JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helena, jij hebt vast héééérlijk geslapen!

Ik wel, ben net wakker en ga zo in de tuin zitten. zwááár leven hahaha.

Fijne dag!
Ook namens mij proficiat met het goede nieuws Helena! Fantastisch trouwens dat het met iedereen zo goed gaat momenteel!
Even tussendoor, kom later nog uitgebreider terug... Maar zag het goede nieuws van Helena.. Gefeliciteerd !!! (heb nog aan je zitten denken).. en weer een meid.. leuk hoor...
Dank dank voor de enthousiaste reacties. Erg leuk! We hadden het bijna niemand vertelt, dus er waren ook bijna geen mensen met wie we onze zorgen konden bespreken. Had zeker ook zijn voordelen hoor (steeds opnieuw alles uitleggen daar werden we ook niet vrolijker van). Maar daarom is het extra leuk om te weten dat jullie allemaal zo hebben meegeleefd!

Goed geslapen...eh...nou nee. Blijkbaar moest alle stress er vannacht nog uit, dus de halve nacht liggen draaien. Ook van vreugde; daar kon ik als kind al niet van slapen (de nacht voor de Efteling enzo...). Maar vannacht zal wel weer een stuk relaxter zijn.

Het is ook heerlijk om te lezen dat het met iedereen goed gaat en dat de echo's allemaal zo goed zijn! Wat een geluk toch.

Ik kan nu eindelijk genieten van mijn beginnende buikje. We hebben ook al een naam bedacht, dus het wordt nu opeens veel echter allemaal. Ik werk in de zorg en wilde niet dat clienten allemaal nu al zouden zien dat ik zwanger ben. Mochten we dan nl toch de zwangerschap afbreken, dan wilde ik niet dat ik aan iedereen uit moest leggen hoe het zat. Dus ik droeg allemaal verhullende kleren. Maar nu kan ik lekker strakke truitjes en wijde broeken aan! Heerlijk!!!! Ben voor het eerst weer trots! Voelt goed

O ja, voor de tabel: vlos 11-08 en 20 weken echo op 22-08
Klinkt heel goed Helena. Fijn ook dat je nu wat meer kunt genieten en er gewoon met mensen over kunt praten, een bevrijding lijkt me!

Ik zal je gegevens aanpassen!
21 en 22 augustus worden echt spannende dagen!!!
Voyager; hoe gaat het met de steken in je bil? Neemt het af? Wil je nog in de lijst vermelden mijn 20 wkn echo op vrijdag 29/8? thanks!

Lily; leuk feestje gevierd en genoten van het zonnetje? Ben wel jaloers. Zit hier in mijn pauze in een duf kantoor pand...

Sam; wat leuk dat jij de baby ook al voelt! Ik wil ook, kan niet wachten ;). Maar weet niet zo goed op welk gevoel haha. Draag nog geen positiekleding maar sinds deze week gaat het ineens hard. Kan de meeste spijkerbroeken niet meer aan dus ben blij dat het nu rokjes weer is! Daarna zal ik er toch aan moeten geloven.

Helena; Tuuuuurlijk voelt het goed! Echt zo super voor jullie. Ga maar lekker genieten. En ja, we hebben hier gelukkig allemaal een voorspoedige zwangerschap tot nu toe. Hopelijk blijft dit zo!!!

Heb sinds vanochtend echt pijnlijke steken in mijn linkerzij. Voorheen deden ze niet zo'n pijn. Nu ineens wel. Hoop dat het snel weer minder wordt.

xxx

Chili
Ik zal het toevoegen Chili!

Ik merk dat de pijn in mijn bil minder wordt naarmate ik minder doe. Mijn vriend heeft net weekend gehad en dan neemt hij heel veel van me over. Dat merk ik meteen. Maar nu moet hij weer werken en ik heb ook gelijk meer pijn...

Maar wat voor steken heb je dan in je zij? Wat vervelend zeg, is er niets tegen te doen?
Dames, ik heb even jullie wijsheid nodig.

Er komt in een topic zoals dit eigenlijk altijd een moment dat er eens gekeken wordt naar de lijst, en of iedereen nog wel meeschrijft. Ik vind dat zelf eigenlijk altijd een vervelend moment omdat je dan mensen gaat "verwijderen" (he wat klinkt dat naar) die al een tijd niks van zich hebben laten horen, zonder dat je precies weet waarom ze niet meer meeschrijven. Maar aangezien ik het schema bijhoud zie ik ook wel voordelen van een iets kortere lijst eigenlijk. Dus ben ik eens gaan terugzoeken en voor mezelf bedacht dat als mensen een maand geen berichten meer hebben geplaatst dat ik ze dan uit de lijst haal.. Als je een maand aanhoudt wordt de lijst een aanzienlijk stuk korter! Nu mijn vraag. Zijn jullie het er uberhaupt mee eens dat ik de lijst ga aanpassen, en dan: is een maand een redelijke termijn?

Als mensen weer terug willen komen kan ik ze er natuurlijk altijd weer inzetten. Graag jullie mening!
Bedankt Voyager!! Dus het heeft dan toch ook te maken met overbelasting. Want hoe meer je doet hoe meer pijn. Misschien toch even bellen met verlos of HA?

Tja, hoe omschrijf je pijn? Het zijn echt pijnscheuten in mijn lies. Voorheen waren het echt steekjes wat volgens mijn betekend dat je baarmoeder groeit. Nu zijn het echt pijnlijke steken. Zou dat ook het groeien van de baarmoeder zijn?? Heb het nog steeds en wordt er nu toch weer onzeker door....

Wat mijn beterft kan je de lijsten aanpassen hoor. Je kan mensen altijd weer toevoegen, toch?
Heb je die pijnscheuten als je je bv. omdraait of te snel gaat staan ofzo? En duurt zo'n pijnscheut dan een paar seconden en trekt het dan langzaam weg? Dat heb ik namelijk ook en volgens mij is dat gewoon bandenpijn!
Lief dat je zo snel reageert Voyager! Niet alleen bij omdraaien en opstaan. Ook als ik gewoon achter mijn bureau zit. Maar gelukkig is het nu alweer iets minder pijnlijk. Zal dan wel ook bandenpijn zijn?! Ga je binnenkort nog een pretecho maken? Ik weet nog niet of ik dat wil voor de 20 weken of rond 26 wkn. Vriendin van me zegt dat met 26 wkn ook leuk is. Heb jij bij je eerste een pretecho laten maken?
Laten we er maar vanuit gaan dat het bandenpijn is Chili!

Ik weet niet of we nog een pretaecho gaan maken, hangt denk ik een beetje van de 20 weken echo af. Ik wilde voor 16-17 weken een afspraak maken bij babyview, maar de eerstvolgende datum dat ze een vrij plekje hadden was twee dagen voor de 20 weken-echo. Dat vond ik een beetje zonde van het geld. Maar misschien later in de zwangerschap nog..

We hebben het bij mijn dochter eigenlijk niet gedaan, was ook nauwelijks tijd voor, ik lag al vanaf week 27 in het ziekenhuis!
Voyager, anders noem je die namen gewoon even en vraag je of die mensen nog behoefte hebben om verder mee te schrijven en in de tabel te blijven staan?

Ik heb ook nog zitten denken over een pretecho, maar dat vind ik nu wel heel anders dan bij de vorige toen ik geen 20 weken echo kreeg. Hoewel een 20 weken echo natuurlijk niet zozeer voor de leuk is, denk ik dat het voor mijn gevoel niet nodig is om dan nog een keer een echo te doen.

Vervelend die pijn in je bil, heb je het al een keer besproken bij de gyn?

Chili, zulk soort steken heb ik ook regelmatig. Volgens mij inderdaad bandenpijn. Vervelend is het wel!

Helena, wat fijn is het toch dat je nu lekker er van kan genieten zonder die zorgen he. Ik kan me voorstellen dat dat echt zo'n grote opluchting is. Nu lekker in de positiekleding, buik showen, namen bedenken. Heerlijk!

Hier een lange dag gehad, dochter was in niet zo'n goed humeur, vermoeiend!

Ik voel nog steeds niet echt iets, een enkele keer dat ik er over twijfel, maar nog niet echt. Vind het wel jammer, had het nu (17 weken) toch echt wel al verwacht. Zal wel gewoon komen doordat mijn placenta aan de voorkant ligt. Nou ja volgend week naar de vk, dan het hartje horen. De week daarna 20 weken echo!
Goedemorgen meiden,

Gelukkig geen steken meer vandaag al blijft mijn buik gevoelig. Heb het idee dat ook mijn darmen een beetje aan het protesteren zijn door de groei van de baarmoeder. Mijn buik is ook ineens een stukje boller geworden. Leuk ;).

Voyager; wauw vanaf week 27 al. Dat is heftig, hopelijk blijf het je deze keer bespaard! Hoe gaat het naast je steken in je bil met het spuiten? Ging je overigens nog iets leuks doen al ga je niet op vakantie?

Melloo; ik voel helaas ook nog niet al ben ik minder ver dan jij. Zit ook met smart te wachten maar helaas ook hier de placenta aan de voorkant dus zal nog even geduld moeten hebben. Wanneer moet je naar de vl en heb je de 20 wkn echo?
hai dames,

Wat een goede berichten hier!

Helena ook. Wat een super bericht.En zo fijn dat je nu echt kunt gaan genieten! Jullie vertellen het nu wel 'iedereen' begrijp ik??

Mijn computer geeft helaas veel stroring. Ik werd er steeds uitgegooid.

Hier alles zn gangetje. Mijn relatie lijkt dus op de betere hand. Hij heeft onlangs alweer eens een bos bloemen gekocht en tracteert me over 2 weken op een weekendje weg (weer zonder onze zoon). Waarschijnlijk wordt het één v.d. eilanden...

Voelt heel goed maar is allemaal nog wat onwerkelijk en ik houd een slag om de arm...

Ik moet vandaag ook echt bellen voor de 20 weken echo. Zal ook wel ergens rond de 20e of 21e,22e worden...

Maar een vriendin van mij ging met 19 weken. Dan is het ook al mogelijk.

Ik ben alweer 16 weken zoals nog een aantal van jullie...

Sprak gisteren nog iemand die dit nauwelijks geloofde omdat je er nog zo weinig van ziet... hihi...

Vindt het nu heerlijk om van die elastische jurkjes te dragen. Als ze een beetje lang zijn hoeven dan helemaal geen positiejurkjes te zijn. Gisteren gewoon 2 in maat M gescoord in de uitverkoop..

Toch maak ik me dan af en toe zorgen omdat ik zo weinig aankom. Nu 2 kilo... Zo van zou het wel goed groeien??

Maar vooral mijn borsten groeien nu dus ik ga er zeker wel van uit. Bij mijn eerste duurde het ook lang voordat ik een echte buik kreeg.

Later meer...

Liefs,

Nikiet
Pluk de dag!
Melloo dat is wel een goed idee denk ik. Ik zal de namen zo opnoemen en dan vragen of ze nog mee willen schrijven. Als ik dan een week geen antwoord heb gekeregen pas ik de lijst aan.

Jammer dat jij ook nog niets voelt. Komt hier vaak voor, een placenta aan de voorkant!

Chili ook een buikje, leuk! En geen steken meer, goed hoor!

Nikiet, wat fijn dat je relatie weer beter lijkt. Ik snap heel goed dat je het vertrouwen moet terugwinnen, maar het gaat in elk geval de goede kant op. Klinkt leuk hoor, die jurkjes!

De steken in mijn bil.... ik vrees dat het toch m'n bekken is dames. Het zijn inmiddels geen steken meer, maar gewoon continu zeurende pijn. Gister voelde ik vanalles kraken en knakken daar en ik kon gewoon op sommige momenten geen stap meer verzetten. Vandaag heb ik het iets rustiger aan gedaan en dat merk ik gelukkig wel. Na het weekend ga ik een afspraak bij mijn huisarts maken want ik word hier niet vrolijk van.

Verder is mijn buik nog weer een stuk groter geworden. Vorige keer was ik zes maanden zwanger toen ik zo'nn buik had en nu bijna vier! Niet te geloven!

Oproep voor: Xmix, Icke, Rozeline, Kimmie, Hannes, Toffifee, en Mimi:

Na even te hebben gekeken naar de berichten en wie er in de lijst staan heb ik gezien dat jullie al een tijd (meer dan een maand) geen berichtjes meer hebben geschreven. Kunnen jullie even laten weten of jullie nog wel mee willen schrijven, want als ik jullie eruit haal zonder dat jullie dat willen is dat natuurlijk een beetje lullig. Als ik geen antwoord krijg pas ik de lijst over een week aan, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jullie niet meer terug kunnen komen. Dan zet ik jullie er gewoon weer bij. Dit is puur en alleen een kwestie van een overzichtelijker lijst voor mij, dus absoluut niets persoonlijks!

Ik hoor het wel!
Nikiet; ook een goed bericht van jou! Fijn dat het nog steeds in een stijgende lijn zit! Vertrouwen moet langzaam weer terugkomen. Helaas gaat dat niet zo snel en het is altijd goed om je zelf te beschermen door een slag om de arm te nemen. Kilo's zeggen niets over de groei van het kindje hoor Een vriendin van me is 6 weken verder dan ik en ze is nog geen kilo aangekomen! Maar het kindje groeit goed, dus wil niets zeggen hoor.

Voyager; wat vervelend zeg... ik hoop voor je dat er nog iets aan te doen is! In ieder geval proberen zoveel mogelijk rust te pakken al zal dat moeilijk zijn met je kleine meisje om je heen.

Fijn weekend meiden!!! xxx
hoi meiden! hier ben ik ook weer even. ik lees altijd even bij op mijn werk, maar kan daar weer niet uitgebreid reageren en vervolgens vergeet ik het thuis weer...

lig de hele week al om 22 uur savonds in bed en dat bevalt goed, geen rare vermoeidheidsklachten meer overdag, alleen als ik lang in de auto moet zitten. maarja daar heb ik ook wel eens last van als ik niet zwanger ben .

verder gaat alles zijn gangetje, krijg ook een buik. al is hij savonds groter dan sochtends, aanzienlijk groter echt. dus dan denk ik smorgens dat ik dit of dat wel aankan qua kleding en dan zie ik savonds dat ik me behoorlijk zou moeten schamen . zwangerschapkleding voelt nog zo overdreven, stom eigenlijk.

nikiet, wel of niet aankomen zegt niet over de groei van je kindje. die pakt wat ie pakken kan. bij mijn eerste was ik 7 kilo kwijt met 17 weken zwangerschap, kun je nagaan! dat kwam er eerst weer bij en daarna ging ik pas aankomen. was toen ook erg beroerd van de misselijkheid, gelukkig valt dat dit keer mee, maar ik wil niet weten hoeveel kilo ik nu dan aan ga komen. ik probeer er wel op te letten want als ik me laat gaan duw ik er zo een paar stroopwafels in en eet ik me savonds stuk aan de tucjes .

alhoewel, mijn vriend waakt als een pitbull over wat ik wel en niet binnenkrijg en aangezien hij echt een gezondheidsfreak is kan ik maar weinig zondigen. klinkt erg schattig maar het leidt hier geregeld tot een hok vol herrie. zucht. is echt zijn manier om bezorgd te zijn en controle te hebben over wat er in mijn lijf gebeurd, dus het liefst loopt hij de hele dag met een bord groenten en fruit achter me aan. als ik dan aangeef dat ik daar echt geen behoefte aan heb, maar wel trek heb in een slagroompunt kan ik op weinig begrip rekenen

het is ook verwarrend zo'n wandelende hormoonbom door het huis heen...
Oja, ik hoef niet meer in te breken van Voyager.

Ik ben nu 15 weken en 5 kg afgevallen. Volgens de vlos heeft het geen invloed voor het kindje omdat het zo geleidelijk gaat. Ik droeg al vrij vroeg zwangerschapsbroeken omdat die knoop zo'n pijn deed in mn buik, maar ben maar weer overgestapt op mn gewone broeken met elastiekje om de knoop en zelfs die zakken af.

Ik zie het wel. Ik vertrouw maar op de vlos. Hartje was met 13 weken duidelijk te horen dus.......

Die erge steken heb ik soms ook. Heb dan Echt teveel gedaan. Het is bandenpijn bij mij. Teken van rustiger aan doen meestal.

Ik ben blij dat ik met jullie meelees, herken wel veel dingen en dat is fijn om te lezen. Bij een wondertje in 2009 is helaas nog zoveel verdriet, dat het goed is om hier afentoe te lezen dat het wel goed kan gaan.
Sanna; wat leuk dat je weer eens van je laat horen. Het is raar, ondanks dat je mensen hier niet persoonlijk kent leeft je toch mee. Zoals met Helena en Nikiet maar ook met jou. Jij hebt ook zo'n moeilijke tijd gehad. Heb vertrouwen hoor, het is waar wat de verlos zegt. Het kindje neemt wat hijzij nodig heeft en groeit wel. Hopelijk gaat het stapje voor stapje beter met je en mag je gaan genieten van je kindje in je buik. Blijf maar lekker mee lezen en als je zin hebt, blijven posten.

Sam; het is zeker lastig voor man/vriend om ons te begrijpen. Die van mij vindt het ook maar lastig af en toe. Soms ben ik super vrolijk en het andere moment weer chagrijnig. Enne, hij kookt altijd dus weet precies wat ik binnen krijg ;). Die van mij is naast een gezondheidsfreak ook nog eens een sportfreak dus hij stuurt me dan ook twee keer per week naar de sportschool ;).

Ben blij dat het weekend is. Lekker een avondje op de bank gehangen. Morgen lekker uitslapen en misschien wel even babykamertjes kijken. Hebben nog steeds niets gekocht maar krijg er nu langzaam wel zin in.

Liefs,

Chili
Die strechjurkjes heb ik ook en die zitten idd heerlijk! Ik heb wel een beetje een buikje, maar echt veel is het nog niet. Dus als ik ergens naartoe ga doe ik toch iets anders aan. Anders staat het zo overdreven vind ik. Zo van; goh, die wil ook laten zien dat ze net zwanger is. Mag natuurlijk, maar ik voel me er dan toch niet helemaal fijn in.

Dat weinig aankomen is echt niet erg. Ik was ook de vorige keer met 16 weken 3 kilo afgevallen. Dat haal je wel weer in hoor! Kindje groeide prima. Ik ben sowieso altijd een magere lat, dus die 3 kilo konden er toen eigenlijk niet vanaf. Ik hoop dat ik deze keer juist lekker veel aankom, want met BV geven vliegen de kilo's er weer af! Dus ik verheug me al op honger en eetbuien!

Ik heb wel sinds anderhalve week last van mijn onderrug. Het is denk ik een SI-gewricht dat vastzit. Heb ik al eerder gehad en het voelt hetzelfde. Ik ga maandag naar de fysio. Waarom maak je daar geen afspraak Voyager? Je hebt tegenwoordig geen verwijzing meer nodig van de huisarts. En wat tips en oefeningen zijn nooit weg.

nikiet, klinkt wel goed, die bloemen en dat weekendje! Ik bedoel, hij lijkt in ieder geval moeite te doen.
Hallo meiden,

Mijn excuses dat ik gewoon zo ongeveer een week niets van mij heb laten horen (en ik was er pas net), ben zo vreselijk druk geweest (en heb het nog steeds druk helaas) Morgen ga ik tot en met dinsdag naar mijn moeder toe (met de meiden) en vrijdag gaan we een weekje op vakantie, dus ik ben bang dat ik de komende weken wederom een beetje verstek moet laten gaan.

Maar ik beloof dat ik daarna veel regelmatiger wat van mij zal laten horen! Dan gaan de meiden allebei weer naar school en hoop ik toch echt wat meer tijd te hebben..

Helena, wat goed om te horen dat het allemaal goed is met het meisje in je buik! En wat leuk dat je weer een meisje krijgt. Zo leuk twee meiden! Die zullen vast veel aan elkaar hebben straks... Net als die van ons nu...

Nikiet, ik heb niet gelezen wat er allemaal precies aan vooraf gegaan is, misschien zoek ik het nog wel op. Maar ik herken ontzettend veel in wat je schrijft. Vooral over het vertrouwen weer terugwinnen.

Ik heb ook zoiets meegemaakt en dat vertrouwen wat weg is, dat is zo vreselijk balen... Bij mij was het niet tijdens een zwangerschap, wel vlak na de geboorte van onze jongste (nu alweer bijna 4 jaar geleden dus) Maar gelukkig is alles nu weer helemaal goed, al zal het vertrouwen denk ik nooit meer zo blind worden als het voorheen was.

Heel veel sterkte met de situatie in ieder geval, gelukkig lijkt het weer wat beter te gaan!

Chili, jij vroeg of suiker tijdens de zwangerschap te maken kan hebben met het gewicht van de baby. En ja, dat is zo! Als je (zwangerschaps)diabetes hebt dan komt er teveel glucose bij je baby en daardoor word je baby groter dan normaal.

Als je het idee hebt dat je dat hebt (door dat trillerige) is het misschien een goed idee om dat goed met je vk te bespreken, misschien kunnen ze bij jou ook zo'n curve laten doen?

Bij mij is het dus niet zeker dat het dat was. Daarom nu de extra testen... Maar het kan ook gewoon zijn dat ik grote kinderen krijg omdat ze het erg goed hebben in de baarmoeder.

Bedankt trouwens voor het succes wensen toen ik laatst naar de gyn moest.

Het was allemaal goed, weer een echo gekregen (de 4e!!) en het zag er allemaal goed uit.

Als het weer een groot kind zal zijn dan gaan ze weer adviseren om een keizersnede te doen. Mocht het een kleiner kind zijn mag ik alsnog zelf besluiten om een keizersnede te doen, of het eerder in de laten leiden. Ik heb gewoon helemaal zelf de keuze, echt super vind ik dat.

Zeer waarschijnlijk zal dat dan weer ongeveer 10 dagen voor de uitgerekende datum gebeuren...

Ik heb trouwens de eerste pretecho al over ruim 3 weken, dan ben ik 17 weken zwanger. En we hebben dat afgesproken voor de geslachtsbepaling, we zijn zo vreselijk benieuwd wat het is! Daarna natuurlijk de 20 weken echo en dan rond de 28e week weer een pretecho...

Voor de lijst: 18 augustus geslachtsbepalingsecho

Sorry dat ik even wat weinig gereageerd heb, maar het kostte al aardig wat tijd om bij te lezen, nu moet ik echt even wat te eten gaan maken voor mijn man en kinderen...

Tot snel weer!

Groeten Esther
Goedemorgen!

Voyager, toffiffee kom ik regelmatig tegen op het forum. Als ik haar 'zie' zal ik wel even bléren dat ze langs moet komen.

Hier alles ok, 17 weken nu en ik voel de baby. De afgelopen paar nachten alsof er iemand met een veertje je buik aan de binnenkant aan het kriebelen is en af en toe een plopje oid. Heél bijzonder. Verder heb ik een serieuze buik nu zelf zo dat mensen in de supermarkt naar mijn buik kijken en dan zo gek gaan glimlachen naar me. Leuk!

Morgen weer VK, kijken hoe het er voor staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven