JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Volgens mij zit het zo dat als de weeën niet regelmatig komen, en als ze ook weer wegtrekken, dat het dan oefenweeën zijn. Nu zijn ze bij mij volgens mij niet echt regematig, ik heb ze nog nooit getimed. Maar ze komen dan ongeveer om het kwartier/10 minuten ofzo.

Maar ze trekken in de ochtend gewoon weer weg bij mij. Ik maak me geen zorgen in iedergeval.

Ik zie mijn navel ook niet hoor, maar ik kan het voelen!

Jij ook bijna verlof, lekker joh! We hebben straks vanaf 37 weken natuurlijk allemaal dagelijkse meldplicht hier he!
Alle reacties Link kopieren
zo zo druk hier opeens .

ik bleek nog een nepboom op zolder te hebben staan, zo in een tas geprakt vorig jaar. ook er zo weer uitgehaald, dus die staat weer . ga vanmiddag nog wel even naar het tuincentrum om te kijken of er wat leuks bij zit, al zijn de financiën niet echt geweldig momenteel. ik wil nog zooooveel.

geboortekaartjes rond en nabij 250 euro, draagdoek 60 euro, fototoestel 200 euro, babyfoon, lakentjes, nieuwe lampen, nieuw kleed, nieuwe gordijnen voor zoon, nieuwe lampen en het liefst ook nog nieuwe schoenen en een nintendo WII. oh ik ben zoo hebberig. wil ook gewoon lekker mijn huis (ehm ons huis...) in orde hebben voordat de baby komt. gelukkig komt er woensdag iemand de badkamer stuucen, daar kijken we inmiddels al drie jaar tegenaan.

mijn navel is trouwens zoooo diep dat ik niet verwacht dattie gaat ploppen. bij de vorige niet in ieder geval. en die harde buiken, ja ik heb ze soms wel, maar volgens mij ook vaak zonder dat ik het merk. doet geen zeer in ieder geval, lopen zitten liggen en staan is dan weer wel vervelend.

fijn wen dat je door de keuring bent, ik vind het zelf ook altijd wel prettig. en we moet nu om de week, echt officieel zwanger .

hmm alweer vergeten wat ik tegen de rest wilde zeggen...
Ik sta er eigenlijk net zo in als Voy, ik heb ook het idee dat hoewel het vet irritant is dit er wel bij hoort. Daarnaast voel ik de baby goed en gaat het met mij ook ok dus ik voel geen noodzaak om nu te bellen. Ik zie de Vk donderdag weer en dan zal ik eens vragen wat ik zou moeten doen de volgende keer als het zo heftig is.

Haha sam, ik zie een zielig inelkaar geprakt boompje staan op zolder die nu even heel hard heel mooi mag zijn

Gewoon alles kopen, doe ik ook haha!

Ik zie mijn navel nog wel hoor! alleen de bovenkant maar ik zie hem nog wel!
Lily, ik heb net over jou gedroomd! Ik was even gaan slapen, ik weet niet meet precies waarover het ging maar je deed " iets" niet meer. Geen idee wat, maar je was er nogal stellig in.
Nou, klinkt wel vermoeiend, Lily en Voyager! Maar ja, er is waarschijnlijk idd niet veel aan te doen.

Ik ben vandaag officeel de datum voorbij waarop de eerste kwam! Joehoe, mijlpaal!!! Precies 36 weken nu. Begin echt te genieten van het verlof en de buik (al blijft het een buikJE).

Lastig he, de bikinilijn, of laten jullie alles maar gewoon staan nu?

We moeten wel nog met spoed de geboortekaartjes uitzoeken, staat voor morgen op het programma. Lekker laks weer....

Donderdag weer naar de gyn. Krijg weer een echo denk ik, dus ben benieuwd of ze goed gegroeid is.
Haha, dat gaat nu blindelings en op de gok, Helena... met een niet al te scherp mesje.

Gefeliciteerd met je mijlpaal!
Ik heb al mijn schroom overboord gegooid en gevraagd of mijn vriend... Maar na twee keer vond ik dat ook niet meer zo genant en nu ben ik allang blij dat het gewoon gebeurt!

Ik kan er zelf ook absoluut niet meer bij hoor..
En idd gefeliciteerd, lekker gevoel he!
Lily "jammer" dat het geen blaasontsteking is. Klinkt echt wel heel pijnlijk wat je hebt. Ik hoop echt voor je dat daardoor de bevalling makkelijker zal zijn. Weet je in ieder geval waar je het voor gedaan hebt.

Voor jou ook Voyager.

Lucia, ondanks mijn hele hoge buik, heb ik maar heel weinig last van maagzuur. Vanacht een beetje, maar ik had gisteren ook een lekkere, vette oliebol gehad. Ik heb trouwens mn koffer ook nog niet klaar hoor. Te druk gehad, haha.

Hoe was het bij de vk?

Chili, geniet nog maar even van het werk. Voor je het weet zit je op de bank. Weet niet of het erg is als buik altijd hard aanvoelt. Ik heb maar soms harde buiken. Met volle blaas ook idd.

Wen, lekker. Weer goedgekeurd.

Kitty: ik zie mn navel ook niet meer, behalve voor de spiegel. En voelen. Zou me best wel eens weer willen kunnen zien zonder spiegel. Vooral voor bikinilijn, haha. Op de tast valt niet mee.

Mooi joh, zo'n schommelmandje. Ik kan de katten geen ongelijk geven. Zou zelf ook wel in zo'n mandje willen liggen.
Heb gisteren alle kerstspullen naar beneden gehaald en huis mooi gemaakt. Deze week komt de kerstboom. Een echte. Mn jong katje vind alle spulletjes ook heel erg leuk. Ben benieuwd hoe hij de boom gaat vinden. Heb gelukkig maar weinig glazen ballen, Mss laat ik die er dit jaar maar uit.

Grappig, lees op deze pagina allemaal reacties over bikinilijn,

Ik ben ook weer goedgekeurd. Bloeddruk 121/68. Wel 1,5 kilo gegroeid, maar het was weer een andere schaal. Dus ik vond het eigenlijk niet eerlijk, haha.

Vanmiddag naar de groothandel geweest met mn mams en mn zus. Nog een leuk babypakje gekocht maat 62, die had ik nog niet. Toen ik weer thuis was, heb ik een uur geslapen. En vanavond vergadering. Morgen moet mn jong poesje voor sterilisatie en ik weer naar de fysio.

Ohja, gisteren na huis versieren kon ik bijna niet meer lopen. Veel te veel in 1x gedaan natuurlijk en een aantal keren trap op en neer met spullen. En vanacht moest ik voor de verandering plassen en toen kon ik ook bijna niet meer lopen door de lage rugpijn. Dus ik dacht al: dat wordt niet naar de groothandel. Maar vanochtend ging het wel weer. En nu gaat het ook nog wel redelijk, terwijl ik toch wel veel gelopen heb vandaag. Morgen weer lekker massage.

Nieuwe datum vk: 18 december
Haha, herkenbaar die verhalen over compleet uit het zicht verdwenen navels en het lastige scheren.

Vervelend zeg dat pijnlijke gerommel, maar gelukkig zijn jullie er nog erg positief onder!

Marianne, fijn lekker gewinkeld vandaag! Nu geen last van rugpijn na ook nog die vergadering vandaag?

Helena, wij zijn ook nog steeds niet uit de geboortekaartjes. Ik vind het zo lastig! Kan zo moeilijk iets vinden wat naar onze smaak is. En wat fijn zeg die mijlpaal, ik hoop dat het donderdag bij de gyn er ook goed uit ziet!

Vandaag 37 weken! Het bed staat omhoog, poeh wat een geklim, zeiltje erop. Dus dat is klaar. De noodtas is alleen nog niet helemaal ingepakt, dus dat zal ik binnenkort even afmaken. Alleen zo lastig omdat je alles nog gewoon gebruikt!
Goed nieuws, smurf is gedraaid! Jippie, ben er echt blij mee! Ik had al allemaal draaipoging visioenen, maar voorlopig lijkt dat niet nodig!

Ga nu naar bed, lees morgen wel weer bij.

O ja, volgende afspraak 24 december
Super Lucia, hopelijk blijft ie zo lekker liggen.

Melloo, rugpijn valt gelukkig mee, maar 2 uur vergaderen viel niet echt mee. Vooral omdat de baby heel druk was, dus mn buik schoot alle kanten op. Nog steeds. Volgens het ritme istie een avondmens. 's Nachts slaapt ie volgens mij en dan begint hij rond een uur of 11 's morgens te dansen. s Middags is ook redelijk rustig. Dan weer vanaf een uur of 6 en dan 's avonds echt een paar uurtjes achter elkaar.

Zou dat betekenen dat ik straks 's morgens gewoon lekker kan uitslapen???

Hoe staat het met alle gerommels in de buik?
Lucia, fijn zeg, een geruststelling lijkt me. En nu moet ie maar mooi op dezelfde manier blijven liggen.

Haha dat zou wel heerlijk zijn Marianne, ik hoop het met je mee maar ik zou er maar niet teveel op rekenen! Maar kan me voorstellen dat het vergaderen niet zo fijn was op die manier.

Gisteren een onrustige buik en het is dan zo'n gek idee om te denken dat het nu ook mag. Anders denk je nee je moet nog even blijven zitten en het is nu zo'n omschakeling dat het ook mag beginnen.

Zo naar het zwembad met dochter, die is al helemaal enthousiast. Vanmiddag maar weer op naar de drukker, hopelijk hebben ze nog een boek met leukere kaartjes.
Vannacht gedroomd dat ik de baby opeens op de trap werd geboren en eigenlijk gewoon uit me viel. Ze zag er heel raar uit, hele brede heupen, hele korte beentjes en heel plat. Met een schaafwond op de heup (???). Ik wilde haar maar gaan voeden in de droom, omdat dat het enige was wat ik kon verzinnen. Toen ik haar wilde aanleggen zag ik dat haar ogen, neus en mond nog dichtzaten; alsof er nog een vlies overheen zat. Dus ze kon helemaal niet drinken.

Angstdromen over of alles wel goed is? Maar daarna droomde ik ook dat ik dacht; "o, zie je wel, ik zal nooit zoveel van haar houden als van mijn oudste dochter, wat erg! Dat mag ik niet voelen!".

Werd niet echt vervelend wakker, maar kan me nu nog haarscherp het gezichtje van het kindje herinneren met alles dichtgeplakt. Freaky he?

Blijkbaar maak ik me onbewust toch wel wat zorgen! Grappig dat dat dan zo in je droom eruit komt. En zoals in mijn droom zal ze er echt niet uitzien, dat stelt wel weer gerust!
Dat is geen leuke droom helena! Ik heb weleens gehoord dat het een beetje bij deze fase hoort. Ik heb het zelf nog niet gehad, ik droom wel hele verhalen, maar geen horrorverhalen over de baby.

Melloo, kan me voorstellen dat het een hele omschakeling is. Wel een fijn gevoel denk ik!

Veel plezier met zwemmen vanmiddag

Lucia dat is fijn meid, nu maar hopen dat het zo blijft!

Ik had vannacht een paar keer dat ik dacht: ok...dit is een echte wee. Echt druk naar beneden en een hele scherpe pijn. Maar het was denk ik gewoon een heftige oefenwee. Het blijft toch rommelen bij me. Gisteravond een rustige avond gehad, maar vannacht was het weer beheurlijk. Met ook pijn in de onderrug enzo.

Ik denk niet dat dit nog weken gaat duren eigenlijk..
Heb ook zo'n idee dat het bij jou en Lily niet nog 'ns weken gaat duren Voyager, maar je hebt wel gelijk dat de weeen eerst regelmatig moeten komen en volgens mij zo'n 60 seconden of zo moeten duren. Vraag me alleen af of de 'echte' weeen dadelijk nog pijnlijker zijn dan de 'oefenweeen' die jullie beschrijven want die klinken al pijnlijk genoeg! Het moet wel een geruststellende gedachte zijn dat je morgen in ieder geval al de 36 weken hebt gehaald.

Lucia, gelukkig dat de baby de goede kant opgedraaid is en Marianne, zo te lezen verveel jij je nog niet!

Bij mij is verder alles rustig. Als het goed is komt morgen m'n vervangster hier op het werk en krijg ik het dus druk.
Wat een drukte hier zeg, gezellig!

al zijn niet alle verhalen even leuk..

vervelend die rommelende pijnlijke buiken maar gelukkig blijven jullie er rustig en laconiek onder.

Wat een vervelende droom Helena, gelukkig werd je er niet naar wakker van.

Ik droom de laatste tijd ook alle kanten op maar nog niet echt over de baby.

Fijn dat smurf gedraaid is

nu vasthouden die houding daarbinnen...

Hier nog niks gedraaid en daarom doorgestuurd naar de gyn.

A.s. vrijdag mag ik daarnaar toe, zal wel een discussie worden over wel of niet draaien...

Sinds het weekend ook opeens veel last van dikke benen, enkels, handen en armen, knap lastig want ik kan echt geen schoen meer aan.

Nu dus maar de hond uitgelaten met schoenen van manlief.

je moet wat he ?

Voor de zekerheid even de vk gebeld en die komt vanmiddag hier mn bloeddruk meten.

vind ik toch wel service

Van het weekend kwamen we nog al laat thuis van sinterklaas vieren en zag ik dus snachts licht branden bij de overburen

( viel echt op, ik ben geen gluurder! )

toevallig wist ik dat daar ook iemand zwanger was..

dus ik zei al, die is vast aan het bevallen!

en jawel hoor, een meisje geboren.

kreeg er spontaan de medezenuwen van die nacht

Nog iemand tips tegen al dat vocht wat blijft zitten ?

Lekker rustig aan doen allemaal en voor degene die nog even door moeten tot aan het verlof.. sterkte!

Ik ga Lily en Voy heel erg in de gaten houden
Hou je het wel in de gaten Hip? Je bloeddruk was de x goed? Zo ja dan is dit wéér zoiets wat 'erbij hoort'. Als ik dat nog één keer hoor dan flip ik 'tsja, hoort erbij!' GRRRRR!

Balen dat de baby in een stuit ligt. Na al die oefenweeeen moet ik bekennen dat ik heel even hoopte dat de baby hier ook in een stuit zou liggen (al lag ze al vanaf het begin goed) zodat ik een geplande keizersnee zou kunnen krijgen. Erg hé. Alsof dat wél relaxed is. Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen.

Leuk een leeftijdsgenootje in de buurt! Ga je ook op kraamvisite of ben je niet zo dik met de buren?

Hier hoop ik dat het niet meer zo lang duurt maar ik hou ook serieus rekening met 42 weken, al is het maar om teleurstelling te voorkomen. Ik roep voor de grap steeds dat de baby volgende week komt, 17 december.Dat krijgt man helemaal de zenuwen. Datum technisch zou 42 weken beter zijn, niet in de feestdagen enzo maar nu lijkt zelfs een kerstkindje me heel gezellig en in the end maakt het ook allemaal geen bal uit.

Het komt wanneer het komt!
Oh, die 42 weken ga je vast niet halen Lily! En die keizersnee laat je maar mooi uit je hoofd, persen zul je! Nee, ik hoop voor je dat je nu gewoon al voorwerk hebt gedaan en dat het straks heel gemakkelijk gaat.

Hip, verdorie, door vocht geveld? Beentjes omhoog!

Helena, wat een nare droom. Ik heb tot nu toe nog helemaal niet gedroomd (nou ja, vast wel gedroomd, maar niets wat me is bijgebleven). Dat laten we dan maar even zo, als ik dit zo hoor.

Kan iedereen hier eigenlijk thuis op Viva komen? Dat we straks niet ineens een paar maanden radiostilte hebben omdat iemand vergeten was dat ze alleen op het werk kan internetten?
Helena, dat is niet zo'n fijne droom. In ieder geval zijn de meeste dromen toch bedrog. En ik denk dat je net zoveel van je 2e kindje houdt als van je 1e.

Mijn moeder droomde (toen ze zwanger was van mn zusje) dat ze 7 goudvissen baarde. Zelf heb ik er helemaal nog niet over gedroomd. Vroeger wel, maar dat waren hele fijne dromen,

Voyager, kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent, met de pijn. Hoe zou je het vinden dan als je nu of al heel binnenkort zou bevallen? Je bent morgen toch ook 36 weken?

Klinkt echt niet fijn al die pijnlijke oefenweeen. Brrrr, hoe voelt een echte wee dan wel niet?

Kitty, succes morgen met het inwerken van je vervangster.

Hip, hoe is het met je bloeddruk? Weet je al of je het kindje wil laten draaien? Tenminste ik neem aan dat je zelf toch ook wel inspraak hebt?

Heb helaas geen tips voor je tegen vocht.

Lily, kan me wel een beetje voorstellen hoor, de gedachte aan een keizersnee. Had het er nog met mn zusje over en die heeft eigenlijk maar heel weinig klachten achteraf gehad, dus mss is er ook wel iets voor te zeggen. Heb het zelf ook wel ns gedacht.

In de feestdagen lijkt mij best wel leuk. Maar ik heb ook beetje gevoel dat ik over tijd zal zijn. Hoewel ik zelf nu wel duidelijk kan voelen dat de baby in mn bekken ligt, dus al wel ingedaald in. Echte pijn heb ik nog niet, maar soms wel een beetje vervelend gevoel.

Ik zit thuis op Viva, Wen.

Vandaag is mn jong poesje ontvrouwt oftewel gesteriliseerd. Kon haar tegen 2 uur weer ophalen. Eerst natuurlijk nog helemaal wankel. En verder de hele middag liggen slikken aan de wond. De dierenarts kon niet zo goed bij haar baarmoeder en moest de snee groter maken. Zit een behoorlijke jaap. Ik hoop dat het goed geneest. Nu ligt ze eindelijk te slapen, want steeds dat likken aan de wond, lijkt me ook niet echt goed. Maar even in de gaten houden.

Ik kreeg heel goed nieuws van het werk. Ik kan na mn verlof een stuk dichterbij komen werken. Moest ik het afgelopen jaar zo'n 3 uur per dag reizen, straks is dat 20 minuten enkele reis. En de creche is dan dicht bij mn werk. Ik ben er zo blij mee. Zag echt tegen de lange reistijden op straks met de kleine. Ook voor hemzelf, omdat hij dan zo lang in de creche zou moeten. Mss wel 12 uur op een dag. En straks gaat hij gewoon de 20 minuutjes mee in de auto en is de creche nog geen 2 minuten van het werk. Echt super. Ben helemaal
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 09-12-2008 17:56
Reden: smilie
% gewijzigd
Super Marianne, dat is inderdaad goed nieuws!

Zielig he, van die katten die net uit narcose zijn..dan waggelen ze nog zo! Misschien als ze aan de wond blijft likken zo'n kapje om de nek? Vind ik altijd superzielig, maar soms kan het niet anders denk ik.

Ik vind die voorweeën trouwens niet zo erg hoor! Ze zijn vervelend en pijnlijk, maar ik vind het wel spannend en ik kan het prima aan. (heb ook een hoge pijngrens mag ik wel van mezelf zeggen, ik ben absoluut niet kleinzerig)

Ik heb er ook niet zoveel problemen mee als ze iets eerder komt. Morgen ben ik inderdaad 36 weken. Door de vroeggeboorte van mijn dochter zijn we nu al heel vroeg begonnen met alles voorbereiden en klaarzetten, dus wij zijn er helemaal klaar voor! Ik heb zelf vrijdag in de agenda staan als bevallingsdatum, dan is het volle maan, ik ben dan 36 weken en twee dagen en ik heb dan twee weken om te herstellen voor kerst. Haha geintje natuurlijk, maar het staat er wel echt!

Wen, ik kan hier gelukkig prima forummen. Ik heb ook geen werk, beetje moeilijk internetten daar dan ook...haha wat een vage zin...je snapt me wel toch?

Lily, wij bevallen gewoon lekker puur natuur, en omdat we al weken met voorweeën lopen zijn de kindjes er in een vloek en een zucht uit. ZO!

Oh Hip, toch nog steeds in een stuit. Hoe ligt ze dan precies? Met het kontje eerst? Vocht is heel vervelend! Ik heb weleens begrepen dat bleekselderij vochtafdrijvend werkt, en verder inderdaad met de voetjes omhoog!

Kitty succes met je vervangster, het zal vast goed gaan!
Nog even voor de duidelijkheid, ik maak maar een grapje over die datum he, ik wil zeker niet nog een keer dat mijn kindje te vroeg geboren wordt, laat het maar lekker zitten tot minstens 37 weken!

Voy, ik las dat ze tegenwoordig 36+3 al a terme vinden en zeker als het baby genoeg vetjes (gewicht) heeft. De baby hoeft dan niet een sin de couveuse en mag gewoon mee naar huis. Dus vrijdag is prima voor mij! Dan ben ik echt bijna bijna bijna 37 weken.

Marianne, dat is een dansje waard! Wat heerlijk! En wat zal je opeens een tijd hebben (die de baby dan weer allemaal opeist!). En wat sneu voor je poes! al is ze je vast dankbaar als ze straks jouw bevalling ziet, ghehe!

Mijn konijn is ontzettend schijnzwanger en ik zit er aan te denken om haar ook te ontvrouwen maar konijnen kunnen zo slecht tegen narcose en dus stel ik het uit tot ze te oud is en het helemaal niet meer kan. Het is zo sneu om haar als een debiel een nest te zien bouwen en met haar knuffel in het rond aan het slepen is.

Oeh en ik heb mijn nest ook al echt klaar zelfs de vluchthutkoffert!

Wen, hier staat de laptop op een kussen op de buik en allemaal vanuit huis maar dat was inmiddels wel duidelijk denk ik.
Ok Lily, vrijdag staat!

Ik voel nu alweer anderhalf uur een komen en gaan van redelijk hevige menstruatie-achtige pijn i.c.m. harde buiken en pijn in de onderrug.. Ga maar even liggen, misschien zakt het dan wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven