Jongensnamen topic
zaterdag 10 november 2018 om 22:22
Ik stond er hetzelfde in als jou maar we hebben al zo ontzettend veel opmerkingen gekregen over Elsa en Frozen en ik merk dat de film echt nog veel meer leeft als dat ik had verwacht. Elsa is de hoofdpersonage en daarnaast zijn er nog 3 andere grote karakters (als ik het goed heb begrepen) Anna, Olaf en Sven. Het is niet als Suske & Wiske maar eerder als Suske en Lambick. Je moet je alleen dan wel bedenken dat het de grootste disney film is voor kinderen tot een jaar of 12 en iedereen alle personages lijkt te kennen waarbij er in december ook nog eens een deel 2 uitkomt....Liv8 schreef: ↑10-11-2018 21:10Misschien een rare vraag, maar is die associatie met iets te vergelijken voor een 30+'er die niet in de kinderfilms zit? Ik zou namelijk denken, noem zoon lekker Olaf als dat jullie nummer 1 naam is. Maar ik ken de film niet dus misschien is het wel zoiets als suske en wiske, jip en janneke?
zondag 11 november 2018 om 01:52
Ik moet zeggen dat we een jongensnaam uitkiezen ook moeilijker vinden dan een meisjesnaam. Die namen zijn ook inderdaad erg verschillend. Over het algemeen zijn we meer van de Engelse/Ierse/Keltische/Scandinavische namen en niet zo van de Franse/Spaanse/Italiaanse namen, maar Ferdinand is dan weer een uitzondering. Een naam als IJsbrand vinden we bijvoorbeeld ook mooi, maar toch te ouderwets.RegretteRien schreef: ↑10-11-2018 18:11@tara:
Ro(w)an
Raoul
Ik vind Robin, Ronan en Ferdinand heel verschillende soorten namen, moeilijk om iets bij te verzinnen wat in het zelfde straatje past.
zondag 11 november 2018 om 10:31
Aj, ja dat is wel heel erg balen dan! Ik ben me inderdaad niet zo bewust van de hype rondom de film. Bedankt voor de uitleg! Ik hoop dat jullie net zo blij gaan zijn met de naam die jullie gaan kiezenEnvelop schreef: ↑10-11-2018 22:22Ik stond er hetzelfde in als jou maar we hebben al zo ontzettend veel opmerkingen gekregen over Elsa en Frozen en ik merk dat de film echt nog veel meer leeft als dat ik had verwacht. Elsa is de hoofdpersonage en daarnaast zijn er nog 3 andere grote karakters (als ik het goed heb begrepen) Anna, Olaf en Sven. Het is niet als Suske & Wiske maar eerder als Suske en Lambick. Je moet je alleen dan wel bedenken dat het de grootste disney film is voor kinderen tot een jaar of 12 en iedereen alle personages lijkt te kennen waarbij er in december ook nog eens een deel 2 uitkomt....
Edit: o Lars dus lees ik nu! Hele leuke naam!
zondag 11 november 2018 om 19:14
Ook op zoek naar een jongensnaam, nu 23 weken zwanger.. Tips ter aanvulling zijn welkom...
Hebben al een dochter met een D als eerste letter (korte naam), zij heeft 1 naam dus een jongensnaam met een D valt af omdat we ons zoontje dus ook maar 1 naam geven.
In ons straatje past, maar vallen om verschillende redenen af:
Daan
Jesse
Julian
Lars
Tycho
Revi
We hebben wel een voorkeursnaam die overigens niet op dit lijstje staat, maar ben nog niet overtuigd dat het DE naam is..
Hebben al een dochter met een D als eerste letter (korte naam), zij heeft 1 naam dus een jongensnaam met een D valt af omdat we ons zoontje dus ook maar 1 naam geven.
Daan
Jesse
Julian
Lars
Tycho
Revi
We hebben wel een voorkeursnaam die overigens niet op dit lijstje staat, maar ben nog niet overtuigd dat het DE naam is..
zondag 11 november 2018 om 19:35
Wat dacht je van Stijn?
zondag 11 november 2018 om 19:48
Sven, Olaf, Joris, Floris, Chris, Ivar/Ivan, Oscar of Pepijn wellicht iets voor jullie? Die hebben bij ons allemaal op het lijstje gestaan.
zondag 11 november 2018 om 23:06
Deedee1989 schreef: ↑11-11-2018 19:14Ook op zoek naar een jongensnaam, nu 23 weken zwanger.. Tips ter aanvulling zijn welkom...
Daan
Jesse
Julian
Lars
Tycho
Revi
sjoerd
sven
thijs
victor
vince
Manuel
rune
jules
silvan
fabian
sander
rik
steijn
daniel
david
kyan
jessy
sem
yari
caspar
casper
ik ben benieuwd deedee
maandag 12 november 2018 om 06:47
DiederikThisisme1980 schreef: ↑05-11-2018 12:0821 weekjes zwanger en opzoek naar een jongensnaam.... Bij de 2e ook al veel moeite met het bedenken van een mooie passende naam.
We hebben al 2 jongens met een 3 lettergrepen naam. Ik vermoed dat ze onder de klassiek, franse namen vallen. Sommigen zullen het kak/hockeynamen noemen.
Namen die reeds gepasseerd en afgevallen zijn:
Christoph
Lucien
Salomon
Samuel
Julius
Julian
Namen die op ons huidige lijstje staan, maar nog twijfel en graag uitbreiding..
Floris
Florian
Jullie nog leuke ideetjes, tips..
Laurens
Maurice
Florian vind ik ook leuk trouwens...
maandag 12 november 2018 om 20:19
Ik vind Jonathan, Benjamin, Alexander en Valentijn leuk!Thisisme1980 schreef: ↑05-11-2018 12:0821 weekjes zwanger en opzoek naar een jongensnaam.... Bij de 2e ook al veel moeite met het bedenken van een mooie passende naam.
We hebben al 2 jongens met een 3 lettergrepen naam. Ik vermoed dat ze onder de klassiek, franse namen vallen. Sommigen zullen het kak/hockeynamen noemen.
Namen die reeds gepasseerd en afgevallen zijn:
Christoph
Lucien
Salomon
Samuel
Julius
Julian
Namen die op ons huidige lijstje staan, maar nog twijfel en graag uitbreiding..
Floris
Florian
Jullie nog leuke ideetjes, tips..
dinsdag 13 november 2018 om 10:15
Die namen zijn inderdaad prachtig. 1 ervan is al bezet in ons gezin
Valentijn vind mijn man helaas niet heel mooi (ik wel
dinsdag 13 november 2018 om 11:24
Maxim(e)Thisisme1980 schreef: ↑13-11-2018 10:15Die namen zijn inderdaad prachtig. 1 ervan is al bezet in ons gezinDus dit is de lijn waarin we zoeken.
Valentijn vind mijn man helaas niet heel mooi (ik wel)
dinsdag 13 november 2018 om 11:36
Ik ga weer een poging wagen DeedeeDeedee1989 schreef: ↑12-11-2018 06:43Thanks envelop en thisisme, maar DE naam zit er nog niet tussen![]()
Hugo
Alain
Alec
Camiel
Sam
Louis
Jasper
Jesper
Maurits
Daniel
David
Merijn
Roel
Yves
Victor
Pim
dinsdag 13 november 2018 om 15:32
Nee hij zit er niet bij hoor... Gelukkig nog 17 weken om een knoop door te hakken...Thisisme1980 schreef: ↑13-11-2018 11:36Ik ga weer een poging wagen Deedee
Hugo
Alain
Alec
Camiel
Sam
Louis
Jasper
Jesper
Maurits
Daniel
David
Merijn
Roel
Yves
Victor
Pim
Jongensnamen zijn gewoon lastig.
woensdag 14 november 2018 om 19:26
Ik heb er nog even over nagedacht, maar weet geen drielettergreepnaam die ik net zo mooi vind. In mijn omgeving ken ik ook nog een Christiaan, Julian, Sebastiaan, Manuel, Daniël. Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een kortere naam als Vincent of Pepijn. Succes in ieder geval!Thisisme1980 schreef: ↑13-11-2018 10:15Die namen zijn inderdaad prachtig. 1 ervan is al bezet in ons gezinDus dit is de lijn waarin we zoeken.
Valentijn vind mijn man helaas niet heel mooi (ik wel)