Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Nellebelletje

ik vindt sean erg mooi! Phil nee, beetje doctor phil, scott.....mmmm niet echt,

sid; niet echt. Vin; leuk! (maar waarom geen Finn dan?) en will, vind ik william leuker!

Aiden; vind ik ook erg aan sex and the city denken, maar toch wel erg leuk!

Kyan; leuk maar lijkt erg veel op mijn mans naam!
Ik vind Finn leuker dan Vin, waarom weet ik niet. Staat liever.. en toch ook stoer. Vince en Hugo vind ik ook mooi! Vind je dat niks Fineline?? Of is man daar echt niet voor over te halen?

Finn is misschien wel wat populair.. maar ik moet zeggen dat ik hem hier nog niet heel veel hoor.

Ik zal eens nadenken over nog een paar andere namen!

Succes
bedankt voor de reacties ....Ik vond ook Quinten erg leuk maar manlief niet die vind het kortere leuker. Ik ga nu niet echt meer over een andere naam nadenken de bevalling komt zo dichtbij nu..

Zelf had ik ook de indruk dat 2 dezelfde innitialen niet zo handig zou zijn...Daarom twijfelde ik over lars....Maaar ik ben heel blij met jullie reacties...voorkeur hier is toch Quint merk ik al.

Fineline..het zijn wel populaire namen die jullie hebben uit gekozen. De naam Finn heb ik in de klas gehad als een meisje...ik zou eerder voor aiden gaan of voor vince wat hier ook al is genoemd. succes
Hier een mama van een Finn. We hadden deze naam al in het begin van de zwangerschap in ons hoofd, we hebben alleen getwijfeld, omdat Finn in de top 20 zou staan. Jammer dacht ik, want ik wilde geen "popiejopie-naam". Maar toen ik 's ging "rondkijken" kwam ik in mijn omgeving geen een Finn tegen. (en ik ben juf dus ken aardig wat kinderen en broertjes en zusjes van die kinderen) Mijn zoontje is nu bijna 1 en ik heb nog geen dag spijt gehad van zijn naam. Het ís ook echt een Finn, vind ik.

Het is misschien wel een populaire naam, maar volgens mij is dat ook regio-gebonden. Dus trek je daar maar niet te veel van aan. Het is trouwens geen Engelse naam, maar scandinavisch. En heeft verschilldend beketenissen o.a blond, dapper en vrede.

Als er iemand nog een naam weet die goed bij Finn past dan hoor ik dat graag, wie weet krijgt hij nog eens een broertje! Ben benieuwd wat andere mensen bij Finn vinden passen!!??
Heb familie met twee kindjes, Finn en Imke, dus een engelse/scandinavische naam en een friese, maar ik vind het heel leuk samen gaan!
Bedankt voor de reactie's; lees ze nu pas haha!

Miriam, apart een meisje die Finn heet! Vind het echt een stoere jongens naam!

Tummytoe; leuk Finn, zit er idd erg serieus over na te denken, maar ben er nog niet voor 100% uit! Ik vind de naam Liam heel leuk, vind je dat niks?
Liam zal ik zelf niet zo gauw voor kiezen, vind ik té engels. Ga dan toch meer voor de scandinavische en friese namen (die hebben ook wel wat van elkaar weg) Dus als wij ooit een naam moeten zoeken voor een 2e kindje zal het ook iets in die richting moeten zijn, denk ik.

Ken trouwens een Liam en dan spreek je het op z'n nederlands uit. Vind ik niet echt geslaagd eigenlijk...

Succes met kiezen, hè...volg je gevoel!
hallo allemaal,

wie kan ons helpen aan een jongensnaam die bij de naam van ons zoontje Senne past? Het mag best een aparte naam zijn, want "jan of "piet" vind ik niet kunnen, om maar wat te noemen

Zelf vind ik silvan we leuk,

Wie heeft er tips?

een meiden naam hebben we al, nu nog een gave jongens naam!

bedankt
Wat dacht je van Lasse?

Of Jonne?

Zoek je weer iets in die sfeer?

Senne en Silvan vind ik ook wel mooi bij elkaar hoor!
bedankt voor je reaktie!

Lasse vindt mijn man wel leuk, ik weet het nog niet. Jonne valt af want zo heet dochter van vrienden al.

Ik zoek niet perse iets in die trant hoor, als het maar niet een te standaard naam of een te populaire naam is.

Dus als er nog meer tips zijn die passen bij de (jongens)naam Senne,

graag!!!!

Groetjes Nina
Ik ken ook een meisjes Finn. Stoere meid!

Als broertje voor Finn, Espen, Roemer,Sven?

Succes!
Hoi, ik ben 36 weken zwanger van een jongetje en mijn man en ik komen er echt niet uit!! Mijn man komt uit een Franstalig land, ik uit NL en we wonen in Duitsland. De naam moet dus in drie talen uit te spreken zijn en het liefst ook in het Engels. Verder verwachten we een donker kindje. Het stomme is dat ik genoeg leuke Nederlandse namen kan bedenken, maar dat gewoon niet zo vind passen bij een donker kindje. Suggesties zijn dus van harte welkom!
quote:nina1103 schreef op 17 november 2007 @ 17:43:

bedankt voor je reaktie!

Lasse vindt mijn man wel leuk, ik weet het nog niet. Jonne valt af want zo heet dochter van vrienden al.

Ik zoek niet perse iets in die trant hoor, als het maar niet een te standaard naam of een te populaire naam is.

Dus als er nog meer tips zijn die passen bij de (jongens)naam Senne,

graag!!!!

Groetjes Nina

Hoi, toen ik zwanger as van ons tweede kindje kwam mijn man met een wel heel apparte naam aan en dat kon voor een jongen of voor een meisje(meisje hadden we al, met een aparte naam)maar hij mocht kiezen, mede omdat ik al direct was met een meisjes naam voor de eerste.

Ik heb heel erg aan de naam moeten wennen maar ik zien mijn zoon nu echt geen andere naam dragen.

Hij heet Gillian.uitspreken op z'n schots/engels

Succes met zoeken
Ook hier een dilemma...

Oudste krijgt een broertje of zusje, meisjesnaam hebben we al. Eerste naam voor een jongensnaam hebben we ook al (Michaël), maar we willen er graag nog een tweede naam bij.

Vernoemen is geen sprake meer van, de enige naam die je van mijn vaders naam zou kunnen maken is Wilhelmus, en dat wil man niet. Schoonvaders naam wil ik niet, opa´s zijn óf al bij eerste vernoemd, of hebben namen die gevoelig liggen binnen de familie en die we liever niet gebruiken.

Oudste heet Daniël Johannes, een bijbelse/heiligen naam erbij zouden we denk ik wel mooi vinden, maar ik ben er zo snel niet over uit welke dan.

Hebben jullie ideetjes?
Spreken jullie de naam uit als Miega-el of Maikel? Ehh, even denken of ik wat kan verzinnen. Wat vind je van

-Ruben

-Noah

-Gabriel

-Elias

-Abel

-Paulus (zou ik zelf niet doen in verband met een boskaboutertje)

-Lucas

-David

Verder dan dit kom ik op het moment niet.
Ruben komt al in de directe familie voor

-Noah mwa

-Gabriel wordt wel erg engelig

-Elias mwa

-Abel mwa

-Paulus inderdaad, kabouter

-Lucas Gooi het op de hormonen, maar die zou ik bij een derde willen gebruiken. En dan als roepnaam Luuk. Om het ff lastig te maken

-David mwa

Uitspraak zou mie-ga-el zijn (naar de aartsengel), met een afgeleide roepnaam ervan. Dus ´t is niet dat kind een dubbele roepnaam zou krijgen.
Het hoeft trouwens niet persé een bijbelse naam te zijn hoor. Heb zelf iets met Alexander, maar ben daar nog niet helemaal over uit. Of Antonius.
Nina, een mooie jongensnaam die bij Senne past...

Misschien Servan, Louk, Viggo, Dilo, Jouk, of Sebas???

Ik denk ondertussen nog over wat meer opties
Lolalila, hou je van korte namen of juist lange?

Wat vind je van deze?

Alexander

Daniel

Yannick

Lucas

Sacha

Maxime

Tim

Noel

Diego
Nina,

Senne en Remi

Senne en Linus

Senne en Quintijn

Senne en Bhoaz
Tieger, Michaël Alexander is toch mooi, dat vind ik goed klinken. Anders misschien:

Michaël Petrus

Michaël Sebastianus

Michaël Jacobus

Michaël Hubertus

Michaël Henri

Michaël Laurent

Michaël Andreas
hallo,

Wij zijn op zoek naar een jongensnaam. zwanger van de tweede en half januari uitgerekend.

we hebben een meisje en ze heet mirthe.

Jorn stond vorige keer op ons lijstje als jongensnaam. Jarne vind ik ook een mooie naam. maar wil graag meer inspiratie opdoen want ben nog niet zo zeker.

Michael Antonius zou ik voor kiezen omdat ik de naam alexander niet zo mooi vind maar dat is natuurlijk persoonlijk. laurent vind ik uit het lijstje van lella het mooist.
Marmir, wij hadden jorn ook op het lijstje staan. Maar ik vond de betekenis niet zo fantastisch, iets van vriend van een everzwijn.

Zelf was ik helemaal weg van de naam Jurjen en zo heet onze zoon nu ook. Persoonlijk vind ik Jurjen wel mooi bij Mirthe passen.

Succes met het bedenken!
Mirjam75 bedankt voor je reactie.

ik had dat inderdaad ook met de betekenis van Jorn maar vind het toch wel een mooie naam.

Jurjen is ook wel leuk. maar ik ken een jurjen en dat is niet mijn type mens en daardoor kan ik nog niet helemaal bij worden van de naam. op zich past het best bij mirthe idd.
Nou, bedankt voor het meedenken. Waarschijnlijk gaat het Andreas worden, of Anthonius. Man is er nog niet over uit, maar is er ook nite echt duidelijk over. Alexander wordt het waarschijnlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven