JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Lily, goed dat het nu alvast geregeld is!

Voyager, mán, wat een gedoe voor jou, dat zwanger zijn. Hopelijk gaat het dit keer gewoon heel veel beter dan de vorige keer. Raar idee lijkt me dat, dat je kindje over een week gewoon al gehaald zou kunnen worden. Lekker nog even blijven zitten baby!

Lucia, Prenatal vond ik ook niet heel erg goedkoop, inderdaad. Via internet bestellen is zoveel goedkoper. Maar voor dingen als de Maxicosi vind ik het toch wel fijn als ik het ding snel terug kan brengen als er iets niet goed is.

De kinderwagen is trouwens besteld, via familie met rentepunten van de Postbank! Een oranje Easywalker Sky is het geworden. (dus toch, Melloo!)

Kittycat, ik snap wel dat je niet zomaar genoegen wil nemen met de basiszorg als die niet zo heel goed bekend staat. Wel jammer dat het zoveel geld moet kosten, maar jullie gezondheid is natuurlijk het belangrijkste.

Maagzuur en zo heb ik nog helemaal geen last van gelukkig. Dikke enkels ook niet, al draag ik mijn sokken nu wel zo dat ze niet knellen. En ik heb laarzen gekocht die ik ook aankan als mijn enkels wel op gaan zwellen
En ja, dit is veel te laat om nog een bericht te schrijven! Hup, naar bed
Ik heb een jurk! Én zere voeten
Oh en Wen, welk excuus heb je om zo laat nog het forum af te schuimen! Foei ;)
Première gehad, en nog wat (alcoholvrije) drankjes na afloop. En vervolgens thuis nog even gewacht tot vriend thuis kwam.

Goed excuus he? Maar ik kon dan ook uitslapen vanochtend.

Vandaag aan 't verven geweest, we wonen nu zo'n 4 jaar in dit huis en de deuren boven moesten nog steeds geschilderd worden. Dus dat is mijn project geworden voor de komende tijd. Het gaat alleen altijd zóveel langzamer dan je van te voren denkt: plamuren, schuren, opnieuw plamuren, schuren, afnemen, verven, blijkt die #$#$^#@^ in-één-keer dekkende verf eigenlijk pas na drie lagen dekkend te zijn, en als klap op de vuurpijl zie je amper verschil met de kleur die ze hadden
Hoi!

Nikiet wat klink je druk! soms kan het niet anders he, maar denk je wel een beetje aan jezelf? Heb je vaak van die harde buiken?

Kitty, ik begrijp heel goed dat jullie de beste zorg willen hebben. Dat willen we allemaal natuurlijk! Wel echt balen dat het zoveel geld kost zeg. Nouja, straks kunnen jullie ook leuke dingen gaan kopen en dat voelt denk ik een stuk fijner!

Lily wat goed man, dat je je het hebt kunnen regelen op je werk. Heeeeeeel verstandig denk ik. En echt fijn dat je werkgever zo meewerkt!

melloo, begin je het echt zat te worden? Haha, ik begin er pas net een beetje aan te wennen dat ik zwanger ben!! Gek he, het voelt echt alsof het nog heel pril is bij mij, maar dat is het natuurlijk helemaal niet. Misschien is het verschil ook wel dat ik zo gefocussed ben op: "blijven zitten waar je zit, meiske!!". Elke dag is er 1 ofzo. Tuurlijk baal ik wel eens van de bekkenpijn enzo, maar ik wil echt nog minstens 11 weken zo doorlopen!!

Maar ik snap het wel hoor!

Maagzuur heb ik af en toe. Maar een (of twee) Rennie biedt meestal wel uitkomst gelukkig.

Wen aan het verven! Leuk werkje vind ik altijd wel. Ik wilde het vandaag ook gaan doen. haha wel balen als je het verschil nauwelijks ziet!

Wij hebben hier drie katten die het onwaarschijnlijk leuk vinden om tegen de muren op te springen, hun nageltjes erin zetten en zo naar beneden te glijden. je kunt je wel voorstellen hoe sommige muren er hier uitzien.. Dus ik wilde dat vandaag maar weer eens gaan doen..

Fijne zondag dames!
Hmmmm beetje naief geweest denk ik.. Laat het schilderen voorlopig maar even aan mijn vriend over... AU!!!
Helena: geen jas te bekennen bij Prenatal (en daarvoor ging ik eigenlijk vooral.) Wel andere dingen gekocht: dekentjes, lakentjes, nog een leuk broekje en shirtje voor de kleine en voor mezelf een mooie, dikke vest. En het was me daar toch een partij druk. Zo, die hebben goede zaken gedaan.

Jammer dat het nu zo medisch is geworden, Helena, maar aan de andere kant wel goed dat je goed in de gaten wordt gehouden en dat je nu, denk ik, vaker een echo krijgt. Ik begin toch ook wel te neigen naar een pretecho nu, Mede dankzij Bridget (hoe word ik mama in A'dam-Zuid.)

Lily, zou het advies toch maar opvolgen als ik je was. En dat werk? Uiteindelijk gaat dat gewoon door, ook zonder jou. Als je je been zou breken, zou je ook niet kunnen werken. Goed voor jezelf zorgen hoor!

Owja, de doos heb ik ook gehaald. Idd zeker de moeite waard.

Navel: herkenbaar. En ik heb een soort stukje vergeten "vlees" in mn navel (net een soort wratje, maar dan omdat die vroeger dus vermoedelijk niet zo mooi is afgevallen.) . Als die gaat uitpuilen, wil ik er een stukje touw om binden, Hoop dat die er dan af gaat vallen. Kan ik er eindelijk eens goed bij, haha.

Over de andere dozen: een vriendin van mij zegt: altijd doen, alles wat je gratis kunt krijgen, is mooi meegenomen. Ik doe nooit aan dat soort dingen, eigenlijk, maar ik dacht: vooruit zal ook maar ns wat bonnen in gaan vullen, Naast prenatal (waar dus de luiers enzo inzaten) heb ik nog een doos gekregen. Nou, ik vond het dikke onzin. Allemaal reclame en maandbladen van maanden geleden en verder niet echt iets zinnigs er in. Dat was dus 1x en niet weer. Ik hoorde trouwens dat de doos van C1000 (die je na de geboorte kunt halen op vertoon van geboortekaartje) wel heel zinvol is met mooie bruikbare producten. Dus dat is mss een tip.

Voyager: spannend hoor, kan me voorstellen dat je het gevoel van toen nu ook wel weer terugkrijgt. Gelukkig blijf je zelf rustig en positief, dat is denk ik een groot voordeel.

Mijn bloeddruk is steeds rond de 60/110 (mn moeder heeft een meter en die meet behoorlijk nauwkeurig.) Verder heb ik ook weinig klachten, Wel af en toe een harde buik (vooral 's avonds of als ik te snel ga staan.) Doet geen pijn, maar een beetje een vervelend gevoel. Nog geen last van vocht of tintelingen of hoofdpijn of bekkenpijn. Dus ik prijs mezelf erg gelukkig.

Lachen trouwens dat je je vergeet af te drogen, hahaha.

Lily: ik lees net dat je wat hebt kunnen regelen op je werk. Goed zo. Goed aan jezelf denken hoor. De werkgever red zich wel.
Spierpijn Wen? Ik vind verven wel leuk, maar dat voorwerk met schuren en plamuren helemaal niet. Bleh. Wel jammer dat je niet echt het verschil kunt zien
Haha, nee, geen spierpijn gelukkig. Het zijn deuren, dus dat is makkelijk verven.

Maar die verf is zelfs na drie lagen nog niet dekkend, dus ik mag nog een dagje verven (en dan te bedenken dat ik nóg 4 deuren moet, dit was er pas één. Ik denk sterk over andere kleuren die wél dekkend zijn). Ik hou trouwens ook helemaal niet van voorwerk, wil meteen aan de slag en word dan enorm chagrijnig van het schuren en plamuren

Die jassen schijnen heel snel te gaan, hier in de stad hadden ze er maar een paar, en die waren zo weg.

Voyager, dan duim ik voor je dat je nog 11 weken bekkenpijn in de lichtst mogelijke vorm hebt! Of liefst helemaal niet natuurlijk, maar dan nog wel minimaal 11 weken zwanger. Verven lekker overlaten aan je vriend, bespaart je ook een hoop frustraties over niet-dekkende verf

Marlee, veel plezier morgen bij je pretecho! En Lucia succes bij de verloskundige (hee, zit je op een ander schema dan ik? Ik hoef pas half oktober weer geloof ik, zo eens nakijken)
Lily, lees ik helemaal over je jurk heen! Vertel, hoe is 'ie? (voor zover je het kwijt wil natuurlijk ) Ga je voor groots en meeslepend, of voor eenvoudig?

Eigenlijk vind ik het wel heel erg jammer dat Toffifee niet mee meeschrijft... ik heb haar een paar keer gevraagd (en Lily ook volgens mij) op andere topics waar ik haar toevallig zag of ze hier wil vertellen hoe het met haar gaat, maar daar reageert ze helemaal niet op niet dat ze nou verplicht hier moet komen schrijven, maar ik vind het zo gek dat ze dan ook niet even antwoordt met 'geen zin' of 'te druk' of zo...

Geeft me het gevoel dat we misschien iets verkeerds geschreven hebben of zo, terwijl ik dat nergens in teruglees.

Nou ja, geen big deal of zo, ik vind het gewoon jammer.
Och Lily, het dringt nu pas tot me door wat je schreef! Een jurk! DE jurk!! Ik dacht gewoon een mooie zwangerschapsjurk... Sorry!

Ik ben heel benieuwd zeg, maar als je er niets over wil vertellen begrijp ik dat uiteraard.

Dank je Wen! Ik weet niet hoe het zit met toffifee, ik kan me ook niets herinneren van iets wat we verkeerd zouden hebben gezegd ofzo..

Keurige bloeddruk Marianne! En heel fijn dat je je goed voelt natuurlijk!
Schilderen! Stelletje helden! Ik laat dat dus mooi aan mijn bijna wederhelft over. Ik zal hem binnekort eens stalken, haha.

Mijn jurk, dé jurk prachtig maar ik ga hier niets over schrijven want vriendje kent mijn nick. Ik kan nm de url geven waar een model hem draagt. Misschien ga ik binnenkort een uitzoeken hoe je berichtjes moet sturen hier op de viva.

Wen, ja ik vinnut ook jammer dat Toffifee niets laat horen hoewel ze wel behoorlijk actief is op het forum. We waren allemaal heel supportive toen ze toffifeeks was! Ik las wel ergens dat ze een hoge bloeddruk had oid, het ging iig niet helemaal super. Maar hey als ze niet wil dan niet, maar ik hebt het geprobeerd, en jij ook Wen. Netjes is het niet maar oh well.

Hebben jullie het topic van Ris lezen? Wat een hel! En wat kut dat dit ook gewoon kan. Dit scenario had ik nm niet bedacht... balen. Ik voorzie nare domen.
Ja erg he. het spookt ook steeds door mijn gedachten.
Oh en schilderen ging hier dus absoluut niet. Wen is onze enige held denk ik!
Ik heb het ook gelezen Lily, echt vreselijk. Dit gaat ook niet meer uit mijn hoofd, ben ik bang. De kans is natuurlijk maar heel erg klein, maar man, het zal je maar gebeuren...

Lily, wederhelft is buiten de boel aan het schilderen, dus ik vond dat ik ook een steentje bij moest dragen

Trouwens, voor wie het leuk vindt, ik heb net een Hyve aangemaakt waar we eventueel echofoto's e.d. kunnen neerzetten. Vinden jullie dat een goed idee? Hij is helemaal afgeschermd, alleen voor leden, onzichtbaar op alle zoekmachines en eigen pagina's enz. Als het jullie wat lijkt kan ik de URL wel via mail doorgeven (vivawen@live.nl) Anders is het ook prima hoor!
Oh wij hebben vandaag het ontwerp voor het geboortekaartje gemaakt. ( vorige keer moesten we binnen twee dagen het geboortekaartje in elkaar flansen en waren we ons hele adres vergeten erop te zetten, vandaar dat we dat nu willen voorkomen)

Ik verzin het hele ontwerp zelf en mijn broer (heeft een eigen webdesign/logodesign bedrijf) werkt het dan verder uit en maakt het.

Ik ben er voorlopig heel erg tevreden over en ik denk dat hij er iets heel moois van kan maken!
Ha Wen dat vind ik een leuk idee! Als het echt alleen maar voor ons is. Ik zat ook al over zoiets te denken. Maar een hyve is leuk! Ik ga je zo mailen! (in de reclame van Medium.. )

Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie!
Ja, het is echt helemaal alleen voor ons, niemand anders kan er lezen/zien/schrijven
Ik heb me aangemeld. Leuk hoor!
Ik zag het! Ik heb je maar geaccepteerd, in mijn eentje als lid is ook zo sneu
Het is nog niet zo druk op onze hyve he!

Hier ook niet trouwens, waar zijnnnnnn jullieeeeeeee???????

Ik heb een klotenacht gehad, kon me nauwelijks omdraaien steeds. Maarja....het hoort er allemaal bij he. Ik kijk zo uit naar woensdag, dan ben ik 26 weken. We gaan dan wel even een klein feestje vieren hoor, een gebakje eten ofzo! En ik denk dat ik dan ook iets minder moeite heb met bv. kleertjes kopen. Tot nu toe heb ik alleen maar twee rompertjes gekocht, maar zodra ik me iets meer durf te hechten zal ik wel wat gaan shoppen!

Wat wel heel leuk was: gister ging ik helemaal heen en weer omdat mevrouw zo druk was in mijn buik. Zo grappig. Ik ga vandaag eens proberen te filmen.
IK BEN HIEIER!

Ben maar even online gegaan in mn lunchpauze om dat te melden, haha!

O een hyve, wen, ik ga je mailen. Gewoon van mijn normale emailadres, dus je weet meteen alles van me. Maar ik vind t een leuk idee, want soms kan ik mn verhaal niet helemaal kwijt ivm herkenbaarheid.

Lily, je hebt een jurk, gaaf joh! Wat voel je je mooi he, in een mooie jurk.. Ik zwijmel helemaal mee..

Balen van je rotnacht voyager, kan me voorstellen dat je blij bent als je de 26 weken voorbij bent. Maar je wordt gewoon een januarimama hoor! Wat goed dat jullie al een kaartje hebben! Leuk dat je het zelf maakt.

Wat een afschuwelijk bericht he, van Riz.. Brr, kreeg t er koud van.. Dat verwacht je toch ook niet he...

Wen, doe je voorzichtig met verf die niet op waterbasis is? Da's volgens mij niet goed.

tot hyves!
Lucia, leuk!

De verf is trouwens op waterbasis, daar had ik natuurlijk wel op gelet. Misschien is het daardoor zulke rotverf?
wen ik heb je gemaild

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven