Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat het gevoel voorlopig nog wel blijft Hip maar wat Kitty al schrijft, ze blijven onvoorspelbaar... De foto van het speelgoedkistje zegt al genoeg, toch? Yuna zat laatst met haar kont in de duplo doos, maar die was toch groot genoeg voor haar dikke pamper kontje .

Kitty; fijn dat je je goed voelt Kitty. En alweer 15 weken, wat gaat dat hard. Je bent dus in Maart uitgerekend? Mijn beste vriendin ook, leuk, zo kan ik het beter onthouden. Jij dus ook alweer twee schrik momenten. Blijft opletten op die kleine, snelle dametjes!

Zaterdag gewerkt dus vandaag een dagje extra vrij, morgen is mijn vrije dag dus een heerlijk lang weekend. Voor Yuna een moeilijkere puzzel gekocht en het verbaasd me hoe snel ze die ook alweer onder de knie heeft. Zegt ze: 'nog keer?'
Nieuws op hyves. Wilde ook nog wat leuke foto's oploaden maar ineens herkent mijn laptop de Canon niet meer Grrrr geen idee hoe ik nu de foto's op mijn laptop krijg...
hip, wat zullen jullie geschrokken zijn!!! Pfff! Hoe gaat de genezing. Ik snap het schuldgevoel, maar ja, dat soort ongelukjes zitten echt in een klein hoekje. Als je het wil: er zijn beschermers in de handel die je aan de scharnier kant kunt zetten. En als het je scheelt in schuldgevoel, ik heb uk al 2x op het nippertje tussen de dichtwaaiende tuindeuren vandaan kunnen trekken, dat heeft beide keren maar een haartje gescheeld. Overigens heb ik helemaal in een deuk gelegen om de foto in het kistje. Wat een dametje! En stoer, een tractor! Ik vind dat ook erg leuk voor uk, maar we hebben eigenlijk al veel te veel rijdend materieel.

Njb: ik woon in een dopr, met alle voorzieningen op loopafstand ( hema, kruidvat, marskramer, intertoys, supermarkten). Straat is 30 km zone waar de kinderen gewoon op straat kunnen spelen, met speeltuintjes in de buurt en een voetbalveld. Ook wat natuur waar ze hutten kunnen maken etc. Ik vind het heerlijk. Ik zou niet in een drukke stad willen wonen, maar er wel snel heen kunnen.

Na aanleiding van jullie puzzel verhalen ook maar weer eens met uk aan de slag gegaan. De houten puzzels kan hij nu wel prima, met stukjes is echt nog te lastig. Oudste was hier altijd heel goed in, die maakt nu al puzzels van 100 stukken!!

Verder verbaas ik me over de enorme sprongen in taal ontwikkeling. Tot de vakantie sprak hij minimaal, nu maakt hij al zinnetjes en zegt hij echt alles na! Heerlijk, dat getteter.

Verder blijft het een aapje: springen, slingeren, klimmen en alles razendsnel.

En het leuke, hij plast op het potje!! Hij is niet zindelijk, maar kan op commando plassen. Zo grappig. Hij wil ook steeds "plassu"als broer gaat. HIj perst dan net zo lang totdat er een druppel komt. En trots, zo schattig.
Leuk nieuws Chili, ik heb meteen even gekeken.

Golfje, leuke foto's. Hoe was de bruiloft geweest? Heb je daar nog foto's van? Wat grappig dat Uk al op een potje plast. Ik denk dat dit soort dingen sneller gaan als ze al een broer of zus als voorbeeld hebben.

Die taalontwikkeling daar verbaas ik me ook nog elke dag over. Ik vind het zo ontzettend leuk om dat stemmetje te horen.

Puzzels heb ik thuis met Elena nog niet gedaan. Er ligt er nog een in een verhuisdoos . Wel heb ik afgelopen week een klein doosje lego gekocht om te zien of ze daar geinteresseerd in is. Als dat zo blijkt te zijn kan ik er tijdens de feestdagen of haar verjaardag meer van kopen. Ze lijkt het wel leuk te vinden, al moeten wij dan wel meehelpen met bouwen.

Pfff, wij hebben een rotnacht achter de rug. Elena was aan het spoken. Normaal gesproken als ze wakker wordt is duurt dat maar een minuut of zo en dan valt ze weer in slaap. Afgelopen nacht helaas niet. Nadat m'n man en ik omdebeurt verschillende keren naar haar toe waren geweest heb ik haar maar bij ons in bed genomen. Dat werkte, zolang ze maar bovenop mij lag. Zij sliep verder, ik kon amper ademhalen . Dat hield ik dus niet lang vol en zodra ze naast me lag begon het geklier. Uiteindelijk heb ik haar maar weer in haar eigen bed gelegd en na een poosje is ze eindelijk (na uren) weer in slaap gevallen. Ik hoop dat dit eenmalig is en niet het begin van een fase.....
mooi nieuws Chili!

Zo te lezen moet ik ook eens wat met puzzels gaan doen.

Hier is het over het algemeen nog het betere gooi en smijt werk met alles.

Wat een rot nacht hebben jullie achter de rug Kitty.

Hier is er soms opeens ook een keer zo'n nacht tussendoor.

Soms 2 en daarna weer slapen alsof er niks aan de hand is.

Hopelijk blijft het bij jullie bij 1 nacht!

Ze heeft geen tractor gekregen waar ze op kan rond rijden hoor.

We hebben het maar even bij een speelgoed tractor gehouden die ze zelf door de kamer kan rond duwen, kleintje.

Op het moment hebben we hier ook wel even genoeg spullen.

Er staat op dit moment zelfs een tent in de kamer..

Mocht ze het later nog steeds erg leuk vinden dan is zo'n trap tractor wel weer een leuk verjaardags of sinterklaas kado.

Vanmiddag om kwart over 3 moeten we weer in het ziekenhuis zijn.

Helemaal naar Leeuwarden dus niet echt naast de deur.

Het verband gaat eraf en dan zullen we zien of het allemaal gelukt is. ik hoop met alles wat ik heb dat het goed zal zijn!

Ik vind het al wonderlijk dat ze zelf nooit aan dat verband gezeten heeft.

Is het bij jullie allemaal ook zo lekker weer ?

Hier is het echt geweldig, zon, geen wind, blauwe lucht enz.

ik ga eens een ziekenhuiskaart zoeken, die ben ik namelijk altijd kwijt.
En? Hoe was het in het ziekenhuis Hip? Hoop dat alles goed is! Leuk toch zo;n klein tractor. Speelde vroeger ook altijd samen met mijn broertje met die dingen, hartstikke leuk. Hoe komt ze ineens aan die interesse? hier ook heerlijk weer, jammer dat ik moest werken.

Kitty wat vervelend zeg. Hopelijk was het inderdaad eenmalig, zo'n fase wil niemand... Hier gilde Yuna ook ineens rond vijf uur maar gelukkig ging ze wel weer slapen. Pffff maar mag natuurlijk niet klagen in vergelijking met jou! Yuna heeft Duplo en moet soms ook even aangespoord worden maar ze kan ook hele torens bouwen in haar eentje. Komt vast ook bij Elena.

Wauw 100 stukken dat is knap Golfje. Gaat hij trouwens nu naar de kleuterschool? En leuke foto's trouwens weer op hyves. Lekker bruin geworden ook op de vakantie, heerlijk!
en Hip? Was het goed genezen! Ik hoop het!

Hier inderdaad ook ontzettend lekker weer. Ben lekker met de jongens en een andere moeder uit de straat met haar kids, naar de speeltuin geweest. Was lekker,daarna lekker buiten gegegeten. Heerlijk, zo zou het altijd moeten zijn.

Pff, slechte slaap fases zijn zeker niet leuk. Hopelijk een eenmalig iets. Uk wordt sinds de vakantie wel vaker wakker en roept dan om drinken. Na twee slokken draait hij zich dan weer om en slaapt verder. Hij is nu wel over sinds de vakantie op 1 slaapje. Van s morgens 2,5 uur slapen en s middags 1 uur, is hij ineens over op 1 uurtje slapen. Ik vind het maar weinig.

Foto s van de bruiloft heb ik niet. Ik heb er in de drukte helemaal niet aan gedacht te knippen. De fotograaf heeft er wel gemaakt, dus als ik die heb zet ik wel iets op hyves.

Uk speelt hier graag met de duplo. We hebben de electrische trein ( en nog meer) en die is mateloos populair bij beiden. Sinds een maand of 2 snapt uk ook dat hij geen vrienden maakt met broer als hij de rails sloopt, dus nu kunnen ze er echt lang samen mee spelen.

Verder gooit uk het liefste met spullen, zijn nieuwste uitvinden is dat je spullen onder het bankstel en de kastjes kunt laten verdwijnen. Verder is verstoppertje, springen op de bank en ravotten op de stapels kussen het populairste. Echt geduld heeft hij nog steeds niet.

Hier viel de intertoys gids al in de bus. Oudste bleek zich Sinterklaas nog wel te heugen en zit iedere dag in het boek te bladeren. Geukkig valt het nog mee met de hebzucht, het leukste vindt hij aanwijzen wat hij al heeft.Ik heb wel echt geen idee wat ik voor sinterklaas en de twee verjaardagen wil gaan kopen, ze hebben al zoveel.

Vanmorgen ben ik met de jongens gaan winkelen en daarna lunchen bij bakker bart op het terrasje,. Het was gewoon echt gezellig, kindjes superbraaf. Helaas voor uk niks kunnen vinden, oudste heb ik flink voor kunnen inslaan. Uk zijn probleem is dat veel kleertjes hem veel te wijd zijn, qua breedte zou 68-74 nog het beste passen, maar dat is inmiddels qa lengte toch te krap.

fijne avond!
Helaas niet goed.

Het vingertopje was zwart en er leek ook wat pus bij te zitten.

Nu 2 keer daags in de biotex en antibiotica gekregen.

Vrijdagochtend moeten we om 8:30 weer komen , nuchter.

Mocht het dan niet goed zijn dan zal het topje weer operatief verwijderd moeten worden.

Ik kan nu al op een briefje geven dat het vrijdag niet goed gaat zijn.

Dus bereid ik me maar geestelijk voor op een operatie en een vingertopje minder.

Ik vind het vreselijk.

Dieke is stoer!

Ze lacht vriendelijk naar iedereen, zwaait naar alles wat maar een soort van dag zegt en roept dan Doei!

Zegt alleen auw auw als het verband eraf moet en lacht daarna weer lief. ( en ondeugend )

Hoe ze aan haar tractor liefde is gekomen weet ik ook niet.

Ik vermoed dat misschien het agrarische kdv er iets mee te maken heeft.

Al is ze daar al een hele tijd niet geweest.

Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben Kitty.

De rest natuurlijk ook

Owh, intertoys gids hier ook al in de bus, gelukkig snapt ze dat nog niet

Weltrusten allemaal.
Oh wat erg Hip. Ik schrik ervan. Hopelijk gebeurd er een wonder en gaat het toch nog goedkomen.

Vannacht hebben we Elena gelukkig helemaal niet gehoord. Ik voel me een stuk beter vandaag .

Hier was het aan het begin van de week ook erg mooi weer. Elena kwam helemaal onder het zand thuis van het kdv. Ze had blijkbaar de hele dag buiten gespeeld, vooral in de zandbak en wilde zelfs niet naar huis toen haar vader haar kwam halen. Helaas is het weer nu omgeslagen en regent het weer.....

Chili, fijn dat Yuna zich zo goed kan vermaken met de duplo. Ik denk dat ik Elena ook wat meer ga aanmoedigen. Ik zie wel dat ze langzaamaan een beetje meer met dingen gaat spelen. Met kerst had ze zo'n houten trein gekregen waar je blokken op kan doen. Daar keek ze nooit naar om. Nu begint ze er eindelijk mee te spelen. Hoewel eindelijk..... op de doos stond dat het ook pas geschikt was voor vanaf 1,5 jaar.

Golfje, is jouw oudste ook rond de feestdagen jarig? Op zijn leeftijd zal inderdaad wel het besef komen van wat hij wel en niet wil hebben. Ik vind het nu nog wel gemakkelijk met Elena, dat wij het voor het uitkiezen hebben!

Ik heb precies het omgekeerde probleem met Elena's kleren als jij met Uk hebt..... Er past niets in de breedte. Lengtemaat 92 voldoet, maar in de breedte heeft ze echt 104 nodig en die broeken zijn er volgens mij niet. Ik had pas slofjes gekocht in de lengtemaat van haar voeten en zelfs die passen niet in de breedte!

Hip, heel veel sterkte met Dieke morgen.
Jeetje Hip, wat naar allemaal.. Ik hoop echt voor jullie dat het morgen toch beter is geworden.. Sterkte ermee in ieder geval!

Wat een bikkelientje is die Dieke toch, dat ze maar blijft lachen!

Golfje, wij hebben hetzelfde kledingprobleem geloof ik. Chica past qua breedte ook nog wel in 74, maar qua lengte heeft ze nu wel 86 nodig. Mij bevallen de broeken van de Hema wel, een aantal hebben van dat verstelbare elastiek in de taille en als ik dat helemaal aansnoer, zit het goed. Die broekjes zijn ook vrij smal. En ik heb ook veel jurkjes maat 86 met een legging van maat 74/80 eronder, maar ja dat staat een beetje gek bij een jongen he..

Wij hebben gisteren ook heerlijk buiten gespeeld, op n terrasje geluncht etc. Super! Chica is ook echt het allerliefste buiten, lekker lopen, rondkijken, wandelen met haar buggietje, racen op haar loopauto, allemaal geweldig! De kinderwagen blijft steeds vaker thuis als we de hort op gaan.

Duplo vindt ze ook heel leuk. Het liefst maakt ze torens van dezelfde blokjes. Dus de rode bij de rode, de groene bij de groene. En ze gooit graag de torens om die ik maak.. Soms betrap ik mezelf er dan zelfs op dat ik dat niet leuk vind, omdat ik mijn eigen bouwsel dan zo goed gelukt vind, hahaha
Hip, hoe is het gegaan vandaag in het ziekenhuis? Ik hoop op goed nieuws!
Ben ook benieuwd hoe het is geweest..
Ze is vandaag niet geopereerd maar moet dinsdag wel.

De pink leek iets beter en de arts wil graag nog een paar dagen extra de antibiotica in laten werken.

Zo kunnen ze goed zien wat dood weefsel is en wat nog goed is.

De kans is, als ze nu gaan opereren, dat ze van bepaalde stukken denken dat het nog goed is maar na een week ofzo blijkt dat het toch afsterft.

Dinsdagochtend moeten we weer komen voor operatie.

Dan zullen ze de zwarte/dode gedeelten weghalen en alles goed schoonmaken.

De antibiotica erin krijgen begint ook steeds meer kunst en vliegwerk te worden.

Ze trapt mooi nergens in en nee is toch echt wel nee bij haar.

Gelukkig is het soms een hele korte nee en is het na 5 minuten opeens een ja.

Het is dus een wordt vervolgd verhaal.
He bah Hip wat vervelend allemaal... ik hoop echt dat ze nog veel voor Dieke kunnen doen maar ja, een operatie moet dus sowieso...Heel veel sterkte alvast voor beide! Je hebt een stoere meid hoor.

Klinkt super gezellig Golfje. Wij doen dat ook wel eens en gelukkig gaat dat hier ook goed want kan daar ook wel van genieten. Wel lastig hoor, zo die kleren voor uk. Yuna heeft een dikke buik dus hier geen problemen.

Hopelijk heeft Elena vannacht ook goed geslapen Kitty en jij dus ook. Wel bijzonder hoor, die grote meid van jou. Yuna heeft alleen een boven gemiddelde buik geloof ik.

Lucia; klinkt ook al als een leuke dag. Heerlijk. Helaas moest ik werken maar gelukkig is het vandaag ook lekker weer. Yuna is soms toch wel liever lui en wil dan lekker in de buggy voort geduwd worden .
Hier werd Yuna vanochtend hoestend wakker. Hoop niet dat dat doorzet. Tot nu toe nog niet weer moeten hoesten. Wat heb jij er voor gebruikt Lucia? Is het overigens nu helemaal over bij chica? Ze heeft er toch een behoorlijke tijd last van gehad?
Hopelijk gaat de ab nog beter werken Hip en valt er morgen zoveel mogelijk te besparen. Sterkte weer!

Hoe is het met Yuna Chili, is het niet erger geworden?

Ik had Elena zaterdagmorgen mee naar de dierenarts genomen voor een controle van onze kat. Daar is verder alles goed mee. Helaas kwamen we net op een moment dat ze een hond moesten afmaken omdat hij was begonnen met bijten na de geboorte van een baby. Gelukkig besefte Elena het allemaal niet maar ik kon het beeld van die vrolijke, en op het oog heel lieve, hond die ze mee de behandelkamer in namen het hele weekend niet uit m'n hoofd krijgen.

Verder hebben we een lekker weekend gehad. Het is prachtig herfstweer hier dus gisteren zijn we wezen wandelen en daarna lekker uit eten geweest. Elena slaapt gelukkig weer goed en is erg vrolijk. Vanmiddag naar het ziekenhuis om te zien hoe baby nr 2 het maakt!
Nee gelukkig (nog) niet erger geworden. En hoe was het met baby ??
Hip, veel sterkte vandaag met Dieke!! Ik denk aan jullie.

Kitty, hoe was de echo? Hopelijk alles in orde met baby2?

Chili, hoe is het met het hoesten? Hier hoest Chica nog steeds best veel hoor. Ik heb haar de laatste keren, als ik het idee had dat er slijm vast zit, Fluimicil gegeven. Dat geef ik dan bij het ontbijt, want overdag kan ze het slijm makkelijker ophoesten dan in bed. Dit spul maakt het slijm dunner en makkelijk te verwerken. Ik vind het goed helpen. Maar dus niet als je het 's nachts geeft, omdat het dan alleen maar meer gehoest veroorzaakt.

Hier erg druk, maar verder alles goed.
Hip, hopelijk valt het vandaag mee in het ziekenhuis.

Echo was heel goed! We zagen de baby duidelijk en van alle kanten want hij/zij was erg bewegelijk. Hoofd, lichaam, armen, benen, handen, voeten, vingers etc... alles zat er al aan. We hebben ook een paar goede foto's gekregen. Wat een opluchting weer! Op naar de 20 weken echo over een maand!

Schrijf ik gisteren nog dat alles zo goed gaat met Elena, wordt ze gisteren tegen middernacht ziek..... overgeven en verhoging. Vreemd genoeg, toen ze alles eruit gegooid had, daalde haar temperatuur onmiddelijk en vanmorgen was ze weer als vanouds. We hebben haar dus toch maar naar de creche gebracht met de vraag of ze ons willen bellen als blijkt dat ze toch niet lekker is. Gelukkig tot nu toe nog niets gehoord.
Hier ook nog aan Dieke gedacht. Hip laat je snel weten hoe het gaat? Ik hoop goed!!

Wat fijn dat de echo goed was Kitty. Weer heel bijzonder lijkt me, blijft toch een wonder dat nu al alles er weer op en aan zit. Willen jullie straks weten wat het wordt? Hoe gaat het met Elena?

Hier blijft het bij hoesten bij het wakker worden dus ik doe maar even niets. Hopelijk gaat het vanzelf snel weer over.

Vervelend zeg Lucia dat ze nog steeds veel hoest? Enig idee hoe dat kan? Hebben jullie binnenkort nog een (pret)echo? Want jullie wilden het wel graag weten toch?
Fijn dat de echo helemaal goed was Kitty! Toch weer een opluchting he!

Is Elena alweer opgeknapt? Chica had zo ongeveer hetzelfde een paar nachten terug. Ze was onwijs misselijk en was warm maar heeft niet overgegeven (wat dat betreft is ze net haar moeder..). Ze lag maar te draaien en te slikken en wilde steeds maar water drinken. Ik heb haar toen om half 2 's nachts wat verse muntthee gegeven en daarna was het over. Ze sliep als een blok en werd opgewekt 's ochtends weer wakker.

Is hier een heel beproefd huismiddeltje tegen misselijkheid, die thee, misschien een tip voor de rest? (met dank aan mijn schoonmoeder )

Dat gehoest komt trouwens door alle virusjes die ze oppikt op het kdv, gok ik. Het is ook niet heel erg hoor, meer zo'n eeuwig kuchje..

Half november hebben we nog een echo ivm de placentalocalisatie. Hopelijk weten we dan wat het wordt!

Hoe is t met jou verder Chili?
Ja Hip, hoe is het met Dieke????

Oh, Elena was meteen weer beter. Het bleef bij het overgeven. Toen alles eruit was, was alles weer goed. Ik heb het vermoeden dat het kwam door iets wat ze gegeten had, en wel een zure pruim . De avond voordat ze zo ziek werd had ik een hapje van een pruim genomen die nog niet rijp was, hard en zuur. Zij wilde toen die pruim hebben. Mijn aandacht werd ondertussen afgeleidt door iemand aan de deur. Toen ik het gesprek beeindigd had, overhandigde Elena me tot m'n grote verbazing alleen nog de pit van de pruim! 's Nachts kwam die pruim er dus bijna onverteerd weer uit. Tja, waar haar vraatzucht allemaal niet toe leidt!

Die muntthee zal ik onthouden Lucia, goede tip inderdaad. Voor de zomervakantie hoestte Elena ook maanden aan een stuk. Het is nog niet begonnen, maar ik schrik er niet van als het deze winter weer begint.

Wij willen het geslacht trouwens niet weten. M'n man zou het deze keer misschien best willen weten, maar hij wil het dan wel geheim houden tegenover anderen en hij denkt dat dat mij niet lukt dus dan wil hij het risico liever niet nemen. Wat een vertrouwen he! Chili, ik geloof dat wij tijdens onze vorige zwangerschap ook de enigen van het forum waren die de geslachten niet wisten vantevoren.
Dat is dan weer een kans Lucia. Hopelijk laat de baby het dan wel zien. Heeft Chica het al over de baby? Gaat zij naar een ander kamertje of blijft zij nog in haar eigen met een ander bedje?

Ohhhh Kitty dat had Yuna ook kunnen overkomen.... Ze had laatst een kiwi bijna met schil en al op... Maar wel fijn dat ze er dus zo weer snel van af was. Wat een vertrouwen Kitty maar kan me er wel iets bij voorstellen, ook al wil je het niet maar volgens mij verspreek je je onbewust toch wel snel. Ik geloof ook dat wij de enige twee waren, het is helemaal 'uit' om het niet te weten. Vriend wil het bij de tweede ook niet weten al zou ik het wel handig vinden. Hij gaat er over nadenken.

Hier alles goed, kijk echt uit naar dinsdag! Daarna ga ik proberen weer wat te ontspannen. Zo leuk, Yuna begint nu liedjes te zingen. Nou ja neuriën met af en toe een woordje: miauw, gauw, jou, mij, blij
Domme vraag.. maar waar halen jullie die verse munt ?

Gewoon in de supermarkt of uit de eigen achtertuin ?

We hebben weer een pittig dagje achter de rug afgelopen dinsdag.

Ik had met mijn domme hoofd gedacht dat het allemaal niet zo heel erg lang zou duren.

Uiteindelijk heb ik van 10 tot 17 met Dieke in het ziekenhuis doorgebracht.

Ze is weer geopereerd aan haar pink en het topje is weggehaald.

Al het zwarte weefsel is verwijderd en ze hebben alles goed schoongemaakt.

Tot aan het gewricht spoelen toe.

Een nageltje krijgt ze er dus niet meer aan en ik ben heel benieuwd hoe dit zich in de toekomst gaat ontwikkelen.

Fingers crossed dat ze het echt goed schoongemaakt en verwijderd hebben zodat er niet weer zwarte gedeeltes tevoorschijn komen.

Woensdag weer terug voor controle.

1 ding is zeker.

Dieke is STOER !
Wauw, applaus voor de stoere Dieke!!

Ik hoop dat jullie het nu achter de rug hebben allemaal en dat het allemaal niet zoveel gevolgen heeft voor haar.

Munt staat hier inderdaad in de tuin. We hebben een keer een plantje uit de supermarkt in de tuin gezet en dat doet het erg goed. Bijna te goed, dat spul woekert als de pest, als je niet uitkijkt.

Lief is dat zingen he, doet Chica ook. Ik begin ook steeds meer liedjes te herkennen. 's Ochtends wordt ze ook zingend wakker, heerlijk vind ik dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven