Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Tijn en Loek

Tijn en Nick

Tijn en Flor

Tijn en Jonne

Tijn en Adam

Tijn en Joep

Tijn en Sil

Tijn en Mark

Tijn en Lars

Tijn en Cas

Tijn en Lot

Tijn en Mees

Tijn en Olaf

Tijn en Tibbe

Tijn en Jense

Tijn en Finn

Tijn en Bram

Tijn en Gijs

Tijn en Siem

Tijn en Stije

Zomaar een paar.

Succes.
Leef geef en laat gaan.
Hoi meiden,

Help 😄 wij verwachten een jongen over niet al te lange tijd en komen niet uit de naam. We vinden korte namen als Duuk (hondennaam?), Boet, Maas (kan niet bekende heet zo) en Boris leuk alleen zijn ze het allemaal net niet, iemand hier misschien een idee? We hebben al een kindje dus naam moet daar ook weer bijpassen, moeilijk moeilijk
Faas

Noud

Raf

Ot

Loek

Sepp
Nard

Beer

Mas

Teus
Ik spreek toch geen Chinees?!
Faas en Sepp zijn leuk! Wat een leuke namen Tinkerbell, had er 3 nog nooit gehoord. Bedankt voor het meedenken!!
Karst

Ids

Rein

Tijl

Gus

Koert

Gust

Roel

Niek

Siem

Sim

Dolf

Art

Huug

Rolf

Raf

Kjeld

Cas

Riff

Mees

Jip

Polle

Chiem

Giel
@barbapapa,

Joes

Teus

Sil

Cis

Gust

Huib

Huub

Jon

Raf

Wout

Jort

Just

Mats

Mons

Mels

Biem

Arthur/ Tuur

Victor/ Vic

Dorus

Midas

Floris/ Floor

Olaf/ Ole
@barbapapa

Misschien nog: Laut?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Barbapapa:

Siem

Siep

Lars

Kars

Pim

Pip

Bing

Ot

Linus

Bas

Thijs

Tijn

Ko

Douwe

Silas

Geert
Bedankt meiden voor het meedenken, heb nog niet gelijk van ja! Dat is hem maar misschien is het ook gewoon ergens aan wennen. Tijl vindt ik ook heel leuk, Floris ook maar man niet 😔
Nou dames, ik kan ook wel wat hulp gebruiken..

Vriend en ik hadden al een namen setje voor een meisje en een jongen voor de zwangerschap, maar nu ik eenmaal zwanger ben twijfel ik opeens enorm. Het wordt in ieder geval een jongetje en dit was onze bedachte naam: David Samuel Orion.

Samuel twijfelde ik al over en toen werd het: David Magnus Orion.

Orion staat niet ter discussie, want het is een nummer van Metallica en is vriends keuze

Maar wat zouden namen zijn die in hetzelfde straatje vallen als David, maar niet te populair en ook niet te gek zijn (Boaz vind ik bijvoorbeeld helemaal niets). Wat ik wel leuk vind is Seth, Daniel en dat soort namen. Ik vind David ook wel leuk hoor. Maar ik vind het allemaal net niet dat ik denk: Jaaa, dat is 'm.

Voor een meisje hadden we trouwens Mette. Misschien zegt dat nog iets over wat onze smaak is
Marie, ik vind David Samuel Orion juist mooi combineren, maar dat wilde je misschien niet horen

Andere ideeën:

David Joshua Orion

David Maurits Orion

David Leonard Orion

David Remer Orion

David Florian Orion

David Ruben Orion

David Quint Orion

David Zeger Orion

David Manuel Orion

David Jurriaan Orion

David Mick Orion
quote:Marie89 schreef op 31 december 2015 @ 09:53:

Ik vind David ook wel leuk hoor. Maar ik vind het allemaal net niet dat ik denk: Jaaa, dat is 'm.

Ik hoop dat je hier Daniel bedoelde?

Ik vind David Samuel Orion mooi. Anders nog als tweede naam:

David Aaron Orion

David Julian Orion

David Lucas Orion

David Thomas Orion

David Abel Orion

David Silas Orion

David Nathan Orion

David Isaac Orion

David Adam Orion

David Nicolas Orion

David Leander Orion

David Benjamin Orion

David Christian Orion

David Elias Orion

David Jacob Orion

David Jonas Orion

David Joseph Orion

David Thijmen Orion

David Victor Orion

David Philip Orion

David Noah Orion

David Matthijs Orion

David Lennon Orion
@Marie, bedoel je dat je een andere roepnaam wilt in de plaats van David? Of wil je een andere tweede naam?

Suggesties:

Oskar

Sven

Karsten

Noah

Jonah

Jonas

Joël

Silas

Timon

Simon

Tobin

Jelmer
Heeft er iemand heel toevallig een naam die ik tussen duizenden namen nog niet gevonden heb?

Ik was helemaal weg van de naam T obin maar nu heeft mijn zus die gekozen voor haar zoon! Bij alle andere namen vind ik het toch helaas minder dan die we hadden. We zoeken een naam met een makkelijke uitspraak en schrijfwijze.

Ik vind namen als Jacob, Simon, David leuk maar dat vind partner helemaal niks.

We vinden beide Thomas wel oké. Ik vind Matthias en Samuel leuk maar dat vind hij te lang. Mathís vind hij weer te apart. Iets minder voorkomend zou leuk zijn maar is geen absolute eis. We vinden Bijbelse namen wel mooi maar vermoed dat we die ook allemaal al afgekeurd hebben dus andere opties zijn zeker welkom.

Zus heet Isobel.
@appeltjeitje

Ik vind T ook een hele leuke naam, wel toevallig dat je zus precies die naam heeft uitgekozen.

Namen die je misschien ook leuk vind:

Odin

Thijmen

Abel

Casper

Leon

Hugo

Evan

Roman

Jesse

Alex

Otis

Jesper

Joris

Dante

Ruben

Laurens

Martin

Levi

Maurits

Merijn

Bastijn

Silvan

Matthieu

Sander

Je kan ook even kijken in de top 500 van NYC, die staat bij mij op pagina 16 van dit topic (mocht je een ander aantal reacties per pagina ingesteld hebben, het moment van bekendmaking van NYC's top 500: 09-12-2015 15:12)
Oké! Ga ik doen!

Ja ik baal echt enorm want alle namen die je noemt vind ik ook wel leuk maar dat was gewoon dé naam voor ons... Dus ik moet ook een beetje resetten in gedachten denk ik,,,
Ja, dat zal wat tijd kosten. Ik hoop dat je nog wat weken hebt voordat je zoon zich aandient?
Lucas, Pepijn, Olivier, Arthur en Hugo hebben net mijn top 10 niet gehaald. En als klap op de vuurpijl heb ik nog twee namen aan de shortlist toegevoegd, dus heb ik nu niet een top 10 maar een top 12.
quote:Marie89 schreef op 31 december 2015 @ 09:53:

Nou dames, ik kan ook wel wat hulp gebruiken..

Vriend en ik hadden al een namen setje voor een meisje en een jongen voor de zwangerschap, maar nu ik eenmaal zwanger ben twijfel ik opeens enorm. Het wordt in ieder geval een jongetje en dit was onze bedachte naam: David Samuel Orion.

Samuel twijfelde ik al over en toen werd het: David Magnus Orion.

Orion staat niet ter discussie, want het is een nummer van Metallica en is vriends keuze

Maar wat zouden namen zijn die in hetzelfde straatje vallen als David, maar niet te populair en ook niet te gek zijn (Boaz vind ik bijvoorbeeld helemaal niets). Wat ik wel leuk vind is Seth, Daniel en dat soort namen. Ik vind David ook wel leuk hoor. Maar ik vind het allemaal net niet dat ik denk: Jaaa, dat is 'm.

Voor een meisje hadden we trouwens Mette. Misschien zegt dat nog iets over wat onze smaak is David Magnus Orion: prachtig! Zou ik niet over twijfelen. David is een erg mooie roepnaam vind ik, mooie betekenis ook.
NYC, dan had ik het mis met Lucas. Zijn het die Engelse namen van laatst die je hebt toegevoegd?

Dan stem ik nu op Quinn, omdat ik denk dat jullie voor een 1-lettergreep naam gaan en je wel van Engelse/Ierse namen houdt.
Lloyd en Neil zijn de toegevoegde namen.
Leuk! Het duurt niet lang meer voordat je zoon wordt geboren toch? Alles goed met je vrouw en haar zwangerschap? Ik heb trouwens je top 500 (een klein beetje aangepast) aan mijn vriend laten zien, want hij kraakt alle jongensnamen af die ik leuk vind, maar zelf weet hij geen leuke naam te noemen.
Het gaat redelijk. Ik dwing haar tot veel rust. Kleine schijnt te weinig te groeien dus zijn we nu om de dag in het ziekenhuis te vinden. Ze houdt zich groot maar ik weet dat ze zich ook wel zorgen maakt. Kleine loopt ongeveer 2 weken achter op de verwachte groei voor de duur van de zwangerschap (36+2 nu) en di bespreken we met de arts even door of er beter eerder ingeleid moet worden of niet. Hij is afgelopen week wel bijgekomen volgens de metingen dus krijgt wss wel voldoende voeding binnen. Hopelijk hoeft er niet eerder ingeleid te worden. Bij oudste is ze ook ingeleid, maar dan bij 41+3 en dat vond ze best heftig (kunstmatig opvoeren van de weeën) dus we hopen nu dat de bevalling zich uit zichzelf aankondigt. Maar we doen te allen tijde wat in het belang is voor de groei en ontwikkeling van ons kindje dus als toch besloten moet worden dat hij eerder gehaald moet worden dan is dat zo.

Leuk trouwens dat je mijn top 500 hebt gebruikt als inspiratiebron! Heb jij zelf wel al een paar favorieten? Ondanks de mening van je man?
Wat vervelend al die zorgen, ik hoop dat hij nog even mag blijven zitten en wat groei inhaalt. Wel fijn dat hij de afgelopen week gegroeid is en dat hij en je vrouw onder goede controle staan.

Ik ben trouwens pas geleden voor het eerst iemand tegen gekomen met de naam van je oudste zoon. Wel grappig, omdat tot dan toe jou zoon en een bepaald merk me enige associaties waren met deze naam.

Ik ben laatst van ava veranderd, maar ik had een poosje geleden wat favorieten gedeeld (en ik heb er nog meer). Ik heb ze nog niet allemaal aan mijn vriend verteld, want na een keer of 10 gehoord te hebben dat het niks is... dus nu hoop ik dat hij zelf met een van deze namen komt

quote:Teemo schreef op 02 december 2015 @ 23:37:

Ik zal ook eens wat van mijn favorieten delen:

Aaron

Abe

Arthur

Casper

Evan

Hidde

Hugo

Lasse

Leander

Lucas

Odin

Olivier

Oscar

Ronan

Rune

Sverre

Thomas

Tieme

Tobin

Yannick

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven