Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
ben ik weer!

Mijn top 3 jongens namen, wat vinden jullie? (het zijn dus engelstalige namen ivm met achtergrond man en naam dochter)

Finn -wat betreft mijn man de naam, hij wil eigenlijk geen andere naam

Roan- vindt ik ook heel mooi

Aiden-

wat vinden jullie?
quote:iristroy28 schreef op 04 april 2007 @ 18:57:

[...]

hoi Catnip,

inderdaad is Owen een leuke naam. Volgens mij kan je het ook nog anders spellen (in de originele schotse/ierse spelling) en dan was t iets als Euwen of Eiwen. Weet t niet zeker, heb t vandaag nog gezien, maar briefje is inmiddels weggegooid. Of Euwin of id dat zou ook nog kunnen. Haha, hier heb je veel aan he?:P

irisIk denk dat je Ewan bedoelt. Had ooit eens een kennis uit Engeland die zo heette. Zijn naam sprak hij uit als (engels gesproken) You-wan. In het Nederlands fonetisch gezien dus iets als Joe-wun. Met de klemtoon op You/Joe. Ik vind het een mooie naam, alleen vind ik Engelstalige namen in het Nederlandse gebruik vaak niet mooi meer.
Niet te geloven. Wil ik een oproepje plaatsen, staat ie eral, hahaha.

Mijn dochter heet ook Isis (2004 geboren) en hetzelfde verhaal als myrna. Ook geen jongesnaam kunnen vinden de 1e keer. Nu ben ik ondertussen 22 weken zwanger van .... ja, echt een jongen (jippie ja jee, ben errug blij ermee!!!) maar die naam he... Kon er gewoon niet uit. Wij willen graag een Hollandse naam zonder te hoeven uitleggen hoe het moet worden uitgesproken. Maar welke, we komen er gewoon niet uit en ja die beeb moet straks toch een naam hebben

Nog meer Isis & opties?

Bedankt!!
Vandaag precies 20 weken zwanger van ons eerste kindje. Volgende week echo, dan hopen we toch te weten te krijgen of we een dochter of zoon zullen krijgen.

Heb zelf al tijden, ook voordat ik zwanger was, namen in mijn hoofd. Voor een meisje veel meer inspiratie dan voor een jongen. Vind jongensnamen echt veel en veel moeilijker.

Met vriendlief nog niet over namen gehad, doen we als we over 2 wkn weekendje weg gaan.

Wat vinden jullie van de volgende namen? (nb achternaam begint met een L)

Timo

Abel

Rogier

Olivier

Julius

Nick

Jaap

Bob

Bouke

Douwe

Vind eigenlijk Tijs en Gijs ontzettend leuke namen, maar beste vriendin heeft net een zoon Gijs gekregen en beste vriend van mijn lief heet Tijs.
quote:isisVG schreef op 06 november 2007 @ 14:04:

Vandaag precies 20 weken zwanger van ons eerste kindje. Volgende week echo, dan hopen we toch te weten te krijgen of we een dochter of zoon zullen krijgen.

Heb zelf al tijden, ook voordat ik zwanger was, namen in mijn hoofd. Voor een meisje veel meer inspiratie dan voor een jongen. Vind jongensnamen echt veel en veel moeilijker.

Met vriendlief nog niet over namen gehad, doen we als we over 2 wkn weekendje weg gaan.

Wat vinden jullie van de volgende namen? (nb achternaam begint met een L)

Timo nee

Abel ja

Rogier mwah

Olivier nee, te "hockey"

Julius leuk

Nick het ik een "pesterige" associatie mee

Jaap is wel wat ouderwets

Bob nee

Bouke mwah

Douwe nee, ook een beetje ouderwets naar mijn smaak

Vind eigenlijk Tijs en Gijs ontzettend leuke namen, maar beste vriendin heeft net een zoon Gijs gekregen en beste vriend van mijn lief heet Tijs.

Stijn?

Tijmen?

Matthijs?
Hoi Iduna, dank voor je reactie!

Grappig dat het gevoel die je bij de namen schrijft veel overlap heeft met eigen gevoel. Zo vind ik olivier ook beetje teveel hockey. Jaap idd beetje ouderwets, maar dat zou een vernoeming zijn.

Stijn vind ik te populair op het moment (in het Parool staan elke dag de aangegeven geboortes vd burgerlijke stand Amsterdam, daar staat nu bijna dagelijks een Stijn tussen...)

Matthijs zo heet mijn neefje.

Thijmen vind ik ook wel leuk.
Tijn dan?
hallo...hier ook nog steeds een dilema...wij hebben een dochter Lyan en nu krijgen we een zoon. Waarschijnlijk zal het niet lang meer duren (3 weken nog) en we twijfelen nog steeds of het nu Lars of Quint moet worden. Wat vinden jullie leuker passen bij Lyan en hoe denken jullie over dezelfde innitialen en is Quint geen naam voor een donker manneke?

bedankt voor het meedenken.
Ik heb niks tegen zowel Lars als Quint. Lyan en Quint of Lyan en Lars bekken alleen niet zo lekker: de klanken smelten een beetje samen, alsof je het over een wiskundig figuur hebt. Je moet veel moeite doen de namen van elkaar te scheiden. Een langere naam met een "gesloten" tweede lettergreep onderscheid de naam van je zoon beter van Lyan. Bijvoorbeeld Casper, Daniel, Thomas, Tobias, Joachim, Jonas, Matias, Matthijs, Quirijn, Olivier. Lyan en Quinten of Lyan en Laurens klinkt ook al wat lekkerder.
Hee isis, gaan we elkaar hier ook zien

Onze namen voor een jongen zijn redelijk op een lijn, we vinden alletwee dezelfde twee namen mooi. Maar de discussie zit in het vernoemen en de initialen. De opties zijn:

Mats Isaac (mijn vader heet Mathias en broer Mathijs, dan wordt het dus officicieel Mathias Isaac)

Karsten Mathias Isaac (de twee vaders vernoemen, maar dan wel 3 initialen)

Karsten hadden we zelfs al voordat ik zwanger was, Mats kwam recenter om de hoek. Ik vind alletwee prima, en het maakt me niet uit of het nu twee of drie initialen worden. Wat vinden jullie?
Hoi Fyrin!

Vind allebei je opties erg leuk! 2 of 3 initialen zou mij niet veel uitmaken.

Mats vind ik wel iets leuker dan Karsten, maar dat komt puur omdat ik een Karsten ken. (En wat vind je van Kars?)

Enne, M.I. vind ik heeeeel leuke initialen, hihi, dat zijn mijn eigen initialen.
Miriam, ik zou ook eerder voor een 2-lettergrepen naam kiezen bij Lyan!

Quinten ipv Quint?

Zelfde initialen bij je kinderen kan lastig zijn met post en officiele instanties, maar verschillend geslacht scheelt dan alweer.

Ken een gezin waar zowel vader als de 2 dochters allemaal de voorletters H.H. hebben. Niet handig....

Quint vind ik trouwens niet alleen een naam die past bij een donker kindje hoor, kan ook prima bij blond.
Kars vind ik leuk, maar dat wordt het dan toch wel. Dan heb ik idee dat ik de afkorting als naam geef, hou ik niet zo van. Vrienden hebben dochter bijvoorbeeld Eefje genoemd. Ik zou dan toch voor Eef, Eveline of Eva ofzo kiezen, Eefje wordt ze toch al snel genoemd.

Mats vind ik ook leuk, maar ik vrees een beetje dat ik dan misschien teveel mee ga in de 'hippigheid' van korte namen.

Van jou namen vind ik Olivier en Douwe heel leuk. En Tijs natuurlijk. Tijmen heet mijn neefje, leuke naam, maar zeker in Amsterdam heel populair. Timo vind ik wat ordi. En bij Julius moet je maar hopen dat het geen caesario wordt
Miriam, Ik vind Quint erg leuk en goed bij de naam Lyan passen. Dat zou mijn voorkeur hebben in ieder geval. Succes !
Ik hoorde twee keer een Isis &... vraag dus ben ook even mee gaan denken:

Isis en ....

Dano

Suri

Milo

Tijs

Zino

Loek

Tijl

Ravi

Ruben

Zit er wat voor jullie bij??
Hoi Allemaal,

ik krijg maar geen reactie op mijn namen, en ben zo benieuwd wat men er van vindt; vandaar nog een keer mijn posting; wat vinden jullie? Reacties please!

Mijn top 3 jongens namen. (het zijn dus engelstalige namen ivm met achtergrond man en naam dochter)

Finn -wat betreft mijn man de naam, hij wil eigenlijk geen andere naam

Roan- vindt ik ook heel mooi

Aiden-

wat vinden jullie?
Hoi Fineline,

Zal jou ook ff proberen te helpen :D

Ik vind Finn een hele mooie naam, wel wat populair.. maar wel heel lief en toch ook stoer.

Roan vind ik ook wel mooi. Iets minder bijzonder, wel stoer.

Aiden, is denk ik moeilijker uit te spreken (kan op zn nederlands of op zn engels. ) daar houd ik zelf niet zo van, als je niet aan de naam kunt zien hoe je het uitspreekt.

Dus ik ben het eigenlijk met je man eens Finn is de mooiste!
Fineline, hier is wat ik van de namen vind!

Finn: Leuk! Had ik zelf ook op mijn lijstje staan in eerste instantie. Manlief vond het alleen niets.

Roan: Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Vraag me af hoe je het uit wil spreken. Rowan, Rowen of Rhoon.

Aiden: Mwah. Vind het niet mooi, maar zeker ook niet lelijk. Vind de Engelse uitspraak wel mooier dan de Nederlandse.

Kortom, ik ben het eigenlijk met je man eens!
quote:Catooo schreef op 09 november 2007 @ 15:27:

Hoi Fineline,

Zal jou ook ff proberen te helpen :D

Ik vind Finn een hele mooie naam, wel wat populair.. maar wel heel lief en toch ook stoer.

Roan vind ik ook wel mooi. Iets minder bijzonder, wel stoer.

Aiden, is denk ik moeilijker uit te spreken (kan op zn nederlands of op zn engels. ) daar houd ik zelf niet zo van, als je niet aan de naam kunt zien hoe je het uitspreekt.

Dus ik ben het eigenlijk met je man eens Finn is de mooiste!

Dank je catoo! Vind je finn niet te populair? Heb het idee dat je hem zo vaak hoort! ijn man wil die naam Perse! Is bijna niet meer over te halen voor een andere naam!

Suggesties voor andere engelstalige namen?
spitsmuisje ook bedankt voor je snelle reactie!

Jammer dat je naam niet werd gedeeld met je man! Wat is het uiteindelijk geworden? En vind je Finn ook niet te populair nu?

Roan in het nederlands wordt idd snel rowan, ik vind het wel mooi en apart maar twijfel erg

Aiden was de naam die we voor onze dochter hadden als het een jongen was geweest, maar ben idd bang dat het Eden wordt en dat vind ik niet mooi!
Finn is idd wel veel voorkomende naam nu. Vind het wel de leukste van de 3.

Vince? Alec? Ewan (al eerder hier op topic genoemd)? Thom?

Zit niet zo in de Engelse namen , sorry!
Isis; grappig dat je vince zegt, vind ik nl ook een leuke naam, maar man helaas niet.

Alec vind ik ook wel grappig.

Ewan ook wel leuk..Thom, nee niet zo.

Ik vind liam heel leuk maar die kan ik helaas niet gebruiken....

Charly vind ik ook leuk!
Fineline, wij hebben uiteindelijk voor heel andere namen gekozen! Mijn zoontjes heten Steijn en Hugo (tweeling). Hugo is een naam die op het moment veel in Engeland aan babyjongetjes wordt gegeven volgens een Engelse vriendin van mij.

Wat vind je anders van Matt, Colin of Clay?
Spitsmuisje; leuke namen,vindt steyn ook leuk! Man wil alleen geen nederlandse naam...

Matt mwoah

Colin; leuk wel erg amerikaans

Clay; lijkt te veel op een naam van een familie lid van me...

Moeilijk ben ik he!
Ha zit ook in de Engelse namen, maar wel met 1 lettergreep.

Ik heb al een Bob en een Jack (man heet Marc).

En we twijfelen nu tussen:

Phil, Scott, Sean, Sid, Vin en Will.

In jouw lijstje vind ik Roan wel het leukst.

Finn is niet echt engels, vind ik (en erg populair bij ons). Wel leuk trouwens.

Aiden is wel leuk, maar inderdaad ook voor meisjes en doet me erg aan Sex-and-the-City-Aiden denken.

Is Kyan niks voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven