JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
quote:LuciaBB schreef op 27 november 2008 @ 11:24:

Ik heb het kattenbak verhaal doorgetrokken naar het konijnenhok, hahaha. Man gelooft het nog steeds!

Alle reacties Link kopieren
Haha Lucia!

Wat zijn we toch lekker gemeen

Maar ik denk dan aan de aanstaande bevalling en schud dan zó vanalles uit mn mouw (dat konijnenhok ga ik ook proberen! ghehe!).
Kunnen jullie mannen ook even bij langs komen voor de kattenbak en het konijnenhok?

Vanmorgen controle. Alles weer okee. Gelukkig weinig gegroeid, nog geen pond. Bloeddruk 113/65, dus heel netjes. Baarmoeder is nu 34 cm.

Gesproken over de bevalling. Ik heb aangegeven dat de baarkruk me wel wat lijkt. Ze vroeg of ik het ook wilde weten als ze een knip gingen zetten. Dat weet ik echt niet. Geen idee of ik dat op dat moment wel of niet wil weten. Weten jullie dat al wel? Dus dat ze jou vertellen: nu gaan we knippen? Of dat ze gewoon knippen zonder dat ze iets zeggen. Ik weet het echt niet.
quote:Marianne1969 schreef op 27 november 2008 @ 12:48:

Kunnen jullie mannen ook even bij langs komen voor de kattenbak en het konijnenhok?

Over de knip: gister bij de informatieavond heb ik begrepen dat ze eerst een prikje verdoving geven voor ze een knip zetten en dat je dat wel voelt. Dus ik wil het wel vantevoren weten ja, anders schrik ik er misschien van ofzo.
Dames, de schema- aanpassingen laten even op zich wachten omdat ik wat probelemen heb met excel. Ik zal aan mijn vriend vragen om er even naar te kijken, want ik kom er zelf niet helemaal uit.. Maar dat komt wel goed hoor!
Marianne, ik zou het ook willen weten hoor. Bij mijn vorige bevalling werd er in alle haast een knip gezet, zonder verdoving. Toen ik hun onderling over een epi hoorde praatten wist ik al genoeg, en dan kan je je toch even voorbereiden in plaats van dat je opeens die pijn voelt, dat lijkt me niks aan!

Fijn Emms dat het weer in orde is met de ketel, dat geimproviseer met douchen en de kou is niets aan! En ook al verlof, lekker!

Marlee, wat fijn dat man weer thuis is, hopelijk blijft het herstel goed verlopen. Lijkt me allemaal heftig hoor deze situatie nu en dan ook nog zwanger. Hopelijk ligt de baby maandag wel goed, spannend!
Haha wel een goede van dat konijnenhok, hier geen huisdieren dus die truc kan ik helaas niet gebruiken, die van de schoonmaakdampen kan ik dan weer wel proberen.

Vanmorgen voor de laatste keer naar de verloskundige geweest. Alles weer in orde, dus stond zo weer buiten. Op naar naar de gynaecoloog dinsdag.

Jouw ketel ook weer in orde Marianne? Ik zou wel willen weten of ze een knip zetten hoor, dan kan je je nog enigszins voorbereiden.

Fijn dat je man weer thuis is Marlee! Ben benieuwd wat er nu verder besloten gaat worden m.b.t. de stuitligging enzo.

Lekker genieten van je verlof Nikiet, ik hoop dat de moeheid minder wordt. Ik slaap gelukkig tot nu toe nog goed en het plassen blijft ook nog beperkt tot 1 x per nacht, meestal combineer ik dat even met het zoeken van het kwijtgeraakte speentje van S. (die is ze meestal 1 x per nacht kwijt).

Wat raar dat je twee keer een liggingsecho hebt Lily, lekker efficient inderdaad, maar natuurlijk altijd leuk om je kleintje weer even te zien.

Is epi een medische term voor knip/verdoving Melloo? (dan weet ik dat ook gelijk weer).

Ga hier even "een beetje" strijken. S. slaapt nog maar zal wel niet lang meer duren.
Bedankt voor de HB uitleg Marianne. Maarre.. wordt het ijzergehalte standaard elke keer bij jullie gemeten door bloed te prikken? Bij mij hebben ze dat alleen maar gedaan toen ik 3 maanden zwanger was en toen de gyn zag dat ik bloedprikken zo erg vond heeft ze beloofd het alleen nog maar te doen als het echt nodig is. Ik slik wel extra ijzersupplementen trouwens.

Wat betreft het schoonmaken, dat lukt me bijna niet meer. Ik krijg dan erg snel last van m'n rug en bekken dus probeer het zo lang mogelijk uit te stellen en laat man stofzuigen.

Helena, de 2 vrouwen die de zwangerschapscursus gaven die wij volgden zeiden allebei dat ze echt jaloers op ons waren dat we een bevalling mee mochten maken. Ze hebben allebei 4 kinderen en vonden het de mooiste ervaring die er was. Het kan dus inderdaad wel als mooi ervaren worden. De knip wordt hier episiotomy (engels) genoemd maar ik heb het vermoeden dat dat dus ook in het Nederlands (officieel) zo is. Hier wordt trouwens aangeraden om in je bevallingsplan aan te geven dat je liever inscheurt dan ingeknipt wordt omdat dat minder erg schijnt te zijn. Inknippen wordt alleen aangeraden als het hoofdje er echt niet uitkan en telkens terugschiet en de baby daardoor gestresst raakt.

Zelf ben ik al een paar dagen ziek thuis. Kreeg dinsdagavond ineens last van m'n maag en heb 's nachts behoorlijk wat over moeten geven. Had ook koorts. Gisteren dus thuisgebleven, weinig gegeten en gedronken en veel geslapen. Vanmorgen naar dokter geweest. Schijnt dus een maaginfectie te zijn en ik had uitdrogingsverschijnselen doordat ik te weinig gedronken had. Ik moet tot maandag thuisblijven. Gelukkig gaat het nu een stuk beter maar dat thuisblijven komt me wel goed uit. Heb vandaag eindelijk de tijd gehad om te inventariseren wat ik al heb voor de baby en wat ik nog aan moet schaffen.

Verder was alles trouwens goed met de baby. Ik ben in totaal 15 kilo aangekomen. Gelukkig gaat dat de laatste tijd niet meer zo hard.

Voyager, vraag me ook af waar Chili is. Hoop dat ze snel reageert!
Haaaaai,

Kitty, hier wordt rond de 30e week geprikt om je hb te controleren, met een prikje in je vinger, dus niet elke keer.

Na vandaag nog maar 3 weken werken, joepie!

Fijn weekend allemaal!
Bedankt Lucia. Dat valt wel mee dan, zo'n prikje.

Ik moet vanaf maandag nog 2 weken werken... de laatste week waarschijnlijk iemand inwerken die mij komt vervangen dus dat zal wel vermoeiend zijn. Kijk in ieder geval erg naar m'n verlof uit. Vandaag de proefdrukken ontvangen van de geboortekaartjes. Het komt nu echt dichtbij..... Prettig weekend allemaal!
Kitty, beterschap. Hopelijk knap je snel weer op.

Ik heb ook rond 30 weken vingerprikje gehad voor HB. Eigenlijk voelde ik het amper.

De ketelmeneer is vanochtend geweest. Vanacht zet ik de thermostaat op laag, dus ik ben benieuwd hoe het morgenvroeg dan is. Ik hoop dat de storing is opgelost.

Vanmiddag fysio gehad. Met name preventief. Er is geen sprake van bekkeninstabiliteit, maar door de stijve onderrug wel een lekkere massage gehad. En dinsdag weer. Wel rustig aan doen, Zitten en liggen afwisselen. Liever niet stofzuigen en dweilen. Hm, vraag me af wie dat dan moet doen. Wel tips gekregen hoe ik dan het beste kan stofzuigen. En niet toegeven aan nesteldrang, zei ze.

Morgen sinterklaas vieren bij mijn ouders. Altijd wel gezellig. Begin nu trouwens ook wat meer last van maagzuur te krijgen en ik merk dat ik wat kortademiger word. Minder ruimte voor de longen, denk ik.

Ik nog 4 dagen werken!!!
FF kort.

Dat verlof schiet dus voor jullie ook al op fijn!

Ik ga hier even niet zo lekker. ik heb gister vanaf de middag tot diep in de nacht mega indalingsweeën/voorweeën/whatever weeeën gehad. Echt niet leuk meer. Ik moest er helemaal van huilen omdat ik zó moe was en die krengen zonder regelmaat komen dus net als je denkt dat het over is dan ging het weer los. Verder geen paniek hier, ze kwamen onregelmatig bleven op hetzelfde pijnniveau en geen bloed oid dus; voorwerk.

Ik heb echt gedacht dat ik bevallen dus niet kan. Wat een hel en allemaal voor niets! Ik moest zelf overgeven van de pijn!

Nu dus een lam dagje, zo wel even naar U. Ik MOET de laatste Sint kado's halen en daarna weer plat met Greys anatomy

Pijnlijke groet!
Oei Lily, vervelend joh! Maarre... die weeën zijn er niet voor niks hoor, die zorgen dat je kindje straks goed ligt en dat de boel daar straks al lekker zacht is. Daar heb je bij de bevalling echt profijt van!
Oh niet fijn Lily, maar wat Voyager al zegt, dat heb je maar alvast gehad! Doe verder lekker rustig aan.

En Kitty ook lekker rustig aan doen en wel goed voor jezelf zorgen hoor! (veel drinken).

En doet je ketel het nog steeds Marianne? Die van ons deed woensdagavond alweer raar (de nieuwe dus), moest alweer helemaal bijgevuld worden. Bleek dat het expansievat ook vervangen moest worden en daar had de CV-monteur even niet naar gekeken, heel fijn. Dus hij is gisteren weer teruggeweest.

Heb je al iets van Chili gehoord Voyager? Vast niet, anders had je het wel gemeld. Ik hoop maar dat alles goed gaat.
nee, ik heb haar nog geen bericht gestuurd...ik wilde ook niet zo pusherig overkomen.. Maar ik zal het inderdaad nu even doen. Moment....

Gedaan. Ik kon geen krabbel sturen, maar heb haar een privebericht gestuurd.
Oei Lily, dat klinkt echt niet fijn. Maar hopelijk maakt het de bevalling makkelijker en is het het toch waard. Heel veel sterkte hoor. Lekker rustig aan doen.

Mijn ketel deed het vanmorgen nog. Ik had hem op 16,5 graad gezet. Vannacht ga ik hem op 15 graden zetten. Er moet trouwens nog iets vervangen worden, zei de monteur. Er is iets niet goed met de vlam (ontsteker of zoiets, kweet niet meer). Dat was een fout in de hele serie. Hij komt 10 december dus nog een keer terug.
Fijn Marianne, lijkt me nu echt niet prettig om zonder verwarming te zitten!!

Kitty, voel je je iets beter vandaag?
Ik voel ook dat het meiske steeds lager gaat en ik voel ook steeds vaker indalingsweeën. Niet zo heftig als Lily hoor, maar soms moet ik er wel even van zuchten. Ik probeer er echt een beetje in mee te gaan en ze niet tegen te houden, alvast oefenen voor straks.

De vaginale bevalling komt elke dag een stukje dichterbij meiden!
Wat een ellende Lily, die 'voor'weeen. Heb ik geen last van. Sterker nog, de baby is iets gedraaid. Terwijl het 1,5 week geleden nog keurig met het hoofd naar beneden lag, ligt het nu met het hoofdje iets opzij en de kont tegen m'n ribben gedrukt. Was niets om me zorgen over te maken zei de huisarts afgelopen donderdag maar ik hoop dat het toch snel weer de goede richting in draait!

Gelukkig dat jullie ketelproblemen opgelost zijn Marianne en Emms. Het is hier nu ook flink koud maar de verwarming doet het nog goed. Maar je kunt beter nu een ketelprobleem hebben dan wanneer de baby er is.

Ik voel me weer goed. Ben vanmorgen zelfs flink gaan shoppen. Heb bijna de hele lijst van het ziekenhuis afgewerkt en ingeslagen (bij ons staat er geloof ik heel wat meer op dan op jouw lijst Voyager!) en ook nog wat spullen aangeschaft die m'n schoonzusje geadviseerd had. Heb vaak gehoord dat je niet veel nodig hebt voor een baby, maar daar ben ik het geloof ik niet zo mee eens! Ik zal dadelijk m'n banksaldo 'ns gaan checken....
Ja Voyager, op naar de 35 weken! In m'n boek staat: A baby born in the 35th week has an extremely high chance of surviving, and may not even need any special care! Geweldig toch!
Het komt nu echt dichtbij allemaal he? Verheug me erop de baby te zien en te knuffelen. Maar geniet nu nog erg van het verlof, dus hoop ook dat ze nog een paar weken blijft zitten.

Afgelopen donderdag naar de gyn geweest. Ik moet het rustiger aan doen, zodat de baby lekker veel kan aankomen. Mocht ze dan weer te vroeg komen, dan is ze in ieder geval zo zwaar mogelijk. Hij dacht dat ik wat weinig vruchtwater had, maar volgens de echo ligt de baby op schema qua groei. Heb nog steeds een heel klein buikje, dus dat zou aan het vruchtwater kunnen liggen.

Ik moest ook weer bloedprikken en hij dacht dat ik mogelijk toch eiwit in de urine had (een teken dat de nieren niet goed werken). Dus 24 uur in een potje geplast, maar alles bleek prima te zijn. Dus voorlopig gaat het allemaal goed. Alleen; wat betekent dat eigenlijk; rustig aan doen?!? Ik weet het niet goed. Ik ga echt niet de hele dag op de bank zitten ofzo (wat ook niet gaat met een kleine die steeds aandacht vraagt). Ik zie wel. Ik stop maar met sporten dan en ga wat meer overdag proberen te liggen. Ofzo....
Hai dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het leuk om al die laatste herkenbare verhalen te lezen. Voor een groot aantal komt het nu erg dichtbij. Sommigen hebben het al eerder meegemaakt en voor anderen is het net als voor mij de 2e keer.

Helaas voel ik me nog steeds niet echt fit want ik heb er een zware verkoudheid bij gekregen en hoest de longen uit mijn lijf. Tja het knulletje was ziek en dan krijg je het al snel.

Wat betreft plassen 's nachts dat heb ik dus heel erg. Maar dit komt waarschijnlijk ook omdat hij al zo laag ligt en mijn blaas aardig afknelt. Wat verder heel vervelend is dat ik nu zo veel moet hoesten en dan echt heel sterk mijn bekkenbodem moet aanspannen. Anders verlies ik dus wat urine. Heel irritant. Waarschijnlijk ook sneller nu omdat het de 2e is.

Ik zie een beetje op tegen de bevalling maar troost me met de gedachten dat het nu toch makkelijker zou moeten gaan het laatste stuk (waar het bij de 1e een probleem was) omdat de weg al gebaand is.

Gisteren hoorde ik nog iets over dat pijnbestrijding normaler zou moeten zijn bij de bevalling. Was in het nieuws. Ben ik het helemaal mee eens. Ik zie zo op tegen de bevalling omdat ik zoveel pijn had bij de 1e. Nu is de pijngrens voor iedereen anders maar ik geloof heilig in een verschil tussen buik en rugweeeën. Ik had dus buik en rug tegelijk en dan krimp je ineen van de pijn en dat ik geloof anderhalf uur lang zonder echt adem te kunnen halen. Door de snelle ontsluiting dus. Lijkt fijn maar nee hoor ik doe er echt liever 3 uur langer over dan dat weer te moeten doorstaan.

Alleen is de kans groot dat ik nu dus weer een snelle ontsluiting krijg volgens de verloskundige... Zucht...

Nou ja... Ik moet me er niet te druk om maken want ik weet wel heel goed wat je er nu voor krijgt. De eerste aanblik op je kind is onvergeetbaar en doet echt even alle pijn vergeten. Ik ben zo benieuwd hoe ons manneke er straks weer uit ziet.

Ik heb trouwens een paar knippen gehad en die werden wel verdoofd dus die voelde ik niet. Het hechten vond ik wat minder maar gezien de bevalling een eitje.

Ik voel nog steeds de nesteldrang maar doe nog echt te weinig. Wil echt de kinderkamer even afsoppen e.d. Bedje opmaken etc..

Gisteren ook de tas alvast ingepakt. Je weet maar nooit.

Vergeet vooral niet om crème ook voor de lippen mee te nemen. Het is erg droog in het ziekenhuis. En lekkere douche crème en kompressen als je bv gaat geven.

En een muntje voor de rolstoel haha....

Verder heb ik bij mijn eerste nauwelijks geslapen in het ziekenhuis. Alleen maar regelmatig gekeken naar dat slapende kindje naast mijn bed. Zo mooi. zo af. zo vredig...

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Oh Nikiet, wat klinkt dat mooi: kijken naar je slapend kindje, zo mooi, zo af, zo vredig...

Lekker Kitty, dat je weer opgeknapt bent. En hopelijk valt je banksaldo nog mee. Kan me wel voorstellen dat je hoopt dat ze toch weer goed gaat liggen.

Helena, dat heb ik ook wel met dat rustig aan doen. Ik doe het al heel rustig, dus ik weet ook niet zo goed hoe het nog rustiger kan. Mss idd wat vaker liggen tussendoor, hoewel ik me kan voorstellen dat dat niet altijd lukt met een kleintje.

Van weinig vruchtwater heb ik geen last. Integendeel, soms voel ik het golven in mn buik.

Voyager: ik duim voor je. Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan. Al iets van Chili gehoord?

Ik heb helemaal nog geen last van indalingsweeen. Weet niet zo goed of ik dat nu positief of negatief vind. Mn zusje heeft nl. 2x keizersnee gehad doordat de baby niet indaalde. "Hij zit op zolder" noemde de gyn het.

Gisteren Sinterklaas gevierd bij mn ouders. Was wel gezellig, maar heb vannacht wel van 10 tot 10 geslapen, 4 jonge kinderen van 3, 4, 6 en 7 is toch wel heel druk. Best een vreemd idee dat ik daar volgend jaar ook met een kleintje zit. Tenminste, daar ga ik maar vanuit.

Ik wil na volgende week mn tas gaan inpakken. Ga er maar vanuit dat ik deze week niet ga bevallen... En dat van die lippencreme staat ook in het 9 maanden-dagboek. Verder staat daar nog in:

- zin in koud washandje komt vaak voor. Zorg dat er eentje om een bevroren koelelement ligt, zodat je steeds een koude op voorraad hebt. Die ene die je gebruikt wordt snel warm en dan kun je ruilen.

- Dikke sokken tegen kouden voeten

- Warme waterzak tegen de rugpijn, neem die ook mee naar ziekenhuis, want daar hebben ze vaak alleen maar (niet plooibare) ijzeren kruiken

- baby-olie, voor als je het lekker vindt gemasseerd te worden, anders gaat je huid mss irriteren

- langwerpige wegwerpluiers (inlegluiers), omdat je na het breken van de vliezen continu vruchtwater verliest, gewoon maandverband is niet altijd voldoende.

- batterijen voor het fototoestel

Groetjes Marianne
He meiden,

Kreeg een heel lief berichtje van Voyager. Lief dat jullie aan me denken!! Maar alles is gelukkig goed hoor. Ben alleen erg druk en had niet het geduld om bij te lezen en te reageren. Maar vond het zo lief dat ik er nu ff tijd voor ga maken! Heb nog niet alles bij gelezen. Ga ik zo proberen. Wel al hyves bijgelezen en gelijk maar een nieuwe foto geplaatst.

Met mij dus alles goed gelukkig. Bij mijn laatste controle was de baarmoeder nog steeds groter in verhouding maar wel in verhouding gegroeid dus voor nu alles ok. Misschien dat ik nog een groei echo krijg omdat ze de baby niet goed kunnen voelen door de grotere baarmoeder. HB was alleen wat aan de lage kant dus moet nu Floradix slikken. Man wat stikken die dingen. Voel me verder prima dus er was nog geen aanleiding voor staal tabletten. Woensdag 3/12 mag ik weer voor controle.

Oh ja, erg leuk: een van mijn beste vriendinnetjes is vorige week zaterdag bevallen. Een jongetje. Zooooo leuk! Word nu steeds nieuwsgieriger naar wat er in mijn buik zit!
Voyager: wat SUPER om te lezen dat alles goed met je gaat! Ben echt zoooo blij voor je! Op naar de 35 weken woensdag. Je komt ook vrolijk over, hoop dat dat zo is. Is de zorgverlof van je vriend goedgekeurd? En gaat het allemaal goed met je ouders? Hoop het echt voor je

Lily; wat naar zeg dat jij zo'n last heb van die indalings weeen. Zo te horen heb ik er nog geen last van gehad. Want herken de pijn niet. Heb de laatste tijd alleen wat last van mijn ribben en van mijn onder rug. Links onder.

Helena; tja rustig aan doen. Vind ik ook erg moeilijk. Vriend vind dat ik nog veel te veel doe. En zoals vandaag merk ik dat zelf ook... Teveel gedaan vandaag dus nu last van mijn rug. Fijn dat je zo lekker geniet van je verlof. Ik moet helaas nog 2 weken werken. Nog 9 dagen dus ga nu wel lekker af tellen

Marianne; ik heb deze week ook mijn ziekenhuis tas gepakt. Weet nu zeker dat ik in het ziekenhuis wil gaan bevallen. Ga jij ook in het ziekenhuis bevallen? En sinterklaas is volgend jaar helemaal leuk met zon kleintje toch?

Nikiet; kan me voorstellen dat je nu tegen de bevalling op kijkt na de eerste maar lekker cliche: elke bevalling is anders. Mijn vriendin is vorig week binnen 7 uur bevallen dus jaaaa er zijn ook positieve verhalen. Maar stiekem vind ik het ook erg spannend allemaal hoor...Hoe gaat het nu prive? Is je man wat meer betrokken? Hoop het wel voor je!

Kitty; wauw lekker shoppen! Heb je leuke dingen kunnen vinden? Ik vind het best moeilijk omdat veel kleertjes echt voor jongens of meisjes zijn. Dus wacht nog maar ff totdat ik het weet. Dan ga ik helemaal los hahha

Ga maar ff posten voordat de lap tekst weg is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven