JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yeah!! Gefeliciteerd Voyager!!! Daar is ze eindelijk, je meisje. Ik hoop echt dat alles goed met jullie gaat en dat je geen keizersnede hebt gekregen. We horen het wel!

Neem maar lekker een stuk taart met heeeel veel suiker. Nu mag je weer!

Kitty; jeetje; 20 keer per 24 uur?!? Dan zal ze wel goed groeien, of niet? En kun je dan wel slapen 's nachts? Klinkt heftig.

Wat betreft huilen tijdens het verschonen; dat doen ze volgens mij allemaal in het begin. Is natuurlijk koud aan de billen. Wat je zou kunnen doen is kijken of ze geen schrale plekken heeft ( mn in de liezen maar ook op de billen). Dan doen de doekjes nl best pijn als dat zo is. Misschien kun je sowieso een paar keer wat creme erop doen om te zien of het dan minder wordt. Wat hier een beetje helpt is het doekje heel even wat voorverwarmen in de hand. Is net wat minder koud.

Ook hebben wij de tip gekregen de baby niet aan de benen omhoog te tillen om de billen op te tillen. Dat schijnt niet goed te zijn voor de heupjes. Je kunt beter de billetjes ondersteunen en zo het kontje optillen. Misschien helpt dat?

Ik weet het ook niet hoor ; zijn zomaar wat dingen die ik bedenk.

Dat je veel last hebt van stuwing met een baby die 20 keer per dag wil drinken geloof ik meteen! De borsten van jou weten niet wat hen overkomt!

Ik dacht ook dat het samenkrimpen van de baarmoeder tijdens het voeden naweeen waren. En tijdens het plassen had ik er ook veel last van. Wel pijnlijk ja. Maar je mag gewoon paracetamol nemen.

Wen; niet teveel erover nadenken! Het valt best mee vond ik. Pas aan het eind dacht ik: aaaauuw, dit is wel erg pijnlijk, maar toen was ik beide keren al aan de 10 cm. Voor die tijd is het niet fijn, maar best te doen. Echt waar. Weg met die boeken en lekker fijne rustgevende muziekjes opzetten en chocola eten zou ik zeggen! Ofzo...
Oei, 20 x per dag... da's wel een dagtaak! Met zo'n frequentie had je dan vast ook heel véél naweeën, of niet? Fijn dat het herstel zo goed gaat.

Sam, ik doe zwangerschapspilates, daar is wel wat aandacht voor ademhaling en wat bevallingsdingen, maar (gelukkig) niet teveel. Gewoon wat praktische dingen, wat gebeurt er in je bekken en zo.

Veilig zwanger heb ik geleend, dat vond ik op zich nog wel een fijn boek om door te bladeren (en alles wat mis kon gaan sloeg ik gewoon over). Maar dit boek.... we hebben het net samen heerlijk af zitten kraken Wie verzint er dan ook om steeds te benadrukken dat het pijn gaat doen? En vooral dat ze steeds schrijft dat je het ná de bevalling zo weer vergeten bent... het boek is toch bedoeld om ervoor te lezen, en dat is dus net wat ik níet wil lezen.

Nou ja, ik ga ook maar eens op zoek naar bevallen softies in mijn omgeving En het is nou ook weer niet zo dat we er onderuit kunnen, wel?
Chocola, komt (weer) hoog op het boodschappenlijstje!

We zijn het er hier trouwens wel over eens dat ik er misschien ook nog niet helemaal aan toe ben, en dat het ook nog wel even kan duren. Ik ben het nog lang niet zat, ook een teken misschien? Gek idee, 't kan ook gewoon nog een maand duren!
Wen, tis echt waar wat Helena zegt: pas tegen het einde denk je dat het echt niet te doen is en dan mag je persen en kun jij actief wat met de pijn doen en weet je dat het niet lang meer gaat duren (bovendien heb je écht geen notie van tijd). Vergeet niet dat de pijn niet gelijk van 0 naar 100 schiet, je neemt toe maar ook jij gaat er in mee, je lijf maakt echt zelf 'pijnstilling' aan. En na elke wee is er rust, daar kun je naar toe leven.

Wat mij echt hielp was 'mijn lichaam doet niets wat ik niet aankan want ik ben het zelf'. Ook een beetje zweverig maar waar.

Het boek heet 'Duik in je weeën' (....) en het gaat daar helemaal NIET over pijn. Het is een serieus goede aanschaf, ook voor ná de bevalling. Lekker op bol.com bestellen en bladeren.

Kitty, wij zingen tijdens het verschonen helpt al een trein! :D
Thanks Lily, dit zijn wel berichten waar ik wat mee kan

Ik stel me er een soort van horror bij voor waarbij je meteen vreselijk veel pijn lijdt
Emms niet meer gezien trouwens, zou ze snel voor het inleiden nog aan het bevallen zijn?
Ff kort (alvast, ik lees zo nog even verder) we leven niet in de middeleeuwen Wen, als jij de pijn niet aankunt dan is er de mogelijkheid tot pijnstilling maar dan kun je uiteraard niet thuis bevallen.

Ik ging mijn vorige bevalling vol goede moed in, had gym en yoga gedaan, de tandarts zegt altijd dat ik een hoge pijngrens heb dus ik dacht echt "laat maar komen, ik kan het hebben". Niet dus! ik kon het helemaal niet hebben, kwam niet in een flow waarin ik mee kon in de weeën en ging er dus dwars tegenin. Nu had (en heb ik ook nu weer) een fijne vk, die was heel stellig: als ik pijn had en vond dat het niet ging dan gingen we meteen naar het zkh voor een ruggeprik. Ik had vooraf geen ideaalbeeld van een romantische of knusse of weet ik wat voor een thuisbevalling dus ik vond het prima om naar het zkh te gaan. Met een ruggeprik ben ik vlot en vrijwel pijnloos door de hele ontsluitingsfase gegaan en bij de persweeën was de verdoving eraf (of minder dat weet ik niet) dus ik kon goed voelen wat ik deed. Op dat moment was het al heel fijn dat ik geen pijn meer had maar ook achteraf, met dat idioot lange hechten (en ze dus via de ruggeprik konden verdoven).

Je hoeft niet voor pijnstilling te gaan, maar vergeet niet dat die mogelijkheid er is. En v.w.b. Beatrijs Smulders , ik krijg wat van die troela.

Zo nu verder lezen.
Dat boek "duik in je weeen" is idd een hele goede. En heel erg no nonsense. Het is zoals het is en ja het doet pijn. Maarals je die "flow" idd te pakken hebt maakt je lijf geneog endorfines aan om de pijn te kunnen handelen.

En het belangrijkste is dan ook dat je "meegaat" in je wee. (oe dit klinkt heel erg zweverig) Je moet je er niet tegen verzetten, want dan heb je de kans dat het (onnodig) lang gaat duren en het is ook niet voor niks dat iedereen zegt dat je tijdens de bevalling (en dan met name de ontsluitings fase) in een zo veilig mogelijke omgeving zou moeten kunnen zijn, zodat je hersenen niet worden afgeleid door stoorzenders.

het is zo een primitief gebeuren eigenlijk......je gaat echt terug naar je eigen oerdriften en krachten....En als ik er zo over nadenk, krijg ik er eigenlijk ook best wel weer zin in.......
Haha, nou Ringel, als jij er zin in krijgt als ervaringsdeskundige

Ik ga gewoon proberen me er aan over te geven op het moment zelf (best lastig lijkt me). 't Is alleen dat het van te voren zo'n enorme berg lijkt.

Belletje, ik ben van plan om sowieso naar het ziekenhuis te gaan, juist omdat daar inderdaad de mogelijkheid tot pijnstilling is (en nog een paar andere redenen). Alleen het idee al dat ik dan in de buurt ben als het nodig is vind ik wel fijn, misschien heb ik het niet eens nodig. Mijn pijngrens ligt helaas niet zo hoog, mede daarom maak ik me wat druk.

Maar jullie berichten helpen wel enorm! Thanks
hahaha die belletje met beatrijs smulders hihi. ik had er wel wat aan, hoop niet dat ik nu de ubermuts ben?

nou hier weinig actie vannacht hoor. had wel veel pijn, ben lekker in bad gaan zitten en gaan slapen en nu is het weer heerlijk rustig. en ik voel me weer goed!! beetje duizelig maar dat heb ik vaak na ontbijt.

geef mij nog maar twee weken! zei zij hoopvol...

wen, niet denken aan de berg, maar aan elke wee. je weet gewoon niet hoe hoog de berg zal zijn. ikzelf schrok aan het begin van het persen, maar ook daar kwam ik weer overheen. ik snap dat je heel zenuwachtig bent, maar je zal echt zien dat het meevalt! vergeet niet dat het niet heel vervelend is, als je echt gaat beginnen is het ook superleuk omdat je weet dat je over een paar uur (als het meezit natuurlijk) je kindje kan zien en voelen.

nou ja ik ben toch wel ubermuts denk ik...
Ohhhhh, foto van Elena (met papa neem ik aan, anders weet ik niet wat die kerel op de foto doet) op Hyves. Te schattig!

Ik vind je helemaal geen ubermuts Sam, als jij hulp hebt aan Beatrijs dan is het toch goed. Ik kan haar gewoon niet goed verdragen, haar kijk op dingen is erg anders dan de mijne en ik erger met helemaal dood als ze weer eens in de media verschijnt. Ik kwam in haar boek (ik heb alleen veilig zwanger gelezen) zoveel tegen wat mis kan gaan dat ik er helemaal depressief van werd dus geen BS voor mij.

Verder is het helemaal waar wat de dames schrijven, hoe zweverig dan ook, je moet meegaan in de weeën. Maar kun je dat niet... dan is er pijnstilling zo simpel is het voor mij. Ik zeg ook niet dat ik deze keer zeker voor een ruggeprik ga, iedere bevalling is anders en misschien gaat het deze keer wel goed maar als dat niet zo is dan weet ik dat er hulp is.

Overigens denk ik niet dat die hulp vandaag nodig zal zijn, soms denk ik dat ik vage menstruatiekrampachtige pijn in mijn rug heb maar dat is zo vaag. Wel heb ik een hele pijnlijke plek op mijn buik, rechtsboven mijn navel, alsof het beurs is van binnen en van buiten en met name als ik voorover buig doet dat echt gemeen zeer. Geen idee wat het is maar het maakt dat ik echt weinig kan doen, bovendien heb ik mijn rechtervoet verzwikt ofzo middenvoet doet pijn dus daar kan ik niet lekker op lopen.

Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe het met Voy is, het duurt zo lang voor we weer iets horen ik hoop maar dat alles goed is.
Meld, met eigenlijk niks te melden..

Wen, ik kan nou ook niet zeggen dat ik me verheug op de bevalling hoor.. En ik ben helemaal niet bang voor de tandarts, want ik heb nog nooit wat gehad. T is gewoon gek dat je totaal niet weet wat je te wachten staat en dat is niks voor een controlfreak als ik! En dan moet je ook nog alle controle loslaten, anders lukt t niet.. Nou ja, het wordt in ieder geval een uitdaging, zullen we maar zeggen..
Ik moest gewoon even kijken haha. Wat een hoop meisjes zeg. Iedereen die al bevallen is gefeliciteerd en de rest heel veel sucses.

Liefs, natsie.
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
Hee Natsie, lief dat je even reageert

Lucia, jij ook al controlfreak? Dat móet haast wel dezelfde datum worden als er al zoveel hetzelfde loopt
Het is wel verdacht stil hier vandaag, een aantal zwangeren al een voorschotje aan het nemen op de volle maan van vanavond? Ik ben benieuwd en kom toch regelmatig even gluren.

Hier geen actie!
Ja, zo heet dat boek idd "duik in je weeen". Ik heb hem doorgebladerd toen mn vriendin zwanger was. Toen moesten we er ook wel een beetje om lachen, omdat het idd wel zweverig overkomt. Maar zij heeft er wel wat aan gehad, vertelde ze achteraf.

Belletje, dat met BS heb ik ook. Ik heb echt niks met haar en haar boeken, maar er zijn genoeg mensen die dat wel hebben. En dat is maar goed ook. Mijn vriendin had ook haar beide boeken en die vond ze wel zinnig.

Emms is idd nog niet geweest vandaag. Wie weet???

Hier is alles ook rustig, ondanks de volle maan. Wel wat last van harde buiken, maar verder niet. Vol goede moed morgen dus voor een tweede baarmoedermondmassage naar de vk...
't Klinkt bíjna als iets fijns, Marianne

Maar ik denk dat ik toch liever een voetmassage heb

Volgens mij heeft de volle maan bij mij nog helemaal geen zin, wanneer is de volgende? :-) Hier dus nog helemaal niets. Maar af en toe moet ik me ook even bedenken dat ik pas op 38,5 week zit, en dat het dus nog wel 3,5 week kan duren.

Misschien inderdaad voor Emms, en misschien Evince ook? Die heb ik vandaag ook nog niet gezien! En Emms is toch al even overtijd, dus dat mag onderhand ook wel.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Voy is. Ze had wel gemeld dat ze na de bevalling even niet online zou zijn, en het is natuurlijk nog maar een paar dagen geleden. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het ging en hoe het is natuurlijk!
Tis inderdaad stil hier! Emms is vast bezig! en verder?!.....Ik hunker naar updates!

Wij hadden een gezellige drukke dag met schoonfamilie. Ik ben nu total loss, das een beetje jammer.

Vk is weer langs geweest en alles is goed met de baby, ze is aan het aankomen dus dat is perfect. De hechtingen zijn eruit en dat is FIJN! ze trokken toch wat.

Lola is ongesteld *zucht* ze worden zo snel groot! Ze heeft dus een baarmoedertje. De kraam vertelde dat dit komt door mijn hormonen die ze nog in zich heeft en is volkomen onschuldig. natuurlijk heb ik het betrouwbare internet er op nageslagen en het klopt. Ach ja.

Vraagje: wanneer mag je weer vrijen na de bevalling? Ik lees verschillende verhalen en weet het ff niet meer. Hoewel het fysiek nu niet echt kan heb ik ontzettend de behoefte om te vrijen. Zoals man beschrijft: we zijn nu zo'n eenheid, logisch dat we dat ook fysiek willen voelen. Ben trouwens wel blij dat ik de behoefte voel, ik ben er iig niet bang voor.
volgens mij kan het gewoon als je er aan toe bent, niet als je gehegt bent lijkt me.

Wel veilig anders moet je bij mij zijn.
Haha! Ik ken je verhaal Natsie! (jullie hebben besloten om de baby te houden?!)

Dat is nog wel een punt omdat ik zwanger ben geworden met behulp van hormonen (ben niet zo vruchtbaar als jij!) en aan anti-conceptie voelt zo verkeerd.

Ik zou dolgraag zwanger willen worden op de 'normale' manier maar binnen één jaar 2 kinderen hebben lijkt me véééééééél te heftig. Dan kom ik ook weer pas werken ná het verlof van kind twee! ai!

Wen heb jij daar al over nagedacht (en jij denkt vast: méns dit kind moet er eerst nog uit! haha)?
(komt zich er even mee bemoeien)

Lily, er wordt geadviseerd om 6 weken geen gemeenschap te hebben. Hangt er vanaf hoeveel je (hebt) gevloeid en of je nu nog vloeit. Als je nu nog vloeit kun je iig beter nog even wachten omdat de wond die de moederkoek in je baarmoeder heeft achter gelaten nog niet is geheeld en heb je een grotere kans op infecties (en echt dat wil je DUS echt niet want auw auw auw)

Maar als jij je na een x aantal weken zo goed en lekker voelt dat je weer lekker wil sexen met je man, sja waarom niet? Als je het echt zeker wil weten even contact opnemen met de vk.
@lily_lamb, eingelijk heb ik voor abortus gekozen. Wel een moeilijke keus, helemaal als ik dit van julie lees hoe blij julie zijn. Ik heb me dochter en daar zal ik veel van blijven houden.

liefs, natsie
Lily, méns, dit kind moet er eerst nog uit!

Maar ik heb er al wel eens over nagedacht, niet echt besproken samen nog. Aan de ene kant denk ik ook, stel dat het de volgende keer weer niet gemakkelijk gaat, en anticonceptie voelt dan ook raar. Maar aan de andere kant wil ik ook geen twee kinderen zo kort op elkaar, eerst maar eens genieten van de eerste. Dus dan zal het toch anticonceptie worden. Ik denk niet dat we jaren gaan wachten hoor! Misschien na een half jaar ofzo eens van de anticonceptie af en dan zien hoe het loopt qua cyclus.

Natsie ik vind je echt heel erg dapper dat je zo voor je dochter durft te kiezen!
Dag meiden,

Heb vandaag gewoon een erg drukke dag gehad, geen tijd gehad om te forummen en ben ook pas 37w5d dus verwacht ook nog geen actie hoor! Heb ik bij mijn meiden ook niet gehad eerder... Mocht er wel iets gebeuren denk ik dat ik het wel even kom melden op het forum.

Maar voorlopig is het gewoon wachten op vrijdag, dan gebeurd er zéker wat natuurlijk!

Over sex na de bevalling, volgens mij is het het belangrijkste dat je niet meer vloeit inderdaad. Ik heb allebei de keren vrij snel weer sex gehad, 1e keer na 4 weken, 2e keer (na keizersnede) na 3 weken.

Maar Lily, nu alweer zin in sex? Dat is volgens mij wel heel uniek hoor, je bent nog maar 5 dagen mama!! Maar goed, wel heel positief denk ik als je daar nu alweer zin in hebt...

Natsie, ik ben mij trouwens ook meer dan bewust van het feit dat je na een bevalling extra vruchtbaar bent. Ik werd na de 1e binnen 3 maanden (niet zo snel als bij jou dus, maar goed) weer zwanger. Kreeg binnen een jaar dus ook twee kinderen. En ja, dat is behoorlijk heftig! Maar de meiden hebben wel heel veel aan elkaar nu (zijn nu 5 en 4) Onze situatie is trouwens niet te vergelijken met die van jou (heb je verhaal ook gelezen inderdaad)

Ik gebruikte overigens Persona als anticonceptie en dat ging altijd goed maar na de bevalling bleven de zaadjes kennelijk toch wat langer leven in de baarmoeder dan voorheen.

Ben ook erg benieuwd naar het verhaal van Voyager!

Over weeën trouwens, ik vind het ergens jammer dat ik die waarschijnlijk nooit meer zal voelen. Dat ik nooit meer een gewone bevalling zal kunnen doen. Ik kijk er wel op terug als zijnde een goede ervaring.

Ik was heel erg rustig en heb het gewoon over mij heen laten komen, zelfs bij de persweeën ging het allemaal goed. Heb geen één keer iets van paniek gevoeld. Had alleen het gevoel dat het niet opschoot met het persen, terwijl ze er toch met 55 minuten uit was. Zal dan ook wel met haar gewicht te maken hebben gehad (die eerste van mij, van 4880 gram)

Echt, rustig blijven is volgens mij het allerbelangrijkst, er helemaal in mee gaan dus. Maar ja, ik ben dan ook een vrij rustig typje van mezelf, kan mij voorstellen dat het wat lastiger is als je dat niet bent.

Ik laat het hier even bij, heb morgen ook een redelijk drukke dag en wil echt heel erg op tijd op bed liggen...
nou ik ben er nog! (alsof iemand dacht dat dat niet het geval was...). volle maan doet nog niets hoor met me!!

iemand???

heb ik toch nog tijd genoeg om mijn kraampakket op te halen morgenochtend :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven