Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:yentje schreef op 30 januari 2008 @ 09:07:

[...]

WOEHAAAAAA!!!! Iduna, IK BEN EEN AMBTENAAR

(kan je opmerking trouwens wel erg waarderen, hoor...mensen zijn altijd verbaasd als ze horen dat ik ambtenaar ben, dus trek het me niet aan

Verder vind ik Fedde wel erg mooi, maar is die inmiddels ook niet een beetje heel veel populair aan het worden?

Ik had inderdaad ook niet verwacht dat jij een ambtenaar was... Ter verdediging van mijzelf: ik bedoelde ook meer dat ik andere associaties had met Karsten dan met Yente en Nova en de naam daarom ook niet vond passen. Verder heb ik niks tegen ambtenaren hoor (ben er waarschijnlijk zelf een binnen een half jaar!)

Fedde is volgens mij niet vreselijk populair hoor. Zeker in het zuiden van het land zal je hem niet vaak horen. Het is een Friese en Groningse naam en betekent "vrede, bescherming".
Jonte lijkt naar mijn smaak wel veel op Yente. En hij zal vast dan vaak te horen krijgen "Jonte, die houdt van konte!"
Ken je die sketch van de Vliegende Panters waarin ze voor elke naam een reden hebben waarom die ècht zielig is?

Hilarisch!!

Yente houdt van blote centen!

Maar goed, Jonte was niet voor mezelf bedoeld. Kan inderdaad niet meer.

En met de naam 'Nova' hebben we aangetoond ons daar weinig van aan te trekken (vanavond op Nederland 3 om 23.00 uur in Nova! )
En voor de mensen die benieuwd zijn wat de jongensnamen top-50 van 2007 was in Zweden:

1 William

2 Lucas

3 Elias

4 Oscar

5 Hugo

6 Viktor

7 Filip

8 Erik

9 Emil

10 Isak

11 Anton

12 Alexander

13 Liam

14 Gustav

15 Oliver

16 Axel

17 Albin

18 Leo

19 Ludvig

20 Simon

21 Melvin

22 Edvin

23 Jonathan

24 Max

25 Linus

26 Theo

27 Noah

28 Adam

29 Jacob

30 Arvid

31 Elliot

32 Wilmer

33 Felix

34 Carl

35 Viggo

36 Olle

37 Kevin

38 Sebastian

39 Rasmus

40 David

41 Alvin

42 Joel

43 Benjamin

44 Noel

45 Vincent

46 Casper

47 Nils

48 Hampus

49 Theodor

50 Malte
Ik heb wat met die naam 'Felix'. Valt me meteen op in dit lijstje......

Vin 'm zo stoer. Vinden jullie Felix een broertje van Yente en Nova?
Ik vind Felix wel een broertje van Yente en Nova hoor, best een stoere naam. Wat vind je van Yente, Nova en Marius dan? Vind ik ook wel een leuke naam namelijk Maar goed, ik denk dan aan dat leuke blonde jochie van Mette-Marit (vrouw van de de kroonprins van Noorwegen).
Hihi, Marius is bij ons een hele foute kapper uit het dorp
Hoi,

Na veel en hard nadenken hadden we eindelijk een naam die we allebei leuk vonden,

worden er deze week toch twee jongetjes in inze vriendekring geboren met deze naam, dus met nog vijf weken te gaan, zijn we op zoek naar een nieuwe naam, en ja ineens een klik bij een andere naam. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie mening over de naam.

Dus wat vinden jullie van de naam jordin?

gr cagoo.
Jordin, leuk!

Succes met de bevalling, zet 'm op!
Dank je wel!
Hallloooo nou daar kom ik dan met mijn lijstje:

Tim

Finn

Vin

Dean

Ps voor de linde lovers, ik vind hem ook superrrr wat ik nog leuker vind is Lindy

succes
quote:mamavanemma schreef op 07 februari 2008 @ 09:57:

Hallloooo nou daar kom ik dan met mijn lijstje:

Tim

Finn

Vin

Dean

Ps voor de linde lovers, ik vind hem ook superrrr wat ik nog leuker vind is Lindy

succesTim Finn is een van de zangers van Crowded House. (De andere heet Neil Finn haha) Maar ik heb een paar pagina's meegelezen en ik ben 'Noa' nog geen een keer tegengekomen! Vind ik zelf een hele mooie jongensnaam!
Ja, maar dan ga ik voor Noah. Bij Noa heb ik toch een meisjesnaam in min hoofd...
Ik vind Yente Nova en Felix echt een geweldige combi!!

En Felix is ook gewoon een mooie naam. Yentje wat vind je anders van Bruno of Dani? Vind ik ook mooi klinken bij Yente en Nova.
He Catooo, thanks!!! Doet me goed dat jij het zo'n leuke combi vindt. Bruno is top!!! Dani vind ik teveel een popi-voetbalnaam helaas.

Nog 13 nachtjes slapen en dan weten we welke richting we op moeten zoeken. Ik hou het vooralsnog op een kleine Felix.
quote:Cagoo schreef op 06 februari 2008 @ 21:54:

Dank je wel!

Zet 'm op, he?!!

Maar eh, welke was die andere naam als ik vragen mag?
Tuurlijk mag dat!

Dat was dean, nu gaan we dus voor iets heel anders, maar het voelt helemaal goed!!!

Gelukkig maar, kreeg het er wel ff warm van .

Maar hoe vaker we deze naam zeggen, hoe meer we denken van : ja, dit is hem!
quote:yentje schreef op 02 februari 2008 @ 20:41:

Hihi, Marius is bij ons een hele foute kapper uit het dorp Hmmm, dan zal dat het denk ik niet gaan worden
quote:Vrolijkie schreef op 08 februari 2008 @ 13:06:

[...]

Hmmm, dan zal dat het denk ik niet gaan worden
quote:Cagoo schreef op 07 februari 2008 @ 23:56:

Tuurlijk mag dat!

Dat was dean, nu gaan we dus voor iets heel anders, maar het voelt helemaal goed!!!

Gelukkig maar, kreeg het er wel ff warm van .

Maar hoe vaker we deze naam zeggen, hoe meer we denken van : ja, dit is hem!

Jordin? (of heb ik daar niks mee te maken? )

Is het dan Jor-din of Djor-din?
Hoi

We spreken het dan uit als Jor-din.
Vin ik inderdaad het mooist. Jordin is een exotischer versie van Robin in mijn oren. Vind Robin ook mooi trouwens.
Hoi!!

Ik zou heel graag jullie mening willen hebben over de volgende jongensnamen. De achternaam bestaat uit 1 lettergreep.

Boyz

Lucas

Lukas

Jonas

Janniek

Yannick

Kasper

Thijmen

Fedde

Merlijn

Sybren

Bedankt alvast!

Gr suus
hej suus,

wat betreft jongensnamen heb je wel een hele andere smaak, grappig zeg.

van jouw lijst vind ik jonas eigenlijk de leukste naam. de rest is wel leuk en lief hoor, maar heb ik zelf niet op mn lijstje staan. (toch typisch)

fedde vind ik ook wel goed in het lijstje passen (ook bij de stijl van de meisjesnamen) en klinkt heel mooi. de rest ben ik niet zo fan van.
Luuk, (of Luc natuurlijk ) , Job, Floris

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven