Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:selah01 schreef op 20 februari 2015 @ 12:58:

Milo vind ik leuker dan Timo.

Timo vind ik niet zo'n mooie naam. Timon daarentegen wel. Grappig hoeveel verschil een letter kan maken Ik kan Timon niet loszien van pumba helaas
Broodje Pom: Morris was een van mijn eigen favorieten, Otis vind ik zelf ook heel mooi. Beide kwamen er niet door bij vriend. Misschien nog Elias of Eliah?

Nieuwsbrief: Is het Mie-lo of Mai-lo? Ik vind Timo eenduidiger, dat gaan mensen niet uitspreken als Tai-mo. Al denk ik wel dat ze het vaak met een -n zullen schrijven. Ik vind zelf Milas ook heel leuk, maar dat vroeg je niet. Dus als ik zou moeten kiezen tussen jouw opties: Timo.
Dank voor de suggesties dames! En leuk om te zien dat mijn favorieten (James, Eli, Morris) tot nu toe in de smaak vallen. Ik vind Troy overigens ook écht heel tof. Klinkt zo lekker stoer. Ik zie het helemaal voor me, zo'n klein jochie met een spijkerbroekje op sneakers met een afro'tje dat Troy heet. *smelt"

Nieuwsbrief: Zeker weten Milo! wint het voor mij met een mega voorsprong.
Nieuwsbrief; ik stem, met kleine voorsprong, op milo. Als Timor ook een optie zou zijn zou ik daarop stemmen!
Hmm Timor was voor vriend geen optie (voor mij wel) hij vond het teveel lijken op tumor.

Oh wat lastig! M'n vriend is helemaal voor Milo, maar kan ook leven met timo, ik denk dat het toch Milo wordt
quote:nieuwsbrief schreef op 20 februari 2015 @ 09:13:

Ik wol graag nog 1x advies over de naam.

Timo of Milo....

Oh ik vind ze allebei erg leuk maar ik twijfel zo, of ik timo niet beter bij een blond jongetje vind passen en Milo bij een wat meer Spaans kind (spaans wordt hij niet haha). Vriend vindt het beide even leuk!

Ik twijfel al heel m'n zwangerschap (en ik ben bezig aan de laatste loodjes )Absoluut Milo. Timo vind ik zo'n zeiknaam...
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:mendy schreef op 20 februari 2015 @ 18:46:

Nieuwsbrief; ik stem, met kleine voorsprong, op milo. Als Timor ook een optie zou zijn zou ik daarop stemmen!Dan lijkt het net alsof je kind tumor heet!
Graag jullie mening:

Voor ons eerste kindje: Vince of Vins?
Vince
Vince.
Vince
Mijn man verkiest Vince en ik Vins. Ik vind precies weinig steun (ook al ergens anders gevraagd)

Bedankt al voor de meningen!
Vins bestaat niet. Betekent : wijnen, in het Frans.

Vince komt van Vincent, dat is ook een optie.
Vins bestaat wel hoor. Ken ondertussen twee kindjes die zo heten :-) Maar ik begrijp je argumentatie.

Vincent is geen optie, man heeft een zeer lange achternaam, dus zoeken een naam met 1 lettergreep :-)
quote:broodje_pom schreef op 19 februari 2015 @ 14:37:

Hallo allen,

Ook ik verwacht binnenkort een jongetje en de naam is hier nog niet 100% duidelijk. We willen graag kort, stoer, krachtig, maar niet te Hollands. Kindje heeft gemixte roots (Surinaamse papa), dus namen als Stijn, Daan, Sven, etc vind ik niet echt passen.

Mijn man z'n absolute favoriet: Otis. Vind ik ook leuk, maar voel nog niet een echt 100% ja. Verder op het lijstje:

Jax

Charlie (maar moet van mijn man weer van de lijst af ivm Charlie Hebdo)

Evan

Eli (als Eeli)

Ilay (als hierboven maar dan op z'n Engels)

Desmond

Dexter (Dex)

Troy

James

Morris

Aron

Wat vinden jullie de leukste naam? En hebben jullie nog suggesties?

James met stip op 1!!! Zo gaat onze kleine man heten, dus geen twijfel over mogelijk :-)

Morris vind ik ook leuk en toevallig kwam ik laatst voor het eerste de naam Troy tegen, ook heel leuk! En wat minder een mode naam dan Morris vind ik.
quote:carro85 schreef op 23 februari 2015 @ 14:53:

Vins bestaat wel hoor. Ken ondertussen twee kindjes die zo heten :-) Maar ik begrijp je argumentatie.

Vincent is geen optie, man heeft een zeer lange achternaam, dus zoeken een naam met 1 lettergreep :-)

Dat jij twee kindjes kent die zo heten, dat vind ik dan zielig voor die kindjes.

Een fonetisch geschreven Engelse naam.... brrrrr. IK houd er niet van.

Zoiets als Braajen en Dayenne! Errug...
Len

Abel

Mick

Vic

Josja

Hugo

Ivan

Wisse

Pepijn

Theije

Michiel

Hero

Maddox

Ben

Ramses

Roald

Seth

Siv

Timme
Carro: absoluut Vince!
@ nieuwsbrief, Milo!! Timo is echt mega Duits (zoiets als Pim in Nederland). Wat vind je evtl nog van Nilo. Was een van mijn favorieten!

@ Carro, uiteraard Vince! Stoere gave naam. Vins vind ik geschreven erg raar, dat zullen velen ook als Finns gaan schrijven. Dan is Vinz nog beter.
@ broodje-pom wat een gave namen! Helemaal mijn smaak. Otis stond bij zoon twee bij mij op nummer 1, maar wilde man helaas echt niet. Bijna al jullie namen stonden ook op ons lijstje. James, Ilay en Dexter zijn ook echt super cool!

Wat vind je misschien nog van:

Fender, Dean, Jack, Ferron, Lennox, Dax, Flynn, Mattis, Ferris, Nolan
Ik vind James en Troy hele leuke namen!

Zou ook graag advies krijgen. Wij verwachten dit kaar ons eerste kindje, een zoon natuurlijk! En ik vind een jongensnaam verzinnen zo moeilijk!

Wij zijn allebei Nederlands en ik ben zelf vrij wit met blond haar. Mijn vriend is donkerblond. Het moet een naam zijn dat bij een jongetje past met een hele lichte huid , want ik ben bang dat hij dat van mij erft.

Hij krijgt mijn vriend zijn achternaam en die is best lang dus het liefst een voornaam die niet heel erg lang is. Verder hebben veel familieleden een y in hun naam, maar dat is geen vereiste. Ik wil ook weer uitkijken dat de naam niet onder de categorie tokkie/aso valt.

Alvast bedankt!
quote:carro85 schreef op 23 februari 2015 @ 14:53:

Vins is gewoon fout gespeld. Als je twee Vinsen kent, is dat heel toevallig, want de naam werd in 2013 bijvoorbeeld maar 3 keer gegeven. Op pakweg 90.000 geboren jongetjes.

http://www.babybytes.nl/namen/jongens/Vins
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik denk dat we dan voor Vince zullen gaan, de meningen zijn zo unaniem :-)

Mijn lievelingsnamen zijn Mats, Thijs en Bram, maar Vince/Vins was de eerste in de lijst die mijn man en ik beiden goed vonden. Toch een hele zoektocht e zo`n naam! En zo belangrijk!
quote:chloeev schreef op 24 februari 2015 @ 07:38:

Ik vind James en Troy hele leuke namen!

Zou ook graag advies krijgen. Wij verwachten dit kaar ons eerste kindje, een zoon natuurlijk! En ik vind een jongensnaam verzinnen zo moeilijk!

Wij zijn allebei Nederlands en ik ben zelf vrij wit met blond haar. Mijn vriend is donkerblond. Het moet een naam zijn dat bij een jongetje past met een hele lichte huid , want ik ben bang dat hij dat van mij erft.

Hij krijgt mijn vriend zijn achternaam en die is best lang dus het liefst een voornaam die niet heel erg lang is. Verder hebben veel familieleden een y in hun naam, maar dat is geen vereiste. Ik wil ook weer uitkijken dat de naam niet onder de categorie tokkie/aso valt.

Alvast bedankt!

Neill

Brent

Connor

Colin/Collin

Jim

Noah

Otis

Cody

Luke

Luuk

Finn

Sepp

Kay

Rens

Chris

Mick

Raf

Sven

Max

Daan

Faas

Sem

Sam

Stef

Yves

Guy

Jort

Jens

Bas

Job

Pim

Mats

Lars

Niek

Nils
@ chloeev

Yorik

Yorrit

Teun

Cas

Siem

Yvan

Jorn

Koen

Mels

Niek

Mart

Axel

Flynn

Kyan

Tom

Tymo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven