Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
ja ik ook mannelijke variant.
Kiwimeisje schreef:
14-11-2018 19:26
Ik heb er nog even over nagedacht, maar weet geen drielettergreepnaam die ik net zo mooi vind. In mijn omgeving ken ik ook nog een Christiaan, Julian, Sebastiaan, Manuel, Daniël. Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een kortere naam als Vincent of Pepijn. Succes in ieder geval!
We zijn nu inderdaad afgestapt van de 3 lettergreep en kijken naar type en klank in combi met de andere 2 namen.
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een jongensnaam en merk dat ik vooral namen met een "ie" klank leuk vind.
Ben benieuwd of jullie nog leuke suggesties hebben waar ik misschien niet aan gedacht heb. :)
Mevrouw_Ukkie schreef:
24-11-2018 16:13
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een jongensnaam en merk dat ik vooral namen met een "ie" klank leuk vind.
Ben benieuwd of jullie nog leuke suggesties hebben waar ik misschien niet aan gedacht heb. :)
Timo
Simon
Mevrouw_Ukkie schreef:
24-11-2018 16:13
Hoi allemaal,

Levi
Remy
Revi
Arie? ;)
Deedee1989 schreef:
24-11-2018 18:26
Levi
Remy
Revi
Arie? ;)
Revi vind ik leuk! Had zelf al Ravi maar vind Revi misschien wel leuker. Thanks!
Mevrouw_Ukkie schreef:
24-11-2018 19:30
Revi vind ik leuk! Had zelf al Ravi maar vind Revi misschien wel leuker. Thanks!
Graag gedaan!
Was ook mijn favo jongensnaam toen we niet wisten of we een jongen of meid kregen de eerste keer. Alleen dochters naam is ook met ie-klank, en dan wordt het teveel jut en jul naar mijn smaak ;)

Succes met beslissen!
Kian
Keany
Jessie/Jessy
Ivan
Ivar
Igor
Xavi
Xavier
Olivier
Mevrouw_Ukkie schreef:
24-11-2018 19:30
Ik sta er soms versteld van dat mensen van die kinderlijke namen kiezen. Het gros van je leven ben je volwassenen, en dan heet je Revi....
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde he...
Deedee1989 schreef:
10-12-2018 14:07
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde he...
Eens. Maar weet waarmee een kind wordt opgezadeld.
Because schreef:
10-12-2018 13:20
Ik sta er soms versteld van dat mensen van die kinderlijke namen kiezen. Het gros van je leven ben je volwassenen, en dan heet je Revi....
Revi vindt ik nou niet echt een kinderlijke naam. Dat heb ik meer met namen die eindigen op je.
*
anoniem_378223 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 10:43
0.00% gewijzigd
@Fiepmies

Owen
James
Logan
Noah
Ryan
Benjamin
Bentley
Hallo allemaal,

Al heel veel gelezen hier maar ik ga toch jullie hulp vragen.

Ik zoek een jongensnaam :) Hollandse naam, bij voorkeur twee lettergrepen, niet te ver gezocht maar ook niet te populair. Op de lijst staan deze, maar bij allen niet echt een jaa-gevoel...

Timo
Fedde
Tijmen

En mijn man vindt Stijn leuk maar ik niet zo.

Hebben jullie nog suggesties in deze lijn? Alvast bedankt!
Oh, en ik vind Pepijn erg leuk maar dat vindt mijn man een beetje kak...
Oh, en niet met beginletter J
(Ik kan mn bericht niet bewerken dus vandaar drie aparte berichten, excuus)
Tulpenroos2 schreef:
22-12-2018 17:37
Hallo allemaal,

Ik zoek een jongensnaam :) Hollandse naam, bij voorkeur twee lettergrepen, niet te ver gezocht maar ook niet te populair. Op de lijst staan deze, maar bij allen niet echt een jaa-gevoel...

Timo
Fedde
Tijmen

Ik heb Ferre gehoord in mijn omgeving, was afgeleid van Fedde maar dus net wat anders, misschien is dat iets?
Tulpenroos2 schreef:
22-12-2018 17:37
Hallo allemaal,

Timo
Fedde
Tijmen

Het zijn niet allemaal Nederlandse namen volgens mij, maar hierbij wat suggesties.

Boas
Aron
Alex
Ivan
Hugo
Levi
Olaf
Tygo
Vigo
Felix
David
Jacob
Joris
Joppe
Jelte
Simon
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
alain
alec
emiel
joris
jasper
mathijs
marnix
boris
floris
florian
jesper
silvijn
Bedankt voor jullie suggesties, helaas geen jaa-gevoel bij een naam :(

Momenteel staat Thiemo bovenaan de lijst. Ondertussen blijf ik rondlezen en luisteren...
Spreek je dat gewoon uit als Timo?
Want waarom zou je dan kiezen voor deze schrijfwijze?

Geen kritiek hoor, maar echt puur nieuwsgierigheid!
Ben benieuwd naar jullie inbreng:

Welke jongensnaam vinden jullie passen bij Hugo?

Jasper, Jonas, Ezra zijn voorbeelden van namen die ik leuk vind maar manlief niet!

We houden van stoer, niet te lang en duidelijk qua schrijfwijze/uitspraak hoe kind heet
shadowfaxx schreef:
29-12-2018 19:18
Ben benieuwd naar jullie inbreng:

Welke jongensnaam vinden jullie passen bij Hugo?

Jasper, Jonas, Ezra zijn voorbeelden van namen die ik leuk vind maar manlief niet!

We houden van stoer, niet te lang en duidelijk qua schrijfwijze/uitspraak hoe kind heet
Jonah, Milan, Owen, Tije, Jurre, Luca, Benjamin, Valentijn, Olivier,Boudewijn, Jesse, Polle, Fedde, Vince, Sani, Savi, Melle, Wessel, Morris, Alex, Nathan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven