Jongensnamen topic
vrijdag 2 november 2018 om 08:23

zaterdag 3 november 2018 om 20:58
Hey ik kopieer ff schaamteloos mn post vd vorige pagina. Ben nl erg benieuwd naar jullie mening. 
Hoi allemaal
Mijn vriend en ik zijn eensgezind over een naam, wonder is geschied.
We vinden Lars leuk, past ook bij onze oudste zoon.
Maar onze achternaam begin met St.
Bijvoorbeeld Stolp.
Vinden jullie het dan mooi klinken ?

Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.
zaterdag 3 november 2018 om 21:04
Nee, spreekt niet lekker uit. Maar nou en?syrinxx schreef: ↑03-11-2018 20:58Hey ik kopieer ff schaamteloos mn post vd vorige pagina. Ben nl erg benieuwd naar jullie mening.
Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

zondag 4 november 2018 om 07:14
Kan prima. En tenslotte worden weinig mensen consequent met voor en achternaam aangesproken. Dus zolang het samen geen schaamnaam wordt, zou ik me niet druk maken.syrinxx schreef: ↑03-11-2018 20:58Hey ik kopieer ff schaamteloos mn post vd vorige pagina. Ben nl erg benieuwd naar jullie mening.
Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.
zondag 4 november 2018 om 07:18
Eens met Aapje. Kan prima. Leuke naam, fijn dat jullie eruit zijn!syrinxx schreef: ↑03-11-2018 20:58Hey ik kopieer ff schaamteloos mn post vd vorige pagina. Ben nl erg benieuwd naar jullie mening.
Hoi allemaal
Bijvoorbeeld Stolp.

maandag 5 november 2018 om 07:36
Herkenbaar. Ik had Olaf op mijn lijstje staan, maar na de Frozen-associatie vind ik dat niet zo leuk meer.Envelop schreef: ↑01-11-2018 15:20Sven vinden we heel leuk maar valt af omdat onze dochter Elsa heet en Sven blijkbaar de prins in Frozen is. We hadden eerder ook al Olaf die om deze reden ook is afgevallen.
Echt, we hebben helemaal niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak als het op namen aankomt.
Ik begreep de post over Elroy trouwens ook niet.
Sven is het rendier trouwens.

Kristoff heet die andere kerel, dacht ik?
maandag 5 november 2018 om 08:14
Als we nog geen dochter hadden gehad met de naam Elsa hadden we wel voor Olaf gekozen.
Het is nog niet helemaal definitief maar mocht de kleine vandaag geboren worden zal hij Lars gaan heten. Hoop heel erg dat er niet ineens een Lars in de nieuwe Frozen film zit...
maandag 5 november 2018 om 11:44
Oja daar had ik ook niet bij stil gestaan, dan wordt je idd ook zo'n frozen familie... stomme film!

maandag 5 november 2018 om 12:03
Joris Floris Jansen vind ik niet leuk, die combi vind ik net niet ofzo..
Lars Floris eigenlijk ook niet.. De namen zijn te verschillend. Ik vind Floris een mooie klassieke naam en lars wat meer boerenjongens..
Floris vind ik een geweldige naam! Maar goed, dat was je vraag niet...

maandag 5 november 2018 om 12:08
21 weekjes zwanger en opzoek naar een jongensnaam.... Bij de 2e ook al veel moeite met het bedenken van een mooie passende naam.
We hebben al 2 jongens met een 3 lettergrepen naam. Ik vermoed dat ze onder de klassiek, franse namen vallen. Sommigen zullen het kak/hockeynamen noemen.
Namen die reeds gepasseerd en afgevallen zijn:
Christoph
Lucien
Salomon
Samuel
Julius
Julian
Namen die op ons huidige lijstje staan, maar nog twijfel en graag uitbreiding..
Floris
Florian
Jullie nog leuke ideetjes, tips..
We hebben al 2 jongens met een 3 lettergrepen naam. Ik vermoed dat ze onder de klassiek, franse namen vallen. Sommigen zullen het kak/hockeynamen noemen.
Namen die reeds gepasseerd en afgevallen zijn:
Christoph
Lucien
Salomon
Samuel
Julius
Julian
Namen die op ons huidige lijstje staan, maar nog twijfel en graag uitbreiding..
Floris
Florian
Jullie nog leuke ideetjes, tips..
maandag 5 november 2018 om 18:50
thnx! Nee geen schaamnaam;)
Hey Suze jij zit hier verkeerd hoor.

Thnx! Ja ik denk dat we er wel uit zijn. Maar hou natuurlijk wel nog 18 weken mn oren open.

zaterdag 10 november 2018 om 18:04
Ik had al een berichtje in het meisjesnamen topic gezet, maar aangezien we niet weten wat het word moeten we ook op zoek naar een jongensnaam. Op dit moment ben ik 26 weken zwanger. De baby krijgt sowieso een eerste en tweede naam, maar we gaan niet vernoemen.
Voor een meisje zijn hebben we nu wel een eerste naam die we heel mooi vinden. Namelijk Robin. Maar een tweede naam zijn we echt nog niet over uit.
Voor een jongen staat nu Ronan bovenaan het lijstje, maar dat is het toch net niet. Robin voor een jongen vinden we minder mooi dan voor een meisje. Wel hebben we een tweede naam voor een jongen. Namelijk Ferdinand. Als eerste naam vinden we die te lang en de afkorting Ferdi of Ferry vinden we helemaal niks.
Dus wellicht hebben jullie nog mooie stoere suggesties voor een eerste naam. Alvast bedankt!
Voor een meisje zijn hebben we nu wel een eerste naam die we heel mooi vinden. Namelijk Robin. Maar een tweede naam zijn we echt nog niet over uit.
Voor een jongen staat nu Ronan bovenaan het lijstje, maar dat is het toch net niet. Robin voor een jongen vinden we minder mooi dan voor een meisje. Wel hebben we een tweede naam voor een jongen. Namelijk Ferdinand. Als eerste naam vinden we die te lang en de afkorting Ferdi of Ferry vinden we helemaal niks.
Dus wellicht hebben jullie nog mooie stoere suggesties voor een eerste naam. Alvast bedankt!

zaterdag 10 november 2018 om 21:10
Misschien een rare vraag, maar is die associatie met iets te vergelijken voor een 30+'er die niet in de kinderfilms zit? Ik zou namelijk denken, noem zoon lekker Olaf als dat jullie nummer 1 naam is. Maar ik ken de film niet dus misschien is het wel zoiets als suske en wiske, jip en janneke?Envelop schreef: ↑05-11-2018 08:14Als we nog geen dochter hadden gehad met de naam Elsa hadden we wel voor Olaf gekozen.
Het is nog niet helemaal definitief maar mocht de kleine vandaag geboren worden zal hij Lars gaan heten. Hoop heel erg dat er niet ineens een Lars in de nieuwe Frozen film zit...