Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Oliver vind ik leuk! Finnian vind ik echt heel erg net-niet, maar Florian is dan weer tof.
quote:NYC schreef op 23 februari 2016 @ 15:40:

Oh, Doortje, misschien kan ik nog een paar namen kwijt aan jou die ik er hier niet doorheen heb gekregen:

Lewis - Quinn - Jack - Max - OscarHaha nee
Hallo?!
Zat er in mijn tweede lijstje ng iets voor je tussen Doortje? (Vast niet, maar toch even checken )
Ik spreek toch geen Chinees?!
Finnian is een Ierse naam, dus niet zelf verzonnen!

Oliver vind ik wel een leuke naam, maar in combinatie met Julius vind ik Florian wel echt veel leuker
quote:-tinkerbell- schreef op 23 februari 2016 @ 21:41:

Zat er in mijn tweede lijstje ng iets voor je tussen Doortje? (Vast niet, maar toch even checken )Was het maar zo'n feest
Hallo?!
Pffff ik geef het op hoor Jij vindt gewoon niks leuk, volgens mij probeer je gewoon te boycotten dat het een zoon wordt
Hallo allemaal, inmiddels de verschillende namentopics uitvoerig doorgespit maar we komen toch niet goed uit de naam voor ons zoontje. We twijfelen nu tussen Jelte en Jonas. Afgezien van smaak vraag ik me ook af wat jullie associatie met deze namen is.

Andere suggesties zijn ook welkom, we houden we namen met duidelijke uitspraak/schrijfwijze, een of twee lettergrepen en Nederlands/Fries/Scandinavisch, niet te vaak voorkomend.

Alvast bedankt!
Ik vind Jonas leuker dan Jelte, dat vind ik een net-niet Jelle. Misschien nog Jobbe, Lasse, Jesper, Jelmer, Ole, Rune, Axel
Ik vind Jelte heel leuk.

Misschien is Kjell iets?
Jette vind ik wel leuk. Doet erg Fries aan, moet je van houden.

Jonas is dat bijbels? Ik moet erbij aan een walvis denken. Geen idee of dat een logische gedachtenkronkel is
Ik vind Jonas leuker dan Jelte.

Misschien zit hier nog iets tussen:

Hidde

Jidde

Jelle

Lucas

Luka

Mika

Sverre
Ik zoek ook een naam. Liefst passend bij Fleur (en dan niet de hockey-uitspraak maar wat boerser...)

Liefst geen M of S als beginletter ivm post.

We hebben gewoon geen idee, alle namen komen van alle internetpagina's die al doorzocht zijn, maar niks heeft de whauw-factor eigenlijk....

We hebben nu

Luca

Tinus

Tuur

Juliën

Jens

Fender

Otis

Ferre

Namen die mijn man leuker vind en namen die ik leuker dan mijn man vind.....

Moeilijk moeilijk, maar misschien heb en jullie nog wat verrassends?
Sp00k, absoluut Jelte! Ik vind dat een superleuke naam. Staat in mijn top 3. Ik vind hem stoer, apart maar wel meteen duidelijk en vind Jonas een stukje saaier. Joas vind ik dan wel weer leuk.

Andere ideeën;

Jurre

Hidde

Brent

Fedde

Ferre

Faber (ook uit mijn top 3)

Eldin

Sverre

Sven

Nolan

Ebian

Timor

Ivan

Tobin
quote:mOnstur schreef op 27 februari 2016 @ 21:57:

Ik zoek ook een naam. Liefst passend bij Fleur (en dan niet de hockey-uitspraak maar wat boerser...)

Liefst geen M of S als beginletter ivm post.

We hebben gewoon geen idee, alle namen komen van alle internetpagina's die al doorzocht zijn, maar niks heeft de whauw-factor eigenlijk....

We hebben nu

Luca

Tinus

Tuur

Juliën

Jens

Fender

Otis

Ferre

Namen die mijn man leuker vind en namen die ik leuker dan mijn man vind.....

Moeilijk moeilijk, maar misschien heb en jullie nog wat verrassends?

Deze vind ik erg moeilijk, omdat er zulke diverse namen op jullie lijstje staan. Zo vind ik Fender en Tinus wel haast de meest verschillende namen die er bestaan, dus ik doe maar een gok:

Bauke

Lennard

Stan

William

Menno

Vincent

Allan

Olaf

Jacob

Hessel

Xander

Boris

Oscar

Lennon

Dex

Reinder

Chris

Niels

Joop

Matteo

Serge

Tom

Mart

Karst

Nathan

Mees

Robin

Huub

Dean

Timo

Fabian

Ewoud

Dries

Ruud

Roel

Loek

Cis

Riff
Haha mendy, laat ook wel zien hoe we aan het zwemmen zijn met de keuze!

Moet mn man nog laten lezen, ik vind Oscar, Lennon, Robin en Ewoud wel leuk!

Denk dat die wel meer in hetzelfde straatje passen?
Dank voor jullie suggesties, heel veel namen die jullie noemen zijn ook langsgekomen maar door een van ons afgekeurd, zoals Hidde, lasse, mika, luka, jesper, Jelmer, en vrijwel het hele lijstje van mendy. Ik vind Kjeld/Kjeld ook leuk bijvoorbeeld, maar mijn man vindt het al snel te Fries en ik vind een naam al snel niet krachtig genoeg klinken...

Vooralsnog blijven we ook na de suggesties hangen op Jonas en Jelte, maar beide ook met twijfels
Sp00k, ik dacht nog aan Jerre, vind je dqt misschien nog wat?

Of misschien Quinten, Ferran, Joren, Jorg, Jurgen, Steffen, Roald, Yannick?

M0nstur, ik zal voor je nog eens denken over meer namen. Ik kom er later op terug.
@spook

Mijn associaties:

Jelte: zacht ei, zo'n zeurderig joch,ouwelijk

Jonas: walvis

Ik zou iets anders kiezen dus haha. Misschien nog:

Jarde

Jart/Jard

Joppe

Jorn

Jurgen

Jorg

Joris

Joas

Jorick

Jarrick
@Sp00k: Jonas vind ik leuk. Jelte beetje 'sloom'.

Wat vind je van:

Rijk

Victor

Jules

James

Thies (Ties)

Tijn

Koen

Giel

Aaron

Hugo

Maarten

Mels

Ward
Tijn en Jarrick erg leuk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hoewel ik ook de Jonas en de walvis associatie heb vind ik het wel een heel leuke naam en ook echt veel leuker dan Jelte.
M0nstur;

Jort

Boaz

Nando

Pascal

Mitch

Jorrit

Timo

Leonard

Gerben

Ronan

Samuel

Manu

Nick

Olaf

Michel

Victor

Boris

Dexter

Morris

Milan

Nolan

Casper

Joshua

Mathias

Thomas

Collin

Connor

Ian

Owen

Odin

Falco

Fabian

Ruben

Sjoerd
Leuke namen, Teemo! Stonden ook bij ons op het lijstje, maar het werd uiteindelijk een andere naam. En een van jouw namen is de tweede naam van mijn zoontje geworden. Ik heb bij allebei de namen positieve associaities en kan eigenlijk niet zeggen welke ik het mooiste vind.... Dus aan mij heb je niet veel ;). Misschien gewoon allebei doen? Jonas Jelte, en dan als roepnaam Jonas.
Nee, roepnaam Jelte is écht leuker
Sp00k, ik vind Jelte erg leuk! Jonas is voor mijn gevoel meer een leuke naam voor kleine jongetjes. Ook qua afkorten vind ik Jel lekker klinken - Jonas heeft dan weer niet echt lekkere afkortingsmogelijkheden. Dat kan een voordeel zijn als je niet wil dat het wordt afgekort, maar ik hou altijd wel van liefkozende afkortingen. En afkorten gebeurt uiteindelijk toch wel, mooi of lelijk en dan kan je beter Jel hebben dan Joon of Joonaa. Verder denk ik nog aan Sven, Boaz of Pelle, en aan een boel namen die al genoemd zijn en ik dus niet zal herhalen.

Wat bij ons hopelijk gaat helpen is gewoon twee proefkaartjes bestellen met de namen waar je over twijfelt erop - dan wordt het wat echter en heb je misschien sneller/duidelijker een voorkeur.

m0nstur, inderdaad lastig om een richting te bepalen. Als jullie geen M of S willen ivm post, geldt dat dan ook voor de F (aangezien je het over een naam passend bij Fleur hebt)? Ik doe een gok..:

- Boris

- Jelle

- Casper

- Olivier

- Max

- Guus

Het helpt als je een beetje criteria voor jezelf bepaalt (daarmee bedoel ik natuurlijk samen): vind je het erg als de naam heel vaak voorkomt (top-20) of als het echt een hippe naam van nu is? Hou je van kortere of langere namen? Moet het uit te spreken zijn in het Engels, een Engelse uitspraak hebben of juist oerhollands zijn. Is een bepaalde eindletter een probleem ivm beginletter achternaam. Hou je van stoere, lieve, hippe, klassieke of hele bijzondere namen. Etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven