JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helena, ook namens mij veel sterkte deze komende week. Moet wel erg spannend zijn volgende week!

Ik schrijf ook niet vaak net als Marlee, maar probeer wel altijd 'bij te lezen'. Ik las dat iemand vorige week vroeg waar ik m'n zwangerschapskleding (spijkerbroek) gekocht heb. Dat is bij een winkel Mama's & Papa's genoemd hier in Dublin. Geloof niet dat deze winkel er ook in Nederland is, maar het is een soort 'Prenatal'. M'n zus heeft een zwangerschapsbroek voor me besteld van het merk 'Seven'. Volgens haar lopen alle 'celebs' ermee. Ze heeft 'm via E-bay besteld, want normaal gesproken kost hij zo'n 250 euro! Ben benieuwd of het de moeite waard is.

Ik ben ook begonnen met het informeren naar kinderopvang. Het liefst zou ik zo'n 3 dagen weer gaan werken en het kind 2.5 dag in een kinderdagverblijf plaatsen omdat m'n man elke woensdagmiddag thuis is. Er zit een kinderdagverblijf naast het appartementsgebouw waar wij wonen dus dat is wel makkelijk. Het kind kan echter alleen 2 of 3 dagen geplaatst worden en dus niet 2.5 dag. Het is ook erg prijzig hier. Voor 2 dagen 520 euro per maand en voor 3 dagen 758 euro per maand. En nee, het is niet aftrekbaar van de belasting..... Moet het er met m'n man nog 'ns over hebben. Misschien dat schoonmama woensdagochtend wil oppassen?? Er werd wel gezegd dat we nu al moeten aanmelden als we een plaats willen hebben voor volgend jaar augustus!!

Voor Hip en alle anderen die met vakantie gaan/zijn, geniet ervan en een heel fijne vakantie!
Helena fijn dat het is meegevallen. Wel een heel slopende week denk ik voor jullie. Pff dat lijkt me echt zwaar joh. Maar we duimen hier allemaal als gekken voor dinsdag natuurlijk, het zou dan toch goed moeten komen! In ieder geval alvast even een .

Chili, ik werk niet buitenshuis dus onze kinderen (haha wat klinkt dat gek na 2 en een half jaar 1 kind te hebben gehad!) gaan ook niet naar een kdv. Ik weet niet of ik dit nou zo'n perfecte situatie vind hoor, als we het hadden kunnen betalen denk ik dat ze misschien wel 1 of twee dagen naar een kdv waren gegaan. Ik denk namelijk dat het best goed is voor kinderen om regelmatig met andere kindjes om te gaan. Ik merk nu bijvoorbeeld heel goed aan mijn dochter dat ze echt toe is aan de creche, gelukkig mag ze daar nu vanaf september naartoe.

Marlee, zoals Hip ook al zegt, maak je maar niet druk over dat je niet veel reageert hoor, ik snap dat dat in jouw situatie ook niet heel eenvoudig gaat. Je moet maar bedenken dat we (althans alle dames die nu werken) straks allemaal verlof zullen hebben en dan kun je het helemaal inhalen! Ik zal je gegevens aanpassen.

Hip, wat lekker joh, zeilen! Haha ik zeg dat nu op een manier alsof ik ooit heb gezeild! Dat is dus niet zo, maar ik heb in Ijmuiden gewoond, vlakbij de Marina, en ik vind dat wereldje altijd wel aantrekkelijk zeg maar. We gaan nu ook vaak naar het Ijsselmeer om lekker te wandelen en zitten en ik voel me er wel thuis. Een oude vriend van ons had een heel grote zeilboot en ik ben er in de haven weleens op geweest. Wel mooi hoor! Ik duim voor je op een lekker windje! Enne.. veel plezier met je zus en zwager!

Ik ben vandaag weer minder moe, maar ik heb ook lekker kunnen uitslapen. Mijn vriend had nu weekend., maar tot en met maandag heeft hij weer dienst dus moeten we allebei weer aan de bak.

De laatste dagen voel ik het prutsje ook niet zo erg, maar hij zal nu wel anders liggen ofzo. Komt straks wel weer. Hij zal nu rond de 10-11 centimeter zijn trouwens. Houden jullie dat bij? Voor de zekerheid zal ik eens een lijstje maken, dan kan iedereen zien hoe groot het nu ongeveer is. gemeten van hoofd tot voetjes. (bij echo's meten ze vaak van kop tot kont in het begin, dus dat kan nog wel eens verschillen!)

12 weken: 6.5 centimeter, 20 gram

13 weken: 7.5 centimeter, 30 gram

14 weken: 8.5 centimeter, 60 gram

15 weken: 11 centimeter, 90 gram

16 weken: 15 centimeter, 120 gram

17 weken: 18 centimeter, 150 gram

18 weken: 20 centimeter, 200 gram

19 weken: 22 centimeter, 250 gram

20 weken: 25 centimeter, 320 gram

21 weken: 27 centimeter, 380 gram

22 weken: 28.5 centimeter, 440 gram

23 weken: 30.5 centimeter, 500 gram

24 weken: 32 centimeter, 560 gram

25 weken: 32.5 centimeter, 650 gram

26 weken: 33 centimeter, 720 gram

27 weken: 34 centimter, 800 gram

28 weken: 35 centimeter, 800 gram

29 weken: 36.5 centimeter, 1100 gram

30 weken: 38 centimeter, 1300 gram

31 weken: 39 centimeter, 1500 gram

32 weken: 40 centimeter, 1800 gram

33 weken: 41 centimeter, 2000 gram

34 weken: 42.5 centimeter, 2250 gram

35 weken: 43 centimeter, 2500 gram

36 weken: 45 centimeter, 2900 gram

37 weken: 46.5 centimeter, 3100 gram

38 weken: 48 centimeter, 3200 gram

39 weken: 49 centimeter, 3300 gram

40 weken: 49 centimeter, 3300 gram

41 weken: 50 centimeter, 3400 gram

42 weken: 50 centimter, 3500 gram

Maar dit zijn dus gemiddelden he, als jouw kindje wat afwijkt van de lengte of het gewicht kan dat ook prima kloppen!

Ik ga even een spelletje doen met mijn man..

Doeidoei!!
Jemig Kittycat, dat is inderdaad duur zeg!!!
zeg voyager...

heb je niet even genoeg "spelletjes" gedaan met je man ?
Hahahaha never!!!
Hai, hai,

Ben ik weer even. Het gaat gelukkig langzaam weer beter. Ben vandaag nog wel thuis gebleven... Dat betekent dat ik de hele week niet heb gewerkt. Was ik ook echt even aan toe voor mijn gevoel... Voelde me zo brak en moe..

Helena. Wat fijn dat het onderzoek mee viel... Nu is het dus wachten en wachten... Maar kon je niet én voor de uitslag van binnen een week én voor die extra uitslag op overige afwijkingen kiezen dan??? Ik bedoel ze kunnen toch meerdere buisjes afnemen?? Super spannend nu dus... Misschien instellen op dat het down zou kunnen zijn? tja... kweet het ook niet hoor... Maar dan zou kan het alle kanten op toch? En super dat je straks 100% zeker weet wat het geslacht is. Kun je kleertjes gaan scoren... Bij een echo blijft er volgens mij soms een kleine kans dat ze het niet goed zien... Vooral als het een meisje is en later toch niet geloof ik... Ik bedoel de rest zien ze vaak overduidelijk hangen toch? haha....

Het schiet verder lekker op hier over het algemeen...

Zelf hoor ik ook al bij de 15 weken en bijna de 16e week in. Moet ook nog een afspraak voor de echo maken ergens rond de 20e augustus... Ben steeds benieuwder wat het is...

Hoop stiekem toch een beetje op een meisje...

Misschien dat dit ook zo is omdat ik zoveel meer moe, misselijk en ziek (grieperig) ben??? Geen idee. Is vast een fabel.. Maar ken wel een paar mensen die een meisje hebben gekregen en ook zo ziek en moe waren...

DoeiDoei

nikiet
Pluk de dag!
Hallo meiden,

Ik vroeg mij af of ik ook met jullie mee mag schrijven?

Ik weet dat sommigen van jullie al best wel een tijdje met elkaar schrijven ondertussen, maar zou mij toch ook graag aansluiten.

Ik zag alleen dat jullie lijst maar tot 26 januari gaat en ik ben 27 januari uitgerekend. Al is het waarschijnlijk dat ik deze keer (net als bij mijn 2e dochter) weer een geplande keizersnede krijg, ruim voor de uitgerekende datum... Dus ik word zeer waarschijnlijk echt wel een januari mama...

Maar goed, vooralsnog ga ik er maar vanuit dat ik mee mag schrijven en zal mij dan ook even voorstellen:

Ik ben Esther, 32 jaar en zwanger van de derde, ik heb twee dochters, Elisa (bijna 5 jaar) en Eva (bijna 4 jaar)

Ben nu dus ruim 12 weken zwanger. Heb gisteren de derde echo gehad en alles zag er goed uit, heb er ook een filmpje van. Echt zo leuk!

Ook leuk is dat ik dacht dat ik het kindje al voelde bewegen en sinds de echo van gisteren weet ik het zeker! Ik twijfelde nog een beetje maar gisteren voelde ik het kindje en vervolgens zagen we het ook. Volgens de echoscopiste kan het ook, zeker omdat ik dus zwanger ben van de derde...

Nou, ik zal het hier bij laten, eerst maar eens afwachten of jullie op nog een januari mama zitten te wachten...

Groeten Esther
Hoi Esther,

Natuurlijk ben je welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd hoor, tenminste: dat vind ik. Van een aantal mensen uit de lijst hebben we ook in geen tijden al iets meer gehoord, dus je past er nog prima bij!

Ik zal je zo in de lijst zetten trouwens. Waarom zal je eigenlijk voor de uitgerekende datum met een keizersnede bevallen? Heb je complicaties bij de vorigen gehad ofzoiets?

Ik heb trouwens van mijn gynaecoloog begrepen dat ik de 40 weken waarschijnlijk ook niet zal halen hoor, maar ik hoop wel dat ik deze keer gaan keizersnede hoef. Maar da's ook nog maar de vraag helaas.

Super dat jij het kindje ook al voelt! Dat is echt het voordeel van dat je al eerder zwanger was he, dan weet je waar je op moet letten!

Mensen wat heb ik een hoofdpijn, komt vast door het weer!
Bedankt dat je mij al op de lijst hebt gezet, Voyager! Nog even ter aanvulling: 22 juli moet ik naar de gyn,14 augustus moet ik weer naar de vk en 11 september heb ik de 20 weken echo. Ik hoop dat het allemaal past in de lijst...

Mijn oudste dochter was nogal zwaar bij de bevalling (4880 gram) en dat hadden ze niet van te voren gemerkt dus ik ben gewoon thuis bevallen van haar, was wel een behoorlijk heftige ervaring moet ik zeggen en Elisa heeft daarbij haar sleutelbeen gebroken. Omdat ze bij haar schouders bleef steken heeft de vk haar er min of meer uitgetrokken. Gelukkig heeft Elisa daar niets aan over gehouden! Maar het risico schijnt toch best groot te zijn dat er daardoor zenuwen beschadigen en omdat Eva ook weer zo groot leek te worden (d.m.v. echo's bij 36 en bij 38 weken is dat geconstateerd) hebben ze haar met een keizersnede gehaald, 10 dagen te vroeg. Ze woog 4210 gram, dus ook behoorlijk inderdaad.

Vandaar dat ik denk dat dat deze keer ook wel zo zal gaan gebeuren. Al wonen we nu wel ergens anders en schijnt elk ziekenhuis zijn eigen protocol te hebben daarvoor. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak met de gyn en dan horen we meer over hoe het er hier aan toegaat.

Maar Voyager, jij hebt dus ook een keizersnede gehad? En waarom zal jij dan waarschijnlijk de 40 weken niet halen?

Neem het mij niet kwalijk als je nu dingen moet gaan schrijven die je al eerder geschreven hebt maar ik heb niet alle 40 pagina's doorgelezen.

Sterkte met je hoofdpijn! Zal inderdaad misschien wel met het weer te maken hebben ja, wat een drama hè, dat weer?

Hoop echt dat het snel wat beter wordt, zoveel binnen zitten in de zomervakantie is niet echt leuk met die twee kleine meiden van mij...

Groeten Esther
Even een kort bericht van mij, ik lees en leef steeds wel met jullie mee, maar even zo druk (en moe)!

We gaan dit weekend weg, dus nu ook nog druk in de inpakstress.

Na het weekend kom ik even weer reageren!
Wat een rust hier zeg. Iedereen op vakantie of al weekend?

Marlee; fijn dat weer alles goed was bij de verlos.

Hip; ik duim voor je voor mooi zeil weer. Dan heb ik er ook profijt van ;). Het is hier vandaag weer echt drama.. regen regen en regen... bah!

Kittycat; ga gelijk eens googlen van het weekend op 'seven', ik wil echt een leuke spijkerbroek. Die van de Wehkamp was zoals verwacht weer eens 10x niks. En wat is de opvang bij jullie duur! Hier is het ook duur maar gelukkig krijg je een gedeelte vergoed! Hier helaas geen ouders die kunnen oppassen.

Voyager; tja... alles heeft voor en nadelen. En ja, waarschijnlijk ga ik ook werken voor een groot gedeelte van de kdv kosten maar ja, wil toch ook niet mijn werk volledig opgeven. Heerlijk als ze straks naar de creche gaat, lekker een dagje voor jezelf ;). By the way wat voor spelletjes doen jullie zo midden op de dag ;).

Nikiet; fijn dat het weer wat beter gaat met je. Snap wel dat je stiekum op een meisje hoopt, toch leuk een jongen en een meid! Hoor het ook veel dat mensen die veel misselijk zijn een meisje krijgen maar een vriendin zei laatst dat zij juist veel anders om hoort... Maar mijn beste vriendin, bevallen van een meisje, was 7 maanden misselijk!

Esther; welkom hier! Gezellig dat je meekomt schrijven. Schrijf zelf ook niet vanaf het begin maar hartstikke leuk dat je mee schrijft.

Melloo; een fijn weekend, veel plezier!!

Nou meiden, hier alles goed. Buikje groeit een klein beetje nu. Erg leuk! Verder heb ik zin in het weekend. Hoop dat het niet het hele weekend blijft regenen... Fijn weekend allemaal!
Heb alles even weer gelezen. Esther, welkom hier.

Vanochtend naar de VK geweest. Alles goed. Een krachtig kloppende hartje gehoord. Bloeddruk allemaal okee. Ben nu 4 kilo gegroeid. Als dat zo door blijft gaan, kom ik op het gemiddelde van 12 kilo in een zwangerschap. Ik hoop het...

Niewe afspraak VK: 15 augustus

20-weekse echo: 21 augustus.

Groetjes Marianne
Marianne; fijn dat alles goed was bij de verlos! Houden ze bij jou ook je gewicht bij? Bij mij niet. Maar doe het zelf wel ;). Dus 4 kilo tot nu toe voor jou is in de lijn van gemiddeld 12 kilo? Hoe berekenen ze dat? Ik hoop ook op 12 kilo. Leuk hè, om weer even het hartje te horen!
quote:Chili schreef op 18 juli 2008 @ 15:36:

Wat een rust hier zeg. Iedereen op vakantie of al weekend?

Nee, ik heb de hele dag al verschrikkelijke hoofdpijn! Ik kruip ook meteen weer even op de bank voor mijn dochter wakker wordt. Fijn weekend allemaal!!
Voyager; vervelend zeg! Heb je de laatste dagen wel vaker of niet? Hopelijk heb je nog even kunnen slapen en heb je de rest van het weekend geen last!
Ja dat klopt Chili, daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, haha gister had ik het inderdaad ook! Ik denk dat het door luchtdruk ofzo komt. Als het veel regent en vooral bij onweer krijg ik altijd meteen hoofdpijn. Vroeger slikte ik dan meteen saridon ofzo, maar nu moet ik het helaas doen met paracetamol.. Ach ja...
*breekt even in*

@wen: van harte gefeliciteerd!!!! Ik heb met net gemeld bij het maart 2009-topic... Kun je nog hardlopen? Of had je nog steeds last van je knie?

*breekt weer uit*
Nikiet; we moesten kiezen tussen de twee testen. Ik zei ook meteen; doe maar allebei, maar dat kon niet. Raar he? Ik begrijp wel dat ze niet meer vruchtwater weg konden zuigen, want ze hebben nu al zo'n 15% weggehaald. Als het nog meer is zal het wel gevaarlijk voor de baby zijn denk ik.

En we lopen ook niet meer risico dan een ander op al die andere chromosoomafwijkingen die ze met de lange test meten. Bovendien weten ze dan vaak niet wat de consequenties voor de baby zullen zijn als ze iets 'raars' zien. Dus laat dat maar zitten, dan maak ik me daar ook alleen maar druk om. De kans dat daar iets mis mee was was 1 op 5000 ofzoiets. Dat risico durfden we wel te nemen.

Ik heb zelf het gevoel dat het een jongetje wordt deze keer. Maar dat komt meer doordat ik me zo anders voel dan bij de vorige zwangerschap. En ik denk steeds aan een zoontje op de een of andere manier. Nog 4 dagen, dan zullen we het weten! Ik vind het allebei hartstikke leuk; een zoontje omdat dat helemaal nieuw is voor ons, maar een zusje voor m'n dochter is ook fantastisch. Manlief hoopt op een zoon. Maar welke man niet he?

Ben soms wel erg bang om dinsdag thuis te komen en dat er dan geen brief op de mat ligt. Dan betekent dat namelijk dat er iets mis is, maar weten we nog niet wat. Dan moeten we het telefoontje van de gyn nog afwachten. O, wat een nachtmerrie. Ik heb er wel een redelijk rustig gevoel over verder. Hopelijk is dat intuitie...

ik probeer wel nog steeds niet teveel zwanger te zijn. Ik hou gevoelsmatig echt nog afstand van dit kindje. Ik voel me daar soms wel schuldig over, maar als alles goed is heb ik nog heel lang om het goed te maken, toch?

welkom Esther! Leuk dat je meeschrijft.
ik hoop niet dat jullie denken dat je in de laatste 2 trimesters net zoveel aankomt als in de eerste hoor... dat zou een mooie luxe bijkomstigheid zijn, maar je kindje gaat nu pas echt groeien.

bij mijn eerste zwangerschap was ik in totaal 12 kilo aangekomen, maar toen was ik de eerste 17 weken 7 kilo afgevallen van de misselijkheid. ik ben nu al 2 kilo erbij dus ik denk dat ik nu de 16 kilo wel haal als het niet meer is.

maargoed mijn ervaring leert dat je nu pas echt gaat aankomen en in de laatste drie weken (als je lekker verlof hebt en geen vin meer veroert en de hele dag lekkere koekjes eet zegmaar...) het meest...
Iedereen van het weekend aan het genieten en van het lekkere weer . Ik heb gelezen dat het volgende week iets beter gaat worden, eindelijk.

Afgelopen donderdag naar de verloskundige geweest en alles weer ok. Kindje was erg bewegelijk zei ze, want als ze de doptone op m'n buik zette, was hij/zij snel verdwenen. Uiteindelijk wel het hartje goed gehoord. Ben tot nu toe ook 2 kilo bijgekomen en heb inderdaad ook de ervaring dat het vanaf nu eigenlijk pas sneller gaat met het aankomen, dus dames mak je borst maar nat, haha.

Helena, nog een paar spannende dagen en hoop echt voor je dat die brief er dinsdag gewoon ligt!

Voyager, vervelend van die hoofdpijn zeg. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook veel last van heb, heb me vorige week vrijdag zelfs ziek gemeld, het was gewoon echt niet te harden. Ik had het bij m'n eerste zwangerschap ook en toen ging het vanaf ongeveer de 18e week wel beter met de hoofdpijn, hoop dat dat nu ook zo is. Bij jou is het meer weergerelateerd, dus... het moet gewoon wat mooier weer worden (maar dan weer geen onweer).

Eshter, welkom! Zo, ik dacht dat ik een zwaar meisje had, 4095 gram, maar die van jou waren nog een stukje zwaarder. Ik heb ook een keizersnede gehad, omdat de ontsluiting bleef steken op 8 cm. Wellicht kwam dit doordat m'n dochter dus redelijk aan de maat was en m'n bekken misschien te smal, maar dat weten ze niet zeker. Dat wordt dus deze keer ook bekeken.

Chili, dochter gaat hier sinds ze 7 maanden is 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Voor het type kind dat ze is, is dit precies genoeg. Ze is namelijk redelijk actief en daarbij slaapt ze erg slecht op het kinderdagverblijf, als we thuiskomen is ze dan ook erg moe. Als ze meer dan 2 dagen zou gaan dan zou het voor haar denk ik teveel zijn.

Fijn weekend iedereen!

O ja volgende afspraak bij de verloskundige is op 28-8
O, Voyager, ik zie dat ik de datum voor de 20-wekenecho helemaal verkeerd heb doorgegeven: het is op 14 augustus in plaats van 19 augustus. Sorry, zwanger
Bedankt voor jullie welkom, ben blij dat ik gewoon mee kan schrijven!

Emms, dat is ook een aardig gewicht wat jouw meisje had bij de geboorte! Hoop je zelf op weer een keizersnede of probeer je het liever weer op de normale manier?

Over het aankomen in de zwangerschap gesproken, ik zit nu op 3 kilo. Maar ben tijdens allebei mijn vorige zwangerschappen 30 kilo aangekomen. En inderdaad, het meeste daarvan kwam echt pas na de 3 maanden. Ik had echt een vreselijke eetlust, ik kon gewoon niet stoppen met eten. Deze keer wil ik het echt proberen goed in de hand te houden, ik haal gewoon niets meer in huis. Gelukkig ben ik alle kilo's weer kwijtgeraakt na de bevallingen.

Zelf heb ik het idee dat mijn ontzettende eetlust te maken heeft gehad met het geboortegewicht van de meiden. Maar ik ben bij de laatste zwangerschap 1 keer gecheckt op zwangerschapsdiabetes en daar kwam niets uit.

Deze keer wil de vk waar ik nu kom het toch beter in de gaten gaan houden. Dus vaker een glucosecurve laten doen. Afgelopen donderdag heb ik de eerste gehad. Ben benieuwd naar de uislag...

Helena, spannende dagen voor jullie zeg! Kan mij ergens wel voorstellen dat je nu nog enigszins afstand houdt van je kindje. Je hebt inderdaad nog tijd genoeg om het in te halen...

Sterkte met het wachten op de uitslag, ik hoop voor je dat er gewoon een envelop op de deurmat ligt dinsdag!

Hier laat ik het even bij, moet nog een beetje inkomen natuurlijk...

Groeten Esther
Zo, de tabel is weer bijgewerkt!

Jemig Esther, dat lijkt me inderdaad een zeer heftige bevalling, en terecht ook dat ze je nu niet zo lang laten doorlopen zeg! En dan ook nog het sleutelbeetje breken, da's ook zielig! Fijn dat ze er niets aan heeft overgehouden!

Ikzelf ben de eerste keer veel te vroeg bevallen (30 weken en zes dagen) van mijn dochter, dmv. een spoedkeizersnede. Dit omdat ik Hellp had en we het allebei niet lang meer zouden redden. Ze was nog maar 1290 gram. Omdat tests hebben uitgewezen dat ik ongeveer 25% kans heb dat ik het weer krijg, en dan vooral na 37 weken, zei de gyn dat ze mij waarschijnlijk ook niet te lang laten doorlopen na 37 weken. Dit gewoon om het risico op herhaling uit te sluiten. Hij zei verder dat ik ook meer kans had om weer via een keizersnede te bevallen, maar dat zie ik helemaal niet zo zitten. Dus dit ga ik nog eens met hem overleggen. Met mijn dochter is trouwens alles goedgekomen, ze is alleen wat klein en licht. Ikzelf heb een hoge bloeddruk er aan overgehouden.

Melloo en Chili, veel plezier dit weekend!

Marianne weer goedgekeurd, mooi joh! Ik heb het hartje nog niet gehoord, fijn dat jij het wel al hebt gehoord en dat het mooi krachtig was!

Helena, ik moet steeds wel aan je denken hoor.. Ook heel spannend dat je te horen krijgt wat het geslacht is natuurlijk, maar ik begrijp dat dat nu wat ondergeschikt is. Ik duim voor je!!

Emms ook weer door de APK, goed man!!! Ik heb je gegevens weer aangepast!

Hier is de hoofdpijn zo goed als verdwenen, maar wel wat anders. (haha ik ben wel aan het klagen he...) Weten jullie nog dat ik het over die steken in mijn bil had? Dat is dus nog steeds niet over en wordt zelfs alleen maar erger! Ik begin me er een beetje zorgen over te maken eigenlijk, want het gevoel is er nu de hele tijd, bij elke stap die ik zet. Ik kan echt moeilijk bukken en traplopen en mijn dochter tillen enzo. Heel lastig. Als dit met een paar dagen niet verbetert vrees ik dat ik er wel even naar moet laten kijken. Het jammere is dat je je door dit soort ongein de hele tijd op de negatieve dingen zit te focussen, terwijl ik dat helemaal niet wil! Ik wil gewoon blij zijn dat ik zwanger ben en er van genieten, maar als je constant pijn hebt vind ik dat gewoon lastig.

Nouja, ik moet ook niet zo zeuren, i know. Misschien is het met een paar dagen wel beter!

Laten we er maar vanuit gaan.
Esther, wanneer krijg je de uitslag dan?
Voyager, ik krijg het alleen te horen als er iets niet goed is, anders hoor ik het gewoon bij de volgende afspraak.

Hopelijk is datgene wat je in de bil voelt geen Ischias (schrijf je dat zo?) o.i.d. Dat zou vervelend zijn zeg.. Hopelijk gaat het inderdaad met een paar dagen vanzelf weer beter en kun je weer gewoon genieten van je zwangerschap!

Gelukkig gaat het met je hoofdpijn weer beter!

Wat een heftig verhaal zeg, zoveel te vroeg geboren jouw meisje! Ik hoop heel erg voor je dat je inderdaad geen last gaat krijgen deze keer.

Heeft je dochtertje lang in het ziekenhuis gelegen? Zal wel zeker zo'n 2 maanden geweest zijn hè?

Echt heel veel wordt er hier nog niet geschreven hè? Is wel fijn moet ik zeggen hoor, anders zou ik het toch niet bij kunnen houden...

Fijne dag nog allemaal,

Esther

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven