandde in het water!! Gelukkig was het niet diep en ging ze niet met haar hoofd onder water. M'n man kon haar er meteen uitvissen maar het was natuurlijk wel schrikken. Zelf was ze trouwens snel weer over de schrik heen. Thuis hebben we haar maar snel in bad gezet en haar kleren in de wasmachine geduwd.

Zaterdag was trouwens wel grappig. Ik was met haar op een parkeerplaats bij een winkelcentrum in de buurt van het vliegveld. Het ene na het andere vliegtuig kwam over. Bij het eerste vliegtuig dat ze zag keek ze naar boven en riep ze naar het vliegtuig, opa, oma, kom dan :)! Ondertussen met haar hand gebaren makend. In het tweede vliegtuig zat blijkbaar m'n zus want toen riep ze, Iessie, kom dan! Haha, gelukkig ziet ze opa en oma over enkele weken weer!
He, wij zijn dit weekend ook samen een weekendje weg geweest, zonder Chica. Was leuk! Maar toch ook leuk om haar gistermiddag weer in de armen te sluiten..

Pamperprobleem heb ik ook niet. Chica plast 's nachts niet zoveel. Heeft ook nog maat 4, past nog met gemak (Uk en Chica lijken wel op elkaar he, qua postuur )

Chica blijft overigens in haar ledikantje voorlopig. Ze kan nog niet slapen zonder slaapzak en ligt nog prima in haar ledikant. Ze krijgt wel een nieuwe kamer en Baby2 gaat op haar kamer. Die gaat in eerste instantie in een wiegje en als hij/zij daar is uitgegroeid (wsl met een maand of 3/4) kijken we of Chica toe is aan een groter bed. Zo niet, kopen we wel voor the time being een extra ledikantje op MP ofzo.

Oeh, schrikken zeg, Elena in t water gevallen! Gelukkig liep het allemaal goed af. En wat schattig van dat roepen naar het vliegtuig!
oei, schrikken, Elena in het waterr! Uk is een paar weken geleden in de dierentuin in het water bij de apen gevallen. Hij was met papa in de dierentuin en ging hangen aan het rek, hij slingerde zo naar voren. Gelukkig ook goed afgelopen.

Lucia, waar zijn jullie geweest? Ik vond het ook wel weer erg leuk om ze op te halen! Dat maakt naar huis gaan leuk!

Uk sliep ook nog prima in het ledikant hoor. T was ook nog niet echt heel erg nodig, maar oudste ging op zelfde leeftijd ook in het grote bed ( ivm komst uk). Ik kon niet wachten en heb net zelf het bed opgebouwd, hij ligt er prinsheerlijk in te slapen, hij was helemaal trots. Zei de hele tijd: "Uk groot", foto op hyves!

Er uit komen vind ik niet zo n probleem, hij kan de deur niet open maken en op zijn kamer is niks gevaarlijks. Raam is hoog. Wij hebben bij oudste toen een groot bed gekocht, met het idee, dat hebben we zeker een keer nodig. Lukt het niet om er in te slapen dan kopen we wel een ledikant bij. Het is eigenlijk probleemloos gegaan.

Bah, ik moet zo gaan werken en heb echt geen zin!
Lucia, jullie ook al zo'n lekker weekend gehad!

Golfje, ik kan me voorstellen dat dat weer een typische actie is van jullie Uk, zo aan het rek hangen en in het water vallen!

Lieve foto's op Hyves. Zelfs een bijpassende slaapzak. Maarre... vind je dat geen probleem om Uk in een slaapzak te laten slapen in een groot bed waar hij uit kan? Want wat als hij er nu echt uit wil en hij kan niet door die slaapzak?

Voor mij is die slaapzak namelijk ook een van de redenen dat ik Elena deze winter liever nog in haar ledikant laat slapen. Ik denk wel dat ze zonder slaapzak slaapt (doet ze op het kdv ook) maar in de winter vind ik het toch wel een prettig idee dat ze niet van dekens afhankelijk is om warm te blijven.

Trouwens, Elena opent wel alle deuren in huis! Niet zo handig want zo heeft ze ook de wc ontdekt. Niet om haar behoefte op te doen, wel om er met haar handen in te zitten of om op te klimmen!
die bijpassende slaapzak is toeval, is nog een erfstuk van broer. Dekentjes vond ik niet eens zo heel leuk, maar zijn gekocht met het idee dat uk de beestjes zo leuk zou vinden en dat is zo.

Ik ben eigenlijk niet bang dat hij er uit klimt met zak aan. Hij kan dat prima, loopt ook gewoon met zak wel eens op onze slaapkamer rond te scharrelen. Het bedje is ook echt laag, dus hij staat zo op de grond en mocht hij vallen dan is dan niet ver.

Chili, dit bedje is er maar in 1 kleur. Ik denk wel dat het makkelijk zelf te lakken is. Ze hebben wel veel andere bedjes in meerdere kleuren.Deze past wel bij zijn kast en commode, wel minder mooi hout, maar vooruit, voor 39 euro kun je niet alles verwachten!

Kitty, waarom draai je de klinken niet omhoog? Hebben wij met oudste ook gedaan, het is toch wel prettig als ze niet overal komen. Inmiddels kan oudste natuurlijk wel overal komen, maar die is al op de leeftijd dat je afspraken kunt maken.

Ik ben benieuwd, ik heb morgen mijn eerste naailes. Klinkt wel tuttig als ik het zo type, maar ik heb er wel zin in. Les 1 is zelf vlaggetjes maken. Einddoel is dat ik zelf verkleedkleding etc. in elkaar gezet krijg. Ik ga me er niet aan wagen om echt kleding voor de jongens te gaan maken, vrees dat ze dan een trauma voor later krijgen met mijn talent!

wanneer komt wen eigenlijk terug? Ik ben wel benieuwd hoe ze het heeft gehad.
Jemig schrikken zeg voor Elena. Maar ook dat kan gebeuren... ik moet Yuna ook altijd heel goed in de gaten houden tijdens het eendjes voeren. Elena is natuurlijk al zo lang dat ze de deuren kan openen, die van de wc is iets minder!

Golfje; leuk hoor kleine uk in zo'n groot bedje. Hij sliep er dus gelijk goed in? Hoe was het op je werk?

Lucia; ohhh wat jij schreef wilde ik niet lezen Ik moet haar straks ruim 8 dagen missen. Volgende week maandag vertrek ik al. Waar zijn jullie geweest?

Een spannende dag vandaag maar alles was goed. Termijn kon alleen nog niet goed bepaald worden dus over twee weken nog een keer!
Chili, wat fijn dat alles goed is! Konden ze moeilijk meten omdat je de termijn nog niet weet? Wel fijn dat je over twee weken nog een keer terug mag. Dat zal zeker dan na je werkvakantie zijn.

Een van m'n beste vriendinnen hier maakte eergisteren bekend dat ze ook zwanger is. Ze is een maand na mij uitgerekend en heeft al een dochtertje dat maar 5 maanden ouder is dan Elena. Leuk dus!

Met Elena gaat alles goed. Ze is momenteel erg van het huppelen. M'n man noemt haar al 'ons geitje' .
Fijn dat alles goed was Chili, leuk nieuws!!

En spannend hoor, je eerste reisje.. Komt vast goed!

Leuk die zwangere vriendin Kitty! In mijn vriendenkring zijn er ook veel zwanger en ongeveer tegelijk uitgerekend, erg gezellig!

Hier alles goed, al begint de zwangerschap zwaar te worden.. Echt wel een verschil met de vorige keer hoor!
Ja klopt, het was moeilijk te meten dus vandaar dat ik nog een keer mag. We willen de combitest doen en daarvoor moet er wel een goede meting zijn. Dus we hebben geluk!

Heb er ook wel zin in hoor, Het is er mooi weer dus kan ik lekker nog even genieten van de zon. Al is het programma erruugg druk.

Lucia; komt zeker omdat je nu chica al hebt rondlopen toch? Of heb je ook meer kwaaltjes?

Leuk Kitty! Hier ook gezelligheid, mijn twee allerbeste vriendinnen zijn ook zwanger. De een is half december uitgerekend en de ander in maart. Bijzonder!

Hip: hoe is de controle geweest gister? Hoop dat het allemaal mee viel!
Oeps dubbel
Lucia, maar jij gaat ook al bijna je derde trimester in! Dan verwacht ik ook wel dat het zwaar gaat worden.

Ja, leuk Chili nog een echo. Vooral omdat je steeds meer te zien krijgt. Ik heb over drie weken m'n 20 weken echo.

Ik heb pre-nataal onderzoek ook weer ter sprake gebracht tijdens m'n eerste bezoek aan de gyn maar ik ben er steeds weer verbaasd over hoe terughoudend ze hiermee zijn in dit katholieke land. Toen ik sprak over een verhoogd risico omdat ik 36 ben werd dat gewoon ontkend. Ik hoefde me pas zorgen te gaan maken als ik 38, 39 ben. Uiteindelijk kan het wel maar de info die gegeven wordt is zo beperkt en de kosten zo hoog dat ik er maar weer vanaf gezien heb.

Pff, vanmorgen huilde Elena tranen met tuiten. Ik heb pas nieuwe schoenen voor haar gekocht en ook een paar roze pantoffels met Dora erop. Nu draagt ze die laatste het liefste maar ze begrijpt nog niet dat pantoffels alleen maar voor binnen zijn. Ze moest haar 'Dora shoes' dus aan naar de creche vanmorgen. Toen ik zei dat dat niet ging was ze dus in tranen en gilde ze 'my shoes, my shoes'! .
hahahaha heel herkenbaar Kitty. Was van de week met haar nog een extra winterjas kopen en zij wilde alleen de jassen passen die ik lelijk vond en gillen toen ze er een aan moest die ik leuk vond .

Wauw over 3 weken alweer, dus ook alweer op de helft! Kan me voorstellen dat je er dan vanaf hebt gezien. En daarbij het blijft kans berekenen. Bij ons in de familie ligt het ook gevoelig maar wij willen het allebei dus we gaan er voor. Hier is het overigens ook niet te duur.
Chili, ik heb nu ook veel meer last van mijn rug en bekken, en in combinatie met Chica is dat wel zwaar. Ik slaap ook voor geen ene meter, bleegh.

Haha, herkenbaar Kitty, van die schoenen. Chica weet ook precies welke schoenen/jas/romper /whatever ze aan wil.. Als dat nu al begint???

Grappig dat zij het Engelse woord voor schoenen zegt, Chica kan ook geen 'schoenen' zeggen, maar gebruikt het Spaanse woord 'zapatos'.
Vervelend Lucia, die klachten. Ik moet erg oppassen met m'n rug. Ik had daar tijdens m'n vorige zwangerschap al last van maar ik merk het nu al dat als ik Elena optil dat m'n rug meteen weer zeer doet. Dat wordt natuurlijk alleen maar erger.

Tja, dat eigenwijze gedrag zal wel typisch peutergedrag zijn. Ik denk dat het met meisjes wat betreft kleding wel erger is dan bij jongens. Vanmorgen kwam Elena ineens met een zomerjurk aanzetten die ze aanwilde....

Ik denk dat Elena's taalgebruik wat Nederlands-Engels betreft ongeveer 50/50 is. Tot nu toe een goede balans dus.

Chili, vertrek je maandag al? Cuba toch? Alvast een fijne tijd gewenst!

Zal Wen al terug zijn?
quote:kittycat5 schreef op 08 oktober 2010 @ 10:57:

Zal Wen al terug zijn?

Met jetlag en al

Ik zie goed nieuws (Chili) en minder goed (Dieke), verder val ik er gewoon vanaf nu maar weer in als jullie het niet erg vinden.

Het ging allemaal heel goed! Bloem mocht nog in de babybasket, en heeft op de heenweg zo'n 4 uur, en terug zelfs zo'n 6-7 uur geslapen. En ook ter plekke ging het prima! Wat een prachtig land is het, ik zal snel wat foto's op de Hyve zetten.
Chili, ik zie er nu al tegenop dat ik in februari 3,5 dag weg ben

(ik ga de cursus voor draagconsulent doen!)

Hopelijk valt het je mee of heb je het gewoon zo druk dat je geen tijd hebt om na te denken.

Bloem heeft in de vakantie trouwens een enorme sprong gemaakt met praten, die babbelt nu echt heel wat af. Vandaag noemde vriend haar 'papagaai' omdat ze ook alles napraat (ik las dat het meer voorkomt ), zegt ze 'mamagaai' en even later 'Edigaai'
Hee Wen wat leuk dat je er weer bent. Helemaal top dat het ook bij jullie allemaal zo goed is gegaan! Hoe was Canada? Een aanrader met kids? Wanneer zijn jullie terug gekomen? bloem ook last van een jetlag? Wat grappig zeg die uitspraken van Bloem!!

Ja maandag al! Naar Cuba inderdaad. Heb alleen sinds gister enorme keelpijn Net de ha gebeld en kan er om twee uur terecht. Mijn amandelen zijn enorm dik en ontstoken dus zal wel een kuur worden :( En dat net nu... Gelukkig heeft Yuna (nog) nergens last van. Hopelijk blijft het zo want anders loopt de hele planning in de soep.
Jep, Bloem heeft ook een jetlag, en weet haar slaaptijden precies aan te laten sluiten op de tijden dat wij slapen. En dan dus zo dat zij wakker wordt als wij willen gaan slapen...

We zijn donderdag teruggekomen!

Het was super, alles ging gewoon goed. En ik heb nog nooit zo vaak gehoord dat Bloem zo'n leuk kind is als tijdens de dagen voor, tijdens en na de bruiloft. Ze was dan ook voorbeeldig, iedereen was weg van haar. Ik ook natuurlijk, maar dat ben ik altijd

Oeh. hopelijk ben je niet besmettelijk dan! Gaat het anders niet door of wordt het uitgesteld?
Klinkt heel goed Wen. Hoe was Canada verder? Mooie natuur? Veel gewandeld? En wat een mazzel trouwens dat Bloem nog in de basket mocht! Dat mocht Yuna in Mei al niet meer. Wel heel bijzonder lijkt me zo'n bruiloft in Canada van je beste vriendin. Was het een mooie dag?

Heb gisteren en AB kuur gekregen, heb angina, acute keelontsteking. Hij raadde het af om te gaan. Ik heb gister al contact gehad met mijn baas, moet het zelf beslissen. Proberen het anders inderdaad uit te stellen. Zoals ik me nu voel zie ik er enorm tegenop. Heb niet eens de puf om me aan te kleden. Ben ook heel blij dat mijn vriend er is voor Yuna. Ga zo maar weer slapen en daarna moet ik beslissen.

Wat een heerlijk weer, 3x pech om ziek te zijn...!
Welkom terug wen! Geweldig dat jullie t zo leuk hebben gehad!

Jetlag duurt een weekje, dan ben je er vanaf..

Heeft Bloem ook 's nachts zo'n ontzettende honger? Chica had dat wel, waren we helemaal niet meer gewend en hadden dan ook geen idee wat ze wilde..

Balen joh Chili, ben je ziek! Zie je er eerst zo tegenop om te gaan, komt dit erbij.. Angina doet pijn! bah! Sterkte met je beslissing.. (Ik zou het wel weten..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven