Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Arme Joan; nu ook nog kiespijn. 1 tip; ga nu naar de tandarts, straks heb je en ween en kiespijn, of lig je met giga kiespijn in je kraambed en dan is het niet lekker om toch accuut naar de tandarts te moeten.

Eef; tsjonge! 3 kwartier das niet niets. Meisje heeft ook om de zoveel tijd een paar driftbuien, dan kijkt ze of het werkt, maar verder gelukkig niet. Het zit niet in haar aard, dus het is hiergewoon peuteren. Ik ga altijd stoicijns iets anders doen, en kijk dan om de 5 a 10 minuten; ben je klaar? zo niet dan ga ik wel wat anders doen. Dat werkt hier gelukkig erg goed. Maar als het bij zoon wat meer in zijn aard zit weet ik niet of dat ook werkt?

Belle; ikea blijft leuk!! Nog leuke dingen gekocht?

Manderley; is het gelukt met je cv, das toch niet een overbodige luxe met dit weer.

Vanochtend is er de hele ochtend zon beetje een man geweest die zich ontfermd heeft over onze kast. (die van het kasten drama) Hij was erg gaan werken. (lees; een cm uitgezet) bij de deuren en kon niet meer dicht. Heel fijn!

Dus nu is er wat afgeschaafd en weer bij gelakt. En doet hij het weer.

Grote boodschappen gedaan erna, en das toch niet meer handig nu. Maar ik doe morgen liever wat anders, dus dit is een beetje een tegemoetkoming naar mijn man, die nu dus echt samen met mij morgen moet gaan klussen

Meisje slaapt nog steeds niet smiddags, maar is vandaag wel heel sjacherijnig. Niet heel fijn.

Ik zit momenteel in een 'blijf jij maar zitten, want hoe handel ik er twee-fase' dus vind het even niet zo erg die buik, het ligt al een paar dagen lekker dus dat scheelt ook.

Had ik hier ons beren drama al gemeld; beer is dus kwijt. Heb het rondje inmiddels 4 keergelopen of gefietst, maar hij is echt foetsie. Via MP een nieuwe geschoord, maar die is nog op de post.

Ik ga mezelf maar eens nuttig maken- of niet haha
haha de slimme lezer weet nu wat het is. Het grappige is dat iedereen het al weet, maar jullie nog niet.

Dus bij deze
om degene te pesten die het toch niet gezien hebben, heb ik het lekker aangepast:)

Kans gemist
kans gemist
Haha die Joep, ondeugend meisje!

De driftkikker-buien van Zoon zitten inderdaad een beetje in zijn aard. Het is een kind dat uitermate gehecht is aan structuur en duidelijkheid. En rust. Dus als je dan in een week tijd bedenkt dat je EN een dagje met opa en oma naar het bos gaat EN naar de Efelting gaat, moet je dat dus bezuren... De driftbuien komen met name voor als dingen niet gaan zoals hij het had verwacht, of er teveel invoorspelbare dingen ineens zijn gebeurd. We kunnen het over het algemeen goed voorkomen door een goede en voorspelbare stuctuur aan te houden en door duidelijk van tevoren te vertellen wat we gaan doen. Zo'n driftui is vervelend (en vooral heel emotioneel) maar het bevestigt wel dat de keuzes die wij hebben gemaakt voor Zoon (geen KDV bijvoorbeeld) voor hem wel het beste zijn. En dat onze mega-strakke aanpak dus wel nodig is voor hem. Want soms voel ik me wel een zeur en een geitenwollensok als ik mezelf vergelijk met andere moeders in de buurt.

Oh Lab nog even antwoord op je vraag hoe het me lukt met mijn perfectionistische ik en twee kleintjes. Eh... nou... mijn huis is gewoon een pestbende. En ik heb me er bij neergelegd. Een keer in de week dump ik de kids een dagdeel bij Man en dan rous ik het huis door en dan is alles weer opgeruimd. (Even voor de volledigheid: IK ben degene die alle pestzooi maakt, dus het is wel eerlijk als IK die dan opruim.) Maar het is best vies. In het weekend was ik, strijk ik. De badkamers en de wc's zou ik eigenlijk elke week moeten doen, maar met name de badkamer doe ik vaak maar een keer in de twee weken. Als ik daar al aan toe kom... Verder ligt in de kast standaard een stapel met rekeningen en andere paperassen, doe ik mijn financien maar een keer in de maand (of minder vaak) en hebben de plantjes soms dorst. Maar ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Het lukt gewoon niet anders met twee kleintjes, punt. Ben benieuwd hoe het staks gaat zijn als ik weer ga werken en dus nog minder tijd heb

(Oh en aan een boek lezen kom ik niet meer toe. Sporten is passen en meten, maar lukt wel. Wat deed ik "vroeger" in vredesnaam met al mijn tijd??!?)
Joan: je vind me misschien ontzettend vervelend worden...maarre ik ben erg benieuwd...?????
Nee nog niks, maar ben er erg blij van, ben zo onwijs ziek geweest gisteravond, vannancht en vandaag, dat ik echt geen kracht heb om te bevallen.

Ben vanmorgen naar de spoedtandarts geweest, het was niet mer te harden en naar de tandarts.......dat is voor mij een hele opgave, ben er nl als de dood voor.

Nu ben ik nog mega aan de diaree, hou niets binnen, ben beroerd en heb het om de vijf inuten dan weer warm en dan weer koud.

IK BEN ER DUS GEWOON HELEMAAL KLAAR MEE!!!!!

Ga weer bankhangen.

Joan
sterkte joantje!!!!!! hugg hugg
Joan, balen zeg, dat je je zo rot voelt! Hopelijk knap je snel op.

Ik ben op dit moment in staat om Zoon uit het raam te mikken. Of zoiets in die richting. Hij wil al een paar dagen niet naar bed (ook niet als hij overdag dus de hele dag wakker is geweest en dus hondsmoe is). Hij ligt alweer de hele avond te krijsen. We hebben verschillende dingen geprobeerd, van boos worden tot liedjes zingen tot hem er uit halen, eten en drinken geven, luiercheck, etc. Eigenlijk is het enige dat helpt naast hem gaan zitten en zijn hand vasthouden en wachten tot hij in slaap valt... en dat willen we dus nu niet meer. We kunnen toch moeilijk elke avond uren met hem in de weer zijn. Hij is gewoon onwijs zijn zin aan het doordrijven. Niet alleen met slapen, maar ook bijvoorbeeld met eten. Ik word er tureluurs van! (Iemand nog tips?)
Kwam even checken of Joan al bevallen was, niet dus Jammerdebammer! Moet wel zeggen dat ik ook diaree had op de dag van de bevalling en overgeven heb, dus wie weet...? Zet 'em op, meid!

Eef, heb geen tips voor je, helaas.

Belle, volgende keer ga ik meeeeeeeeeeeeeeee! Ben al heel lang niet geweest, niks voor mij.

Manderley, is dit kort genoeg? Gewoon lekker scrollen soms Doe ik ook

Toedeloeoeoeoeoeoeoe!

Oh ja, Nijn, hopen dat je je snel wat beter voelt, joh. En nee, we gaan niet snel voor een 2e. Moest weer bloed laten prikken voor m'n cholesterol en moet de rest van m'n leven die pillen blijven slikken. Was wel aangeslagen, cholesterol was mooi gezakt. Moet alleen wel eerst 2 maanden ermee stoppen willen we er weer voor gaan. De spontaniteit is er zo wel vanaf, maar ach. Als dat het ergste is?
Eef:

Voor jou even een dikke knuffel. Kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is.

Hier nog steeds ziek zwak en misselijk, mega slechte nacht gehad (weet echt niet of ik zo een bevalling aankan hoor) Hopelijk gaat het vannacht heter.

Morgen weer controle en dan ga ik aangeven dat ik het niet meer vol kan houden, misschien mag ik blijven of dan anders dinsdag of woensdag.

Jullie horen het wel weer.

Gr Joan
Joan: Ik hoop dat je vandaag al mag blijven.

Lel: dus voorlopig nog geen tweede...waarom moet je ook die pillen slikken als je cholesterol laag is? Dat is toch juist goed?

Eef: sterkte met zoon. Wat hier hielp is 10 minuten laten huilen, dan even kijken, troosten en weer weggaan, soms moeten we dan nog een paar keer terug, maar elke keer wordt het minder en na een week (meestal) slaapt ze gewoon weer als vanouds.

Als je bij hem blijft zitten en zijn handje vast houdt, wordt hij dan wel rustig? Hoe lang duurt het voordat hij dan in slaap valt?

Maar ja als troosten niets helpt en, laten liggen na een uur nog geen resultaat...is het erg frustrerend. En een flesje met warme melk? Helpt bij volwassen ook...

Joep: zit jou kleine nog lekker rustig in je buik?

Nijn: hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je je langzaamaan wel weer iets beter voelt.
ik ben benieuwd joan of ze je gelijk houden. Hier in het ziekenhuis leiden ze je niet eens in als je 2 weken overtijd bent!

Ik hoop dat ze rekening houden met het feit dat het een tweeling is en dat het dus dubbel zo zwaar is!

Sterkte!!!

Lel, volgende keer gaan we samen naar de Ikea in Amersfoort!

Lekker lunchen en shoppen.

Ik ga even poetsen

daaaaaaaaag meisjes
He daar

Ik kan wel janken, ze hebben me gewoon weer naar huis gestuurd en maandag pas weer terug komen. Het is voor de longetjes van de kids beter als ze nog even blijven zitten.

Ja ik snap het allemaal erg goed, maar ik zit er zelf zo doorheen.

Gynaecoloog heeft inwendig onderzoek gedaan (tjee wat doet dat pijn zeg, of hij wa gewoon zo lomp) en zei dat ik al wel wat ontsluiting had (niet dat ik daar blijer van wordt omdat ik hoor dat vrouwen daar weken mee kunnen lopen) en hij had ook nog goede hoop dat het deze week spontaan zou gebeuren.

Jee beetje ego weer, maar zit er effe helemaal door nu.

Joan
daar was ik al bang voor joan.... hugg hugg! het is zo balen dat een ander voor je gaat beslissen of je het nog trekt of niet!

Ik zal de kindjes vertellen dat ze snel moeten komen!

belle
Joan, kan me voorstellen dat je heel erg flink baalt. Ik ken helemaal niemand die het op het laatst niet zat was, en met een tweeling lijkt het me dubbel zo zwaar. Omdat je buik dan nog dikker is.

Volhouden meis, en jezelf voor ogen houden dat dit beter is voor je kindjes! Nu is het even rot, maar straks ben je dat allemaal weer vergeten, om maar even in de cliches te spreken...
Joan, ach arme meis!

Ik vreesde ook al dat ze je niet zouden houden; alles is nu in het belang van de kindjes.

Enne, ik weet niet wie van jullie is ingeleid, maar ik heb op een gegeven moment wee-opwekkers erbij gehad en dat was Echt Heel Rot.

Joan, misschien kan je iets nemen tegen de misselijkheid en de diarree, dan zwak jein ieder geval niet verder af.

Heel, heel veel sterkte!

Liefs, Lab
Arme Joan. Maar echt waar hoor; ze komen er echt aan. Nog even de tanden op elkaar. Denk aan waar je het voor doet, en sommige dingen kunnen echt beter even in de buik gefixt worden ipv daarbuiten. Ze staan nu voorop, hoewel ik een beetje snap hoe je je voelt. Toen ik 9 dagen overtijd liep met meis moest ik ook naar het ziekenhuis, maar stuurden ze me ook weer weg en ik zat er zo doorheen, alleen maar huilen.

Toen ik thuis was ging er wel een knop om en schrok ik een beetje van mezelf dat ik mezelf voor de gup stelde terwijl die het nog overduidelijk prima had.

Probeer echt dat voor ogen te houden, ze vinden het nog heerlijk bij je en hebben nog even je geduld nodig. Jou lijf geeft ze op dit moment het beste.

Ik ben nu zelf ook niet echt vrolijk.Gisteren een rot dag gehad met brandend maagzuur denk ik. Het leek of mijn middenrif in de fik stond, een zuur branden gevoel wat ook nar mijn rug trok. Ik vond het een beetje een groot gebied, maar kan niets anders bedenken wat het zou kunnen zijn. Het is nu weg in ieder geval.

En ik word zo dom van zwanger zijn! chaotisch, snel afgeleid ook midden in gesprekken, woorden niet meer kunnen vinden etc.

Maar ondanks dat ben ik het nog niet ZAT. Nog niet dat echte pokkegevoel zeg maar.

Zaterdag nog wat dingen op gehangen, en vandaag klossen enzo gehaald. Ik heb verder nog niets gewassen of zo, maar heb nu wel zoiets ok het is nog niet helmaal af, maar het kan nu in ieder geval wel gebeuren, dan wordt er wel een mouw aan gepast.

En dat is wel lekker want dat had ik vorige week nog niet, toen sloeg ik mezelf voor mijn hoofd dat ik alles zo lang heb uitgesteld.

Dus een halfklare Joep hier.

ik ga op zoek naar Joseph kijken, al heb ik al gezien wie er wint.

Joep
Joan: balen zeg! Het is echt niet leuk meer, je bent het zo zat. Maar je moet nog volhouden. Het is natuurlijk waar dat het voor je kindjes beter is om nog even in je buik te blijven.

Sterkte!
Joan, hoe gaat het nu?

Eigenlijk is het een beetje vreemd van de gyneacoloog om het te gooien op longrijping. Volgens mij ga je nu hard richting de 38 weken? Bij een tweeling zijn die longetjes heus wel rijp op deze termijn.

Kijk, zolang die twee heel lekker zitten in jouw buik, zullen ze best wel een reden hebben. En hoe gammel je ook bent, bevallen lukt je echt wel. Op dat moment krijg je opeens energie om die twee kleintjes er uit te werken. Maar het moet en mag niet zo zijn dat jij nu in een dergelijke mate verzwakt, dat je na de bevalling niet de zorg voor je kindjes aan kan.

Hoe dan ook, heel veel sterkte en desnoods de gyneacoloog bellen en vertellen dat je niet meer kan. En nog een keer bellen, en nog een keer bellen.
Helloe!

Hier een heerlijk rustig begin van de dag. De rust-en-regelmaat-en-duidelijkheid begint hier vruchten af te werpen. Gelukkig maar. Man hoefde gisterenavond ook maar 10 minuten bij Zoon te blijven en toen sliep hij. Ik ben er heerlijk vroeg ingedoken (nouja, half tien...) en ben lekker uitgerust nu. Ik ben nu hard bezig om mijn eigen ritme een beetje richting het werkritme te duwen, zodat het straks niet ineens een enorme overgang is. Dus vroeger naar bed en vroeger opstaan. Zoon is lekker aan het spelen en heeft goed gegeten, dus ik ben blij. Zometeen komt een vriendin. Daar voel ik wel een beetje spanning over, want Zoon kan niet overweg met haar kindje. Dat kindje is een beetje een (enorme) rouwdouwer en heeft Zoon in het verleden meerdere malen (bewust) pijn gedaan. Zoon is nu een soort van allergisch voor hem, en begint al te steigeren als hij dat kindje ziet. Maarja, als ik niet af en toe afspreek dan zie ik mijn vriendin helemaal nooit meer, en dat wil ik ook niet. Het kindje heeft ook al een paar keer dingen kapot gemaakt in ons huis, maar mijn vriendin reageert daar nooit echt op (dan zegt ze "tsja, het zijn kinderen he, die maken nu eenmaal deuken in je parket" of iets in die trant) (vreemd genoeg maakt mijn kind nooit deuken in het parket, plant hij geen vieze vingers en handen op de muur, slaat hij niet met blokjes allemaal beschadigingen in mijn stoel en gaat hij niet met de bromtol op de grond zitten rammen...)

Vrijdag ga ik weer werken, jippie! Heb er zin in. Ik lees wel links en rechts dat er weer eens heel wat aan de gang is op het werk (veel spanningen, overspannen collega's etc), dus ben benieuwd hoe lang ik het leuk blijf vinden

Labje, hoe gaat het met je verhuizing?

grtz E.
Ik hou niet van verhuizingen.
dan mag je bij mijn ik-hou-niet-van-verhuizingen-club
Eef: Ben ben benieuwd hoe het is gegaan met je zoon en de zoon van je vriendin.

Wel lekker dat de nacht goed is gegaan.

Verder thanks voor alle lieve woorden, maar ik ben er nog meer nodig, wnat het gaat echt K.. hier, heb weer mega kiespijn gekregen. Vanmorgen om 8 uur maar weer direct gebeld naar mijn tandarts en nu kan ik pas om 4 uur komen, waaah niks helpt tegen de pijn, heb alles al geprobeerd. Heb apotheek gebeld of ze nog een pijnstilling voor me hadden, nee alleen paracetamol, als ik nog niet zo ver in de zwangerschap was geweest had ik nog ibuprofen mogen nemen, maar ze zijn dan bang dat de bevalling op gang komt. Misschien maar als de kiespijn weg is 2 ibuprofennetjes nemen, nee hoor. Ze zei dat het ook bij de kindjes binnen kwam, weet niet hoe erg dat is, maar lijkt me niet goed. Al is de verleiding wel groot.

Bah weer naar de verrekte tandarts, echt niet leuk hoor zo'n laatse week zwangerschap, want dat zal het wel zijn.

Joan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven