Jongensmama
dinsdag 9 juni 2020 om 01:23
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af als ik als enige ermee 'zit' dat ik een jongensmoeder ben.... ik heb mezelf altijd gezien als een meisjesmoeder. Ik ben 3x gezegend met gezonde jongens.
Na maanden hebben mijn man en ik besloten dat 3 kinderen meer dan genoeg is voor ons.
Hoe accepteert ik dat ik geen(eigen) dochter meer zal krijgen?
Ik vroeg me af als ik als enige ermee 'zit' dat ik een jongensmoeder ben.... ik heb mezelf altijd gezien als een meisjesmoeder. Ik ben 3x gezegend met gezonde jongens.
Na maanden hebben mijn man en ik besloten dat 3 kinderen meer dan genoeg is voor ons.
Hoe accepteert ik dat ik geen(eigen) dochter meer zal krijgen?
dinsdag 9 juni 2020 om 06:33

dinsdag 9 juni 2020 om 06:42

dinsdag 9 juni 2020 om 07:05
Lux, je was me voor.

TO, het leven is niet maakbaar. Wees blij met je jongens. Ze zijn jouw kinderen. Een dochter is leuk, maar echt niet leuker dan een zoon of andersom.
dinsdag 9 juni 2020 om 07:55
Als je een meisje zou krijgen weet je niet hoe zij wordt he. Er zijn genoeg meisjes die niet van rozen houden en gewoon lekker willen stoeien met andere jongens. Er zijn genoeg meisjes die geen moeder dochterband hebben en nooit met elkaar gaan shoppen.
Wees blij met wat je hebt en maak er het beste van.
Wees blij met wat je hebt en maak er het beste van.
dinsdag 9 juni 2020 om 07:56
Ik heb een jongen en meisje, meisje is geen tut meisjes want die speelt het liefst met jongens omdat ze dan lekker haar energie kwijt kan. Dus het beeld van alles roze bij een meisje is hier nog nooit gebeurd. Beide zijn uniek met al hun karaktertrekken en dat staat los van geslacht. Zoontje speelt dan wel weer met barbies af en toe

dinsdag 9 juni 2020 om 07:57
Door de tv hard te zetten en de reclames tussen kinderseries te gaan kijken. 80% is voor meiden bedoeld, en man, man, man... wat zijn die reclames en vaak ook het speelgoed stom!
Door te beseffen dat jongen of meisje niks uitmaakt voor een band met jou of de hobby’s die ze zullen hebben. Als mijn drie zoons meiden waren, denk ik dat ze ook muzikaal waren geweest en in musicals speelden. Wat is het verschil?
Mijn broer belt drie keer per dag met mijn moeder. Mijn zussen en ik 1x per week.
Een vriendin zei ooit, toen onze kinderen kleuters en peuters waren: als ik bij jou ben, ben ik zo blij dat ik meiden heb.
Ik zei; wacht maar tot het pubers zijn.
Ze belde laatst. En gaf me gelijk. Pubermeisjes zijn vreselijk. Vooral in combinatie met andere pubermeisjes
Door te beseffen dat jongen of meisje niks uitmaakt voor een band met jou of de hobby’s die ze zullen hebben. Als mijn drie zoons meiden waren, denk ik dat ze ook muzikaal waren geweest en in musicals speelden. Wat is het verschil?
Mijn broer belt drie keer per dag met mijn moeder. Mijn zussen en ik 1x per week.
Een vriendin zei ooit, toen onze kinderen kleuters en peuters waren: als ik bij jou ben, ben ik zo blij dat ik meiden heb.
Ik zei; wacht maar tot het pubers zijn.
Ze belde laatst. En gaf me gelijk. Pubermeisjes zijn vreselijk. Vooral in combinatie met andere pubermeisjes
dinsdag 9 juni 2020 om 07:59
Door je te realiseren dat wat jij in je hoofd hebt als 'jongensmoeder' of 'meisjesmoeder' alleen maar dat is: het zit in je hoofd.
Dus waar ben je bang voor? Wat denk je te gaan missen?
Misschien is een van je zoons wel dol op shoppen, tutten, ballet of verzin het maar. Dat is niet aan geslacht gebonden.
Dus waar ben je bang voor? Wat denk je te gaan missen?
Misschien is een van je zoons wel dol op shoppen, tutten, ballet of verzin het maar. Dat is niet aan geslacht gebonden.
Dat is natuurlijk ook onzin en zelfs een seksistisch vooroordeel. De wereld wordt er leuker op als we dit soort ideeën loslaten.
dinsdag 9 juni 2020 om 08:17
Ik heb twee zoons en als ik vroeger fantaseerde over het krijgen van een kind was dat altijd een dochter. Met leuke jurkjes en vlechtjes in het haar. Toen mijn eerste een zoon bleek te zijn moest ik even schakelen want dat fantasiebeeld moest ik bijstellen. Ik heb daar even verdriet van gehad. Niet van de zoon in mijn buik maar van het beeld dat ik moest bijstellen. Toen hij er was kon alles me gestolen worden. Dit was mijn kind. Het mooiste liefste kind ooit. Kind nummer 2 was ook een jongen. Heel even leefde de hoop op maar het was ook al snel goed. Dit is wat het leven ons gegeven heeft en dat is maar goed ook want het is niet maakbaar. We zijn potverdorie gezegend dat we uberhaupt kinderen kunnen krijgen en twee gezonde knullen hebben. Wat lux hierbiven schrijft heb ik me ook gerealiseerd. Een kind is een eigen persoon en veel meer dan alleen zijn of haar sekse. Die stereotyperingen moeten we loslaten. Mijn kind is mijn kind en ja er zit een piemel aan maar daar is alles mee gezegd. Je weet niet hoe je kind is of wordt en of er voldaan wordt aan je ideaalplaatje. Dat moet je als ouder sowieso loslaten want je kind is een eigen persoon en niet op aarde om aan jouw ideaalplaatje te voldoen. Onze taak is om ze op te laten groeien tot geZonde evenwichtige volwassenen die hopelijk gelukkig zijn en van het leven genieten en hun eigen leven vormgeven zoals Zij dat willen. De band met je kind gaat verder dan vlechtjes in het haar of samen shoppen.
Geniet van je jongens! Ik vind het een extra uitdaging om mezelf te verdiepen in hun interesses qua spel en sport. Ik ben een paardenmeisje en houd van poppen. Nu ben ik aan het voetballen en zit ik te bouwen met lego. Ook dat is leuk! Het verrijkt mij.
Als je er echt laat van hebt raad ik je aan met een psycholoog te praten. Het leven is te kort om deze schaduw op jou leven en de band met je kinderen te werpen.
Geniet van je jongens! Ik vind het een extra uitdaging om mezelf te verdiepen in hun interesses qua spel en sport. Ik ben een paardenmeisje en houd van poppen. Nu ben ik aan het voetballen en zit ik te bouwen met lego. Ook dat is leuk! Het verrijkt mij.
Als je er echt laat van hebt raad ik je aan met een psycholoog te praten. Het leven is te kort om deze schaduw op jou leven en de band met je kinderen te werpen.
dinsdag 9 juni 2020 om 08:19
Ik had het eerste stuk van de OP ook kunnen schrijven, een paar jaar geleden. Ik zag mezelf vroeger ook als meisjesmoeder, had niks met jongetjes, en toch heb ik er 3 gekregen.
En ik heb een hele goede band met mijn moeder en zusje, samen dagjes weg, shoppen, meidendingen en als dochter en moeder zijn momenten als trouwen en kinderen krijgen ook heel bijzonder. Dat is toch anders tussen moeders en zonen zie ik bij mijn man en om me heen.
Maar goed, je groeit erin. Ik ben nu een echte jongens moeder. Dat gefrut en geknutsel is eigenlijk niet aan mij besteed. En dat gemiep met van die dramaqueens ook niet. Ik overdrijf nu hoor, maar na al die jaren ben ik gewoon een echte jongens moeder geworden.
Dus TO, maak je niet druk, jongens zijn erg leuk, en bovendien dol op moeders. En makkelijker dan meisjes ook nog. Je went er vanzelf aan.
En ik heb een hele goede band met mijn moeder en zusje, samen dagjes weg, shoppen, meidendingen en als dochter en moeder zijn momenten als trouwen en kinderen krijgen ook heel bijzonder. Dat is toch anders tussen moeders en zonen zie ik bij mijn man en om me heen.
Maar goed, je groeit erin. Ik ben nu een echte jongens moeder. Dat gefrut en geknutsel is eigenlijk niet aan mij besteed. En dat gemiep met van die dramaqueens ook niet. Ik overdrijf nu hoor, maar na al die jaren ben ik gewoon een echte jongens moeder geworden.
Dus TO, maak je niet druk, jongens zijn erg leuk, en bovendien dol op moeders. En makkelijker dan meisjes ook nog. Je went er vanzelf aan.
..
dinsdag 9 juni 2020 om 08:20
dinsdag 9 juni 2020 om 08:25
Een kennis heeft drie jongens. En ik ben stiekem een beetje jaloers. Soms. (ben op een leeftijd dat ik er niet meer aan moet denken
).
Maar zo leuk om te zien. En dan mama met haar krullenbos en jurk tussen al die mannen. Ja, als ik zo´n foto zie vind ik dat echt geweldig.
Ik realiseer me heus wel dat mijn dochter toch al de liefste en de leukste is hoor, en dat de jongens zich ook echt vaak zat de koppen inslaan. Maar net zoals jij het hebben van een meisje idealiseert, heb ik dat wel eens met die drie jongens.

Maar zo leuk om te zien. En dan mama met haar krullenbos en jurk tussen al die mannen. Ja, als ik zo´n foto zie vind ik dat echt geweldig.
Ik realiseer me heus wel dat mijn dochter toch al de liefste en de leukste is hoor, en dat de jongens zich ook echt vaak zat de koppen inslaan. Maar net zoals jij het hebben van een meisje idealiseert, heb ik dat wel eens met die drie jongens.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 9 juni 2020 om 08:28
Als dit inderdaad dezelfde schrijfster is raad ik haar heel dringend aan om hulp te gaan zoeken!!!
Zo niet; TO, lees dat andere topic dat lilalinda postte even door. Zo veel mensen die niet eens kinderen kúnnen krijgen, of een zwaar gehandicapt of ernstig ziek kind krijgen. Tel je zegeningen en ben blij met je jongens.

dinsdag 9 juni 2020 om 08:51
Dit is natuurlijk waar het om gaat.badmuts111 schreef: ↑09-06-2020 07:02Wat is voor jou het verschil tussen het hebben van een zoon of van een dochter?
Waar komt dat idee vandaan dat het hebben van een dochter heel anders is dan het hebben van een zoon.
Ik heb twee zoons en had heel graag een dochter gewild.
Alleen realiseer ik me dat dat verder nergens op gestoeld is en vanuit mijn genderneutrale opvoedpogingen is die wens zelfs absurd.
Dus i.p.v. mezelf sneu te vinden omdat ik geen dochter heb, spreek ik mezelf streng toe, dat ik niet van die idiote ideeën moet hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning