Jongensnamen topic
maandag 22 februari 2016 om 10:24

maandag 22 februari 2016 om 10:28
Doortje, dank je wel!
Ik ben zelf juist meer van de jongensnamen. Ik had in het begin van de zwangerschap een lijst gemaakt met 500 jongensnamen. Niet random overigens. Zorgvuldig geselecteerd uit de lijst van >10.000 namen die de SVB bekend had gemaakt. En daar zijn we toen iedere dag uit gaan wegstrepen. (Ik vooral, voor mijn vrouw stond de naam eigenlijk al meteen vast!)
Ik ben zelf juist meer van de jongensnamen. Ik had in het begin van de zwangerschap een lijst gemaakt met 500 jongensnamen. Niet random overigens. Zorgvuldig geselecteerd uit de lijst van >10.000 namen die de SVB bekend had gemaakt. En daar zijn we toen iedere dag uit gaan wegstrepen. (Ik vooral, voor mijn vrouw stond de naam eigenlijk al meteen vast!)

maandag 22 februari 2016 om 11:17
maandag 22 februari 2016 om 11:48
Ehhhh ja, dus KZN, Feyenoord of Simon, al drie opties!
Welke namen vind je bijvoorbeeld leuk voor een meisje?
Nog wel wat variaties op het thema Feyenoord, misschien staat hier https://nl.wikipedia.org/ ... van_spelers_van_Feyenoord nog inspiratie tussen? Bijvoorbeeld Mukweyanzo, Kermit of Bonaventure Of: Feyan/Feyon?
Welke namen vind je bijvoorbeeld leuk voor een meisje?
Nog wel wat variaties op het thema Feyenoord, misschien staat hier https://nl.wikipedia.org/ ... van_spelers_van_Feyenoord nog inspiratie tussen? Bijvoorbeeld Mukweyanzo, Kermit of Bonaventure Of: Feyan/Feyon?
maandag 22 februari 2016 om 13:03
Doortje, misschien moeten jullie het voor nu even loslaten. Schrijf Simon op als voorlopige naam, prachtige naam trouwens vind ik, en wacht tot de 20 wekenecho. Als het een meisje is, ben je dit probleem dan weer kwijt. Is het een jongen dan zijn jullie wellicht inmiddels gewend aan Simon en vinden jullie het prima. Anders hebben jullie nog tijd genoeg om iets anders te bedenken. Uiteindelijk zullen jullie er heus wel uitkomen.
maandag 22 februari 2016 om 18:27
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier en heb al een hoop pagina's uit dit topic gelezen in de hoop een leuke jongensnaam te vinden maar tot nu toe geen resultaat.
We weten niet wat het word, meisjesnaam hebben we al.
We hebben al een zoon Julius.
Onze wensen zijn: liefst 3 lettergrepen, niet beginnend met een p,j,m,l of d.
We blijven nu een beetje hangen op de naam Oliver maar de klik hebben we nog niet.
Iemand leuke ideeën, alvast heel erg bedankt!
Ik ben nieuw hier en heb al een hoop pagina's uit dit topic gelezen in de hoop een leuke jongensnaam te vinden maar tot nu toe geen resultaat.
We blijven nu een beetje hangen op de naam Oliver maar de klik hebben we nog niet.

maandag 22 februari 2016 om 18:28
quote:Roelfien schreef op 22 februari 2016 @ 13:03:
Doortje, misschien moeten jullie het voor nu even loslaten. Schrijf Simon op als voorlopige naam, prachtige naam trouwens vind ik, en wacht tot de 20 wekenecho. Als het een meisje is, ben je dit probleem dan weer kwijt. Is het een jongen dan zijn jullie wellicht inmiddels gewend aan Simon en vinden jullie het prima. Anders hebben jullie nog tijd genoeg om iets anders te bedenken. Uiteindelijk zullen jullie er heus wel uitkomen.Ik denk dat dit wijsheid is. Omdat het zo moeilijk gaat, wilde ik me vast een beetje voorbereiden. Maar nu wordt het wel heel erg dubben terwijl dat misschien niet hoeft.
Doortje, misschien moeten jullie het voor nu even loslaten. Schrijf Simon op als voorlopige naam, prachtige naam trouwens vind ik, en wacht tot de 20 wekenecho. Als het een meisje is, ben je dit probleem dan weer kwijt. Is het een jongen dan zijn jullie wellicht inmiddels gewend aan Simon en vinden jullie het prima. Anders hebben jullie nog tijd genoeg om iets anders te bedenken. Uiteindelijk zullen jullie er heus wel uitkomen.Ik denk dat dit wijsheid is. Omdat het zo moeilijk gaat, wilde ik me vast een beetje voorbereiden. Maar nu wordt het wel heel erg dubben terwijl dat misschien niet hoeft.
Hallo?!

maandag 22 februari 2016 om 18:42
quote:Mus10 schreef op 22 februari 2016 @ 18:27:
Hallo allemaal!
Dan vind ik Olivier beter passen bij Julius
Verder:
Roderick
Hilbrand
Achilles
Bastiaan
Constantijn
Jonathan
Hallo allemaal!

Dan vind ik Olivier beter passen bij Julius
Verder:
Roderick
Hilbrand
Achilles
Bastiaan
Constantijn
Jonathan
maandag 22 februari 2016 om 19:04
quote:_Doortje_ schreef op 22 februari 2016 @ 11:17:
Ik heb het svb er bij gehad tot ver in de 500, tot mensen die hun Berk noemen, en daar kwam uit:
Simon
Abel
Tobias
Victor
Vriend vindt Simon nog wel gaan, de rest niks.
Het is echt heel uitzichtloos
Voor een meisje zou ik met gemak 10 mooie namen kunnrn vinden.En Siem, Siemen, Tiemen, Lucas, Lucan, Robin, Remert, Feije (ipv Feyenoord )?
Ik heb het svb er bij gehad tot ver in de 500, tot mensen die hun Berk noemen, en daar kwam uit:
Simon
Abel
Tobias
Victor
Vriend vindt Simon nog wel gaan, de rest niks.
Het is echt heel uitzichtloos
Voor een meisje zou ik met gemak 10 mooie namen kunnrn vinden.En Siem, Siemen, Tiemen, Lucas, Lucan, Robin, Remert, Feije (ipv Feyenoord )?
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 22 februari 2016 om 19:07
quote:Mus10 schreef op 22 februari 2016 @ 18:27:
Hallo allemaal!
Ze zijn niet allemaal drie lettergrepen en sommige toch met de letters die je liever niet wil, maar wie weet is het toch dé naam
Bastiaan
Sebastiaan
Benjamin
Philip
Christiaan
Floris
Fabian
Joachim
Jonathan
Antonie
Nathanaël
Frederik
Friso
Leonard
Isaac
Laurens
Camiel
Diederik
William
Michaël
Arthur
Albert
Allan
Adam
Arend
Matteo
Mathias
Mathieu
Tobias
Dorian
Gideon
Guido
Serge
Henri
Florian
Ewoud
Casimir
Walther
Reinout
Zeger
Yannick
Jorrit
Alexander
David
Constantijn
Silvijn
Eduard
Olaf
Hugo
Daniël
Barend
Etiën
Vincent
Victor
Pepijn
Valentijn
Silvain
Lucas
Rutger
Casper
Hallo allemaal!

Ze zijn niet allemaal drie lettergrepen en sommige toch met de letters die je liever niet wil, maar wie weet is het toch dé naam
Bastiaan
Sebastiaan
Benjamin
Philip
Christiaan
Floris
Fabian
Joachim
Jonathan
Antonie
Nathanaël
Frederik
Friso
Leonard
Isaac
Laurens
Camiel
Diederik
William
Michaël
Arthur
Albert
Allan
Adam
Arend
Matteo
Mathias
Mathieu
Tobias
Dorian
Gideon
Guido
Serge
Henri
Florian
Ewoud
Casimir
Walther
Reinout
Zeger
Yannick
Jorrit
Alexander
David
Constantijn
Silvijn
Eduard
Olaf
Hugo
Daniël
Barend
Etiën
Vincent
Victor
Pepijn
Valentijn
Silvain
Lucas
Rutger
Casper
dinsdag 23 februari 2016 om 09:34
Bedankt voor jullie reacties!
Olivier vinden we sowieso geen mooie naam en ik vind hem ook pestgevoelig: olivijf, olizes, olifant.
Maar uit jullie namen heb ik een nieuw lijstje kunnen maken, ik vind zelf Finnian erg leuk of Florian, mixje tussen Floris en Fabian ik leg ze vanavond voor aan mn man hopelijk vind hij er wat leuks tussen.
Wat vinden jullie uberhaupt van de naam Oliver?
Olivier vinden we sowieso geen mooie naam en ik vind hem ook pestgevoelig: olivijf, olizes, olifant.
Maar uit jullie namen heb ik een nieuw lijstje kunnen maken, ik vind zelf Finnian erg leuk of Florian, mixje tussen Floris en Fabian ik leg ze vanavond voor aan mn man hopelijk vind hij er wat leuks tussen.
Wat vinden jullie uberhaupt van de naam Oliver?