Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Logan absoluut. Mason is niet mijn smaak.
Logan vind ik mooier, maar ik denk niet dat veel Nederlanders dat mooi gaan uitspreken (‘loo-ghun’). Dat wordt dan looGan, looghen, loogen, etc.

Mason vind ik aardig.. niet fantastisch, maar hoor ik steeds vaker dus is qua uitspraak wat meer ingeburgerd.
Mijn ouders zouden Mason uitspreken als Ma-son zoals je het schrijft dus. Denk dat dat bij de oudere generatie wel vaker zal gebeuren maar dat is een kwestie van 1x zeggen. Dat zal bij Logan hetzelfde zijn denk ik?
Ik ken trouwens meerdere Logan's dat is toch ook best een populaire naam?
Beide niks, maar ik hou ook niet van Engelse namen. Zoon heeft een naam die in veel verschillende talen voorkomt maar van origine Frans is volgens mij.
Natte tosti..
Envelop schreef:
02-11-2018 09:40
Ik ken trouwens meerdere Logan's dat is toch ook best een populaire naam?
Wel populairder aan het worden geloof ik. Nog geen top 20 nu dacht ik. Maarja dat was zoons naam ook niet en die kwam daar zijn geboortejaar wel in.
Allebei hele leuke namen! Logan net iets leuker dan Mason.
Life is always rocky when you're a gem.
Hey ik kopieer ff schaamteloos mn post vd vorige pagina. Ben nl erg benieuwd naar jullie mening. ;)

Hoi allemaal
Mijn vriend en ik zijn eensgezind over een naam, wonder is geschied. 😜
We vinden Lars leuk, past ook bij onze oudste zoon.
Maar onze achternaam begin met St.
Bijvoorbeeld Stolp.
Vinden jullie het dan mooi klinken ?
syrinxx schreef:
03-11-2018 20:58
Hey ik kopieer ff schaamteloos mn post vd vorige pagina. Ben nl erg benieuwd naar jullie mening. ;)

Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.
Nee, spreekt niet lekker uit. Maar nou en?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
syrinxx schreef:

Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.
Kan prima. En tenslotte worden weinig mensen consequent met voor en achternaam aangesproken. Dus zolang het samen geen schaamnaam wordt, zou ik me niet druk maken.
syrinxx schreef:

Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.
Eens met Aapje. Kan prima. Leuke naam, fijn dat jullie eruit zijn! :-D
Envelop schreef:
01-11-2018 15:20
Sven vinden we heel leuk maar valt af omdat onze dochter Elsa heet en Sven blijkbaar de prins in Frozen is. We hadden eerder ook al Olaf die om deze reden ook is afgevallen.

Echt, we hebben helemaal niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak als het op namen aankomt.

Ik begreep de post over Elroy trouwens ook niet.
Herkenbaar. Ik had Olaf op mijn lijstje staan, maar na de Frozen-associatie vind ik dat niet zo leuk meer.
Sven is het rendier trouwens. :proud: (en dat weet ik alleen omdat mijn vriend ook zo heet :lol: )
Kristoff heet die andere kerel, dacht ik?
Asphyxia schreef:
05-11-2018 07:36
Herkenbaar. Ik had Olaf op mijn lijstje staan, maar na de Frozen-associatie vind ik dat niet zo leuk meer.
Sven is het rendier trouwens. :proud: (en dat weet ik alleen omdat mijn vriend ook zo heet :lol: )
Kristoff heet die andere kerel, dacht ik?
Als we nog geen dochter hadden gehad met de naam Elsa hadden we wel voor Olaf gekozen.
Het is nog niet helemaal definitief maar mocht de kleine vandaag geboren worden zal hij Lars gaan heten. Hoop heel erg dat er niet ineens een Lars in de nieuwe Frozen film zit...
Ja hier dus ook al een Sven als vader. Als we zoontje dan ook nog Olaf hadden genoemd, was ons Frozen-plaatje compleet. (Mijn eigen naam is vrij lang, maar iedereen noemt me altijd hetzelfde als het zusje van Elsa) :mrgreen:
Asphyxia schreef:
05-11-2018 11:16
Ja hier dus ook al een Sven als vader. Als we zoontje dan ook nog Olaf hadden genoemd, was ons Frozen-plaatje compleet. (Mijn eigen naam is vrij lang, maar iedereen noemt me altijd hetzelfde als het zusje van Elsa) :mrgreen:
Oja daar had ik ook niet bij stil gestaan, dan wordt je idd ook zo'n frozen familie... stomme film! :whip:
Envelop schreef:
01-11-2018 04:37
Wij denken nu aan Joris of Lars. Wat vinden jullie van deze namen?

Ik vind Joris net leuker, man Lars maar dat we bij Lars wel onze tweede naam Floris (verwijzing met voor ons speciale betekenis) kunnen gebruiken vind ik wel een plus.
Joris Floris Jansen vind ik niet leuk, die combi vind ik net niet ofzo..

Lars Floris eigenlijk ook niet.. De namen zijn te verschillend. Ik vind Floris een mooie klassieke naam en lars wat meer boerenjongens..

Floris vind ik een geweldige naam! Maar goed, dat was je vraag niet...
21 weekjes zwanger en opzoek naar een jongensnaam.... Bij de 2e ook al veel moeite met het bedenken van een mooie passende naam.

We hebben al 2 jongens met een 3 lettergrepen naam. Ik vermoed dat ze onder de klassiek, franse namen vallen. Sommigen zullen het kak/hockeynamen noemen.

Namen die reeds gepasseerd en afgevallen zijn:
Christoph
Lucien
Salomon
Samuel
Julius
Julian

Namen die op ons huidige lijstje staan, maar nog twijfel en graag uitbreiding..
Floris
Florian

Jullie nog leuke ideetjes, tips..
Florian vind ik leuker dan Floris.

Matthias
Tobias
Olivier
Alexander
Leander
Manuel
Life is always rocky when you're a gem.
Jonathan
Sebastiaan
Cedric
Boudewijn
Dorian
David
Karel
Leonard
Maurits
Niels
Pieter
Quint
Theodoor
Victor
Wieger
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Reinier
Laurens
Lennard
Ewoud
Jochem
Philip
Maxim
Nathan
Jurriaan
Matteo
Oscar
Vincent
Jorrit
Yannick
Maurice
Nicolas
Etiën
Sander
Marnix
Olivier
Pepijn
Jurgen
Simon
Arthur
1-Aapje schreef:
04-11-2018 07:14
Kan prima. En tenslotte worden weinig mensen consequent met voor en achternaam aangesproken. Dus zolang het samen geen schaamnaam wordt, zou ik me niet druk maken.
thnx! Nee geen schaamnaam;)

Hey Suze jij zit hier verkeerd hoor. :p:
Thnx! Ja ik denk dat we er wel uit zijn. Maar hou natuurlijk wel nog 18 weken mn oren open. ;)
thanks! Philip, en Yannick zijn mooie namen om toe te voegen!

De naam van 1 van mn zoontjes staat er bij.

mooie lijstjes, moeilijk om te kiezen..
Ik had al een berichtje in het meisjesnamen topic gezet, maar aangezien we niet weten wat het word moeten we ook op zoek naar een jongensnaam. Op dit moment ben ik 26 weken zwanger. De baby krijgt sowieso een eerste en tweede naam, maar we gaan niet vernoemen.

Voor een meisje zijn hebben we nu wel een eerste naam die we heel mooi vinden. Namelijk Robin. Maar een tweede naam zijn we echt nog niet over uit.

Voor een jongen staat nu Ronan bovenaan het lijstje, maar dat is het toch net niet. Robin voor een jongen vinden we minder mooi dan voor een meisje. Wel hebben we een tweede naam voor een jongen. Namelijk Ferdinand. Als eerste naam vinden we die te lang en de afkorting Ferdi of Ferry vinden we helemaal niks.

Dus wellicht hebben jullie nog mooie stoere suggesties voor een eerste naam. Alvast bedankt!
@tara:
Ro(w)an
Raoul

Ik vind Robin, Ronan en Ferdinand heel verschillende soorten namen, moeilijk om iets bij te verzinnen wat in het zelfde straatje past.
Envelop schreef:
05-11-2018 08:14
Als we nog geen dochter hadden gehad met de naam Elsa hadden we wel voor Olaf gekozen.
Het is nog niet helemaal definitief maar mocht de kleine vandaag geboren worden zal hij Lars gaan heten. Hoop heel erg dat er niet ineens een Lars in de nieuwe Frozen film zit...
Misschien een rare vraag, maar is die associatie met iets te vergelijken voor een 30+'er die niet in de kinderfilms zit? Ik zou namelijk denken, noem zoon lekker Olaf als dat jullie nummer 1 naam is. Maar ik ken de film niet dus misschien is het wel zoiets als suske en wiske, jip en janneke?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven