Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
ik heb ook geen uitnodiging ontvangen, zal je even een mail sturen.
Squirrel, ik heb je net een uitnodiging gestuurd (na het verbouwen van je adres ). Hopelijk komt hij aan!

Fayama, van jou nog geen mail gezien.
Zo, ik zit er nu ook in... Het is wel iets overzichtelijker dan yahoo, maar ik mis wel bv het schemaatje. Heb wat praktische vraagjes gesteld in de groep zelf.

Hopelijk hebben we snel een nieuwe modus gevonden, want nu zijn we al veel te veel tijd kwijt met gehannes over groepen in plaats van praten over ongeboren kinderen !
Goedemiddag allemaal,

Ik ben 5 januari uitgerekend van ons 1e kindje, ik zou het leuk vinden hier aan te haken. Moet ik daar nog iets speciaals voor doen?
Inschrijfgeld of een ontgroeningsactie bedoel je?

Grapje... nee hoor. Jezelf even voorstellen en gezellig meeschrijven is voldoende.

Squirrel, ik heb een schema aangemaakt op de groep.

Wil iedereen de aanvullingen laten weten?
Nou, bij deze dan!

Ik heet Floor, ben 29 en op 5 januari uitgerekend. Ik woon in Haarlem en werk als consultant voor goede doelen organisaties (mn ontwikkelingssamenwerking).

We krijgen een jongetje en tot nu toe gaat het met de baby allemaal heel goed. Ik voel 'm gezellig trappelen en sinds gisteren zie ik ook m'n buik bewegen als ik op m'n rug lig!

Ik heb zelf al erg veel last van m'n stuitje als gevolg van bekkenklachten, maar ja dat hoort er blijkbaar bij. Nog maar 3 maanden...
quote:Wind schreef op 05 september 2009 @ 09:56:

Ben zo vrij geweest om een nieuwe en gebruikersvriendelijkere groep aan te maken op Windows Live.

Zo, ik licht een weekendje mijn hielen en er is gelijk muiterij op de Bounty? Lekker is dat! Nee hoor, prima. Met de meiden van het mei '08 topic hebben we ook een tijdje een Windows-groep gehad, werkte prima. Ik ga degenen die zich hebben aangemeld voor de Yahoo-groep effe mailen dat ik daar de stekker eruit trek, om verwarring te voorkomen.

Nonovrouw, wil je dan pléáse je dochters naam op de nieuwe groep zetten? Kan nu haast niet meer wachten...!

Fluor, welkom! Ik heb je gegevens toegevoegd aan de tabel. Als je tussentijds wijzigingen hebt of bijzonderheden die je vermeld wilt zien, post het dan effe dan zet ik het erin.

Antwerpen was erg relaxed. Gewinkeld, Vogelenmarkt, Zoo... leuk leuk leuk. Kindlief deed het erg goed, ook qua slapen. Hotel in het centrum met een leuk arrangement, kortom: super. Wel een raar idee dat we nu eigenlijk getrouwd zouden zijn (lees: ik vond het toch een beetje moeilijk), we hadden die datum nou juist gekozen omdat we dan 10 jaar samen waren. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Volgend jaar gaan we trouwen, van uitstel komt geen afstel.

Ga nog gauw even mijn voorsteltopic op de nieuwe groep gooien. Groetjes!
Hehe...heb je even een druk weekend, log je weer in en de hele scroll vol. Ik ga even bijlezen hoor en mijn best doen om te reageren..

Ik zie dat er een nieuwe groep is aangemaakt, zal me ook even aanmelden daar. Is het de bedoeling dat we daar verder kletsen? Op zich wel zo makkelijk...hoeven we niet meer in de gaten te houden dat je schuilnamen moet gebruiken of dingen verklapt...

Haha...Magica...grappig he, dat zij wel duidelijk balletjes en een piemeltje zien. Ik moest ook héél goed kijken hoor. Leuk hoor, jij dus ook een knul! Fijn da alles ook goed was.

Wind, dus jullie willen het niet weten maar denken toch die piemel gezien te hebben  Spannend!

Nu maar afwachten...

Demismile dus een meid....het gaat volgens mij redelijk gelijk op nu.

Wij hebben ook een dvd, ken hem nu al uit mijn hoofd door al die keren dat we hem hebben laten zien aan vrienden en familie.

Bij mij zeiden ze trouwens ook steeds dat mijn placenta voor lag, maar ik voelde toch wel bewegingen. De laatste keer bij de 20 weken echo zeiden ze ineens dat de placenta achter lag!

Leeuwedraak, toch leuk dat jullie je eigenlijke trouwdag toch nog zo hebben ‘gevierd’.

En het is inderdaad een mooi idee om het gezinnetje compleet te hebben straks als je trouwt...

Dames, ik wacht de bevestigingsmail nog maar af en dan typen we daar verder...
Wind ik heb je opnieuw een mail gestuurd, hopelijk komt deze wel aan.
Ik heb zojuist Fayama, Ilta en MissDreamer een uitnodiging gestuurd.

Later meer..
Nou gaat helemaal goedkomen met de nieuwe groep. Ik stel voor dat we even wachten tot iedereen zich daar gemeld heeft, en dat we dan daar een nieuw 'VF-forum'-topic starten om daar verder te kletsen.

Ik heb een leuk weekend gehad; was dus alleen met de meiden omdat mijn man in het buitenland zit, maar het was echt hartstikke leuk.Wel veel gedaan en dan merk ik wel dat als ik dan eindelijk eens rustig zit, ik me ineens bedenk dat ik de baby al heel lang niet heb gevoeld. Komt natuurlijk gewoon omdat ik daar te druk voor ben geweest (althans dat hoop ik...) maar dan ben ik echt pas weer gerust als ik haar (wat klinkt dat gek!) weer lekker voel schoppen...

Ik laat het hier nu even bij, de hoogste tijd om te gaan slapen... Nog spannende echo's op het programma de komende week??
Squirrel: dat ken ik. Ik ga dan soms zelfs even rustig op de bank liggen en wacht af of ik wat voel. Gelukkig begint het kindje dan meestal binnen een minuut of 5 te trappen. Ik hoef ook maar een paar trappen te voelen en dan ben ik weer helemaal gerustgesteld. (En kan ik er weer een paar uur tegen...) Best gek eigenlijk.

Ben wel benieuwd hoe dat is als ik morgen weer aan het werk ga. Daar kan ik natuurlijk niet zomaar even neerploffen als ik behoefte heb om het kindje te voelen!

Voor het schema: 30 september controle VK.
heb me aangemeld! Ziet er leuk uit. Wij zaten met mijn febr 2004 group op een msn group maar dat is overgegaan op multiply, ook wel te doen, mar dit zietr er ook goed uit.

Jammer dat de andere groep er al af is, anders had ik mn berichtje mooi kunnen kopieren en plakken Even voor de tabel, ook wij krijgen een jongen, na 2 meiden. En net als leeuwedraak, moest ik even slikken, had een gezin met 3 meiden zó leuk gevonden.

Nu al gewend hoor,en al volop aan het kijken naar jongenskleertjes, want er moet wel een hele nieuwe garderobe worden aangeschaft. Afscheid nemen van al die schattige roze meisjeskleren zal alsnog wel moeilijk worden.

18 sept de 20 weken echo (ben dan al 23 weken, maar bij de vorige was ik verkeerd ingepland en mocht de echoscopiste die ik toen had geen 20 weken echo maken)

28 sept naar de gyn.
Hoi dames,

Leeuwedraak; fijn dat je een leuk weekendje uit hebt gehad. Ik vind Antwerpen ook altijd helemaal te gek. En helemaal tijdens de Solden in Januari...

Fluor, welkom!

Verder weinig te melden, voel af en toe wat gerommel in buikje van mini-man, waar ik dan erg tevreden over ben. Squirrel; ik vraag me af en toe ook af wanneer er weer beweging zal zijn na tijdje stilstand, komt toch iedere keer weer goed.

groetjes en fijne dag allemaal, C.
Vraagje aan Nonovrouw en Corneel: als ik het goed heb, zijn jullie kindjes ongeveer even oud als mijn dochter (circa 16 maanden). Nu vraag ik me af of jullie een idee hebben hoe je dat straks gaat doen met het 'transport' van 2 kids. Een vriendin van me heeft een tweelingwagen aangeschaft voor haar 2 kindjes (schelen 19 mnd), maar daar zit ik een beetje tegenaan te hikken. Hebben jullie (of iemand anders?) een lumineus idee? Mijn dochter kan sinds een week of 6 prima lopen, maar niet als we 2 uurtjes de stad in gaan ofzo. Bovendien zou het voor geen meter opschieten, want werkelijk e-l-k-e paardenbloem, losliggende stoeptegel of struik is machtig interessant studiemateriaal... Als we met z'n 2-en zijn (vriendlief en ik) dan zijn we straks met 2 tegen 2, dus kan de één in de wandelwagen en de ander in een nog aan te schaffen paraplu-buggy. Maar als je in je uppie weggaat weet ik het nog even niet. Hou me dus aanbevolen voor tips!
Fluor, welkom, je privegegevens kun je ook (of misschien zelfs beter) kwijt op de prive groep, daarvoor moet je even een pagina terug, om je te kunnen aanmelden. (mail sturen naar?)

Leeuwedraak, kan me voorstellen dat het ook een beetje een vreemd weekend is op die manier, maar inderdaad, van uitstel komt geen afstel!

Enne, als ik ook even mag reageren, hier komt geen tweelingwagen (maar dochter is straks dan ook een stukje ouder, bijna 3), maar ik had het idee om een draagdoek aan te schaffen. Lijkt me ook handig tijdens de huiluurtjes, toch je handen redelijk vrij, of bijvoorbeeld tijdens boodschappen doen.

Hier komt ook een kleine buggy bij, voor als we met z'n 2en de stad ingaan (4en dus eigenlijk).

Maar als het verschil ongeveer anderhalf jaar (of minder) is zou ik het zeker overwegen, ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je die dan gebruikt / nodig hebt.

@Squirrel, ik vind het ook prima, verder kletsen op de andere groep, ook geen kans dat ik weer teveel hier neer zet!

En ja hoor, komt bekend voor dat als je die kleine een poos niet hebt gevoeld, je pas gerust gesteld bent wanneer dat wel is. Ga er hier ook soms voor zitten. Maar merk ook dat ik het steeds vaker voel, wel weer heel leuk!

Hier weinig nieuws, gelukkig nu even een weekje op gelijk gewicht gebleven, na een flinke groeispurt (meer dan 3 kilo afgelopen maand). Voel me goed, maar merk dat ik echt moet zorgen 's nachts voldoende slaap te krijgen.
Ik kon vanmiddag al niet meer op yahoo komen om te plakken en te knippen, hoe kan het dan dat er na mij zijn geweest die dat wel konden....
hoi

Fayama; ik deed het als volgt; omdat ik tegelijk met aanmelden voor de yahoo-groep een yahoo mailadres had aangemaakt, werden alle nieuwe berichten hierheen gestuurd. Hiervandaan heb ik copy en paste gedaan, want ik kon ook niet meer op de groep. Als het goed is heb je die mogelijkheid ook.

groetjes, C
hee, jongetjes zijn nu in de meerderheid
Bedankt voor de tip corneel!
Hoi leeuwedraak,

idd een goede vraag, ook nog niet helemaal goed over nagedacht hoe we ons natuurlijk stijlvol en met klasse kunnen vervoeren als spruit 2 erbij is! Ik ga me er eens in verdiepen. Straks dus 20 maanden verschil tussen zoon1 en zoon2.

Maar een tweelingwagen zie ik (nu) niet zo zitten. Ik zag laatst iemand lopen met een buggy waaronder een soort korf/net/mand hing waarin de baby lag, op kniehoogte dus met hoofdje richting bestuurder. Bovenin zat ouder kindje. Maar deze wagen lijkt me beperkt tot een half jaar-9mnd, want dan is liggen niet meer zo tof voor baby.

Momenteel heb ik een bugaboo, ik begreep dat hiervoor ook zitjes te koop zijn, die op het extra sta-gedeeltje te klikken zijn, hoeft ouder kindje niet hele tijd te staan. Dit lijkt me wel wat op zich. Als ik met man, dus met zn vieren, gaan lopen hebben we nog de kleine buggy die ik voor achterop de fiets had gekocht van maclaren, die is maar 5,5kg trouwens.

En een buikdraagzak, die we overigens amper hebben gebruikt bij zoon1, kom ik ook wel een heel eind denk ik. Draagdoek lijkt me trouwens voor hele kleintjes wel comfortabeler.

groetjes, C
anoniem_85757 wijzigde dit bericht op 08-09-2009 12:38
Reden: halve zin vergeten
% gewijzigd
Dames, zijn we allemaal zo'n beetje aangemeld? Dan stel ik voor dat we overstappen! Ziet er al erg gezellig uit daar, zag zelfs dat de kalender al was ingevuld
Help...had me gisteren eindelijk aangemeld maar ik weet nu toch echt niet meer met welke login naam en emailadres... :-)

Kan de beheerder van deze site dat toevallig zien?

Ik weet wel een wachtwoord maar tja daar heb ik weinig aan..

Groetjes!
Help...had me gisteren eindelijk aangemeld maar ik weet nu toch echt niet meer met welke login naam en emailadres... :-)

Groetjes!

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven